paljonko kuluttaa

focus

terve. minulla on 1.6 focus vm 2002 chia. auto kuluttaa kaupunki ajossa noin 10 litraa keskinopeudella 35 ja maantiellä 8,5 litraa keskinopeudella 88 tämä maantiekulut on mitattu kesälomareissulta jossa tuli ajettu suomessa 3000km keskinopeudella 88 ajotietokoneen mukaan. autossa ei ollut kuin yksi matkustaja ja vähän vaatteita kun tuli nukuttua yöt hotelleissa. tuntuu todella suurelta toi kulutus verrattuna siihen mitä eri autolehtien testit kertovat pitäisi mennä alle seitsemään litraan. ja huollossa ei tietenkään mitään vikaa ole kun testeri ei näytä vikakoodeja niin ei voi olla vikaa. mitä teillä muilla kuluttaa fokkerit 1.6 moottorilla?

14

1821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.6 HB LTD vm 2001

Pienin keskikulutus kesälomamatkalla (1 osuus), 2 hlöä ja kevyehkö varustus ja n 600 km:n ajonjälkeisellä tankkauksella > 5,53 l/100km - huom tällä pätkällä en käyttänyt ilmastointia ja ajoin rajoitusten mukaan - viimekesän pienin oli 5,58 l/100km n. 500 km:n osuudella.

Huomauttaisin ettei tällaisen pienen pätkän keskikulutus ole kovin luotettavaa - vain suuntaa antavaa. Pitää suorittaa mittausta jatkuvasti, kuten minä teen ja syötän tiedot tietsikalle, myös kaikki kulut jotka autoiluun käytän - huh huh - vakuutuksineen...Ohjelma jota käytän, antaa kulutukset vaikkapa viikkotasolla, kuukausi- tai kausi tasolla, josta sitten pystyy seuraamaan miten kulutus muuttuu esim vuodenaikojen mukaan. Lisäksi siinä on mahdollista seurata erikseen kaupunki - ja maantiekulutusta, eli syötettäessä dataa erittelen aina prosentuaalisesti kaupunkiajon määrän.

Koko viimevuoden (2002) keskikulutus oli muuten 6,81 l/100km, ajokilometrejä oli 18436km.
      Vuoden 2001, joka oli vajaa vuosi - keskikulutus oli 6,83 l/100km.

• Hexodus

Focus 1.6 STW Ghia -03, ollaan ajettu n. 8000 km, eikä kertaakaan ajotietokoneen ilmoittama keskikulutus ole noussut yli seitsemän litran. Lapin reissulla parhaimmillaan 5.7l/100 km. Jotain mätää on myllyssäsi, tai sitten tietokone näyttää päin persusta.

• joo

focus 1.6 centennial farkku 05/03
      Tähän mennessä kulutukset (6000km ajettu):
      Alin 6,2 matka-ajossa kesäkuun alussa, ei juuri ilmastointia käytetty. Heinäkuussa 860km reissu hesaan ja takas, ilmastointi päällä >50% ajasta, yli 120km/h motarilla kokoajan -> 6,7 litraa. Työmatka-ajoa/kaupassakäyntiä/taajama-ajoa: 8.3 on suurin lukema tähän mennessä. Edellinen -95 farkku ekkeri meni samoilla lukemilla, eli olen hieman minäkin ollut pettynyt vokuksen lukemiin, mutta jospa se siitä kun kilometrejä kertyy ja kone herkistyy? Nuo sun lukemat on kyllä kieltämättä aika rajut... Mutta miten pääsis alle 6 litran kulutukseen? 80km/h hissutellen?

• focus

moi! ton kulutuksen laskin tossa keskustelun aloituksessa bensa kuiteista ja kilometreistä reissun päätteeksi ja ilmastointi oli suurimman ajan päällä säädetty 22 asteeseen ja ajo rauhallista matka ajoa ei ohituksia. ja ajotietokone näytti 8.6 litraa ja laskemalla 8,512l. kaupunki ajossa mitä työmatka ajoni on pelkästään niin pensaa kuluu aina hieman yli kympin kesä talvi. olen myös käynyt taloudellisen ajon kurssin että ajotavastani ei kulutus voi johtua. kyseisellä kurssilla ajettiin fokkereilla ja siellä kurssin alussa ennen opetusta kaupungissa kului 7,9 ja opetuksen jälkeen 7,66 olin muuten sen kurssin paras pihistäjä. kaupunki ajon keskinopeus oli 35 ja itselläni 38 ja kulutus 10 litraa ei ajo hyvin samanlaista. ei enään ikinä ford focusta!

• focus

moi! ton kulutuksen laskin tossa keskustelun aloituksessa bensa kuiteista ja kilometreistä reissun päätteeksi ja ilmastointi oli suurimman ajan päällä säädetty 22 asteeseen ja ajo rauhallista matka ajoa ei ohituksia. ja ajotietokone näytti 8.6 litraa ja laskemalla 8,512l. kaupunki ajossa mitä työmatka ajoni on pelkästään niin pensaa kuluu aina hieman yli kympin kesä talvi. olen myös käynyt taloudellisen ajon kurssin että ajotavastani ei kulutus voi johtua. kyseisellä kurssilla ajettiin fokkereilla ja siellä kurssin alussa ennen opetusta kaupungissa kului 7,9 ja opetuksen jälkeen 7,66 olin muuten sen kurssin paras pihistäjä. kaupunki ajon keskinopeus oli 35 ja itselläni 38 ja kulutus 10 litraa ei ajo hyvin samanlaista. ei enään ikinä ford focusta!

• focus

moi! ton kulutuksen laskin tossa keskustelun aloituksessa bensa kuiteista ja kilometreistä reissun päätteeksi ja ilmastointi oli suurimman ajan päällä säädetty 22 asteeseen ja ajo rauhallista matka ajoa ei ohituksia. ja ajotietokone näytti 8.6 litraa ja laskemalla 8,512l. kaupunki ajossa mitä työmatka ajoni on pelkästään niin pensaa kuluu aina hieman yli kympin kesä talvi. olen myös käynyt taloudellisen ajon kurssin että ajotavastani ei kulutus voi johtua. kyseisellä kurssilla ajettiin fokkereilla ja siellä kurssin alussa ennen opetusta kaupungissa kului 7,9 ja opetuksen jälkeen 7,66 olin muuten sen kurssin paras pihistäjä. kaupunki ajon keskinopeus oli 35 ja itselläni 38 ja kulutus 10 litraa ei ajo hyvin samanlaista. ei enään ikinä ford focusta!!!

• 1.6 HB LTD
        Hexodus kirjoitti:

=)

http://www.saunalahti.fi/sakarit/kerro-lisaa/siksku.jpg

Olen mieltä kanssasi - tai - Kaveri puhuu potaskaa tuollaisia kulutuksia ei saa millään aikaiseksi 1.6 koneella, tai sitten se on taas palstalla vieraileva kade tojo friikki? Itse en saisi tuollaisia kulutuksia, kuin tuo tojo mies, vaikka kuinka koittaisin, vaikka minulla pääosa ajosta on kaupunki ajoa - normaali sykkeellä.

Toisaalta minun ei tarvitse kaasu pohjassa autolla koskaan ajaakaan, koska mitä iloa siitä olisi minulle?? Koska tuollainen 1.6 koneella oleva, tai sanotaan vaikka 3.0 koneella oleva, eikä auton merkilläkään ole väliä, on kuitenkin aivan "tuhnu" vehje - eli ei ne kiihdy eikä kulje sanottavasti!!!!!, >> kunhan ajelee kesät isolla moottoripyörällä niin tuon "tuhnu" käsitteen ymmärtää itsekukin erittäin selvästi!
        Siksi minäkin vaihdoin suosiolla pienempään autoon ja valinnan tein ajettavuuden - tyylin ja pienen kulutuksen vuoksi.

• Voorti

maassa on voortisi valmistettu? Sillä on suuri merkitys kulutukseen.

• focus

terve! saksassa valmistettu! ja näille epäiliöille tiedoksi, että ei todellakaan huvittais kirjoitella tänne paskaa.

• Focu

Focus 1.6 farkku 01, lasken jokaisen tankin kulutuksen, keskikulutus on ollut n. 6.8 litraa kesät talvet. Kesällä ilmastointi nostaa samanverran mitä talvella ilmasto. Ajo 95% kaupunkiajajoa raskaalla kengällä.

• pälä

Keskikulutus n. 7.0 l/100km
      Kesällä n6.8 ja talvi n.7.2 l/100km
      Auto 1.6 Focus wagon (-01)On ilmastointi ja käytän myös sitä.Surin mitattu kulutus on 8.9l/100km
      Kun muutin ja vedin kärryä SUURELLA kuormalla kaupungissa.

• Iso-M

Focus STW 1.6 vm.2002 ajettu 23000km.

Keskikulutus (seka-ajoa) talvella n.8l/100km ja kesällä n.7,5l/100km ilmastointi päällä. Talvella lapin reissulla pääsin vähän alle seitsemään (2 2, tavarat ja boksi katolla).

Ajotyylini on hieman tavallista kuluttavampi (normaali) mutta ei kuitenkaan mikään raju mutta farkussa 1.6:n kone on aivan liian pieni, joutuu polkemaan turhan raskaasti.

Ensimmäisiin 02:iin on ollut tarpeita tehdä softapäivityksiä juuri korkeiden kulutuksien vuoksi ja myöskin heikon moottorijarrutustehon vuoksi. Minulla ei näitä ongelmia ollut, rek. 6/02.

Vaadi huollossa tekemään softapäivitys, ei maksa mitään vaikka ei auttaisikaan mutta jotain sinulla on autossa vikaa...

• Andrew Hill

Minulla -99 1.6 farkku,ajettu 120tkm renkaat kesällä 205/50 talvella 185/65. Kulutus kesä: matka-ajo 6,5-6,7 (huom renkaat, jotka nostavat muutaman desin kulutusta). Sekalainen ajo: matkaa kaupunkiajoa 6,8 - 7,3. Talvella ajosta
      riippuen 7- 8. Suurin mitattu 8,5 Perävaunu talvikeli.
      Nyt ei kulu polttoainetta ollenkaan: Auto 6 pv Fordilla ruostevauriokorjauksessa: Oikea takaovi
      uusiksi, vasemman takaoven ja takaluukun korjaus.
      Takuu pelaa hyvin - ei riitaa. Takuu edellyttää,
      että merkkihuoltoon otetaan yhteyttä heti, kun
      ongelma havaitaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      4
      2726
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2541
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe