Jogurtti

kaloripommi

18

470

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirkko3

Luomujugurttia ja siihen pakastemarjoja, rusinoita, mysliä, voi aivan itse makujen mukaan sekoitella, Makeuttaa sen jollain makeutusaineella.
      Diabeetikkona joutuu ottamaan selvää monista asioista, vaikkei sokeri olekaan ihan kokonaan kiellettyä, sen liiallinen käyttö on.

• helisevä 52

Vierailempa täälä.
        Luomujugurttia sekaan rahkaa, raejuustoa ja esim. omenasosetta ja ripaus kanelia, hyvää on!

• Anonyymi

Maustamaton jugurtti, marjat ja mysli. Ei tulisi pieneen mieleen mitkään makeutusaineet, valmismysleissäkin jo liikaa sokeria. Myslin sijasta laitan soija- ja pellavansiemenrouhetta. Sokeri on täysin turha keksintö, muista (keinotekoisista) makeutusaineista puhumattakaan. Kaikki lisätty sokeri on liiallista.

• "pelkkää hyvää"

- se kevytversio (3,5%), käy hyvin. Siihen voi itse lisäillä marjoja ym. halunsa mukaan. Naapurimaassa melkein puolta edullisempaa kuin Suomessa.

• Jugurtti.

Ostan Lidlistä 0.5 litran rasiassa jugurtin. rasvaa vain 1.5% ja voi sekoittaa joukkoon marjoja ym. Jostakin syystä hinta halvempaa kuin suomalainen, vaikka rahtikustannukset onkin. Mieluiten ostaisin kyllä suomalaista, jos ei olisi tuo eläke niin pieni.

• jogurttipurkissa

saattaa olla jopa 15 palan verran sokeria.

• kaikki on pahasta

Lähes kaikki on haitallista jos syö määrättömästi. Jogurteissakin on valinnanvaraa, onhan sitäkin missä ei ole mainoksen mukaan sokeria eikä rasvaa. Eikö ne läskit ole syömisen summa, ei ne yhdestä jogurttipurkista tule. Jos jääkaapin ovi käy koko ajan ei sellaista ruokaa olekaan mikä ei lihottaisi.

• kaikki on pahasta

Lähes kaikki on haitallista jos syö määrättömästi. Jogurteissakin on valinnanvaraa, onhan sitäkin missä ei ole mainoksen mukaan sokeria eikä rasvaa. Eikö ne läskit ole syömisen summa, ei ne yhdestä jogurttipurkista tule. Jos jääkaapin ovi käy koko ajan ei sellaista ruokaa olekaan mikä ei lihottaisi.

• Anonyymi

Juustoportin LAKKA-jogurtissa on nykyisin pelkkiä lakan siemeniä.
      Minkähänlaisilla koneislla marjoista erotetaan siemenet, jotka sitten
      laitetaan tähän ”Lakka”-jogurttiin” , ja itse marjat käytetään muuhun
      tarkoitukseen?

• Anonyymi

Ei mene kurkusta alas, kuten ei juuri muutkaan maitotuotteet juustoa lukuunottamatta. Liian pitkään meni siitä kun sairastuin laktoosi-intoleranssiin siihen kun tuli hyla-tuotteet. Ainoastaan ruuissa voin jotain maitotuotetta käyttää mutta harvoin ja laktoosittomana.

• Anonyymi

Netin ihmemaasta bongasin eilen jutun 117-vuotiaasta naisihmisestä, jonka elimistöä on tutkittu kuoleman (2024) jäleen. Jutussa sanottiin, että hän oli syönyt paljon jogurttia, mutta satavarmasti ei suomalaisia sokerilla kyllästettyjä makujogurtteja. Muu ruokavalio oli välimerellinen, se terveellinen sortti.

Hänen suolistobakteerikantansa ja -biologiansa oli loistavassa kunnossa ja hänen elimistönsä oli nuorempi kuin hänen lukumääräinen ikänsä. Tästä kannattaa ottaa mallia.

• Anonyymi

Kalaa, kasviksia, marjoja ja hedelmiä. On vaan liian kallista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kalaa, kasviksia, marjoja ja hedelmiä. On vaan liian kallista.

Well, miten sen ottaa. Monet pitävät ruokaa liian kalliina ja sitten ostelevat mitä sattuu turhaa ja tyhjänpäiväistä. Kaikki turha kannattaa kauppalistasta pyyhkiä yli, oli se syötävää, juotavaa tms. Oikeaa ruokaa, hyvää ravintoa tilalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Well, miten sen ottaa. Monet pitävät ruokaa liian kalliina ja sitten ostelevat mitä sattuu turhaa ja tyhjänpäiväistä. Kaikki turha kannattaa kauppalistasta pyyhkiä yli, oli se syötävää, juotavaa tms. Oikeaa ruokaa, hyvää ravintoa tilalle.

Köyhällä ei ole varaa hyvään ruokaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Köyhällä ei ole varaa hyvään ruokaan.

Mutku moni 'köyhä' panee vähät rahansa kessuun ja kaljaan ja / tai karkkiin ja pullaan. Hlvt:n pitkä pötkö mania jäisi ruokaan / ravintoon, kun jättäisi turhakkeet kauppaan.

• Anonyymi

Ennen ihmiset eli yli 90 vuotiaaksi, paljon kahvia ,sokeria ja kermaa.

• Anonyymi

Joku eli ennen(kin) hyvin iäkkääksi, mutta suurin osa ei. Eikä ainakaan mainitsemillasi tuotteilla, joilla ei ole ravinnon kanssa mitään tekemistä.

• Jossain luki että jogurtissa saisi olla sokeria Max 10g/100g

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      85
      3408
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      44
      2837
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2356
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2308
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2251
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      116
      2226
    7. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2103
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2057
    9. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1954
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      112
      1914
    Aihe