Mdf vastaan oikea puu?

kumpi ompi parempi?

Maalattu oikee puu vai mdf? Hengittääkökään mdf yhtään?

8

6576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • quuzen

      Riippuu käyttötarkoituksesta. Kaikki tällä hetkellä muodissa olevat paksukantiset tasot ja pöydät tehdään mdf:stä.

      Maalattava pinta esim. saadaan huomattavasti tasaisemmaksi mdf:llä, puunsyyt ei tule näkyviin ja mdf ei elä.

      Massiivipuu on komeaa esim. pähkinä, tammi tms. pöytänä, ja hioahan sitä sitten voi kymmeniä kertoja verrattuna viilutettuun mdf:ään.

      Se, että massiivipuu olisi ainoa oikea, on vanhan kansan juttuja.

      t. Veijari Vepsäläinen

      • on lautakatto

        ja kestää pojalle asti.


      • asentaja 44v
        on lautakatto kirjoitti:

        ja kestää pojalle asti.

        Kyllä se vaan on niin, notta työtasot on edelleen
        pinnoitettua lastulevyä.
        Puu ja mdf-listan eron huomaat kyllä kun katkot ja
        naulaat niitä, on se sellaista hötöä.
        Naulankannat jättää isoja reikiä, kun pyssyn iskuri
        iskee kunnon jäljet. Ja se kaventaminen ja smyykien teko mdf-listalla, se se on näky.
        Maalattua mäntylistaa on helppo työstää...amen!


      • eipäs joopas
        asentaja 44v kirjoitti:

        Kyllä se vaan on niin, notta työtasot on edelleen
        pinnoitettua lastulevyä.
        Puu ja mdf-listan eron huomaat kyllä kun katkot ja
        naulaat niitä, on se sellaista hötöä.
        Naulankannat jättää isoja reikiä, kun pyssyn iskuri
        iskee kunnon jäljet. Ja se kaventaminen ja smyykien teko mdf-listalla, se se on näky.
        Maalattua mäntylistaa on helppo työstää...amen!

        laitoin muutama aikaa sitten keskon kartanopanelia kattoon ,jälki erittäin hyvä.piilonaulaus tietenkin,minulla on myös vanha
        kartanopanelikatto maalattuna mäntyä ,ja nytten niin
        hirveännäköinen ,että vaihtoon menee,eli mdf:llä saat hyvän työnjäljen .ainoa että ostohetkellä
        pitää tutkia onko maalaus tehty halvalla katkuavalla maalilla,vaiko hyvällä ,(halpa katkuaa kuukausia,hyvä ei ollenkaan)


    • ainapuu

      Oikea puu on aina aitoa tavaraa. Mdf-on nykyajan jäljitelmiä. Tosiaan pölyää ikävästi,naulankannat nostaa pinnan kuprulle,ja jotkut valittaa pölystä vielä asennuksen jälkeenkin. Sen lisäksi ei siedä kosteutta yhtä hyvin kuin puu. Veisteleminen on vaikeaa.
      Hengittää ehkä vähän mutta ei puuhun verrattavasti. Elää vähemmän kuin puu mutta eri ole ongelma puullakaan.

      Puu on ajattomampi. Just kattelin yhdessä osakkeessa mdf-kattoa joka varmaan asennettaessa oli muodikasta mutta nyt lähinnä kamala.

      • Puupää.

        Puu on puuta , teräs terästä jne...
        Sanomattakin selvää kumpi on parempaa.


    • ja on hyvännäköinen!

      Ei elä ja rakoile. Sopii tosi hyvin kattolämmityksen kanssa. On samanäköinen 10v jälkeen. Siisti ja helppohoitoinen.

      miksi sen täytyisi hengittää?? ilmanvaihto toimii.

      Mutta lattialistoissa se on kamala. imuri tekee heti jäljen! Ja seinäpaneeleissä se on tosi herkkä kosteudelle.

      suosittelen jos haluat huoltovapaata kattoa. ( huom: ei voi tehdä jatkoja siististi, eli pitkät laudat kattoon!)

      • vapaa.

        eli mahdoton huoltaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe