HALUTAAN TIETOA BRASILIASTA !

shj

olemme todennäköisesti lähdössä ensi talvena brasiliaan ja haluaisin kommentteja maasta, hintatasosta ym. ym.sekä mahdollisia vinkkejä lapsiperheelle ( yksi 8v.)

9

1310

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LISÄÄ

      tietoa !. Itsekin olen ajatellut käydä Riossa kerran ennenkuin kuolo korjaa. Edellisen nimimerkin kysymien asioiden lisäksi minua kiinnostavat ne asiat joille poikamies altistuu Riossa. Pitkä matkakertomus olisi rautaa.. vaikka karnevaaleista; onko joku käynyt? kyselee 27 x ....

      • Brasiliassa -04

        Hei, itse kävin mieheni kanssa Brasiliassa, Fortalezassa sekä pienessä Camocimin kalastajakylässä vuonna -04. Tuonne kylään ei enää kai järjestetä matkoja, se oli kyllä erittäin upea kokemus, kuten koko matkakin. Kylään tuli sillä viikolla ensimmäiset katuvalot, ihmiset eivät olleet turisteja ennen nähneetkään jne...
        Mutta kysymykseen vastaus- Riosta olen kuullut ryöstötarinoita, siellä ei missään nimessä kannata kävellä iltaisin vaan aina ottaa taksi!!


      • Rion asukas

        HUOM! KÄYTTÄKÄÄ REILUSTI AURINKORASVAA, BRASILIAN AURINKO ON POLTTAVA JA IHOSYÖVÄN KANSSA EI KANNATA PELLEILLÄ, SEN VOI VÄLTTÄÄ. AURINKOLASIT on myös MUST ympäri vuoden!

        SUURKAUPUNGISSA ON AINA OMAT VAARANSA. OLE VAROVAINEN JA JÄTÄ SUOSIOLLA ARVOTAVARAT KOTIIN. VÄLTÄ SUURIA SUMMIA JA KÄYTÄ MIELUITEN LUOTTOKORTTEJA. JOS RYÖSTÄJÄ UHKAA ASEELLA TAI VEITSELLÄ, ON PARAS LUOPUA SUOSIOLLA TAVAROISTAAN KUIN KATUA. USEIN VARKAAT OVAT HUUMEIDEN VAIKUTUKSEN ALAISINA.

        Itse olen asunut toistakymmentä vuotta Rio de Janeirossa ja kaksi kertaa olen joutunut vaaratilanteeseen. Toinen oli täysin omaa syytäni, kun kävelin Copacabanalta tunnelia pitkin Botafogon Rio Sul ostoskeskukseen. Houkutus oli suuri, koska autoni oli rannalla ja ostariin oli vain lyhyt matka, joten ÄLÄ KOSKAAN MENE KÄVELLEN TUNNELIIN !!!
        Omakohtainen turvallisuusvinkki. Älä laahusta ja liiku hitaasti missa tahansa liikutkin, etenkin Copacabanalla. Ipanema ja Leblon ovat parempia ja turvallisempia kaupunginosia, silti ole aina varovainen. Pyri käyttäytymään kuin paikalliset, älä tuo kadulla esille, että olet turisti. Älä puhu kovalla äänellä suomeksi etkä edes englanniksi Brasiliassa, kaupungeissa, jotka ovat vaarallisen kaupungin maineessa. Yritä tutkia karttaa etukäteen tai mene vaikka kaupan sisälle tutkimaan ja paikallistamaan kohteesi. Kuljeta tavarasi paikallisessa muovipussissa. Kysy vaikka kaupan sisällä ohjeita paikallisilta. Brasilialaiset ovat yleensä ystävällisiä ja he auttavat mielellään mikäli osaavat.

        Ei Rio de Janeiroa turhaan kutsuta yhdeksi maailman kauneimmista kaupungeista. Vieraile Kristus-patsaalla aurinkoisena päivänä niin ymmärrät miksi Rio on ehkä jopa maailman kaunein kaupunki. Olen varma, että nautit Brasilian matkastasi, tosin mikäli varkaat yllättävät, et todennäköisesti ole kanssani samaa mieltä.

        Jos joku toivoo suomalaista seuraa Riossa ja mahdollisesti Brasiliassa matkustellessaan, niin ehkä voin toimia oppaanasi. Laita osoitteesi tänne niin vastaan.

        Onnea matkaan ja tervetuloa upeaan Rio de Janeiroon ja Brasiliaan!


      • Sambaamaan
        Rion asukas kirjoitti:

        HUOM! KÄYTTÄKÄÄ REILUSTI AURINKORASVAA, BRASILIAN AURINKO ON POLTTAVA JA IHOSYÖVÄN KANSSA EI KANNATA PELLEILLÄ, SEN VOI VÄLTTÄÄ. AURINKOLASIT on myös MUST ympäri vuoden!

        SUURKAUPUNGISSA ON AINA OMAT VAARANSA. OLE VAROVAINEN JA JÄTÄ SUOSIOLLA ARVOTAVARAT KOTIIN. VÄLTÄ SUURIA SUMMIA JA KÄYTÄ MIELUITEN LUOTTOKORTTEJA. JOS RYÖSTÄJÄ UHKAA ASEELLA TAI VEITSELLÄ, ON PARAS LUOPUA SUOSIOLLA TAVAROISTAAN KUIN KATUA. USEIN VARKAAT OVAT HUUMEIDEN VAIKUTUKSEN ALAISINA.

        Itse olen asunut toistakymmentä vuotta Rio de Janeirossa ja kaksi kertaa olen joutunut vaaratilanteeseen. Toinen oli täysin omaa syytäni, kun kävelin Copacabanalta tunnelia pitkin Botafogon Rio Sul ostoskeskukseen. Houkutus oli suuri, koska autoni oli rannalla ja ostariin oli vain lyhyt matka, joten ÄLÄ KOSKAAN MENE KÄVELLEN TUNNELIIN !!!
        Omakohtainen turvallisuusvinkki. Älä laahusta ja liiku hitaasti missa tahansa liikutkin, etenkin Copacabanalla. Ipanema ja Leblon ovat parempia ja turvallisempia kaupunginosia, silti ole aina varovainen. Pyri käyttäytymään kuin paikalliset, älä tuo kadulla esille, että olet turisti. Älä puhu kovalla äänellä suomeksi etkä edes englanniksi Brasiliassa, kaupungeissa, jotka ovat vaarallisen kaupungin maineessa. Yritä tutkia karttaa etukäteen tai mene vaikka kaupan sisälle tutkimaan ja paikallistamaan kohteesi. Kuljeta tavarasi paikallisessa muovipussissa. Kysy vaikka kaupan sisällä ohjeita paikallisilta. Brasilialaiset ovat yleensä ystävällisiä ja he auttavat mielellään mikäli osaavat.

        Ei Rio de Janeiroa turhaan kutsuta yhdeksi maailman kauneimmista kaupungeista. Vieraile Kristus-patsaalla aurinkoisena päivänä niin ymmärrät miksi Rio on ehkä jopa maailman kaunein kaupunki. Olen varma, että nautit Brasilian matkastasi, tosin mikäli varkaat yllättävät, et todennäköisesti ole kanssani samaa mieltä.

        Jos joku toivoo suomalaista seuraa Riossa ja mahdollisesti Brasiliassa matkustellessaan, niin ehkä voin toimia oppaanasi. Laita osoitteesi tänne niin vastaan.

        Onnea matkaan ja tervetuloa upeaan Rio de Janeiroon ja Brasiliaan!

        Hei
        Asutko Riossa? Minulla olisi tarkoitus tulla sinne helmikuussa -09. Laittaisitko yhteystietosi, haluaisin kysellä sinulta neuvoja.
        E-mail [email protected]


    • 1x2

      mä oon ollu brasilias, oisko siit jotaa kolme vuatta. en mä siit paljoo muista, mut kaikki "arvokkaat" esineet kanttee pitää jossaa piilos, ihan hotellissaki. me oltii ihan tasokkaas (viiden tähden) hotellis, ja mult vietii siäl kukkaro mis oli aika paljo brasilian rahaa. ja iltasin piti olla kans kaikki arvokkaat esineet hotellis.
      no mut muute oli tosi kivaa. ja siäl ei pärjää jos aurinkorasva on 30-40. siäl myydää kaupas ihan 60aurinko kerroint ja sitä kanttee käyttää. mä paloin heti ekana päivänä ku käytin 40.

    • 1x2

      nii joo, ja jos on kipee kannattaa heti mennä lääkäril. esim. mull tuli korvatulehdus brasilias. mä menin lääkärii ja sain PALJON lääkkeit. ja kyll ne sit autto :D

      • hta.

        Näillä eväin on mukava lähteä Rioon. Ilman pohjatietoa se vaikeampaa. Kiitoksia nimimerkille ! kiittelee 27 x ...


      • cristall
        hta. kirjoitti:

        Näillä eväin on mukava lähteä Rioon. Ilman pohjatietoa se vaikeampaa. Kiitoksia nimimerkille ! kiittelee 27 x ...

        Kantsii myös pitää mielessä että Brasilialaiset (kuten myös muutkin maalaiset) osaavat pyytää tuotteistaan kohtuuttomia hintoja turisteilta! Kantsii heti alussa sanoo tiukasti että EI, liian kallista tai vaihtoehtoisesti suoraan sanoa hinta tai sitten ei ei tule kauppoja. Isälleni kaupattiin ensin nahkasandaaleja 500 eurolla (en muista hintaa brasilian valuutassa, mut enivei) ja lopuksi hän sai ne 15 eurolla!


    • Obrigada jee

      Itse olin viime tammi-helmikuussa Brasilian Fortalezassa enkä ollut kovin tyytyväinen reissuun. Oppaat neuvoivat että tietyillä rannoilla ei kannattanut pitää edes sandaaleita jalassa (vain uikkarit päällä) ettei niitä tule joku varastamaan.
      Meitä oli matkassa 4 blondia naista, joten suurin osa lomasta meni "pelätessä" kun poliisitkin kuolasivat perään..

      Tosin meillä oli kohteena suurkaupunki joten se toi omat ongelmansa. Uskon kyllä että jossain päin brasiliaa on myös paratiisi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe