Koira puri lasta päähän!!!!!

Saana

Voi, että suututtaa! Tänään Iltalehdessä tai Iltasanomissa oli kyseinen otsikko kissankokoisin kirjaimin. Kun juttua rupesi lukemaan selvisi, että purija oli 10 vuotias lapsen äidin/omistajan mukaan maailman kiltein koira, joka oli hyvin huolehtivainen vauvankin perään. Esim. tuli heti ilmoittamaan perheen vanhemmillem jos vauva rupesi itkemään. No, perheen pienin, joka yleensä kontatessaan pitää kauheata meteliä, oli tällä kertaa hiipinyt nukkuvan koiran luo ja tarttunut sitä sitten kiinni jostain. Koira oli unestaan herätessään tuollatavalla säikähtänyt ja vaiston varaisesti purrut pikku ipanaa. Vauva sai vakavat vammat ja koira lopetettiin saman tien. Koira oli kuulemma ollut aivan hädissään tapahtuneesta koko loppupäivän ja pyörinyt vain paikallaan.

Suututtaa, että lehdet kirjoittavat asiasta, niin kuin se olisi ollut koiran vika! Yleinen asennekin on sellainen, että se oli varmaan joku luonnevikainen!

Mielestäni vastuuttomia vanhempia tässä voisi vaan syyttää, kun päästävät pikku riiviönsä kiusaamaan viatonta vanhaa koiraa!

Melkein tekisi mieli sanoa, että ihan oikein että lapsi vahingoittui. Koira sai maksaa siitä hengellään, että kuriton kakara hyökkäsi sen kimppuun kun se nukkui vanhempien välittämättä ipanansa tempauksista!

Miksei lehdessä voinut lukea esim: "Lapsi hyökkäsi nukkuvan koiran kimppuun, kärsien vakavat seuraukset" tai " Vastuuttomat vanhemmat, lapsi loukkantui vakavasti".

Miten nukkuvan vanhan koiran sitten olisi pitänyt suhtautua siihen että sen kimppuun hyökätään?

Arg! Suututtaa!!! Taas turha kuolema!

29

3088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • coldstone

Ei tuota ainakaan vanhempien piikkiin voida pistää siitä että antaa lapsen kontata omassa kodissaanpistää eikä 7 kuukautta vanha vauva voi tajuta että se säikäyttää koiran.

• Saana

Eikö vanhempien vastuulle kuulu taata niin koiralle kuin vauvallekin turvallinen koti, koska ne eivät siihen voi itse vaikuttaa? Nyt koti ei ollut turvallinen kummallekaan.

Vanhempien olisi pitänyt laittaa koira eri huoneeseen nukkumaan siksi aikaa, kun antavat vauvan leikkiä lattialla.

Kun vauva on taas kehdossa, leikkikehässä ym. koira voisi olla vapaana huoneistossa.

Eikö?

• coldstone
        Saana kirjoitti:

Eikö vanhempien vastuulle kuulu taata niin koiralle kuin vauvallekin turvallinen koti, koska ne eivät siihen voi itse vaikuttaa? Nyt koti ei ollut turvallinen kummallekaan.

Vanhempien olisi pitänyt laittaa koira eri huoneeseen nukkumaan siksi aikaa, kun antavat vauvan leikkiä lattialla.

Kun vauva on taas kehdossa, leikkikehässä ym. koira voisi olla vapaana huoneistossa.

Eikö?

jaa ei tuo minun mielestä ollut kenenkään syy vaan sattumien summa mutta jos itse omistaisin lempeän niin en näkisi siinä mitään vaaraa että lapsi olisi samassa huoneessa.

• koirafani

jos on perheeseen tulossa vauva niin kannattaa ensinnäkin miettiä pari kertaa että onko turvallista... koska monesti pienetlapset on arvaamattomia eikä meidän koira ainakaan tykkää jos joku sitä hännästä vetelee.. koiran tappaminen oli kyllä tosi tyhmästi tehty! toivottavasti sillä oli edes hyvä elämä tähän asti..ja koiran syy se ei kyllä mun mielestä ollu..ei tietenkään vauvankaan syy koska eihän vauva voi tajuta mitä tekee..mutta onneks sille vauvalle ei käyny sen pahemmin :)

• Itsekin päähän purtu

Lasta vahtineen isän olisi pitänyt tajuta että ottaa pentunsa pois "híiviskelemästä" luultavasti jo huonokuuloiseksi tulleen vanhan koiran läheltä. Ei voi olettaa että vanha koira nukkuessaan "vaistoaa" lapsen läheisyyden. Ikävä vahinko ja hyväkuntoisen koiran ikävä ja turha kuolema. Terveisin: Itsekin pienenä päähän purtu

• Päivi

Kenen syy ellei vanhempien. Ei ainakaan koiran tai vauvan. Kuinka itse käyttäytyisit jos säikähtäisit. Ilmeisesti hymyilesit nätisti ja olisit kaikinpuolin rauhallinen ja tyyni. Voit kokeilla tilannetta, pyydä jotakuta kaveria iskemään sua vaikka lautasella päähän. Toinen kaveri voisi videoida samalla. Toki lapsi saa kontata omassa kodissaan, mutta kyllä koirallakin on oikeutensa mm. nukkua rauhassa omassa kodissaan omassa rauhallisessa paikassaan, jonne kukaan ei edes vauva pääse häiritsemään.

• Anonyymi

Tappaja koirat vaativat koiranajokortin.

• Äppy

että koira lopetettiin. Koska jos koira puree kerran ihmistä, niin se puree varmasti toistekkin. Ei 7 kuukauden ikäinen lapsi tajua ollenkaan varoa, koira on sille kiva karvainen lelu. Vanhalla koiralla on voinut olla kipuja ja lapsi ymmärtämättömyydessään on voinut vaikka kontata koiran päälle.

Ei vanhemmat osanneet varautua koiran hyökkäykseen koska se on aiemmin ollut kiltti. Mitä tästä opimme? No ainakin sen, että koskaan ei pidä jättää koiraa ja lasta kahdestaan ilman valvontaa. Koira on laumaeläin ja ihmisen kanssa asuessaan sen on oltava AINA arvojärjästyksessä alimmaisena siis tämän vauvankin alapuolella.

• Krisse

Ei se HYÖKÄNNYT, se säikähti! Koira oli nukkumassa, ja lapsi herätti sen yllättäin. Pureminen oli vaistomainen reaktio yllättävään kosketukseen KESKEN UNIEN. Lue teksti ennen kuin teet johtopäätöksiä. Eläin toimii vaistojen varassa eikä järkeile kuten ihminen. Etkö itse muka säikähtäisi, jos sinua tultaisiin ravistelemaan kun olet sikeässä unessa? Koira ei todellakaan agressiivisesti hyökännyt eikä ansainnut lopettamista. Lattialla vapaana touhuavaa pientä lasta voi uhata moni vaara, ja vanhempien pitäisi pitää lasta silmällä koko ajan. Jos näin olisi ollut, olisi lapsi otettu kiinni, ennen kuin se ehti koskemaan NUKKUVAA koiraa. Mielestäni tapaus ei kuitenkaan ole kenenkään syy vaan ikävä sattuma, joka tietämättömien mielissä mustaa koiran mainetta ihmisen parhaana ystävänä.

• Äiti

vanhempien pitäisi katsoa sekä koiran että lapsen perään kun molemmat samoissa tiloissa. Kolmen lapsen äitinä ja koiran omistajana tiedän että silmät pitäisi olla selässäkin ja aina valppaana. Pitää katsoa sekä lasten että koiran tekemisiä. Lasten osalta etenkin niin kauan kuin lapset ovat vielä pieniä eivätkä ole oppineet ja ymmärtäneet että koira tarvitsee omaakin rauhaa esim syödessä ja levätessä. Toki se koirankin pitää opettamaan elämään lasten kanssa, eli elämä koiran ja lasten kanssa on kompromisseja molemmilta. Koira opetetaan siihen että se on se alimmainen ja lapset elämään koiran kanssa, aikuiset taas huomioimaan molempien liikkeet yms.

• Minna
        Äiti kirjoitti:

vanhempien pitäisi katsoa sekä koiran että lapsen perään kun molemmat samoissa tiloissa. Kolmen lapsen äitinä ja koiran omistajana tiedän että silmät pitäisi olla selässäkin ja aina valppaana. Pitää katsoa sekä lasten että koiran tekemisiä. Lasten osalta etenkin niin kauan kuin lapset ovat vielä pieniä eivätkä ole oppineet ja ymmärtäneet että koira tarvitsee omaakin rauhaa esim syödessä ja levätessä. Toki se koirankin pitää opettamaan elämään lasten kanssa, eli elämä koiran ja lasten kanssa on kompromisseja molemmilta. Koira opetetaan siihen että se on se alimmainen ja lapset elämään koiran kanssa, aikuiset taas huomioimaan molempien liikkeet yms.

Mielestäni toi on aivan älytön juttu tappaa koira tuollaisen takia. Sen vauvan tässä olisi pitänyt kuolla. Koira raukkaa... :( Pahaa tekee, kun toinen oli niin kiltti ja sitten se pitää tappaa.
        Vauvan sen kuolla olisi pitänyt, kun sörkkimään meni!

• Kata

On aivan turha syyttää koiraa joka ei ole tiedostava eläin, kuin on turhaa syyttää vauvaa, joka ei myöskään vielä ymmärrä mistään mitään. Vastuu on vanhemmilla kun vauva konttailee ympäriinsä ja tutkii ympäristöään. Jos vauva löytää lattialta neulan ja satuttaa itseään niin onko vika neulassa, vauvassa vai vanhemmissa jotka jättivät vauvan valvomatta? Tuon ikäisiä vauvoja ei jätetä sekunniksikaan yksin eikä varsinkaan eläimen seuraan.

Tässä tapauksessa koira oli ilmeisen vahingossa purrut vauvaa - sehän oli unessa ja tapauksen jälkeen se oli ollut rauhaton ja levoton. Ei ollut kyse koiran vihaisuudesta.

totta kyllä koiran on oltava arvoasteikossa myös vauvan alapuolella. Mutta kun vauva on uusi tulokas, niin ei se vauva heti ole koiran yläpuolella - koiran mielestä. Se on koiralle ensin opetettava ennenkuin annetaan koiralle ja vauvalle mitään mahdollisuutta kontaktiin.

• Äppy
        Krisse kirjoitti:

Ei se HYÖKÄNNYT, se säikähti! Koira oli nukkumassa, ja lapsi herätti sen yllättäin. Pureminen oli vaistomainen reaktio yllättävään kosketukseen KESKEN UNIEN. Lue teksti ennen kuin teet johtopäätöksiä. Eläin toimii vaistojen varassa eikä järkeile kuten ihminen. Etkö itse muka säikähtäisi, jos sinua tultaisiin ravistelemaan kun olet sikeässä unessa? Koira ei todellakaan agressiivisesti hyökännyt eikä ansainnut lopettamista. Lattialla vapaana touhuavaa pientä lasta voi uhata moni vaara, ja vanhempien pitäisi pitää lasta silmällä koko ajan. Jos näin olisi ollut, olisi lapsi otettu kiinni, ennen kuin se ehti koskemaan NUKKUVAA koiraa. Mielestäni tapaus ei kuitenkaan ole kenenkään syy vaan ikävä sattuma, joka tietämättömien mielissä mustaa koiran mainetta ihmisen parhaana ystävänä.

ei niin se kuitenkin puri. Totuus on se, että jos koira puree kerran niin se puree toisteki. Olisi ollut edesvastuutonta jättää koira henkiin ja jäädä odottamaan seuraavaa kertaa. Kyllä lapsen terveys on kuitenkin etusijalla.

• koiranomistaja
        Äiti kirjoitti:

lasta ja varsinkin vauvaa pitää aina vahtia eikä sitä voi laskea yksikseen mihinkään. ja jos talossa on koira niin sitä suuremmalla syyllä pitää aikuisen ihmisen olla tilanteessa mukana!!
        ottakaa huomioon se että koira joka puri lasta päähän oli: kiltti lempeä ja suojeli lasta normaalissa tilanteessa kuin omaa pentuaan, eli se piti lasta laumansa jäsenenä! eikä varmastikaan ollut lapselle mustasukkainen.
        no, koira oli nukkumassa kun se tapahtui.
        ja vauva konttasi koiran luo hiljaa.
        lapsi saattoi tarttua koiraa kiinni sellaisesta kohtaa kiinni, josta se oli kipeä, sillä kyse oli vanhasta koirasta.
        koira säikähti todella pahasti ja saattoi tuntea kipuakin ja seurauksena oli pureminen.
        koira ei tajunnut itsekkään mitä teki, koska se meni paniikkiin tilanteen selvittyä sille paremmin. ELI SE EI TAHALLAAN SITÄ TEHNYT!!!!
        EIKÄ OLISI VARMASTI ENÄÄ PURRUT KETÄÄN.
        vanhempien olisi pitänyt ehdottomasti katsoa vauvan perään. vika on vanhemmissa! ei vauvassa eikä myöskään koirassa.
        itselläni on koira ja olen huomannut etteivät aikuiset välitä tai huomaa neuvoa lasta miten koiraa tulisi lähestyä.
        ja koirathan ovat ihmisten ystäviä ja työtovereita.
        vai mitä?????

• Krisse
        Äiti kirjoitti:

Olet fiksu äiti ja fiksu koiranomistaja, et turhan hätäinen, mutta vastuuntuntoinen. Harmi, ettei teitä ole enemmän! :)

• K.H.
        Minna kirjoitti:

Mielestäni toi on aivan älytön juttu tappaa koira tuollaisen takia. Sen vauvan tässä olisi pitänyt kuolla. Koira raukkaa... :( Pahaa tekee, kun toinen oli niin kiltti ja sitten se pitää tappaa.
        Vauvan sen kuolla olisi pitänyt, kun sörkkimään meni!

Samaa mieltä olen, että koira kuoli turhaan, mutta että vauva... taisit vitsailla, mut silti... ei pieni lapsi ymmärrä, ettei nukkuvaan koiraan saa koskea, sekä koira että vauva kumpikin on vanhempien vastuulla. ei vauvalta voi odottaa järkeilyä!

• Krisse
        Äppy kirjoitti:

ei niin se kuitenkin puri. Totuus on se, että jos koira puree kerran niin se puree toisteki. Olisi ollut edesvastuutonta jättää koira henkiin ja jäädä odottamaan seuraavaa kertaa. Kyllä lapsen terveys on kuitenkin etusijalla.

Taidatpa olla todella kapeakatseinen ja luonnosta vieraantunut ihminen. Surullista, ettet tajua eläimen olevan eläin ja toimivan vaistojensa varassa. Koira ei ole kone, se on elävä olento. Ko. tapauksessa koiran pureminen oli vahinko, sitä ei sinun "totuutesi" muuta. Se, että pureva koira puree uudestaan, pätee TAHALLISEEN agressiiviseen hyökkäykseen. Tietenkin lapsen terveys on etusijalla, mutta ko. tapauksessa koiran ja lapsen etu eivät olleet ristiriidassa. Jätät edelleen huomiotta sen, että seuraavaa kertaa ei olisi tullut - koira hämmentyi ja nolostui teostaan, jota ei olisi edes tapahtunut, jos lasta olisi valvottu tarpeeksi hyvin. Tapaus oli traumaattinen koirallekin, olihan se vahingossa satuttanut toista oman lauman jäsentä. Toivottavasti itselläsi ei ole koiraa, kun on tuo tieto niiden sielun elämästä aika hatara. Miksihän edes luet näitä keskusteluja, kun olet noin eläinvastainen...

• Minna
        K.H. kirjoitti:

Samaa mieltä olen, että koira kuoli turhaan, mutta että vauva... taisit vitsailla, mut silti... ei pieni lapsi ymmärrä, ettei nukkuvaan koiraan saa koskea, sekä koira että vauva kumpikin on vanhempien vastuulla. ei vauvalta voi odottaa järkeilyä!

En kyllä vitsaillut. En pidä pikkulapsista tai yleensäkkään lapsista ollenkaan. Ihan sama vaikka se vauva olisi kuollut.

• Kata
        Äppy kirjoitti:

Jos koira kerran puree vahingossa oman laumansa jäsentä, se ei tee sitä uudestaan tahallaan!

Esimerkkinä voi kertoa vanhempieni koiran, joka epähuomiossa haukkasi minua käsivarresta, se oli "tähdännyt" kädessäni olevaan luuhun mutta hosui ja huti meni. Teko ei ollut tahallinen, minuakaan ei juuri sattunut mutta koira nolostui ja luimuili pitkän aikaa että mitä tulikaan tehtyä. Eikä ole muuten toista kertaa purrut. Koiralla on nyt ikää 15 vuotta ja tapauksesta on n. kymmenen vuotta - miksi se olisi pitänyt tuollaisen puhtaan vahingon vuoksi lopettaa?

Vihainen koira on täysin eri asia, se puree uudestaan ja uudestaan eikä tekojaan häpeä, sehän on tarkoituksella purrut ja puree taas kun tilanne iskee... mutta tuon Ilttiksen lööpin koira selvästikin ymmärsi tehneensä väärin enkä usko että olisi toiste purrut.

• Minna
        K.H. kirjoitti:

Ei ollut vitsi tuo kirjoitukseni. Inhoan pikkukakaroita ja minulle on ihansama jos se kakara olisi kuollut.

• koiranomistaja
        Krisse kirjoitti:

Taidatpa olla todella kapeakatseinen ja luonnosta vieraantunut ihminen. Surullista, ettet tajua eläimen olevan eläin ja toimivan vaistojensa varassa. Koira ei ole kone, se on elävä olento. Ko. tapauksessa koiran pureminen oli vahinko, sitä ei sinun "totuutesi" muuta. Se, että pureva koira puree uudestaan, pätee TAHALLISEEN agressiiviseen hyökkäykseen. Tietenkin lapsen terveys on etusijalla, mutta ko. tapauksessa koiran ja lapsen etu eivät olleet ristiriidassa. Jätät edelleen huomiotta sen, että seuraavaa kertaa ei olisi tullut - koira hämmentyi ja nolostui teostaan, jota ei olisi edes tapahtunut, jos lasta olisi valvottu tarpeeksi hyvin. Tapaus oli traumaattinen koirallekin, olihan se vahingossa satuttanut toista oman lauman jäsentä. Toivottavasti itselläsi ei ole koiraa, kun on tuo tieto niiden sielun elämästä aika hatara. Miksihän edes luet näitä keskusteluja, kun olet noin eläinvastainen...

olen omistanut kultsun (siinä koirassahan oli kultsua joka puri)meillä oli kultsu kun asuin vielä kotona ja se hankittiin meille kun olin 4 vuotias!no....en tietenkään pienenä tyttönä voinut ymmärtää sentään kaikkea koirasta ja niiden vaistoista,ym.
        Tietty olin aivan innoissani kun meille tuli koira(siis se meidän koira EI sitten hankittu mulle leluksi vaan ihan äidin koiraksi!!)
        silittelin aina innoissani koiraamme..kunnes sitten kerran menin ehkä liian nopeasti silittämään sitä niin että koira pelästyi ja PURI minua käteen!!mutta entäs sitten!!ei se minua haitannut....tietty olisi ollut eri asia jos olisin ollut kuolemaa lähellä..->silloin se olisi ollut minun syyni ja ehkäpä vanhempieni jotka eivät opettaneet silloin minulle miten koiraa kohdellaan!!mutta en TODELLAKAAN ole sitä mieltä että se puremakohtaus olisi ollut sen lapsen syy....mutta en kyllä menisi syyttämään koiraakaan!!eihän pieni lapsi voi millään ymmärtää että koiraa voi sattua ja sitten voi käydä pahasti!ja unenpöpperössä ollut koira ei voi tajuta että "ahaa,meidän vauvamme se siinä minua kiusaa" koira SÄIKÄHTI...ja toimi vaistonvaraisesti,ikävä sattuma!!vanhemmillekkaan en ehkä pistäisi syitä niskoille....sillä he eivät voineet odottaa mitään tälläistä....mutta kuitenkin heidän pitäisi huolehtia ettei lapsi pääse nukkuvan koiran luokse!!JA SE JOKA VÄITTI ETTÄ "KOIRA JOKA PUREE KERRAN,PUREE MYÖS TOISENKIN KERRAN" EI AINA VOI PITÄÄ PAIKKAANSA!!SE NOUTAJA JOKA MINUA PURI EI IKINÄ SEN JÄLKEEN PURRUT KETÄÄN!!SE ELI 11 VUOTIAAKSI USKOLLISENA JA YSTÄVÄLLISENÄ PERHEENJÄSENENÄ!!
        nykyään omistan sekarotuisen nartun jossa ON KULTSIKKAA!!eikä se ole ikinä purrut...3 vuotias se on ja todella ihana....pidän kuitenkin huolta ettei lapset pääse sen lähelle nukkuessaan tai liian rajusti!!itse en aijo hankkia lapsia...sen olen jo päättänyt kauan sitten,minulle riittää sisarusteni lapset jotka näen noin kerran viikossa!!lähellämme asustelee paljon pieniä lapsia ja pidän koirani kytkettynä....mutta se minua rassaa kun olen lähdössä lenkille niin se naapurin pikku kakara juoksee aina koirani luokse ekaksi ystävällisesti ja sitten hän alkaa kirkua että "APUVA TOI KOIRA JAHTAA MUA" ja arvatkaapas saako hänen äitinsä hyvän kuvan meidän "hirviökoirasta" joka jahtaa hänen pientä tyttäreensä!!(oikeasti koirani ei ole moksiskaan siitä tytöstä)

• Anonyymi
        Krisse kirjoitti:

Ei meidän koira pure herätessään.

Kyseessä on ollut jokin tappelukoirarotu.

Ihmiset ovat järjettömiä hankkiessaan niitä.

• koira

Itse tapaushan on varmasti ollut onneton sattuma. Siitä nyt voidaan käydä ikuisuuskeskustelua, olisiko koira pitänyt lopettaa vai ei. On se varmasti ollut vaikea päätös koiran omistajalle.

Mutta olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että uutisoinnin tyyli oli tökerö ja sensaatiohakuinen (niin tyypillistä iltapäivälehdille..) eikä tuollainen uutinen palvele ketään. Juttu oli sellaisenaan mauton enkä tajua miksi tällaisia pitää yleensä ottaen julkaista?! Tiedän muutaman tapauksen, joissa koira on purrut ihmistä ja joskus koira on lopetettu ja joskus ei. Mutta ei niistä ole ikinä lehdissä kirjoiteltu. Enkä tajua miksi pitäisi? Koira on eläin, joka tietyissä tilanteissa tahallaan tai tahattomasti saattaa käyttää hampaitaan toiseen koiraan, naapurin kissaan, ihmiseen - aikuiseen tai lapseen. En tajua mikä tässä nimenomaisessa tapauksessa taas ylitti uutiskynnyksen..?
      Toisaalta uutisoidaanhan kaikki pikkukolaritkin tyyliin 'punkalaitumella auto suistui ojaan'. Mutta tyyli on niin erilainen. Kolarien ja tieltäsuistumisten perusteella ei olla ikinä kyseenalaistamassa koko autoilua tai pistämässä pannaan jotain tiettyä onnetonta automerkkiä.

• tuleva koiranomistaja

Iltapäivälehtien toimittajista monet on sellaisia sensaationhakuisia p****päitä, että samanlaisia saa hakea. Ohjenuorana on, ettei anneta tosiasioiden pilata hyvää juttua! Ja objektiivisuus on tuntematon käsite. Spekulaatiot ja arvuuttelut on arkipäivää. Ihan sama, miten paljon vahinkoa sensaatiolööppi ja -artikkeli joillekin aiheuttaa, saapa hyvin taas myytyä lehtiä. Asioita paisutellaan ja vääristellään minkä ehditään...

• koira

Itse tapaushan on varmasti ollut onneton sattuma. Siitä nyt voidaan käydä ikuisuuskeskustelua, olisiko koira pitänyt lopettaa vai ei. On se varmasti ollut vaikea päätös koiran omistajalle.

Mutta olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että uutisoinnin tyyli oli tökerö ja sensaatiohakuinen (niin tyypillistä iltapäivälehdille..) eikä tuollainen uutinen palvele ketään. Juttu oli sellaisenaan mauton enkä tajua miksi tällaisia pitää yleensä ottaen julkaista?! Tiedän muutaman tapauksen, joissa koira on purrut ihmistä ja joskus koira on lopetettu ja joskus ei. Mutta ei niistä ole ikinä lehdissä kirjoiteltu. Enkä tajua miksi pitäisi? Koira on eläin, joka tietyissä tilanteissa tahallaan tai tahattomasti saattaa käyttää hampaitaan toiseen koiraan, naapurin kissaan, ihmiseen - aikuiseen tai lapseen. En tajua mikä tässä nimenomaisessa tapauksessa taas ylitti uutiskynnyksen..?
      Toisaalta uutisoidaanhan kaikki pikkukolaritkin tyyliin 'punkalaitumella auto suistui ojaan'. Mutta tyyli on niin erilainen. Kolarien ja tieltäsuistumisten perusteella ei olla ikinä kyseenalaistamassa koko autoilua tai pistämässä pannaan jotain tiettyä onnetonta automerkkiä.

• Nici

syyttää koiraa.. eihän se sitä tahallaan kuitenkaan tehnyt kun kerta oli katunut tekojaan..
      voi raukkaa.. Vanhemmissa se vika piilee.. Olisivat vain vahtineet vauvaansa.. Voe voe....

• Anonyymi

Koira eli koera.
      Onko hyvä?

• Anonyymi

Voi kurjuutta. Jos haluaa pitää koiraa, ja lasta. On aikuisen varmistuttava, että ne toisensa sietää. On myös huolehdittava, että koira saa olla rauhassa.
      Kuten myös lapsi.
      Koira/ lapsiportit, rajaavat tilaa. Vanhemman silti, 24/7 vahdittava tilannetta. Kuten lapsia aina. Nehän voi kontata ovelle, painella pihalle, tielle tai parkkipaikalle.
      Kokoajan, oltava vanhemman valppaana. Se on vanhemman osa.
      Perheessämme ollut aina 1-2 koiraa, lapsiakin puolenkymmentä.
      Koirat ei lapsia kolhineet. Lapset opetettiin jättämään koirat rauhaan.

• Anonyymi

Lapet ja rakit ei sovi koskaan yhteen, rakkihullut antaa niiden nuolla jopa vauvojen suun ja tartuttaa samalla hengenvaaralliset bakteerit. Voivat raadella lapsen hetkessä kun silmä välttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4458
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      156
      3352
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      58
      2667
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2584
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      133
      2487
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1721
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1590
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      38
      1293
    Aihe