Kaipaisin kokemuksia IKEA-keittiösitä. Onko ollut laatu/asennusongelmia? Vertaillessani hintoja olen todennut sieltä saavan huomattavasti edullisemmin. IKEA-keittiön omistajat vastailkaa.
IKEA-keittiöt?
10
16559
Vastaukset
- mää
laitoin ikean kalusteista vessan ja tuli tosi kivan näköinen ja edullinen, MUTTA nyt vuoden käytön jälkeen huomaa kyllä että on halvalla tehty eli ei kestä käytössä. kun laitan keittiön olenmaksan mielummin sitten lisää että saan kestävän. i
- Jarkko
Olen ostanut sieltä pienen keittiökaapiston ja lisäksi tehnyt keittiökaapeista pienen "tason". Laatu vaikutti ihan kohtuulliselta ja ovimalli oli mukava. Tosin kaappien kasaamisessa on oma vaivansa eli isommassa keittiössä voi viedä yllättävän paljon aikaa (vrt valmiiksi kasatut rungot). Tosin hina ei ole mikään megahalpa jos vertaa esim. keittiönettiin tai vielä halvempiin (Kyläsaaressa, köyhien stokka!!) Yläkaappien mitoitus on heiman erilainen kuin muilla, syvyys 35 cm.
- sisu
Mitoituksen kanssa kannattaa olla tarkkana; se ei mene aivan suomalaisen modulin mukaan. Ja astiankuivauskaappiahan ei ole, mutta tänä päivänä sitä ei välttämättä tarvitse kun astianpesukone hoitaa hommat (ja ulkomailla asuneena tiedän että ilman tulee oikein hyvin toimeen).
Itselläni ei Ikea-keittiötä ole, mutta uskon että laatu on hyvä verrattuna kotimaisiin halpiskeittiöihin. Itse voi materiaalivalinnoilla vaikuttaa kestävyyteen; älä ainakaan osta melamiiniovia!- Eki
Mitä vikaa niissä on? Ainakin tuntuvat olevan kestäviä vaan.
- - m -
Hyvin ovat kalusteet kestäneet. (ovimalli muistaakseni Ståt... sellainen valkoinen jossa uria, on vieläkin myynnissä). Elämme aika rennosti keittiössämme.
Ehdoton plussa Ikean keittiöön oli se, että toimitus oli ajallaan, kaikki osat mukana ja ne vielä olivat oikeita.
Kasasimme ja asensimme kalusteet itse. Jos ei aiemmin ole moisesta kokemusta suosittelen ammattilaisen ottamista. =) - trumppa
Meillä on ollut kahdessa asunnossa ikea-keittiö ja olemme erittäin tyytyväisiä. Asennus tehtiin itse, toinen keittiö asentui jo 'helpolla':-)
Joku totesi, ettei kuivauskaappeja ole. Ei niin, mutta niihin saa kuivaushyllyt. Ajaa saman asian. Ikinä en maksaisi lähes tuplahintaa ns. laatukeittiöstä.
Suunnittelin köökin itse Ikean näppärällä ohjelmalla, jonka voi ladata Ikean sivuilta.
-trumppa - Kåkkaa bra
Hei,
meillä on myös Ikea-keittiö, rungot ja ovet. Laadussa on eroa verraten kalliimpiin kotimaisiin/ulkomaalaisiin, mutta mielestäni Ikea on hintaansa nähden "tarpeeksi laadukas". Itse toimin alalla enkä siis valinnut "omasta" mallistosta - ja tiedän myös pari muuta perhettä joissa valittu Ikea-keittiö vaikka "omasta" olisi saanut alennuksella (nämä kaikki eri keittiöfirmoissa töissä). Muista siis, että laatu maksaa ja lastulevy on aina lastulevyä,ei se muuksi muutu vaikka valmistaja vaihtuu ;-)- appap
olen lähdössä asentamaan ikea keittiötä Italiaan, kuinka saisin asennusohjeita suomen kielellä
- Kitchen
appap kirjoitti:
olen lähdössä asentamaan ikea keittiötä Italiaan, kuinka saisin asennusohjeita suomen kielellä
Olen ollut 10 vuotta keittiö alalla ja nyt kun juuri vaihtanut
toisiin hommiin,niin voin ammattilaisena todeta Ikeasta,että
hinta/laatu varmasti parasta keittiöissä ja kylpyhuoneissa mitä
Suomesta saa.
Mekanismit laatikostoissa ja saranat tulee "blum" merkkiseltä
valmistajalta www.blum.com ja ovat taatusti aivan alansa
huippuluokkaa - niitä samoja käyttää suurin osa keittiöliikkeistä
tässä maassa.
Rungot ovat todella hyvat ja tukevat - sanoo ne muut keittiötukkujen
tai nettojen myyjät mitä tahansa, niin älkää uskoko niiden höpinöitä.
Oikeastaan ihmettelen,että näitä keittiöliikkeitä on pilvin pimein (vielä)
eivätkä silti yllä edes laadussa Ikean tasolle? - vain laadukasa
Kitchen kirjoitti:
Olen ollut 10 vuotta keittiö alalla ja nyt kun juuri vaihtanut
toisiin hommiin,niin voin ammattilaisena todeta Ikeasta,että
hinta/laatu varmasti parasta keittiöissä ja kylpyhuoneissa mitä
Suomesta saa.
Mekanismit laatikostoissa ja saranat tulee "blum" merkkiseltä
valmistajalta www.blum.com ja ovat taatusti aivan alansa
huippuluokkaa - niitä samoja käyttää suurin osa keittiöliikkeistä
tässä maassa.
Rungot ovat todella hyvat ja tukevat - sanoo ne muut keittiötukkujen
tai nettojen myyjät mitä tahansa, niin älkää uskoko niiden höpinöitä.
Oikeastaan ihmettelen,että näitä keittiöliikkeitä on pilvin pimein (vielä)
eivätkä silti yllä edes laadussa Ikean tasolle?ikea-keittiössä ,kuin muussakin "rihkamassa" pitää paikkansa. halvalla ei hyvää saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h42726Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938