Alkavat koulut ja monen lapsi
lähtee ekalle luokalle.Miten
lapseni pärjää siellä? askar-
ruttaa monia niin myös minua.
Hän on viellä niin pieni täyt-
tää vasta vuoden lopulla 7.
Kaikki tämä askarruttaa minua,
niinpä antakaa hyviä neuvoja
miten siitä selviän?
Ensiv.
3
302
Vastaukset
- marielli
Minä painin saman asian kanssa ja musta tuntuu et mein poika itkee joka asiaan ja ei jaksa keskittyä.
Suurin pelko on et jos sitä aletaan kiusaan. Hei kertokaa nyt jotain vanhat konkarit.- Isä
Kyllä opettajat osaavat käsitellä lapsia eikä kukaan lapsi ole vanha tekijä kun aloittaa koulun.
Teidän äitien hermoilu vaan saa helposti aikaan sen että lapsenne myös tuntevat olevansa heikoilla.
Itselläni neljä lasta jo kylläkin aikuisia eikä koulun käynti ole missään vaiheessa ollut lapsillani huolestuttavaa. Vaikeudet on vaan selvitettävä että voi jatkaa entistä vahvempana.
Olen reilut parikymmentä vuotta ottanut vastaan sekä lapsia etta lasten vanhempia.
Usein myös itkeviä äitejä on joutunut rohkaisemaan ja kannustamaan.
Lapsilla ei ole mitään ongelmia he sopeutuvat hyvin omaan ryhmäänsä.
Koulun aloittaminen on suuri hetki lapsen elämässä sehän on kuin uusi elämän jakso.
Mutta muistakaa että tämä on aivan arkinen ja luonnollinen tilanne.
Lapsi on useammiten koulukypsä jo kuusi vuotiaana mutta lapsi tarvitsee vanhempien tukea.
Älkää tehkö siitä mitään suurta numeroa olkaa luonnollisesti kiinostuneita ja pitäkää yhteyttä kouluun.
Miksi pelkäät että lastasi kiusataan?
Etkö pelkää että lapsesi kiusaa muita lapsia?
Anna itsellesi mahdollisuus ja aikaa kasvaa äitinä lapsesi mukana, olet nyt koululaisen äiti.
Nuku levollisesti että jaksat olla pirteä.
Tarkoitann tämän teille monille huolestuneille ja pelokkaille äideille sekä isät voi myös tuntea huolta lapsen aloittaessa koulun.
- ope
Jos lasta kovasti pelottaa kouluun jääminen, voi vanhempi olla mukana koulussa (jos työ antaa myöten) aluksi luokassa vierellä ja vaikka luokan ulkopuolella käytävässä. Kannattaa jutella huolista open kanssa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h472973Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751- 342745
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151579- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1791228
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070