Isomaha

Keeijoo

>Mikä on isomahaisen Buddhan tarina,kuka tietää.?

8

712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämäkerta
      • Keeijoo

        Oikein hyvä! Käynpä lukaisemassa.))


    • äänestäjä-töissä

      Kiinalainen Zen-patriarkka jostain 300-luvulta jkr
      luulemmatikin...

    • vastakohtasymboliikkaa...

      Buddha kärsi ja laihtui askeettisuuden harjoituksissa eikä tullut yhtään sen viisaammaksi,ennen valaistumista.
      Löytyy monia patsaita ja kuvauksia langanlaihasta ja riutuneesta buddhasta.

      Valaistumisen jälkeen hän söi ja palautui normaaliin, mutta kasvispitoiseen ravintoon.
      Buddha kuoli 82 vuotiaana arviolta ruokamyrkytykseen.

      Myöhemmät sukupolvet voivat kuvata täysin päinvastaista,jopa omaan kokemukseen perustuen,siis yltäkylläinen ,naurava,iloinen hauska,seurallinen ,innostavan älykäs,myötätuntoinen,elinvoimainen...

      Jos nämä edellä kuvatut kääntää nurin,päinvastaiseksi,voi saada kuvan Buddhan kärsimyksistä,jotka hän kävi läpi.

      Harj.1.
      Ei elä yltäkylläisyydessä,ei naura(iloton)
      ei hauska,(vakava)ei viihdy seurassa,(tarvitsee yksityisyyttä,äly ei innostava(murheissaan ,mietteissään),kyvytön myötätuntoon,
      Yks tärkee,ELÄMÄNVOIMATON=masennus....

      Valaistumisen kokiessaan hän vapautui kärsimyksellisestä elämästä,kaikenkaikkiaan käytti 5 vuotta ja 2kk opin eli dharman hiomiseen,ja niin piirroksen myötä siirtyi/piirtyi hiekkaan kahdeksanpuolainen opinpyörä.

      http://www.uskonnot.fi/uskonnot/view?religionId=6

      Näitä löytyy ihan liiaksikin....

      "Käytä aina alkuperäisiä varaosia ja tarvikkeita",lainaten nykyaikaa....

      Toisaalta ,ei mikään ole niin pyhää etteikö joku koiranleuka siihenkin puuttuisi=
      http://hiki.pedia.ws/wiki/Buddhalaisuus

      • on ihan

        hauska juttu. Ja tottakai buddhalaisuudestakin pitää siellä juttu olla. Mutta em. juttu ei ollut kovinkaan hauska. Enemmän mielikuvitusta kehiin hikipedian kirjoittajille.


      • vaan todellisuutta mielen k...
        on ihan kirjoitti:

        hauska juttu. Ja tottakai buddhalaisuudestakin pitää siellä juttu olla. Mutta em. juttu ei ollut kovinkaan hauska. Enemmän mielikuvitusta kehiin hikipedian kirjoittajille.

        Buddhalaisuuden ydin asuu mielikuvituksessa,kirjoituksia kaipaavalle löytyy 2500v historiaa..........


      • Mahakassi
        vaan todellisuutta mielen k... kirjoitti:

        Buddhalaisuuden ydin asuu mielikuvituksessa,kirjoituksia kaipaavalle löytyy 2500v historiaa..........

        Kun aikoinaan vierailin Sri Lankassa, niin kaikki pyrkivät koskettelemaan kieltämättä pyöreää mahaani, se kuulemma tuotti hyvää onnea koskettelijalle. Toivon sydämestäni että näin myös kävi.


    • ......

      erilaisia teorioita olemassa. Joku tossa mainitsikin jo jostain partiarkasta. Itse oon lukenu, että se on joku Kiinalaisten oma versio Buddhasta ja se on voinu syntyä siitä, että joskus aikoinaan siellä todellakin pidettiin lihavia hyvän onnen symboleina, koska muuten elettiin laihoina köyhyydessä.

      Toinen selitys minkä oon lukenu on, että lihava Buddha olis ollu joku lihava munkki, joka kierteli maaseudulla parantamassa ihmisiä tms...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe