CLOMIFEN HOITO!

Kyynel poskella :(

Moi kaikille!
Haluaisin tietää muiden kokemuksia tällaisesta hoidosta kuin CLOMIFEN 50mg. Lääkäri määräsi syömään clomia kierron 5-9 päivä. 1 tapletti päivässä. Onko tästä kyseisestä lääkkeestä ollut muilla apua? Ja kauanko on pitänyt syödä clomeja että on tärpänny kunnolla?Lääkäri sanoi että tämän lääkkeen myötä on mahdollisuus saada kaksoset. Minulla on kyllä suvussa kaksosia että se on myös jotenkin periytyvää.
Miehelläni kaikki tosi hyvin kun tehtiin spermaanalyysi. Olen nyt vasta syönyt ensimmäisen kuurin clomia. Lapsi on meille tervetullut ja haluamme kumpikin todellapaljon että meille tulisi laspi/lapsia.
Kerokaa minulle omista kokemuksista ja ajatuksista odotan innolla että saan lisätietoa kun en vielä oikein tiedä kaikkea.

20

11043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      Mulle määrättiin myös samalla annostuksella clomit. Ekassa kierrossa ei tapahtunut mitään, ei edes kuukautisia, joten teroluteilla saatiin sitten vuoto aikaiseksi. Toisessa kierrossa söin tupla annostuksen ja sitten jo ovuloinkin. Kolmannesta kierrosta sitten tärppäsi, mutta kesken meni : ( Pidin kk taukoa ja nyt neljännestä kierrosta raskaana ollaan, kovasti pelottaa miten käy. Eli toimii ainakin minulla! Toivottavasti sinulla tärppää!

      • Kyynel poskella.

        Kiitos kun vastasit!
        Ennen minulla oli kolmen kuuri teroluttia kun oli vähän epäsäännölliset kuukautiset. Sitten ne tasaantu sillä ja clomia olen nyt syönyt sen yhdenkerran. ja kuukautiset olivat todella runsaat ja kestivät normaalia kauemmin.
        Nyt minulla on ollut noin:viikonverran alavatsakipua ja munasarjat ovat todella herkät ja kipeät.
        Seuraavien kuusautisten pitäisi alkaa ensiviikolla. Minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaisia kuukautiskipuja.Clomeistahan oli että niistä voi tulla alavatsakipua yms... Mutta ei minulle tullut mitään haittavaikutuksia. Toivon lisää vastauksia ja muiden kokemuksia.
        Kiitos vastauksista jo etukäteen.


      • Anonyymi

    • ---------

      yhtä tyhjän kanssa... minulle se autanut.

      • kokemusta on

        Minulla tuli myös munasarjat ihan todella aroiksi, ensin mietin kun tikutin ovulaation, että pystyykö sitä edes seksiä harrastamaan kun niin kovasti sattui, mutta tietääpähän ainakin että jotain tapahtuu. Tästä toisestä tärpistä jomotti oikealle puolelle alavatsaan viikon verran (n kp:t 20-28) ihan mieletömästi varsinkin illalla kun meni nukkumaan, sitten tein ekan testin kp 33 ja se oli plussa. Eli sehän voisi enteillä hyvää sullakin : )


    • .......

      Mö olen syöny clomeja 6kk putkeen, ei mitään tehoa, meillä selittämätön lapsettomus, nyt menossa ivf:ään

    • mimmu75

      söin 2 kuuria clomeja annostuksella 3-7kiertopäivän aikana, ekalla ei mtn..saatiin 2 pientä follikkelia aikaseksi. Toisella saatiin jopa 19mm folikkeli! en meinannut uskoa kun soitin tuloksista! eli raskaana ollaan vkoja nyt 13 3 ja niin onnellinen! mies kävi sperma-analyysissä ja tulokset eivät niin hyvät, mutta clomien avulla saatiin pikkunen tuloilleen..vauvatuulia teile!!

    • Clomigirl

      Moi!

      Kyllä Clomit tehoaa tosi monelle. Täältä on saanut lukea tärpeistä niin ekalla, kuin sitten kuudennellakin kerralla.
      Itselläni annos 2 tbl kp 3.-7. Nyt toinen kierto takana. Ekalla ei kypsynyt mitään, mutta nyt nippailee siihen malliin vasemman muniksen kohdalla, että jotain eloa siellä täytyy olla.

