Juhannus Riikassa?

...

Onko kellään tietoa miten juhannusta on tapana viettää Riikassa? Onko kaikki paikat suljettuina ja minä päivinä? Ravintolat,kaupat,museot,jne...?

19

7436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SUOMESSA

      No siellä ei tiedetä juhannuksesta tuon taivaallista. Eihän juhannusta tunne kuin suomalaiset, ruotsalaiset ja vähän kai virolaiset.

      • ...

        Luin kylläkin googlen kautta että juhannus olisi sielläkin virallinen juhlapäivä.

        Varasimme matkan heinäkuulle varmuuden vuoksi,joten tähän viestiketjuun ei ole enää välttämätöntä vastata. :)


      • Expat

        Juhannus (Jaani, Liigo) on Latvian ehdottomasti suurin juhla, että se sinun "tiedoistasi". :)

        Lätit ovat kuin suomalaiset, eli pääkaupunki tyhjenee kun ihmiset suuntaavat maaseudulle, josta löytyy erilaisia juhlia ja kokonpolttajaisia liki joka kylästä.


      • latvialainen
        Expat kirjoitti:

        Juhannus (Jaani, Liigo) on Latvian ehdottomasti suurin juhla, että se sinun "tiedoistasi". :)

        Lätit ovat kuin suomalaiset, eli pääkaupunki tyhjenee kun ihmiset suuntaavat maaseudulle, josta löytyy erilaisia juhlia ja kokonpolttajaisia liki joka kylästä.

        Totta!

        Ja Latviassa Juhannuspäivä pidetään tasan tarkkaan sinä päivänä kuin sen on tarkoituskin olla. Eli sitä ei siiretä vloppuun niin kuin suomessa tehdään.

        Suomessa mielestäni Juhannus on vain juopottelujuhla kun taas Latviassa Juhannukseen kuuluu paljon perinteitä, tanssia ja kansanlaulua :)


      • Anonyymi

        Kannattaa käydä kokemassa Riian juhannusjuhlat, jossa n.10.000 osallistujaa. Kokemusta on monelta vuodelta. Luulo ei ole tiedon väärti.


      • Anonyymi

        Virossa ja Latviassa on juhannus Jussin päivänä ja aatto Aaton päivänä eli oikeaan aikaan.
        Kävin nyt Riiassa, menin aattona 23. päivä ja tulin eilen sunnuntaina. Paikat ovat auki samoin kuin Virossakin, museoista en niin tiedä. Jurmala on hieno rantakohde, menkää!


    • näin nähnyt

      Ei Riika mikään Seurasaari juhannuksena ole. Kaikki siellä pelaa normaalisti. Ovet ovat auki.

    • tiedän!

      Minä tiedän, mutta en viitsi kertoa tuollaiselle, joka ei tiedä, että se on Riiassa - ei Riikassa.

      Toisaalta: en tiedä, miten juhannusta vietetään Riikassa, mutta tiedän, miten juhannusta vietetään Riiassa. Kokemusta on siitä, miten juhannusta vietetään Riiassa...

      • kumma...

        kun joillakin ei näytä olevan parempaa tekemistä kuin etsiä toisten kielioppivirheitä!


      • minnaeliisa
        kumma... kirjoitti:

        kun joillakin ei näytä olevan parempaa tekemistä kuin etsiä toisten kielioppivirheitä!

        juhannusta todellakin vietetään kaupungissa nimeltä Riika (ei oikeen enää tiedä mitä uskaltaa kirjoittaa, kun jollakulla näyttää olevan pääasiana tuo kielioppi...) olin siellä viime jussina ja aattoiltana viimeiset kaupat sulkeutuivat muistaakseni klo 18, mäkkäriin kerittiin just syömään. Juhannuspäivänä oli vanhassa kaupungissa katumyyntiä, ravintoloita ja "turistikauppoja" auki, miehitysajan-museo valitettavasti ei. Ostoskeskusten ruokamarketit olivat auki muutamia tunteja juhannuspäivänäkin ja keskikaupungilta löytyi yksi kemppari (= kemikalioliike), mikä oli jokapäivä auki ja pitkään.


      • miäs kirjoittaa

        olin viime jussina Riikasa kalasa ja sain isoja affenia, jotka me sit rillattiin ja syätiin.
        Oli se hiano jussi Riikasa se!


      • Riikaamassa
        miäs kirjoittaa kirjoitti:

        olin viime jussina Riikasa kalasa ja sain isoja affenia, jotka me sit rillattiin ja syätiin.
        Oli se hiano jussi Riikasa se!

        Joo o määkin olin viime jussina meiän Riian kanssa Riiassa tyttöjä riikaamassa.

        Taipuu, taipuu, vaan ei katkea!


      • minäpäs se vasta tiedänkin

        että Riika taipuu siis kuten siika Riika : Riian : Riikaa : Riiassa : Riiasta : Riikaan


      • m 43
        minnaeliisa kirjoitti:

        juhannusta todellakin vietetään kaupungissa nimeltä Riika (ei oikeen enää tiedä mitä uskaltaa kirjoittaa, kun jollakulla näyttää olevan pääasiana tuo kielioppi...) olin siellä viime jussina ja aattoiltana viimeiset kaupat sulkeutuivat muistaakseni klo 18, mäkkäriin kerittiin just syömään. Juhannuspäivänä oli vanhassa kaupungissa katumyyntiä, ravintoloita ja "turistikauppoja" auki, miehitysajan-museo valitettavasti ei. Ostoskeskusten ruokamarketit olivat auki muutamia tunteja juhannuspäivänäkin ja keskikaupungilta löytyi yksi kemppari (= kemikalioliike), mikä oli jokapäivä auki ja pitkään.

        Astevaihtelu.


      • Anonyymi

        Riiaa sinä vaan kun olet niin täyteläinen pään sisäpinnoilta.


    • Jasses

      Vappuna oli ainakin todella kuollutta. Luulen, että juhannuksena vielä kuolleempaa, pois lukien se normaali tunnelma.

    • Anonyymi

      Juhannusaattona ja Juhannuspäivänä on julkinen liikenne Riikassa ilmaista kaikille:)

      • Anonyymi

        Siis tänään ja huomenna, ei Suomen juhannuksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tänään ja huomenna, ei Suomen juhannuksena.

        Kyllä oikeana juhannuksena.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe