Meillä on tuollainen kuultolakattu panelikatto. On alkanut kuitenkin tehdä mieli maalata katto täysin valkoiseksi. Miten onnistuu maalaus tuon lakan päälle? Olen ajatellut jos telalla levittäisi maalin ja pensselillä sutisi maalin kiinni. Voisi hoitaa homman käyttämällä varrellista telaa ja pensseliä.
Panelikaton maalaaminen lakan päälle?
7
18896
Vastaukset
- mainos...
katso tuolta
http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/maalausneuvonta/sisamaalaus/katot/vanhat_pinnat- on ideaalinen työtapa
mutta itse tehtynä tai teetettynä ohjeen kohdat
2. Pese pinnat Maalipesulla etiketin ohjeiden mukaisesti. Huuhtele hyvin ja anna kuivua.
4. Hio mahdollinen vanha, hyvin kiinni oleva lakka- tai maalipinta himmeäksi ja poista hiontapöly pölyharjalla.
8. Pohjamaalaa n. 10-15 % Lakkabensiinillä 1050 ohennetulla Otex tartuntapohjamaalilla.
jätetään käytännössä tekemättä.
Mutta jos haluaa ne tehdä tai teettää ihan oikeasti, on niiden osuus noin 80-90 % työstä.
Huolellisesti teetettynä em. kohdat 2, 4 ja 8 maksaisivat enemmän kuin uusi paneelikatto.
Siksi jättäisin ne suosiolla väliin, maali pysyy katossa ilman niitäkin.
Paikalleen asennetun paneelikaton maalauksessa ongelman muodostavat jatkossa yleisimmin ponttikohdista halkeileva / irtoileva maali. (toki mahdolliset oksankohdatkin, mutta ne ovat pienempi ongelma / haitta. - sanat
on ideaalinen työtapa kirjoitti:
mutta itse tehtynä tai teetettynä ohjeen kohdat
2. Pese pinnat Maalipesulla etiketin ohjeiden mukaisesti. Huuhtele hyvin ja anna kuivua.
4. Hio mahdollinen vanha, hyvin kiinni oleva lakka- tai maalipinta himmeäksi ja poista hiontapöly pölyharjalla.
8. Pohjamaalaa n. 10-15 % Lakkabensiinillä 1050 ohennetulla Otex tartuntapohjamaalilla.
jätetään käytännössä tekemättä.
Mutta jos haluaa ne tehdä tai teettää ihan oikeasti, on niiden osuus noin 80-90 % työstä.
Huolellisesti teetettynä em. kohdat 2, 4 ja 8 maksaisivat enemmän kuin uusi paneelikatto.
Siksi jättäisin ne suosiolla väliin, maali pysyy katossa ilman niitäkin.
Paikalleen asennetun paneelikaton maalauksessa ongelman muodostavat jatkossa yleisimmin ponttikohdista halkeileva / irtoileva maali. (toki mahdolliset oksankohdatkin, mutta ne ovat pienempi ongelma / haitta.meillä oli vastaava tapaus.
Neuvottiin maalaamaan superlateksilla.
Kolmeen kertaan maalattiin ja maali on siinä ja pysyy eikä mitään paista läpi.
Joku erikoiskallis paneelimaali tietenkin myös käy, mutta hieman rahastukselta haiskahtaa
- paneelikatto valkoinen
PANEELIKATTO(on maalin nimi).pese katto-->maalaa-->nauti hyvästä kesäsäästä:)
- tällä tavalla
valmiin paneelikaton maalaaminen on riskialtista, koska paneelit ajan myötä kutistuvat ja maalaamaton pinta alkaa näkyä rakosista.
Mene ja tiedä - päädyimme siihen ratkaisuun, että paneelit maalataan yksitellen.. uudiskohteesta kun on kyse. - kun vetelee kahdesti
niin voi nauttia kesäsäästä jo sen aikaa kun sinä peseskelet, koska ei puree kiinni pesemättäkin
- voitin
eli vanha paneelikatto.
Hioin kevyesti ja vedin pensselillä 3 x siro himmeän ja on pysynyt hyvin 6 vuotta.
Tela ei sovellu jos paneeli ei ole tasainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831509Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671295Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2291262Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2041256Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121070Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041029Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134969Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65943- 85873
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123818