Onko millainen ilmasto kesäkuukausina. Onko liian kuuma ja onko taloissa ilmastointia?
Phoenix, Arizona
4
1274
Vastaukset
- Franklin Boozevelt
Taitaa olla Phoenixissa Death Valleyn jälkeen kuuminta juurikin ns. kesäkuukausina. Olen itse ollut paikalla elokuussa ja lämpötila oli fahrenheit-asteikolla kuumimpina piikkeinä 105-110. Paikallisille se ei tuntunut olevan mikään yllätys. Sen sijaan yllättävänä pidetään sitä jos joku kävelee ulkona ilman että on asiaa jonnekin. Ja kahvia on hellekausina kaupungilta turha yrittää ostaa ;)
Paikkana mukava, hiukan innokkaista ja uteliaista hispaanoista huolimatta. Mutta varaudu siis ilmastoon, jota kutsutaan "huonoksi saunaksi" ja lisää kaupan päälle aavistus hiekkapölyä. Ilmastointi on aika vakiokamaa, ja ovet tosiaan pidetään kiinni kuumuuden takia. - talvella, mutta...
... paikalliset "varoittelivat" kesän kuumuudesta. Huonona puolena matkailijalle lienee se, että jotkut turistikohteet ovat kiinni kuumimpana kautena. Itse olimme tammi-helmikuussa ja ilmasto oli silloin kuin keskiverto kesäkuussa Suomessa.
Muuten Phoenix on kyllä mielenkiintoinen erilaisten kaupunkien / kaupungin osien rypäs. - oltava vain sisällä
Koko ajan kesällä yli 40 astetta. Vielä yölläkin ulkona on KUUMA. Jos haluat olla sisätiloissa koko ajan, kannattaa lähteä vain siinä tapauksessa.
Itse olin kylläkin pääosin viereisessä Tucsonissa, mutta kyllä se harmittaa kun ei voi olla yhtään pihalla. Ymmärsin silloin, miksi on niitä isoja ostoskeskuksia...siellä riittää tekemistä ja ilmastointi pelaa.- minnihiiri
Siellä kesällä olleena parhaimmillaan lämpö nousi yli 50 celsiusasteeseen, mutta koska ollaan keskellä hiekka-aavikkoa, minä en ainakaan sillä tavalla hionnut, kuin esim. suomessa (tai tuon asteisessa saunassa...).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude15113467Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729761Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h969148Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k208106Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk406773Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1496186Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri243375Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy331674En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3971265Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71194