Katsastustarkastusta tehdessäni huomasin ettei vasemmanpuoleinen ajovalon säätö toimi. Onko sähkömoottori samassa kasassa umpion kanssa vai erikseen? Onko joku saanut "putsattua" moottoria taas toimimaan vai onko uuden osto edessä...
Yaris Verson ajovalon korkeussäätö
38
12590
Vastaukset
- Yaris verso
Säätömoottori on umpiossa kiinni.Omassa oli sama vika.otin moottorin irti ja siinä oli jotain pieniä "piirejä" ja yksi sellainen puolen sentin kokoinen osa kuulemma rikki.Moottori kyllä pelas.Sitä osaa ei saanut erikseen,joten koko umpio piti vaihtaa.Jos joku sattuis tarvimaan vasenta umpiota ilman säätömoottoria myisin (30e).
- zacke00
Juu, irrotin moottorin itsekin enkä saanut toimimaan. Lae Invest -Toyota purkuosat -liikkeestä Isostakyröstä sain ostettua umpion toimivalla säätömoottorilla satasella ! Nyt on uusi umpio kiinni ja vasen muuten täysin ehjä mutta ilman moottoria myynnissä.... : )
- pelkän moottorinkin
Irroita ajovalo. Kuumailmapuhaltimella varovasti lämmitä lasin(muovia) kiinnitystä yltympäri ja avaa kaikki muoviklipsit jotka sen lukitsevat. Varovasti väännä lasi irti runko-osasta. Avaa kaksi ruuvia, joilla valo kohdistetaan. Kun ne ovat varmasti auki, kampea varovasti heijastin osa irti säätömoottorin karan päästä - karan päässä on pallo, joka loksautetaan kiinni heijastimessa olevaan kuppiin. Nyt näet säätömoottorin. Osta uusi Bosch 0 307 853 303 säätömoottori - noin 34euroa. Toista edellinen päinvastaisessa järjestyksessä. Tiiviste mönjän voit kaapia pois ja korvata vaikka silikonilla - käytä mielikuvitusta. Toimi muistaakseni "masinisti" palstalla jollain kirjoittajalla ja toimi minulla.
- yaris
kiitos neuvoista, perus helppo homma jopa myyjälle, osat 25€ / kpl
motonetistä , aikaa meni kolme tuntia, kuumailmapuhallin välttämätön siinä touhussa.
- waristi
No vajaa kaksi vuotta sitten meni vasen moottori pimeeksi,purkaamosta uusi umpio ja siitä moottori tohon. Nyt sama juttu ja rekisteri otteessa leima että pitää korjata kk aikana. No nyt kokeilen tota bosch moottoria jos sellasen saan......
- vaihdettu
Motonetistä saa hyllytavarana.
- waristi
Kiitokset vinkistä ja numerosta jolla voi säätömoottorin tilata varaosa liikkeen kautta niille henkilöille jotka sen täällä jossakin ilmoittivat. Mutta tässä vielä kerran, boschin säätömoottori ja numero 0 307 853 303 vaihdettiin viikonloppuna ja toimii, työtä jonkin verrran että vanhat sikafleksit saatiin pois ja uudet tilalle, mutta toivottavasti nyt vahvempi moottori, saksalainen ja vanha oli malesiassa valmistettu......
- morgainne igraine
Löytyiskö täältä ketään joka vaihtaisi mun autoon nuo moottorit, korvausta vastaan? Toyota huollosta arvio 500-800€ ei oikein nappaa.
Salon seudulla asustelen. Ota yhteyttä:
"[email protected]" - tevi 44
Toytotan merkkikorjaamossa ilmoitettiin ison huollon yhteydessä yaris verson
ajovalojen (vasen) säätö ei toimi, joten se on korjattava, että menisi katsastuksesta läpi. Eli kehoitus oli umpion vaihto à 260€. Tutkin kuitenkin ko
vikaa ja huomasin ettei kumpikaan ajovaloista reagoinut säätöpyörän käskyihin.
Soittelin sitten eri merkkikorjaamoihin ja kerroin asian, niistä kuitenkin edelleen
kaupattiin umpioita,koska kuulemma niitä on vaihdettu satoja ja säätökytkintä ei koskaan, kun aina on säätömoottori (umpion sisällä) kaput. En uskonut, joten ajelin Autovahinkokeskukseen ja sieltä löytyi toimiva säätökytkin 10€, vika korjaantui. Eli merkkiliikkeet törkeästi kauppaavat kallita osia tutkimatta missä vika. Katsatusmies kyllä kokeili ko asiaa, joten sen kuuluu olla kunnossa. - lirva
tevi 44 kirjoitti:
Toytotan merkkikorjaamossa ilmoitettiin ison huollon yhteydessä yaris verson
ajovalojen (vasen) säätö ei toimi, joten se on korjattava, että menisi katsastuksesta läpi. Eli kehoitus oli umpion vaihto à 260€. Tutkin kuitenkin ko
vikaa ja huomasin ettei kumpikaan ajovaloista reagoinut säätöpyörän käskyihin.
Soittelin sitten eri merkkikorjaamoihin ja kerroin asian, niistä kuitenkin edelleen
kaupattiin umpioita,koska kuulemma niitä on vaihdettu satoja ja säätökytkintä ei koskaan, kun aina on säätömoottori (umpion sisällä) kaput. En uskonut, joten ajelin Autovahinkokeskukseen ja sieltä löytyi toimiva säätökytkin 10€, vika korjaantui. Eli merkkiliikkeet törkeästi kauppaavat kallita osia tutkimatta missä vika. Katsatusmies kyllä kokeili ko asiaa, joten sen kuuluu olla kunnossa.Kiitoksia vinkeistä, täällä moottori saatiin vaihdettua suht helposti.
- yaristi
lirva kirjoitti:
Kiitoksia vinkeistä, täällä moottori saatiin vaihdettua suht helposti.
..ohjeet sopi ainakin 2001 versoon.... säätö maksoi 34€ ja vaihto itse tehden 0€....
- oguhsdo
yaristi kirjoitti:
..ohjeet sopi ainakin 2001 versoon.... säätö maksoi 34€ ja vaihto itse tehden 0€....
Loistavat ohjeet. 2 tuntia meni kun vaihdoin molemmat säätömoottorit.. motonet myy tota boschin moottoria.
- yarppaa
oguhsdo kirjoitti:
Loistavat ohjeet. 2 tuntia meni kun vaihdoin molemmat säätömoottorit.. motonet myy tota boschin moottoria.
motonetista uus umpio 69 eur sis säätömoottorin. saa nähä kestääkö 9v kuten alkuperäinen..
- yaristii
yarppaa kirjoitti:
motonetista uus umpio 69 eur sis säätömoottorin. saa nähä kestääkö 9v kuten alkuperäinen..
... 2012 voi olla vielä halvempi...
- ollikalleville
yarppaa kirjoitti:
motonetista uus umpio 69 eur sis säätömoottorin. saa nähä kestääkö 9v kuten alkuperäinen..
Umpio maksaa 225e,hinta tältä päivältä. Moottori maksaa 39e. Vaihdossa kannataa ottaa huomioon se, että heijastimen säätöruuvien kiinnitys menee oikein. Vastapala h säädössä voi kääntyä, ruuvi hirttää kiinni ja moottori ei liikuta heijastinta ylös. Itselle kävi noin ja olipa vittumainen homma aukoa uudestaan umpio, tuoreet silikonit nääs sotkee...
- ec0
Pohdin itsekin pitkään samaa ongelmaa, koska Tammer-Autosta ilmoitettiin kylmästi, että uusi umpio on ainoa vaihtoehto.
Avasin umpion ja totesin, että kyllä tämän moottorin vaihtaa voi, jos sellaisen löytää. Ilmeisesti laite onkin aika yleinen näissä laitteissa ja niitä tuntuu löytyvän monista eri liikkeistä. Vähän käsityötä homma vaatii, mutta ei ole mitenkään mahdoton. Toivottavasti kaikki Yariksen omistajat huomaavat täältä tämän vinkin!- Patec
Hei ec0!
Nyt kun Sinä olet vaihtanut Yariksen ajovalon korkeudensäätömoottorin itse, niin voitko tehdä saman tähän minun Yarikseen?
Vasemman puolen ajovalon korkeudensäätömoottori ei toimi.
Olen saanut saman vastauksen Tammer-Autosta - uusi umpio, jne.
Mutta Motonetista löytyy uusia moottoreita.
Auto meni katsastuksesta läpi, mutta merkintä rekisteriotteeseen!!!
Tarvitsen asentajan, joka tietää miten menetellä - korvausta vastaan.
Jos Sinulle sopii, niin ilmoita - missä / milloin?
Asun Tampereen Tammelassa.
Soita 050-5293170 / Pauli Salminen
- tojoman
Umpiosta ei tarvitse edes heijastinosaa irroittaa vaan sen saa sieltä välistä purettu. suht. helppohomma oli,aikaa meni noin tunti koko hommassa.
- Sisse41
Katsastusmies huomautti minulle,ettei Versoni oik.puoleinen ajovalon säätö toimi.Kiirehdin sukulaiseni luokse joka on Toyotoiden kanssa päivittäin työkseen tekemisissä ja hän totesi,että koko hoskä pitää ostaa yhteisenä pakettina.Ei siis moottoria erikseen! Hyviä kilometrejä sinulle!
- TOJO98
"Katsastusmies huomautti minulle,ettei Versoni oik.puoleinen ajovalon säätö toimi.Kiirehdin sukulaiseni luokse joka on Toyotoiden kanssa päivittäin työkseen tekemisissä ja hän totesi,että koko hoskä pitää ostaa yhteisenä pakettina.Ei siis moottoria erikseen! Hyviä kilometrejä sinulle!"
Katsastusmiehen toimintaa tuskin voi moittia mutta Toyota huolto on niiiiiiin perseestä. Väittävät pitävänsä huolta kestävästä kehityksestä mutta paskat! Motonetistä Boschin säätömoottori 34€ silikoni 4,5€ ja reilun tunnin työ, jonka jokainen itseään kunnioittava teese itse mies voi tehdä. Älkää hyvät ihmiset käyttäkö Toyotan merkkihuoltoa...
- jarisko60
Katsastus mies hylkäsi kun oikean puoleinen korkeuden säätö ei toimi,purin moottori pyörii mutta valkoinen sauva mikä tulee umpion sisään ei liiku mihinkään ,pitääkö kyseisen osan liikkua
- Koneenkorjauskurssi os 1
Kyllä sen kuuluu mennä ylös ja alas. Ostin varaosa moottorin motonetistä, nyt 34€. Purkuhommassa meni 20min enkä rassaile autoja..
Moottori kannatti ajaa ensin ylä asentoon, meni pienen fairy pisaran avulla kuoppaansa että napsahti. Purkaessa kannattaa kirjoittaa niiden kahden
Peilin kiinnitys/säätöruuvien avauskierrokset. Kannattaa olla valppaana ja avata 2 kierrosta kerrallaan, voi muuten jäädä huomaamatta koska ruuvi on
auki. Toyotalla kertoivat purkavansa koko keulan.. Mulle riitti kun otti irti umpion ja työkaluina 10 kiintolenkki ja kaksi eri mittaista ristipäätä sekä muovin kampeamiseen kaksi leveää talttapäämeisseliä. Kääntää meisselillä tiukalle ja antaa sen liimakitin hiljakseen venyä pois, ainakin mulla lähti pohjasta kokonaan pois ja otti hyvin kiinni kootessa. Koko hommaan meni 1,5 h ja siihen sisälty haku 22km..ei tosin tarvinnu hieman ennen 20 paljon jonotella..
Ne muoviset kiinnittimet keulassa lähtee kun nostaa keskellä olevan hatun ylös..ja nyt ..ei voimalaji ollenkaan.. - juhokaukua
Koneenkorjauskurssi os 1 kirjoitti:
Kyllä sen kuuluu mennä ylös ja alas. Ostin varaosa moottorin motonetistä, nyt 34€. Purkuhommassa meni 20min enkä rassaile autoja..
