kehitysvammaset

muummo83

mun mielestä kehitys vammasia ei saa hakua kehitys vammaset ovat ihmisiä aivan kun kaikki muut

59

2763

Äänestä

Vastaukset

• the_arockalypse

kehitysvammaiset on eri asia kun vammaiset, joten ei tuo kuulu tälle palstalle. PS sinänsähän mulla ei kehitysvammaisia vastaan oo mitään, eikun ylläpidolle vaan viestiä että tekevät kehitysvammasille oman

• Äityli*

Vammainen kuin vammainen, kehitys tai ei... ihan sama... olet the arockalypse pikkasen liian herkkänahkainen. Sinun ei ole pakko lukea saatikka kirjoitella tälle palstalle. Hyväksy itsesi.

• the_arockalypse
        Äityli* kirjoitti:

Vammainen kuin vammainen, kehitys tai ei... ihan sama... olet the arockalypse pikkasen liian herkkänahkainen. Sinun ei ole pakko lukea saatikka kirjoitella tälle palstalle. Hyväksy itsesi.

olisko hauskaa jos sä olisit vammainen,mut et kehitysvammainen, ja sua kuitenkin nimitetään jossain kehitysvammaiseksi?

• Äityli*
        the_arockalypse kirjoitti:

olisko hauskaa jos sä olisit vammainen,mut et kehitysvammainen, ja sua kuitenkin nimitetään jossain kehitysvammaiseksi?

Kysymys on nyt tästä keskustelupalstasta.... on oikeutesi korjata jos joku Sinua väärällä termillä nimittelee.

• ATDT~2

Ihmisen nimittely joksikin vammaiseksi ei välttämättä ole koskaan kivaa.

En tosin ymmärrä, miksi ottaa nokkiinsa nimittelystä. Eivät sanat vahingoita, jos ei anna.

Kehitysvamma on yksi vammaisuuden muoto, eli kuuluu tällekin palstalle.

• ATDT~2

Kehitysvamma on yksi vammaisuuden muoto.

Ei täällä missään lue, että palsta on tarkoitettu vain liikuntavammaisille tai näkövammaisille tai edes asennevammaisille.

Kaikki ovat tervetulleita.

• ATDT~2 kirjoitti:

Kehitysvamma on yksi vammaisuuden muoto.

Ei täällä missään lue, että palsta on tarkoitettu vain liikuntavammaisille tai näkövammaisille tai edes asennevammaisille.

Kaikki ovat tervetulleita.

mieltä, ei voida vetää samanlaista rajaa vammaisuudelle tai sairaudelle, kuten esim. syöpäpotilaat ollaan sen verran sekalainen seurakuntaa. Sehän vaan osoittaa huonoa itsetuntoa jos täällä foorumissa käyvät vammais- tyypit kilpailemaan paremmuudestaan. Jos sormet vähänkin osuu oikeille näppäimille, ei muutaku tänne kirjoittamaan olkoon sit kehveli tai muu vammainen.

• Toivossa_Eläjä
        kanosmn kirjoitti:

mieltä, ei voida vetää samanlaista rajaa vammaisuudelle tai sairaudelle, kuten esim. syöpäpotilaat ollaan sen verran sekalainen seurakuntaa. Sehän vaan osoittaa huonoa itsetuntoa jos täällä foorumissa käyvät vammais- tyypit kilpailemaan paremmuudestaan. Jos sormet vähänkin osuu oikeille näppäimille, ei muutaku tänne kirjoittamaan olkoon sit kehveli tai muu vammainen.

Minä ainakin olen kiinnostunut kaikkien vammaisten mielipiteistä, toivottavasti he myös minun. Etenkin suomi on niin pieni maa että jos aletaan perustamaan tarkalla rajauksella eri kuppikuntia tulee aika hiljaista lopulta.

• the_arockalypse
        Toivossa_Eläjä kirjoitti:

Minä ainakin olen kiinnostunut kaikkien vammaisten mielipiteistä, toivottavasti he myös minun. Etenkin suomi on niin pieni maa että jos aletaan perustamaan tarkalla rajauksella eri kuppikuntia tulee aika hiljaista lopulta.

about 2 vuotta sitten kun joku valopää oli tunkenu tämän palstan nimen asuun "kehitysvammaiset", siitä nousi järkyttävä meteli..niinku pitääkin, mutta nyt 2v myöhemmin kun sanoo vähänkään negatiivista kehareihin liittyen tällä palstalla, eikä hyväksy mitään keharijuttuja tänne..saakin täyslaidallisen paskaa niskaan. ihme hommaa

• ATDT'2

about 2 vuotta sitten kun joku valopää oli tunkenu tämän palstan nimen asuun "kehitysvammaiset", siitä nousi järkyttävä meteli..niinku pitääkin, mutta nyt 2v myöhemmin kun sanoo vähänkään negatiivista kehareihin liittyen tällä palstalla, eikä hyväksy mitään keharijuttuja tänne..saakin täyslaidallisen paskaa niskaan. ihme hommaa

Ei tämä olekaan "keharipalsta", eivätkä kaikki täällä ole kehitysvammaisia.