      Jos sulla jo siitä yhdestä tabusta tulee noin selvät oireet, niin uskon, että tehoaa sulla. Annostahan on vara tarvittaessa nostaa kahteen, jopa kolmeen tabuun päivässä (lääkärin määräyksellä siis).

      Tsemppiä sinulle!

    • tiitu80

      mulla ei clomit tehonneet, koitin kolmessa kierrossa 1 tab kp5-9, 2tab kp5-9 ja 3tab kp5-9. Ei yhtään follia kasvanut millään annostuksella. Kyllä munasarjat olivat arat ja kipeet silti.

    • Kyynel poskella :(

      Moi taas!
      Kiitos niille jotka vastisivat minunviestiin.
      Ei ollu sit ensimmäisestäkerrasta mitään hyötyä.... :(
      Nyt pitää sitten taas kierron 5-9,pv ottaa clomia 1kpl/pv.
      En tiedä onko siitä sitten mitään hyötyä.
      Kertokaa ihmeessä lisää kokemuksia clomista. Katsotaan jos lääkäri sitten kolmannella kerralla nostaa annostusta.

      • kyynelvanaatäälläkin

        minä napsin clomifen kuurin kerran tässä kuluneen kevään aikana, kaksi kasvoi, inseminaatiokin tehtiin. odotusta ja hymyä, verikoe ekaks plussaa ja lisää hymyä, viikko myöhemmin vuoto, toivoin ensin et jees, normaalia, mut toisin kävi, pois tuli tai liekö ollut enkeli...sitten olen odotellut normaisoitumista, sil mulle lääke aiheutti tosi rankat oireet. odotellut olen myös vuotoa, jota ei sitten ole kuulunut, kaikki alkuraskausoireet kyllä pyöri kuvioissa, tein testitkin pariin otteeseen...arvaat varmasti tunnetilanteeni. sitten menin lääkärille väestöliitolle ja tutkittiin tilannetta, munasarjat pyörittävät clomifenin jälkipyykkiä, ja rakentavat useampaa munasolua. hah, selvääkin selvempi on, että odottelen mielenkiinnolla, josko tuo kipu alavatsassa hellittäisi ja ovulaatio tapahtuisi ja unelmat muuttuisivat oikeaksi elämäksi. juupa juu...
        toivottavasti sinulla on kaikki hyvin ja onni matkassa-itse olen ollut varsin maissa tämän kaiken keskellä, vaikka mieheni onkin mukana prosessissa
        voimia


      • äippä
        kyynelvanaatäälläkin kirjoitti:

        minä napsin clomifen kuurin kerran tässä kuluneen kevään aikana, kaksi kasvoi, inseminaatiokin tehtiin. odotusta ja hymyä, verikoe ekaks plussaa ja lisää hymyä, viikko myöhemmin vuoto, toivoin ensin et jees, normaalia, mut toisin kävi, pois tuli tai liekö ollut enkeli...sitten olen odotellut normaisoitumista, sil mulle lääke aiheutti tosi rankat oireet. odotellut olen myös vuotoa, jota ei sitten ole kuulunut, kaikki alkuraskausoireet kyllä pyöri kuvioissa, tein testitkin pariin otteeseen...arvaat varmasti tunnetilanteeni. sitten menin lääkärille väestöliitolle ja tutkittiin tilannetta, munasarjat pyörittävät clomifenin jälkipyykkiä, ja rakentavat useampaa munasolua. hah, selvääkin selvempi on, että odottelen mielenkiinnolla, josko tuo kipu alavatsassa hellittäisi ja ovulaatio tapahtuisi ja unelmat muuttuisivat oikeaksi elämäksi. juupa juu...
        toivottavasti sinulla on kaikki hyvin ja onni matkassa-itse olen ollut varsin maissa tämän kaiken keskellä, vaikka mieheni onkin mukana prosessissa
        voimia

        Hei, olen seurannut keskusteluanne ja ajattelin minäkin pistää korteni kekoon, jos se jotakin autaisi. Minulla ensim. clomifen hoito aloitettiin 1999, koska kuukautiset olivat epäsäännöllset ja munasolu ei jostain syystä irronnut. Sain PCO diagnoosin vasta vuosia myöh. Ehdin syödä Comeja 3 kiertoa 1 tabl kp 3-7, joka ei saanut munasolua kypsymään. Annos nostettiin 2 tabl. vrk.ssa, jolla tärppäsi. Meille syntyi terveet keskos kaksoset tammikuussa 2000. Raskaus oli minulle erittäin raskas (raskausmyrkytys hepatoosi) kahden keskos vauvan hoito on aika raskasta. Eli on kulunut lähes 9- vuotta aikaa ja tyttömme ovat fiksuja pikku neitejä. Mutta tänä vuonna on alkanut vauvakuume taas vaivata eli Clomifen- hoito on taas menossa. Yksi tabl ei taaskaan tehoa ja annosta on taas nostettu kahteen. Kovasti toivomme lasta, mutta riski saada kaksoset pelottaa...Ensimmäisiä lapsiamme yritimme n. 2- vuotta ja olin todella epätoivoinen monta kertaa...nyt yritystä on n. puolivuotta takana ja kova usko sihen että vielä raskaksi tulisin. Toivon voimia kaikille teille odotuksen odottajille : )


      • zkn

        hei, minä käytin myös clomifen 50 vuodon 3-7 päivä 1 tab.
        heti ensimmäisellä kerralla onnistui, mutta tuli pois, koska tapahtui tuulimunarask.
        nyt olen aloittanut toista kerrosta. toivon, että tällä kertaa kaikki menevät hyvin ja onnistumme hyvin loppuun. tsempiä meille.


    • yritä ny tulla

      raskaaks ihan ilman mitään myrkkyjä!

      • Mustikka-75

        voi herranjestas... olipa taas kommentti! SIKSI MINÄ ottaisin jotain myrkkyä, että saisin edes ovulaation tapahtumaan!!! Arvaa kuinka raskasta on yritää kuukaudesta toiseen kun ei saa edes ovulaatiotestiin plussaa? Yritä siinä sitten tulla raskaaksi. Mitään syytä ovuloimattomuuteen mulla ei ole todettu. Jostain syystä oma hormonituotanto (kenties) on liian alhainen, ja tarvitaan pikkaisen apua oman hormonituotannon lisäksi jotta saadaan munasolu kypsymään.

        Ja teille muille sellainen vinkki, että jos kaksoisraskaus pelottaa, niin kannattaa käydä ultrassa pari-kolme päivää ennen oletettua ovulaatiota, että montako munasolua siellä on kypsymässä. Ja tuosta annostuksesta vielä sellainen kommetti, että 5-9 päivänä otetut clomit harvemmin kaksosraskauden riskiä lisää. Kolmantena päivän aloitettu kuuri saattaa aiheuttaa useamman munasolun kypsymisen.


    • nyt2xäiti

      ...clomit hyvin. Terolut kuurin jälkeen sain Clomifenit ja toisella kierrolla tärppäsi ja lapsi on nyt jo 4 vuotta : ).

      Yritä unohtaa koko asia, minä jo olin heittänyt mielestäni lapsihaaveet ja tässä sitä nyt ollaan. Pidän sinulle kovasti peukkuja ja toivon, että lapsen vielä saatte.

    • uris3
    • Hei,
      Kaikella on ratkaisu ja se tarkasti. Kärsivällisesti ja oikea tuote, voit saada erittäin hyviä tuloksia. Lue lisää! http://farmaciablu.com

    • Diane

      Hei miten käytettävä se clomid

    • Anonyymi

      En tiedä onko tyhmä kysymys, mutta onko se vastuutonta aloittaa suoraan isolla annoksella vai lisääkö liikaa riskiä usealle munasolulle jos määrätty 3-7 päiville syötäväksi ja se tehoaakin liian hyvin 🤔nimim. Huomenna eka clomikierto 😬 ja vaikuttaako painoni hormonin määrään..

      Olen nuori 27v ja pco tyyliset munasarjat ja en ovuloi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe