Riittääkö 10pv:n interrail-kortti...

amalieh

osaako joku sanoa kun ajattelimme hankkia sen 10/22 pv:n reilikortin että mihinkä asti sillä suunnilleen kerkeää? Ajattelimme itse nimittäin reittiä: Suomesta koneella Bremeniin (Saksaan) josta junalla pariisiin missä yövymme pari yötä. Siitä sitten junalla Roomaan jossa vietämme yön, siitä Riminiin, sitten Prahaan josta koneella kotiin tai Saksasta. Eli?

kun ajattelee tuohon 10 päivään junan vaihdot ja muut matkan kestot junalla maasta toiseen.

5

2324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eu01

Olet siis miettinyt, että riittäisikö 359 euroa (sen verran maksaa 10/22 pv. kortti) vai pitäisikö menoihin kirjoittaa jopa 469€ tai enemmän. Riittää paljon vähemmän, sanon minä. Ehtona kuitenkin, että ei hankita Interrail-korttia lainkaan.

Oletan, että lähtönne on aikaisintaan kesäkuussa. Lento vaikkapa keskiviikkona, joten tässä matkasuunnitelma teille sillä oletuksella, lähtöpäivänä 4.06. (hinnat on tarkistettu hetki sitten).

4.06. Bremen Hbf 12:44 - Pariisi 20:51. Matkalippu paikkalippuineen 39€.
      (toinen vaihtoehto yöjunalla, istumapaikoilla saman verran, makuuvaunussa n. 69,00 EUR)
      kaksi yötä Pariisissa
      Sitten 7.06. joko suoraan Roomaan yöjunan makuuvaunussa 18h59 PARIS BERCY - 09h51 ROME TERMINI ja lipun hinta 80.00€ sisältää makuupaikan (interrail-kortilla pelkkä makuupaikkalisä n. 35€).
      Voi myös mennä esim. Marseilleen tai Nizzaan TGV junalla (alk. 22€) ja sieltä myöhemmin Roomaan (tällöin yöjunalippu VAIN 15 euroa istumapaikalla tai SmartPrice 55€ makuuvaunussa, aikat. 21h50 Nizza - 09h33 Rooma).
      yö Roomassa
      Sitten 9.06. Roomasta Pescaraan pakallisjunalla 11.70€ ja myöhemmin Pescarasta pikajunalla Riminiin 19.40€.

Tähän asti summa on n. 150 € ja toisin kuin interraililla kaikki makuu- tai istumapaikat sisältyy. Riminista voi lentää n. 45 eurolla Prahaan (SkyEurope) tai pikkuhiljaa kotiin päin eli Tukholmaan Ryanairilla. Jos kuitenkin jaksatte vielä niin junalla pääsisi Bolognaan (paikallisjuna maksaa 6.80 eur) ja sieltä esim. Muncheniin (lippu makuupaikka 69€).

Olkaa siis tarkkoja. Hinnat (ja etenkin tarjoushinnat) Saksasta Ranskaan sekä Italiasta Saksaan(!) voi tarkistaa (ja liput ostaa) osoitteesta http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en - liput lähetetään postitse Suomeen. Liput Ranskan sisällä ja Ranskasta Italiaan tästä: http://www.tgv-europe.com/ - nämäkin liput lähetetään Suomeen. Italiasta ei juurikaan alennuksia saa, normaalihinnat voi kuitenkin tarkistaa osoitteesta http://www.trenitalia.com. Ja vielä kerran: paluu Saksaan ostetaan saksalaisilta. Monesti kannattaa juuri näin, saa halvemmalla enemmän (ostot mieluiten 2-3 kk. ennen lähtöä).

• amalieh

Kiitoksia kattavista vastauksistasi!

Onko kokemusta sinulla noista pariisin ja rooman hostelleista että oletko itse niissä yöpynyt, mistä ne halvat löytyisi? ja mitkä ovat euroopassa näkemisen arvoisia paikkoja?

Paljonko suunnilleen menee elämiseen rahaa tuolla maailmalla jos kuvitellaan niin ettei käy ulkona syömässä vaan hankkii itse omat safkansa ja tekee itse ruokansa?

Eli vinkit olisi kivoja miten päästä halvimmalla! :)

• eu01
        amalieh kirjoitti:

Onko kokemusta sinulla noista pariisin ja rooman hostelleista että oletko itse niissä yöpynyt, mistä ne halvat löytyisi? ja mitkä ovat euroopassa näkemisen arvoisia paikkoja?

Paljonko suunnilleen menee elämiseen rahaa tuolla maailmalla jos kuvitellaan niin ettei käy ulkona syömässä vaan hankkii itse omat safkansa ja tekee itse ruokansa?

Pariisissa harkinnan arvoinen on esim. Ibis-hotelliverkosto http://www.ibishotel.com/gb/home/index.shtml tai muut Accor-ketjun hotellit, kuten Etapit http://www.etaphotel.com/gb/home/index.shtml . On myös paljon hotelleja Pariisin esikaupungeissa, joissa hinta-laatu suhde on myös ihan hyvä, esim. http://www.jjwhotels.com/en/stars/chilly/index.shtml?hotel=JJWSTARSChillymaza . Rooma taas on aika kallis majoituksen suhteen, samalla rahalla kuin Pariisissa ei saa juuri mitään.

• Tarkanmarkantyttö

Lennot Budapestiin 208 euroa, lähtö 23.6. Sieltä pitäisi päästä halvimmalla mahdollisella tavalla (juna?) Dubrovnikiin viikoksi. Majoitus varattu 23.30.6. Paluu takaisin Budaan, jossa muutama päivä.Eli meno pikaisesti, paluu vaikka hitaamminkin... Olemme miettineet noita Interrail-vaihtoehtoja, 10 päivän lippu, yhden maan lippu vai kahden? On mennyt tunti jos toinenkin täällä surffaillessa, mutta silti on edelleen epävarmaa mikä on järkevintä/edullisinta?

• Kokemusta on
        amalieh kirjoitti:

Olin muutama vuosi sitten 10 päivää Roomassa leirintäalueella. Suosittelen lämpimästi! Kuuman kaupunkikierroksen jälkeen oli ihana palata omaan kabinettiin leirintäalueelle. Maksoi silloin noin 30 euroa/vrk. Kahden hengen mökki, suihku ja vessa. Leirintäalueella oli myös uima-allas! Me olimme Tibis-nimisellä alueella, muitakin on. Vaikka matka kaupungista vaikutti ensin hankalalta, niin käytännössä se meni hyvin helposti ja nopeasti. Metrolla, junalla ja vielä asemalta leirintäalueen bussilla perille. Nopeimmillaan menimme Vatikaaniin noin puolessa tunnissa. Leirintäalueella oli kaikenllaisia ihmisä. Nuoria, vanhoja, perheitä... Rento meininki, helppo tutustua muihinkin ihmisiin. Pyykkikone oli. Keittomahdollisuus puuttui. Meillä oli oma pienen pieni kattila ja lämmitysvastus. Puuron ja kahvin sai keitettyä. Kylmälaukku on myös näppärä lisä. Nyt kai nekin ovat jo aika hyviä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      24
      2978
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2872
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2568
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2198
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe