Morjesta vaan juu! :D
Elikkä tälläistä kyselisin, kun olen tähän asti softannut jousikäyttöisellä Clock-17 aseella ja ensi kesäksi oisi tarkoitus siirtyä sähkökäyttöiseen.
Ensiksi ajattelin ostavani Maruin M733 johon talvitarjouksen myötä saisi lisälippaan ja siihen vielä ostaisin akku laturi paketin.
eli 245€ 45€
Mutta sitten törmäsin AIM:in valmistamaan M4A1 aseeseen joka maksaa vain 169€ akku/laturi 45€
Varsinainen ongelma tulee tässä:
Eli Maruin aseessa lähtönopeus on 85m/s ja lippaaseen mahtuu 68 panosta (kertaa kaksi, sillä pakettiin sisältyi kaksi lipasta) ja hintaa siis yhteensä 290€
Kun taas AIM:in lähes saman näköisen aseen lähtönopeus olikin 95m/s ja yhteen lippaaseen mahtuu jopa 300 panosta (tähän ei toki toista lipasta sisälly mutta kuitenkin enemmän kuin 2x68) ja AIM:in paketin kokonaishinnaksi siis 214 €
Kysymys siis kuuluu: Minkä takia AIM:in ase on noinkin paljon parempi vaikka hintaa yli 70 euroa vähemmän. Onko kyse vaan siitä, että marui on suositumpi merkki joten siitä pyydetään enemmän. Vai onko kenties Maruin ase kestävämpi, tai pitkä kerstoisempi kuin AIM:in ase.
Jos nyt ei siis mitään radikaalia eroa noiden välillä ole niin itse kallisetun tuohon AIM:in aseeseen koska kuten sanottu, hinta/laatu suhde on huomattavasti parempi.
Tuossa vielä linkit aseisiin:
Marui M733 Commando:
http://www.proairsoft.com/acatalog/info_EBB75L.html
AIM M4A1
http://www.proairsoft.com/acatalog/info_AM_1.html
Kiitos paljon vastauksista! :)
Marui vs. AIM
25
2995
Vastaukset
- puska peikko
"Varsinainen ongelma tulee tässä:
Eli Maruin aseessa lähtönopeus on 85m/s ja lippaaseen mahtuu 68 panosta (kertaa kaksi, sillä pakettiin sisältyi kaksi lipasta) ja hintaa siis yhteensä 290€
Kun taas AIM:in lähes saman näköisen aseen lähtönopeus olikin 95m/s ja yhteen lippaaseen mahtuu jopa 300 panosta (tähän ei toki toista lipasta sisälly mutta kuitenkin enemmän kuin 2x68) ja AIM:in paketin kokonaishinnaksi siis 214 €"
Lähtönopeus ei aina ole kaikki kaikessa. enemmän katsoisin aseen kestävyyteen.
Mielipide kysymys toki mutta mielestäni Marui hakkaa airsoft alalla kaikki muut valmistajat enkä itse ainakaan muun merkkisiä ostaisi.
Lippaan kapasiteetista sen verran että AIM:in pyssykän mukana tulee hi cap- lipas joka on toiminta periaatteltaan aivan erinlainen kuin maruin mukana tuleva lipas. Lisäksi Hi cap lipas helisee typerästi.Se nyt on oma asiansa mitä hicuista ajattelee mutta tosi seikkahan on että AIM on paska.
Edes lipas ei toimi:Siihen tulee sellasia vikoja että lippaalla ei tee mitään vaikka pumppais täyteen silikoonia.- sfdbhlskjfbskb
"Mielipide kysymys toki mutta mielestäni Marui hakkaa airsoft alalla kaikki muut valmistajat enkä itse ainakaan muun merkkisiä ostaisi."
Suosittelen lämpimästi vaihtamaan mielipidettä, koska marui ei ole paras, enään. - no mutta..
sfdbhlskjfbskb kirjoitti:
"Mielipide kysymys toki mutta mielestäni Marui hakkaa airsoft alalla kaikki muut valmistajat enkä itse ainakaan muun merkkisiä ostaisi."
Suosittelen lämpimästi vaihtamaan mielipidettä, koska marui ei ole paras, enään.Eli AIM:ia ette suosittele? :O Kaipa se sitten pitääpi ostaa vaan maruita..
No jos nyt sitten maruita suositellaan, niin kumpaas sitten näistä suosittelisitte kun jomman kumman ajattelin ostaa..
Eli siis Marui H&K MP5 A4 lisälippaalla 249€
http://www.proairsoft.com/acatalog/info_EBB73L.html
Vaiko Marui M733 Commando joka myöskin lisälippaalla 245€
http://www.proairsoft.com/acatalog/info_EBB75L.html - m3tsAEp31kk0
no mutta.. kirjoitti:
Eli AIM:ia ette suosittele? :O Kaipa se sitten pitääpi ostaa vaan maruita..
No jos nyt sitten maruita suositellaan, niin kumpaas sitten näistä suosittelisitte kun jomman kumman ajattelin ostaa..
Eli siis Marui H&K MP5 A4 lisälippaalla 249€
http://www.proairsoft.com/acatalog/info_EBB73L.html
Vaiko Marui M733 Commando joka myöskin lisälippaalla 245€
http://www.proairsoft.com/acatalog/info_EBB75L.htmlTässä kohdassa kyllä ulkonäkö ohjaa sillä kummatkin ovat sisäisesti (piipun pituutta ja akkutilaa lukuunottamatta) identtiset. Ota kummasta pidät enemmän/kumpi sopii varustuksen kanssa paremmin.
- ajattelinkin..
m3tsAEp31kk0 kirjoitti:
Tässä kohdassa kyllä ulkonäkö ohjaa sillä kummatkin ovat sisäisesti (piipun pituutta ja akkutilaa lukuunottamatta) identtiset. Ota kummasta pidät enemmän/kumpi sopii varustuksen kanssa paremmin.
Onkos tuolla akun koolla suurtakin eroa. Meinaan vaan, että jos on nyt vaikka tuo mini akku, niin pärjääkö sillä kokopäivän jos lataa täyteen? Ja mitenkäs tuo piippu sitten, vaikuttaako sen pituus jotenkin johonkin? :D
- puska peikko
Suosittelen lämpimästi vaihtamaan mielipidettä, koska marui ei ole paras, enään.Mikäs merkki Maruin muka hakkaa?
- asboubnasjdflahsdkfnasdfnasdf
puska peikko kirjoitti:
Mikäs merkki Maruin muka hakkaa?
Riippuu iha että, miten mitataan. Joskus täällä oli joku sellane aika kattava arvostelu mis oli kaikkii hyvii valmistajii jost sai aika hyvän kuvan näist nyky valmistajist. et jos joku tietää mist puhun ja tietää sen arvostelun ni voisko laittaa sen tänne.
ajattelinkin.. kirjoitti:
Onkos tuolla akun koolla suurtakin eroa. Meinaan vaan, että jos on nyt vaikka tuo mini akku, niin pärjääkö sillä kokopäivän jos lataa täyteen? Ja mitenkäs tuo piippu sitten, vaikuttaako sen pituus jotenkin johonkin? :D
Piipunpituus vaikuttaa tarkkuuteen.
Akut:
Mini akulla PITÄISI pärjätä.
Olin eilen skenussa ja mulla tyhjeni koko päivänä yhteensä 4 mini akkua...
Large akku on kyllä aika hyödyllinen.
Kesällä mini akulla pärjää kyllä loistavasti.- selvä! :)
softaaja_pike kirjoitti:
Akut:
Kesällä mini akulla pärjää kyllä loistavasti.Oukki doukki, kyllä taian tuohon M733:een kuitenkin kallistua lähinnä ulkonäön perusteella..
Mutta kiitos kaikille vastanneille :) - kukaan..
asboubnasjdflahsdkfnasdfnasdf kirjoitti:
Riippuu iha että, miten mitataan. Joskus täällä oli joku sellane aika kattava arvostelu mis oli kaikkii hyvii valmistajii jost sai aika hyvän kuvan näist nyky valmistajist. et jos joku tietää mist puhun ja tietää sen arvostelun ni voisko laittaa sen tänne.
mihin asti on proairsoftin talvitarjoukset voimassa?
kukaan.. kirjoitti:
Oletettavasti koko vuoden ympäri mutta nimi vaihtuu pääsiäs-tarjouksiks tai kevät-tarjouksiks tai kesä- ym.
- homma..
softaaja_pike kirjoitti:
Oletettavasti koko vuoden ympäri mutta nimi vaihtuu pääsiäs-tarjouksiks tai kevät-tarjouksiks tai kesä- ym.
=')
- systema tietysti
puska peikko kirjoitti:
Mikäs merkki Maruin muka hakkaa?
systeman hinnastaki huomaa et se vie mauruin 10-0
- Nimetön
kukaan.. kirjoitti:
classic army ja ics on myös hyviä valmistajia
- mutta ei....
systema tietysti kirjoitti:
systeman hinnastaki huomaa et se vie mauruin 10-0
maruita opettele kirjottaaan
itelläni oli aluksi paska kiinalainen meni hajalle puolessa vuodessa nyt oon pelannu maruin ak:lla 7 vuotta.
En nyt näistä systeman aseista tiedä mutta ainakin se helkkarin hyviä osia tekee - airsoftaaja81
Suosittelen lämpimästi vaihtamaan mielipidettä, koska marui ei ole paras, enään.Maruin aseet on paskoja! Marui ei enää ole hyvä merkki.. ei kannata maruita ostaa uutena
saa käyttää viriosiin yli sen mitä ase maksaa.. Cymassa on valmiiksi teräsrattaat ja kovemmat teho... Kaverilla oli maruin mp5 ja osti uutena niin ei toiminu semi... Maruin rattaat saattaa hajota.. Maruin aseissa muovirungot hajoaa, rattaat on paskaa.
ja virittämättömällä paskalla et oikeen pärjää
kun toisilla on kiina-aseissa vakiona joku M130
aivan turhia Maruin vanhan sarjan muovipyssyt
ellei käytä n.300e viriosiin
mun pikkuveljen Jing Gong AK Beta on toiminu moitteetta kohta 4v
ilman että mitään olis tarvinnu korjata/vaihtaa
ja se on m110 tasonen vakiona ja makso 120e uutena
Mulla on kahesta Maruin AKsta hajonnu rattaat, vaikka ne on ollu uusia
ja kahesta MP5sta.
Cymat ja muut kiina-pyssyt saa niin vitusti paremmat arviot ku Marui!"
jumalauta!
mitä nyt ite harrastanu tässä 9v
niin ehkäpä tiedän onko Marui oikeasti hyvä vai ei SAATANA
cyma, well, A&K, kalash, Dboys ja jing gong on loistavia!
Softaaja lehdessäkin kehutaan kiina-aseita maruita paremmiksi
esim. jing Gong G36C arvostelussa kehutaan miten se on parempi ku marui
hieno kivääri!
sitte tullaan pelaan kiina-aseilla sitä vastaan
ja ammutaan paskaksi sen maruin muoviosat
jostain helvetistä asti jonne sen kuulat ei ees kanna
itkeköön siinä sitte se joka osti maruin aseen! - mustamuumi
softaaja_pike kirjoitti:
Se nyt on oma asiansa mitä hicuista ajattelee mutta tosi seikkahan on että AIM on paska.
Edes lipas ei toimi:Siihen tulee sellasia vikoja että lippaalla ei tee mitään vaikka pumppais täyteen silikoonia.AIM mulla on m4a1 se on toiminut vitun hyvin mun mielestä AIM on parempi
- mini-akku
softaaja_pike kirjoitti:
Akut:
Kesällä mini akulla pärjää kyllä loistavasti.ööh tota se mini ja large eroaa toisistaa vaan liittimen koolla ääliö
- oo jo hiljaa vittu..
mini-akku kirjoitti:
ööh tota se mini ja large eroaa toisistaa vaan liittimen koolla ääliö
Sun on turha tulla tänne haukkumaan ja pätemään väärillä tiedoilla...... Ootko koskaan ees nähny large- ja miniakkua vierekkäin?
- 465490856
Mulla on Aim M4A1. Sen piippu heiluu hirveästi oon joutunut lähettämään jo kerran korjaukseen. Kuulat lentää huonosti eikä ase syötä niitä kunnolla edes eikä asetta voi avata. Kannattaa ostaa marui
- ei oo huonoin
Mulla on AIM M4A1 ja siinä ei oo ollu mitään vikaa muutakun piippu heiluu mut se korjaantu ris:llä. Olen kyllä saanut auki aseeni koska olen vaihtanut melkein koko koneiston ja Kuulat saa lentämään kun ostaa uuden hoppi-kumin ja jos se ei auta niin trk piippu. AIMilla on parhaat aseet hinta laatu suhteeseen katsottuna.
- AIM AM4A1
ei oo huonoin kirjoitti:
Mulla on AIM M4A1 ja siinä ei oo ollu mitään vikaa muutakun piippu heiluu mut se korjaantu ris:llä. Olen kyllä saanut auki aseeni koska olen vaihtanut melkein koko koneiston ja Kuulat saa lentämään kun ostaa uuden hoppi-kumin ja jos se ei auta niin trk piippu. AIMilla on parhaat aseet hinta laatu suhteeseen katsottuna.
ei mullakaa mitää vikaa AIM AM4A1 asees ollu ja piippu oikeen heilu ku se on tuettu kunnolla metalli runkoon.
btw marui on paska
- Will33
Maruin hinta/laatu -suhde on aivan surkea. Ylihintaisia aseita niiden laatuun ja muovisuuteen nähden. Suosittelisin ostamaan jonkun kiinalaisvalmisteisen pyssyn vaikka Milgearista tai Muovisotilaasta. Hyviä merkkejä ovat Cyma, Jing Gong ja Dboys ainakain. AIMiin en koskisi pitkällä tikullakaan.
- Gp
Suosittelen gp:n asetta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k323503On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole232279Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi792218Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422091Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561474- 741386
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69937Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9807Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi35783