Jäi monta avointa kysymystä

Pääsiäispupu

Kun henkilön kanssa keskustelee tai väittelee netin kautta, niin kaikki sanaton kommunikaatio jää pois. Kun henkilö vastaa sanalliseen hyökkäykseen, niin ei aina tiedä onko vastaus pelokas itsepuolustus vai ylimielinen takaisinlyönti.

Jos sefun kanssa olisi keskustellut naamat vastatusten, niin pienet ilmeet ja vivahteet olisivat kertoneet todellisen tilanteen.

Oliko ex seriffimme loukussa sen suhteen, että jos hän ei pitänyt äärimmäisen tiukkaa linjaa arvostelun suhteen, niin palsta olisi ollut täynnä hänen arvosteluaan? Toisaalta häntä arvosteltiin sen takia koska hän piti tiukkaa linjaa. Muodostui itseään ruokkiva kierre: Arvostelun estäminen aiheuttaa kapinalinjaa ja arvostelua. Lisääntynyt arvostelu aiheuttaa lisääntyneitä poistoja joka aiheuttaa lisääntynyttä arvostelua jne. Sen jälkeen ei voikaan poistua koneen ääreltä pidemmäksi aikaa, kun muuten palsta räjähtää täyteen arvostelua.

Nyt kun poistot ovat poissa, niin tämän pienen jälkikuohunnan jälkeen keskustelu tästä aiheesta tulee hiipumaan. Moni täällä joka päivä oleva onkin varmaan jo kurkkua myöten täynnä tätä asiaa, mutta esim. matkoilla olevat eivät vielä edes tiedä viime aikojen tapahtumia. Tulee varmaan vielä uusia aloituksia tästä aiheesta jonkin aikaa.

Toinen ainakin minulle avoimeksi jäänyt asia on se että eikö seriffi ymmärtänyt sitä miten suurta närää asiattomat poistot aiheuttivat. Tekikö hän niitä ymmärtämättömyyttään vai ilkeyttään ja pelkästään vallankäytön halusta. Jos ymmärtämättömyyttään, niin se on anteeksiannettavaa, muuten ei. Jos ymmärtämättömyyttään, niin silloin johdolla pitää olla ymmärrystä vaihtaa henkilöä. Se lopulta löytyikin, mutta kauan se kestikin.

10

675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttupapparainen

Olen jo työnikin puolesta seurannut näitä keskusteluita, ja olen pitkään ollut todella hämmästynyt aikuisten ihmisten lapsellisesta käyttäytymisestä. Haukutaan, nälvitään ja isketään vyön alle niin lujaa kun mahdollista.

Eriävät mielipiteet ovat rikkaus, mutta valitettavan monella pettää itsetunto kun alkaa tiukempi keskustelu ja siinä kokee jäävänsä jalkoihin. Sitten aletaan se kuran heitto ja ollaan muka tyytyväisiä kun "näytin sille idiootille"

Olen seurannut työssäni myös nuorempien keskustelupaikkoja, ja eihän se keskustelu ole sielläkään ongelmatonta, mutta ongelmia on vähemmän kun täällä. Joo, eli uskokaa pois että meidän nuoriso on fiksumpaa netin käytössä kun ikäihmiset!!!

Olemme suunnitelleen keskustelupalstaa, jossa mukaan pääsee vain ylläpidolle todistetulla henkilöllisyydellä. Eli nimimerkit ovat edelleen käytössä, mutta paikan pitäjä tietää todelliset henkilöt ja voi puuttua ylilyönteihin. Kovakin keskustelu pitää olla sallittua, mutta joku taso kovassakin väittelyssä voi olla.

Eli tällaisissa paikoissa jonne voi kirjoittaa kuka vaan, niin aina tulee häiriköintiä. Taso voidaan pitää järkevänä vain tiukalla käyttäjäkontrollilla, koska pelkän sisällön valvonta ei vilkkaalla paikalla onnistu aukottomasti.

• Pääsiäispupu

Minä olen keskustellut monella muullakin Suomi24-palstalla, mutta en ole nähnyt muualla tällaista kränää. Useita riitojakin olen nähnyt, mutta ne ovat aina loppuneet kun asia on puitu läpi.

Kun henkilö jää jossain välittelyssä alakynteen, niin usein käy niin että vastapuolta aletaan mollata ihmisenä. Tämä mollaus kertoo enemmän mollaajasta kuin mollattavasta. Se kertoo sen että mollaajalla ei ollut enää mitään väitettä itse asiaan, kun piti hyökätä asian esittäjää vastaan.

Kun joku sanoo että "olet tyhmä paskapää, ihan kuin Hitler", niin ei kukaan usko että hän oikeasti on kuin Hitler. Kaikki näkevät vain kiukuttelevan haukkujan jolle hymyillään säälittävästi.

• Pääsiäispupu kirjoitti:

Minä olen keskustellut monella muullakin Suomi24-palstalla, mutta en ole nähnyt muualla tällaista kränää. Useita riitojakin olen nähnyt, mutta ne ovat aina loppuneet kun asia on puitu läpi.

Kun henkilö jää jossain välittelyssä alakynteen, niin usein käy niin että vastapuolta aletaan mollata ihmisenä. Tämä mollaus kertoo enemmän mollaajasta kuin mollattavasta. Se kertoo sen että mollaajalla ei ollut enää mitään väitettä itse asiaan, kun piti hyökätä asian esittäjää vastaan.

Kun joku sanoo että "olet tyhmä paskapää, ihan kuin Hitler", niin ei kukaan usko että hän oikeasti on kuin Hitler. Kaikki näkevät vain kiukuttelevan haukkujan jolle hymyillään säälittävästi.

Näen keskustelukulttuurin täällä juuri tuollaisena. Luulen, että suuri osa poistoista johtui palstalaisista itsestään. Kun tuli vastaan epämiellyttävä kommentti, ylläpidolta vaadittiin poistoa. Sheriffi vain oli turhan altis näille valittajien toivomuksille.

Henkilöön käyvät hyökkäykset kertovat aina keskustelukyvyttömyydestä. On vaikea hyväksyä erilaisia - varsinkin perusteltuja - mielipiteitä, ja kun argumentit loppuvat, liian helposti käydään kiinni keskustelijan persoonaan.

• Pääsiäispupu
        jocus kirjoitti:

Näen keskustelukulttuurin täällä juuri tuollaisena. Luulen, että suuri osa poistoista johtui palstalaisista itsestään. Kun tuli vastaan epämiellyttävä kommentti, ylläpidolta vaadittiin poistoa. Sheriffi vain oli turhan altis näille valittajien toivomuksille.

Henkilöön käyvät hyökkäykset kertovat aina keskustelukyvyttömyydestä. On vaikea hyväksyä erilaisia - varsinkin perusteltuja - mielipiteitä, ja kun argumentit loppuvat, liian helposti käydään kiinni keskustelijan persoonaan.

Minulta poistettiin myös asiallisia viestejä ja aloitteen tekijänä oli todennäköisesti seriffi itse. Ehdin jo oppia hänen tyylinsä ja tiesin mistä saa kirjoittaa ja mistä ei.

Kun seriffiltä loppuivat argumentit, niin hänen ei tarvinnut käydä kiinni keskustelijan persoonaan. Hän pääsi helpommalla: Vastustajan viestit poistoon!

• lienee ollut aiheellisia.

Taso on heikentynyt jo nyt aika tavalla. Eräässä aloituksessa arvosteltiin aika pahasti nimeltä mainittua yritystä, mm. Lapselliset, suuna päänä olevat "keskustelijat" tehtailevat tökeröitä aloituksia, rekattuna tai puskasta. Ei täällä kohta täyspäiset aitoa keskustelua kaipaavat viihdy. Sääli, paljonhan meitä varmaan olisi.

• vastuuseen

Ylläpidon kyvyttömyys on ollut suurin syy.
        Heti ensi päivänä kun BilMan oli pesissään havaitsin ettei tällaista henkilöä pitäisi valita tällaisiin tehtäviin.
        Ylläpito tai firman johdon on aina otettava vastuu. Eniro on tuulinen ja työntekijät tyytymättömiä. Uudistus aloitettava ylhäältä.
        Vaihtuvuus melkoinen johdossakin.
        Suomi24.fi johtajankaan ei ole tarvinnut osata edes suomea.

Mopo on vain tainnut karata käsistä,
        valitettavasti.

• henkilö...

voi mitään vaikuttaa. Poisto-oikeus on liian monella että voitaisiin yksin syyttää seriffiä.
      Seriffi voi olla myös tiukkapipojen uhri, siinä missä useimmat kirjoittajatkin, kuka näistä ottaa selvän.

• Yksin oot sinä ihminen

Anteeksi nyt vaan, mutta miksi ihmeessä sinä ja muutama muu jauhaa jostakin sefusta koko ajan ja jatkuvasti? Jos se nyt on poissa, eikö se ole hyvä asia - ei näköjään. Sitten pitää vielä vatvata, mitähän se on miettinyt. Et koskaan tule tietämään mitä se sefu on miettinyt tai ei ole. Sen sijaan sinä ja kaltaisesi olette kyllästyttäviä. Keksi uusi aihe. Tulee mieleen, että onko sinulla tapana piinata ihmisiä eli harrastako tätä samanlaista jauhamista muutenkin - syöt ensin jonkun pois ja sitten jatkat repostelua selän takana?

• ylen

Tosi on, turhaa vatvoa asiaa. Mitä helkkaria se
        hyödyttää arvailla entisen seriffin ajatuksia?
        Ja olla siinä vatvomisessa " niin söpöjä, että..." Voi helekutti sentään!

• Pääsiäispupu
        ylen kirjoitti:

Tosi on, turhaa vatvoa asiaa. Mitä helkkaria se
        hyödyttää arvailla entisen seriffin ajatuksia?
        Ja olla siinä vatvomisessa " niin söpöjä, että..." Voi helekutti sentään!

Turhaa on!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      231
      2112
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1788
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1386
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1205
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1038
    6. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      49
      978
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      974
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      970
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      822
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      814
    Aihe