Kristilliselle kibbutsille!

Josuli

Hei kaikki! Minulla on kiinnostusta lähteä kibbutsille, mielellään joko Tiberiaksen suuntaan tai Kuollelle merelle. Kävin viime keväänä Israelissa ekaa kertaa, ja takasin olen halunnut siitä alkaen. Onko täällä muita halukkaita lähtemään? :) Niin, ja ikää minulla on kohta 29...

7

2626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut Kirjat Anavimissa

      joskus muinoin kibbutsilla. Myös Jad Hasmona on tuttu. Kumpikaan ei kyllä ole lähellä mainitsemisiasi alueita. Toi Jad Hasmona on mielestäni kristillinen, suomalaisten perustama paikka, noin 12km Jerusalemista. Suosittelen kyllä lämpimästä lähtöäsi. Toiviomatkat ja Karmel-yhdistys ainakin "välittää" kibbutsnikkejä.
      Kun sulla tuntuu olevan intoa ja paloa Israelin suuntaan niin toivottavsti olet käynyt lukemassa aloitukset; Israelin ystävät ja asiaa matkailusta. Voisit ottaa yhteyttä asianosaiseen ja liittyä porukkaan mukaan!!!!! Yhdessä on enemmän ideoita ja voimaa toteuttaa asioita!!!!!!!

      • poistunut.....

        tämäm keskustelun alimmaisena ollut Israelin ystävät avaus olikin jo ehtinyt poistua sivulta. Lukase kuitenkin tässä alapuolella oleva "kiinnostusta matkailusta" (make) ja kommentoi asiaa. Porukalla miettiminen ja ajatusten vaihto on aina mukavaa, varsinkin kun kyseessä on aina mielenkiintoinen Israel.


      • Josuli
        poistunut..... kirjoitti:

        tämäm keskustelun alimmaisena ollut Israelin ystävät avaus olikin jo ehtinyt poistua sivulta. Lukase kuitenkin tässä alapuolella oleva "kiinnostusta matkailusta" (make) ja kommentoi asiaa. Porukalla miettiminen ja ajatusten vaihto on aina mukavaa, varsinkin kun kyseessä on aina mielenkiintoinen Israel.

        Kiitti nopeasta vastauksesta! :) Päätin etten ihan vielä lähde, vaan menemme mieheni kanssa sitten yhdessä, jos häntä sinne iän puolesta päästetään. Se ylä-ikärajahan taisi olla 32... Mutta varmasti on muita mahdollisuuksia mennä sinne, ei ainoastaan kizzutsi.


      • woland
        Josuli kirjoitti:

        Kiitti nopeasta vastauksesta! :) Päätin etten ihan vielä lähde, vaan menemme mieheni kanssa sitten yhdessä, jos häntä sinne iän puolesta päästetään. Se ylä-ikärajahan taisi olla 32... Mutta varmasti on muita mahdollisuuksia mennä sinne, ei ainoastaan kizzutsi.

        itse aikanaan kibbutsilla ma'ale hachamishassa (12km jerusalemista tel avivin suuntaan, jo yhdessä viestissä mainitun kirjat anavimin naapurissa) useampaankin otteeseen, oli siellä vapaaehtoisena jopa (suomalaisia) eläkeikäisiä ihmisiä (työskentelivät mm. pesulassa ja keittiössä). joten älä anna tuon yläikärajan vaivata liikaa mieltäsi. esim. sieltä karmel-yhdistyksestä voi siitäkin kysyä tarkemmin.

        muita mahdollisuuksia kuin kibbutsi: voit kysyä myös Raamattukodilta, tarvitaanko siellä vapaaehtoisia. Raamattukoti on Jerusalemissa sijaitseva koulutuspaikka eri maiden (kristityille) raamatunkääntäjille tai sellaisiksi opiskeleville. sen on perustanut syvännön tytär aviopuolisonsa kanssa. linkki:

        http://www.bibletranslators.org/fin/index.htm
        (raamattukodin suomenkielinen kotisivu jossa on myös osasto "vapaaehtoistyö" – "Vapaaehtoistyöläisten työnjako ei ole kiveen hakattu, vaan tehtävät vaihtelevat; toimistonhoitajan on joskus ryhdyttävä autokuskiksi, talonmieheksi, lattianpesijäksi tai keittiöapulaiseksi ...")

        onnea matkaan kun aikanaan lähdet(te)! kokemus hakee vertaistaan ...


      • "Kirjatissa"
        woland kirjoitti:

        itse aikanaan kibbutsilla ma'ale hachamishassa (12km jerusalemista tel avivin suuntaan, jo yhdessä viestissä mainitun kirjat anavimin naapurissa) useampaankin otteeseen, oli siellä vapaaehtoisena jopa (suomalaisia) eläkeikäisiä ihmisiä (työskentelivät mm. pesulassa ja keittiössä). joten älä anna tuon yläikärajan vaivata liikaa mieltäsi. esim. sieltä karmel-yhdistyksestä voi siitäkin kysyä tarkemmin.

        muita mahdollisuuksia kuin kibbutsi: voit kysyä myös Raamattukodilta, tarvitaanko siellä vapaaehtoisia. Raamattukoti on Jerusalemissa sijaitseva koulutuspaikka eri maiden (kristityille) raamatunkääntäjille tai sellaisiksi opiskeleville. sen on perustanut syvännön tytär aviopuolisonsa kanssa. linkki:

        http://www.bibletranslators.org/fin/index.htm
        (raamattukodin suomenkielinen kotisivu jossa on myös osasto "vapaaehtoistyö" – "Vapaaehtoistyöläisten työnjako ei ole kiveen hakattu, vaan tehtävät vaihtelevat; toimistonhoitajan on joskus ryhdyttävä autokuskiksi, talonmieheksi, lattianpesijäksi tai keittiöapulaiseksi ...")

        onnea matkaan kun aikanaan lähdet(te)! kokemus hakee vertaistaan ...

        oli silloin joskus muinoin kun siellä olin itse, pirteitä eläkeikäis-rouvia vapaaehtoisina. Ei kait se ikä mikään ihan ehdoton este ole, jotain suuntaa antavia ehkäpä. Paljolti ehkä vaikuttaa oma asenne ja terveys.
        On myöskin muita tapoja mennä Israeliin vapaaehtoisena. Niinkuin edellinen kirjoittaja jo mainitsikin. Ei muuta kun suunnitelmat toteutukseen!!!!!!!!!!


    • Josuli

      vastanneille, ja oikein mukavaa kevään odotusta! Shalom! :) Ehkä joskus tavataan Israelissa...? ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1649
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1421
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1119
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1081
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      5
      981
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      964
    8. 5
      955
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      942
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    Aihe