Moottori kannatti ajaa ensin ylä asentoon, meni pienen fairy pisaran avulla kuoppaansa että napsahti. Purkaessa kannattaa kirjoittaa niiden kahden
Peilin kiinnitys/säätöruuvien avauskierrokset. Kannattaa olla valppaana ja avata 2 kierrosta kerrallaan, voi muuten jäädä huomaamatta koska ruuvi on
auki. Toyotalla kertoivat purkavansa koko keulan.. Mulle riitti kun otti irti umpion ja työkaluina 10 kiintolenkki ja kaksi eri mittaista ristipäätä sekä muovin kampeamiseen kaksi leveää talttapäämeisseliä. Kääntää meisselillä tiukalle ja antaa sen liimakitin hiljakseen venyä pois, ainakin mulla lähti pohjasta kokonaan pois ja otti hyvin kiinni kootessa. Koko hommaan meni 1,5 h ja siihen sisälty haku 22km..ei tosin tarvinnu hieman ennen 20 paljon jonotella..
Ne muoviset kiinnittimet keulassa lähtee kun nostaa keskellä olevan hatun ylös..ja nyt ..ei voimalaji ollenkaan..joo on tuo nyt tehty tänä päivänä tuo urakka ja pari tuntia meni. Jos jollakin on noita rikkinäisiä umpioita varastossa, eikä itse kehtaa alka korjaamaan, niin voin niitä kyllä sopivaan hintaan ostaa ja korjailla. [email protected].
Käyttäkää niitä umpioita paikallaan ja kokeilkaa ennenkuin liimatte " lasin " paikalleen, niin ette tee turhaa työtä. - juhokaukua
juhokaukua kirjoitti:
joo on tuo nyt tehty tänä päivänä tuo urakka ja pari tuntia meni. Jos jollakin on noita rikkinäisiä umpioita varastossa, eikä itse kehtaa alka korjaamaan, niin voin niitä kyllä sopivaan hintaan ostaa ja korjailla. [email protected].
Käyttäkää niitä umpioita paikallaan ja kokeilkaa ennenkuin liimatte " lasin " paikalleen, niin ette tee turhaa työtä.[email protected] siis. ei pistettä. Ja jos oikeqasti joku ostanut noita uusia umpioita niin voin ne " rikkinäiset " ostaa itselle korjattavaksi.
- Ramses II
Mulla sama homma paitsi että vasen moottori pitää ääntä mutta valo ei liiku minnekään. Muistaakseni muutama kuukausi sitten myöskään moottorista ei kuulunut mitään ääntä.. Ehdotuksia miten lähteä fiksailemaan - katsastus lähestyy :)
- pastori3
itellä oli sama vika, kummatkin moottorit rikki, joten menin motonetille ja ostin uudet moottorit makso n.70 euroa ja oli tosi helppo vaihtaa ite. säästyi paljon euroja umpioon verrattuna.Tältä sivulta vinkin sain joten kiitokset kirjoituksista.
- Nonsensea puhutte
Ei tojotass voi olla vikoja.
- tby
Kiitoksia hyvistä ohjeista! Hommaan meni vajaa tunti ja osa maksoi 31e. Oli helppo tehdä ja rahaa säästyi.
- yaris1
Jos jollain myynnissä yaris versoon vm.01-05 vasen tai oikea umpio niin tarve molemmille pelkät muoviset lasitkin käy, rungoilla ei väliä eikä säätömoottorien kunnolla. 0405067230
- Ihastunut Varikseen
Yaris Verso 4d4 ajettu 378 000
Keikkatyöläisen pakettiautona - kamaa aina mukana noin 150kg kuski.
Ostin 200 000 ajettuna vajaa 3v. sitten.
Vikalistaa:
- Ei mikään vika, mutta ensitöiks hommasin Vallilantakomolta jäykemmät takajouset ,300e alle laitettuna. Toyon jouset on (surullisen)kuuluisia kuorman kestosta:)
-Apparin ajovalon korkeudensäätö ei toimi (ei ole toiminut kokoaikana - pitänee korjata kun katsastus siitä aina purnaa) Lienee ns. tyyppivika?
- Takajarrusatulat uusittu - kun jumitti ja söi levyjä toispuoleisesti.
- Starttimoottori (solenoidi) hyyty aina sohjokelien jälkeen kiristyneillä pakkasilla - vaihdettu takuukorjattuun harakiriosaan.
- Kaks hehkua uusittu.
- Kaikki sähköt hävis kesken ajon - vika - (teki noin 5x vuoden aikana) Sähköt palautu sekunnin - parin sisään. Vika oli trippimittarin painikkeiden alla olevan piirikortin moninapa liitin, kortin oikeassa reunassa. Ilmeisesti liittimeen tulee tieto virta-avaimen käynnistyksenesto sydeemiltä. Liittimeen kontaktirasvaa, ja vika on ollut parivuotta pois päiväjärjestyksestä. Vittumainen vika - varsinkin ohitustilanteessa.
- Raskaalla lumikelillä pohja"panssari" irtos etureunasta jo kolasi konehuoneen täyteen tiiviistipakattua lunta - 3 tuntia kuumallavedellä lutraamista ja paljon nippusiteitä.
- Oikealle kääntyvässä liittymässä oikeat vilkut jäi palamaan - vilkuttamatta. Vilkut paloi vaikka auton sammutti ja otti virta-avaimen pois ja potki kylkiin, helutti akkua ja paiskoi konepeltiä :( Vilkut herkes oikuttelemasta kun painoi keskuslukitimesta lukot päälle ja pois. Toistakertaa ei mokomaa temppua ole tehnyt.
- Nyt ekoilla lumilla kolas taas konehuoneen täyteen lunta - nippusiteet hajos. Uus pohja"panssari" (sarviksen pulkka) maksaa tojolla 480e - unohda, sanoin.
- Paikallisella toyolla vaihdatin äskettäin jakopään ketjut kiristimet ja vesipumpun 650e (varmuudenvuoksi, on tarkoitus ajaa tolla mopolla 600 000 km.) Homma suju ihan mallikkaasti, kun paikalliset "Pärnäset" ei ollut innokkaita hommaan ahtaan konehuoneen takia.
- Vikatikki oli toyolle mainita jaopään huollon yhteydessä, että käkkäri ei oikeen pidä - viitsittekö säätää? Joo viitsihän ne, vaihto taakse uudet levyt jarrupalat, vaikka käkkäri on jarrurummulla siinä levyn keskellä (integroitu levy/rumpu) No okei levyt oli hieman syöpynyt (vaarassa haljeta) ja palat loppu, mutta olisivat voineet vain mainita asiasta - pärnänen olisi hoitanut puoleen hintaan.
- Ai niin vuosi sitten kokeilumielessä laitoin AC:n päälle -25 pakkasella - josko irtoisi -50 sisälle:) Paskat, kylmäaineet vaan tuli pihalle. Onneksi ei ollut kovin kuuma kesä:)
Tämä Yaris on duuniautona ehkä 100x parempi kuin Nissan- vessa-Vanette jolla ajelin 320 000km. - Ihastunut Varikseen
Voihan v'''u tää tuli väärään ketjuun - piti mennä tohon paljonajetut Yarikset..
Kopsaan sinne - VersoOnJee
Hyödyllinen ketju tämä. Katsastuksessa tuli korjauskehotus, Verson vasemman umpion säätö ei toimi. Yllättihän se, kun 17 vuotta vanha (vasta sisäänajettu) tojota ei menekään puhtaasti läpi syynistä. Pistin pojan kääntämään rullakytkintä ja totesin että umpion sisällä moottori ei surise. Vika oli umpiolle tulevassa liittimessä, huono kosketus.
Tosiaan juutubesta en löytänyt säätömoottorin vian etsintään ohjetta. Tässä ketjussa kätevästi vinkit liittimestä, varaosan hinnasta (säätömoottori) ja umpion avauksesta. Kiitokset kommentoijille! - säätömoottori
Kunnon autoissa ajovalon korkeudensäätömoottorin voi vaihtaa umpiota irrottamatta ja ilman kuumailmapuhaltimia. Osankin saa marmorilta tai Motonetistä varaosana. Näin siitäkin huolimatta, että säätömoottori kestää useimmissa tapauksissa niin kauan kuin auto on liikenteessä.
- Merwik
Päteekö samat ohjeet -02 corollaan?
- Nviisi
neljän tunnin homma, välissä lounastaen ja takuuvarman hitaasti tehtynä, ettei mitään mene pieleen. Tämä oli siis ensimmäinen "oikea" autoremppani.
Hyvät nuo ohjeet, mutta joitain omia huomioita:
Otin itse koko ajovalon pois, siis umpion, irti autosta. Tätä helpotti kun valon alta ottaa sen pienen pellinpalasen pois. Luulen että työn voi tehdä niin, että umpio on koko ajan kiinni autossa, mutta ainakin itse epäilen että tämä on helpompaa. Jos tämän haluaa vaiheiksi purkaa, niin:
1. Kaikki johdot pois, vilkut yms.
2. Se ajovalon alla oleva pikkupelti pois, ja ruuvit jotka pitävät umpion paikallaan
3. Kun ajovalo/umpio on pöydällä edessä, lämmittäminen ja muovikiinnikkeiden yms. irrotus käy helposti eikä tarvitse kökkiä auton edessä. Itse en paljon lämmitellyt, vain hiustenkuivaimella (unohtui ostaa motonetistä kuumailmapuhallin), mutta lämpötila ulkona 20, niin kittiliima lähti ihan helposti. (epäilen että tätä ei olisi tarvinnut poistaa, ainakin itsellä se lähti sen verran hyvin ja oli puhdasta, olisi vain lopuksi laittanut lasin takaisin, kittiliima kun jäi siihen uraan)
4. Säätöruuvien avaaminen (tässä olisi tosiaan kannattanut laskea ne kierrokset, niin ei tarvitse säätää valoja kun saa koko ajovalon takaisin). Kannattaa muistaa että ruuvit on pitkiä, joten aika kauan saa ruuvailla.
5. Kun ruuvit on irti, varoen heijastin irti ja napsahdus kuuluu kun säätömoottori lähtee irti.
6. Vanha moottori on kahdella ruuvilla kiinni, ne irti. Kannattaa myös katsoa miten päin liitin on moottorissa kiinni, itsellä meni hetki arpoessa kun otin vaan irti, enkä uhrannut ajatusta siihen miten päin liitin on.
7. Käytin tuota aiemmin mainittua fairy-kikkaa ja moottori kiinnittyi helposti "kuppiinsa" ruuvit kiinni.
8. Kasaaminen, samat operaatiot toisin päin. Laitoin itse silikoonit uraan, nytkyttelin lasia urassa, että varmaan silikoni leviäisi joka kohtaan eikä jäisi aukkoja muovin ja lasin väliin.
Apukuskin puolelle oli tämä korjaus, mutta kuskinpuoleinenkin säätömoottori näyttää ränkkäilevän. Siksi seikkaperäiset ohjeet, että jos tarvii ensi kesänä korjata toinenkin tarkastusmiehen mieliksi... niin täällä on muistilista itseä varten tallessa. He!- Nviisi
Mainintana vielä. Motonetissä on samaa moottoria kahdella eri hinnalla. Epähuomiossa ostin tuon kalliimman. Tuskin kauheasti eroa näillä kahdella kuitenkaan.
- Tytsy19711
Hyvä tämä viestiketju Toyota Yaris Verson omistajille ! Vaihdoin tänään tuon korkeus säätö moottorin kuskinpuolelle, hyvin peittää! 😊
- Remier
Hyvä pojat !!
Näin pitää toimia ei aina oseta uutta autoa.
Mahtaako teisä kukaan saada tuollaista palkka jonka tuosta pienestä vaivasta saitte ?? tai paremminkin säästitte.
Näitä muitakin vinkkejä kannatta Googlettaa kun murheita ilmenee.
Katsokaa ne asiat jotka vaikuttaa turvallisuuteen, ja jättäkää ne ammattimiehelle.
Turvallista matkaa !!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812