Otetaan nyt uudelleen.

Vammaisuus on yläkäsite. jonka alakäsitteitä ovat esimerkiksi kehitysvammaisuus, liikuntavammaisuus, näkövammaisuus, cp-vammaisuus jne.

Minulla ei ainakaan ollut mitään "kehareita" vastaan kaksi vuotta sitten, eikä ole vieläkään.

• emmystiina
        ATDT'2 kirjoitti:

Ei tämä olekaan "keharipalsta", eivätkä kaikki täällä ole kehitysvammaisia.

Otetaan nyt uudelleen.

Vammaisuus on yläkäsite. jonka alakäsitteitä ovat esimerkiksi kehitysvammaisuus, liikuntavammaisuus, näkövammaisuus, cp-vammaisuus jne.

Minulla ei ainakaan ollut mitään "kehareita" vastaan kaksi vuotta sitten, eikä ole vieläkään.

Eiköhän tämä palsta ole tarkoitettu kaikille vammaisille, ilmeneepä se vamma sitten millä lailla tahansa.

Jos me eritavoilla vammaiset (liikunta-, näkö-, kehitys- jne.) emme pysty näyttämään ja hyväksymään keskinäistä tasa-arvoisuuttamme, kuinka voimme olla vaatimassa tasa-arvoa ns. terveiden kanssa.

Toisaalta tämänkin asian raadollinen puoli; en ole missään muualla nähnyt ja kokenut sellaista syrjintää, selkäänpuukottamista, halveksintaa ja eri lokeroihin jaottelua kuin vammaisjärjestöissä, joissa on jäseninä eri tavoin liikuntavammaisia henkilöitä. Huonointa kastia näyttävät olevan syntymästään saakka vammaisina eläneet ja korkeimmalla pallilla jököttävät esim. liikenneonnettomuudessa loukkaantuneet ja sitä kautta pyörätuoliin joutuneet.
        Parasta sakkia tuntuisi olevan miehet, jotka ovat saaneet terveen naisen puolisokseen. No...leikki leikkinä, mutta ei niin pientä leikkiä, ettei puolet totta :)

Mutta hienoa olisi, jos voisimme täällä keskustella ilman, että jaottelemme ihmisiä eri pilttuisiin riippuen siitä, minkä vamman kukin on riesakseen saanut.

• the_arockalypse
        emmystiina kirjoitti:

Eiköhän tämä palsta ole tarkoitettu kaikille vammaisille, ilmeneepä se vamma sitten millä lailla tahansa.

Jos me eritavoilla vammaiset (liikunta-, näkö-, kehitys- jne.) emme pysty näyttämään ja hyväksymään keskinäistä tasa-arvoisuuttamme, kuinka voimme olla vaatimassa tasa-arvoa ns. terveiden kanssa.

Toisaalta tämänkin asian raadollinen puoli; en ole missään muualla nähnyt ja kokenut sellaista syrjintää, selkäänpuukottamista, halveksintaa ja eri lokeroihin jaottelua kuin vammaisjärjestöissä, joissa on jäseninä eri tavoin liikuntavammaisia henkilöitä. Huonointa kastia näyttävät olevan syntymästään saakka vammaisina eläneet ja korkeimmalla pallilla jököttävät esim. liikenneonnettomuudessa loukkaantuneet ja sitä kautta pyörätuoliin joutuneet.
        Parasta sakkia tuntuisi olevan miehet, jotka ovat saaneet terveen naisen puolisokseen. No...leikki leikkinä, mutta ei niin pientä leikkiä, ettei puolet totta :)

Mutta hienoa olisi, jos voisimme täällä keskustella ilman, että jaottelemme ihmisiä eri pilttuisiin riippuen siitä, minkä vamman kukin on riesakseen saanut.

mut ei tarvi tulla tänne itkemään sitä että jotain liikuntarajoitteista, vaikkapa pyörätuolityyppiä on haukuttu kehitysvammaiseksi, vaikka tämä haukuttu ei sitä ees ole, vaan liikuntarajoitteinen...se että tulee nimitellyksi kehitysvammaiseksi, ei oo kehitysvammaiseksi nimittäjän vika..se mielikuva tulee varmasti vammattomalle hyvin helposti kun ei saa tehdä eroa kehitysvammaisen ja vammaisen välille

• Toivossa_Eläjä

mut ei tarvi tulla tänne itkemään sitä että jotain liikuntarajoitteista, vaikkapa pyörätuolityyppiä on haukuttu kehitysvammaiseksi, vaikka tämä haukuttu ei sitä ees ole, vaan liikuntarajoitteinen...se että tulee nimitellyksi kehitysvammaiseksi, ei oo kehitysvammaiseksi nimittäjän vika..se mielikuva tulee varmasti vammattomalle hyvin helposti kun ei saa tehdä eroa kehitysvammaisen ja vammaisen välille

Sinä olet saarnannut tuota samaa messua jo monta vuotta eri otteeseen täällä palstalla. Yritä nyt hyvä mies päästä siitä jo irti ;-).

Ei ainakaan minun elämäni pahimpia hetkiä tai loukkauksia ole jos minua kehariksi haukuttaisiin, turhaan vaan tekee itselleen taakkaa jos niitä ei osaa jättää omaan arvoonsa. Minä en ainakaan välitä sellaisten ihmisten nimittelyistä joita en tunne ja jotka vielä vähemmän tuntevat minut. Eivät he tiedä minun vahvuuksia tai heikkouksia taikka saavutuksiani. Toisaalta jos tuollaisia suustaan päästävät en halua heihin edes tutustua koska eihän kukaan järkevä sellaista tee joten heillä ei ole minulle merkitystä. Ne ihmiset joiden sanomisilla on minulle merkitystä taas eivät tuollaisia ilmaisuja edes käytä.

Minulle tämä asia on hyvin suoraviivainen juttu. Kyllä elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita.

Maailmassa on aina ja tulee olemaan ihmisiä joilla on ennakkoluuloja sen asian kanssa vaan täytyy oppia elämään. Vaikka olisit F1 maailmanmestari joka käyttää pyörätuolia osalla ihmisistä olisi sinua kohtaan ennakkoluuloja.

Parempi on keskittyä siihen että tunnistaa ja hakeutuu niiden seuraan jotka uskaltavat ylittää ennakkoluulottomasti raja-aitoja. Heitäkin on, ikävä kyllä vähemmän kuin ensin mainittuja mutta sitäkin ja juuri siitä syystä erinomaisen arvokkaita.

• varma65

että ne ihmiset jotka luokitellaan kehitysvammaisiksi, haluat oman palstan. eikös tämä ole aivan omiaan sellaiseen?me kaikki olemme ehdottomasti samanarvoisia.

• On kehitysvamman saaneelle oma ryhmä mutta ne työntekijät poistaa koska puolet kehitysvamman saaneiden ryhmässä kokee Kehitysvamma on haukkuma sana puolella kehitysvamman saaneena on ekkona oma kehitysvamma ja ne eivät saa asua Kehitysvamma laitoksessa jotka eivät suostu muokata omaa kehitysvamma on muka väärin laitettu Lievä älyllinen kehitysvamma kehitysvamma ohjaajien mielestä.

• huh.hu.

aivan ihania ihmisiä. Rakastuin yhteen sellaiseen ihmiseen. niinj herkkä ja niin herkkä... mahtavia persoonia. Olin työkeikalla. ja vaihdomme pitkiä katseita. nesilmät hänellä, niin ihana.....

• rakasssss

aivan ihana.olin työkeikalla, vaihdoimmekatseita...

• mmwee

Kehitysvammaiset kuuluu omaan joukkoonsa.
      Monikos kehitysvammainen on suorittanut yliopisto
      tutkinnon,niin kuin esim.moni cp-vammainen on.
      Kehitysvammalaki tulisi olla voimassa.Monikaan kehitysvammainen ei pysty raha-asioitaan edes
      hoitamaan.Viranomaisten ennakkoluuloja olen saanut itsekin osakseni,vaikka olen toiminut ihan asiallisesti.Lopulta noissakin tapauksissa tuli ilmi kehitysvammaisten tekemat virheet virastoissa asiodessa.Asun ulkomailla ja taman maan vammaispalvelulakikin tekee jo eron kehitysvammaisen ja muiden vammaisten kohdalla.

• Anonyymi

Mulla itselläni on cp ja olen suorittanut kasvatus- ja ohjausalan tutkinnon ammattikoulussa yo-pohjaisena. Sen jälkeen lähdin ammattikorkeaan opiskelemaan yhteisöpedagogiksi. Työkokemusta on nuorisotalolta sekä seurakunnan nuorisotyöstä. En olisi tähän pisteeseen päässyt, jos olisin vain fyysisen vamman takia päätynyt erityisluokalle tai - kouluun. Eri asia toki, jos mulla olisi ollut niin pahoja oppimisvaikeuksia joka alueella, niin toki vanhemmat sitten olisi miettineet koulupolkua tarkkaan. Fakta on kuitenkin se, että sillä peruskoulutuksella on väliä ajatellen jatko-opintoja ja mahdollisia työpaikkoja, vaikkei niiltä ennakkoluuloilta välty mutta helpottaa se koulutodistus tavallisista kouluista edes vähän.

• Entä kun itse maksan älyllisen kehitysvamman saaneena yksin verkkopankki jutun kautta vuokran ja asuntola ohjaajat väittää, että olen muka tämän takia saanut Lievän älyllisen kehitysvamman väärin.

Äitini on tapellut minua uusiin diagnoosi testeihin koko Kehitysvamma puolella asiakkuus todella repaleinen.

Kaveri Vihdissä sai lievän älyllisen kehitysvamman nyt 45 vuoden iässä se sai heti taksikortti jutun ja itse saan kuulla olen muka jäänyt Lievän älyllisen kehitysvamman ja normaali älykkyys tason väliin ja menny yli 70äö testeissä.

Saan jatkuvasti kuulla kehitysvamma puolella ohjaajilta, että miten osaan yksin täyttää kelan paperit ja toimeentulo tuki paperit.

Heti, kun joku uusi Kehitysvamma taho on ollut minun kohdallani vaatii asiakkuuden lopetusta, koska minun osaamisen taidot eivät täsmää älyllisen kehitysvamman suhteen.

Toinen diagnoosi on vaikea ADHD .

Onko ADHD perinnöllinen geeneissä?

• Anonyymi

Parempi tulevaisuus lapselle Kun vammainen vanhempi kuolee.

• Anonyymi

Jos sinä luulet, että Kehitysvamma on haukkuma sana mene kehitysvammaisten kohdataan sivulle tai Verneri sivulle valittaa.

Josta työntekijä estänyt minun kirjoitus jutut kun minä haluan saada oikeutta käyttää omaa kehitysvamma diagnoosi sanaa.

Ei ole oikein, että minä en saa kirjoittaa ja puhua omaa kehitysvamma diagnoosi sanaa käyttäen ja minulla muka väärin Lievä älyllinen kehitysvamma kun en halua käyttää muuta sanaa kehitysvamma sanan tilalla

• Anonyymi

Opettele edes kirjoittaa oikein !

• Anonyymi

Sketsihahmo olet.

• Anonyymi

Rikoslaissa velvoitetaan ilmoittamaan poliisille tietyistä valmisteilla olevista rikoksista rangaistuksen uhalla.

• Anonyymi

Huoli-ilmoitus on suomalaisia kuntia velvoittava ilmoitus, jonka voi tehdä kuka tahansa Suomessa oleskeleva, jos tuntee huolta aikuisesta ihmisestä ja hänen hyvinvoinnistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huoli-ilmoitus on suomalaisia kuntia velvoittava ilmoitus, jonka voi tehdä kuka tahansa Suomessa oleskeleva, jos tuntee huolta aikuisesta ihmisestä ja hänen hyvinvoinnistaan.

Huoli-ilmoituksia tulee viranomaisille sekä sähköisistä palveluista että puhelimitse.

Merkittävä osa kaikista ilmoituksista tulee esimerkiksi poliisilta tai ensihoidolta, ja viranomaisilla on myös virkavelvollisuus ilmoittaa huolestaan.

• Anonyymi

Huoli-ilmoituksia tulee viranomaisille sekä sähköisistä palveluista että puhelimitse.

Merkittävä osa kaikista ilmoituksista tulee esimerkiksi poliisilta tai ensihoidolta, ja viranomaisilla on myös virkavelvollisuus ilmoittaa huolestaan.

• Anonyymi

Valtiotasolla vakoilukohteina voivat olla esimerkiksi vieraan maan strategiset sotilas- ja siviilikohteet kuten rakennukset, joukkojen sijoituskohteet, rautatiet ja ohjusasemat.

• Anonyymi

Skitsofrenian tyypillisiä oireita ovat harhaluulot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Skitsofrenian tyypillisiä oireita ovat harhaluulot.

• Anonyymi

Että sellasia psykooseja täällä

• Anonyymi

Päihdepsykoosin sairastaneita on seurattava. Merkittävällä osalla täyttyvät myöhemmin itsenäisen psykoosisairauden diagnostiset kriteerit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päihdepsykoosin sairastaneita on seurattava. Merkittävällä osalla täyttyvät myöhemmin itsenäisen psykoosisairauden diagnostiset kriteerit.

Ketjusta on poistettu 99 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      65
      2147
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1732
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      244
      1402
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1347
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1202
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1165
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      360
      1143
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      330
      1108
    Aihe