Kansalaisen sähköposti

En suosittele!

Kansalaisen sähköposti on jälleen poistunut "linjoilta", eli yhtettä omaan sähköpostiinsa ei saa. Tosi raivostuttava sähköposti, joka ei toimi juuri koskaan, ylläpito ei vastaa kysymyksiin, viestit eivät lähde eivätkä saavu, viestit häviävät yllättäen kansiosta ja muutenkin koko kansalaisen sähköposti on yksi kakka!

aaaaaarrrrrgggggghhhhhh!

38

3246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gmailin käyttäjä

Eli sitä saa mistä maksaa - mutta toki olettaisi että jokaisessa kunnassa toimiva palvelu olisi luotettavampi. Juuri siskolleni ohjeistin siirtymän gmailiin - hänkin oli kyllästynyt pätkimiseen. Sinänsä kätevä ja toimiva konsepti - mutta taitaa rahavirtojen puute estää kunnon ylläpidon. Toivottavasti ei kuitenkaan pysyvästi kaatunut.

• svam

Kyseinen sähköposti on ilmainen

• känsäläinen

Ihan perseestä ollut koko sähköposti alusta asti, viime vuosina mennyt vain huonompaan suuntaan. Nykyäänhän se toimii vain muutaman tunnin viikossa, tosin ei mitään väliä enää koska on muitakin vaihtoehtoja.
      Lähes yhtä paska on sen sähköpostin roskapostin suodatus, sitähän niissä ei käytännössä ole, sama minkä viruksen pistää jakoon niin noihin sähköpostiosoitteisiin se menee perille, toisin kuin g-mail ja muut oikeat sähköpostipalvelut pysäyttää varalliset paskat hyvissä ajoin.

• tätä osoitetta.

Yhteen työpaikkahakemukseen ja yhteen harrastuspaikkaan kerkisin tuon sähköpostiosoitteen antaa, ja tässä sitä nyt ollaan pari päivää vartoiltu josko tuo sähköposti vielä kerran toimisi sen verran, että pääsisi katsomaan tuliko sinne vastauksia. Mutta kyllä näin on että viimeinen kerta oli tätä lajia. Voisivat tuolla kirjautumissivullaan jo varoitella ihmisiä, että tätä postia hoidetaan vapaaehtoisvoimin silloin kun jollain on aikaa, että luotettavuus on tästä syystä heikko.

• mä.

ja nyt viimeisen vuoden sisällä tökkinyt tosi pahasti. Ärsyttää vaan alkaa vaihtaa osoitetta kun niin moneen eri tahoon se pitäisi saada sitten ilmoitettua. Siksi olen halunnut tätä pitää kun tuossa on se rajaton postilaatikko niin mahtuu paaaaaljon postia =) mutta täytyy alkaa vaihtamaan toiseen kun keksisi missä oli hyvä ja suht iso postitila.

• tuon postin käyttäjä

Hei,
        Jos huomaatte, että kansalaisen sähköposti alkaa toimia, laittaisiko ensimmäinen viestin tälle palstalle.
        Moni varmaan koettaa vähän väliä klikkailla siellä, pääsisikö sisään.

• olla yksin saman
        tuon postin käyttäjä kirjoitti:

Hei,
        Jos huomaatte, että kansalaisen sähköposti alkaa toimia, laittaisiko ensimmäinen viestin tälle palstalle.

ongelman kanssa. Ollut nyt pari päivää toimimatta. Herjaa vaan, että yhteyden muodostus epäonnistui.

• GameOwer

Hei,

Ei toimi vieläkään 29/03-08 klo :00.20
        On tuo kovin 'SYVÄLTÄ' --kele!!

• ei jaksa enää..
        GameOwer kirjoitti:

Ei toimi vieläkään 29/03-08 klo :00.20
        On tuo kovin 'SYVÄLTÄ' --kele!!

ei toimi vieläkään!!!!!
        kivaa, kun ei ole tapahtunut mitään yli 2 vuorokauteen!
        Työpostit tulee kyseiseen osoitteeseen, prkl

• ...kele!

Hei,

Sama juttu täällä, että aikas tärkeitä posteja olis tuossa kansalaisen postissa, joita nyt en ole päässyt kolmeen päivään lukemaan! Voiskohan jotain tahoa vastaan nostaa kanteen tästä jutusta?! Onhan siellä sivuilla sen hepun nimi, joka vastaa ton sähköpostin toiminnoista ym. mutta se ei ylläri ylläri uskalla vastata edes puhelimeen, olen koittanu soitella tässä muutamaan otteeseen....Mä en näistä systeemeistä mitään tajua, blondi kun olen, mutta voisko joku viisaampi kertoa, että voiko tollanen posti kaatua lopullisesti ja ne kaikki siellä olleet meilit siis kadota jonnekin bittiavaruuteen??!!

• kajaanilainen.com
        ...kele! kirjoitti:

Sama juttu täällä, että aikas tärkeitä posteja olis tuossa kansalaisen postissa, joita nyt en ole päässyt kolmeen päivään lukemaan! Voiskohan jotain tahoa vastaan nostaa kanteen tästä jutusta?! Onhan siellä sivuilla sen hepun nimi, joka vastaa ton sähköpostin toiminnoista ym. mutta se ei ylläri ylläri uskalla vastata edes puhelimeen, olen koittanu soitella tässä muutamaan otteeseen....Mä en näistä systeemeistä mitään tajua, blondi kun olen, mutta voisko joku viisaampi kertoa, että voiko tollanen posti kaatua lopullisesti ja ne kaikki siellä olleet meilit siis kadota jonnekin bittiavaruuteen??!!

paska mikä paska.
        jos jollain tallessa kajaanilainen.com tukipalvelun numero, voisitteko laittaa mulle tulemaan.
        kun ei sitä nyt löydä mistään..

• Kirje olisi jo perillä!
        olla yksin saman kirjoitti:

ongelman kanssa. Ollut nyt pari päivää toimimatta. Herjaa vaan, että yhteyden muodostus epäonnistui.

Ihan hyvä systeemi, silloin kun se vain toimii. Jos sähköpostia tarvitsee päivittäin, niin kieltämättä on kiusallista kun sähköpostiin ei pääse. Etenkin kuin näitä käyttökatkoja on tuntuu olevan vähän liiankin usein. Kahden vuorokauden mittainen käyttökatko alkaa jo koetella kenen tahansa toleranssia.

Tervetuloa "tietoyhteiskuntaan"

• hassu

Eivät ne lahjaksi ylläpidä S-postia
      Vaan käsittääkseni tämä on jonkinlainen kuntien yhteisprojekti, onko valtio osallisena, en tiedä.
      Toimii myös muissa maissa, kun Suomessa,
      Ilmeisesti Juria on aikoinaan valittu ylläpitämään palvelua ja saa siitä korvauksen.
      Hieman mutu tietoa tämä on, mutta näin muistelen lukeneeni.

Kovin laadukasta ei palvelu ole ollut, eikä milloinkaan ylläpito ole vaivautunut vastaamaan kyselyihin.
      Roskapostia tulee aika paljon, eikä sen ehkäisyyn ole menetelmiä

Sama ongelma kun monella muullakin, liian moneen paikkaan tullut tämä ilmoitettua ja lisäksi tärkeää postia siellä jossakin, mihin ei pääse käsiksi.

• ottaa

pitäisikö ottaa kysely Viestintäministeriöön , onhan kyse Valtakunnallisesta viestintä-toiminnasta , jonka pitäisi olla aina toimintakunnossa. Jos palvelun
        tuottaja ei pysty takaamaan toimivuutta , voisi
        tuon toimintaluvan peruuttaa , tai asettaa jonkin sanktion sen luotettavuudelle.

Tässä maassa (FI) voi kuka tahansa perustella mitä
        tahansa yrityksiä oman edun tavoittamiseksi , ja sit kun ei mene hyvin , lyödään hanskat naulaan ,ja ollaan hiljaa. - Tai häivytään maasta , jos on saatu tarpeeksi Rahaa.....

P.S. Mikähän tuokin 'JURIA OY' on?

• mistä rahat?
        ottaa kirjoitti:

pitäisikö ottaa kysely Viestintäministeriöön , onhan kyse Valtakunnallisesta viestintä-toiminnasta , jonka pitäisi olla aina toimintakunnossa. Jos palvelun
        tuon toimintaluvan peruuttaa , tai asettaa jonkin sanktion sen luotettavuudelle.

tahansa yrityksiä oman edun tavoittamiseksi , ja sit kun ei mene hyvin , lyödään hanskat naulaan ,ja ollaan hiljaa. - Tai häivytään maasta , jos on saatu tarpeeksi Rahaa.....

Hei,

olin erään toisen ongelman yhteydessä Kansalaisen sähköpostin ylläpitoon ja samalla kysyin hankkeen rahoituksesta. Puhelimessa ollut nuorehko mies kertoi, että ei olisi ulkopuolista rahoitusta vaan kaikki tulisi operaattorin omasta pussista. Vaikea uskoa, että näin olisi, mutta näin mieshenkilö kertoi puhelimitse.

Jos häiriöt eivät olisi näin pitkäkestoisia ja näin huonosti informoituja, Kansalaisen sähköposti olisi aivan mainio, siinä on pienellä vaivalla toimiva roskapostisuodatinkin.

• Pekkari
        ottaa kirjoitti:

"Tässä maassa (FI) voi kuka tahansa perustella mitä
        tahansa yrityksiä oman edun tavoittamiseksi"

Eikös se ole ainoa syy firman perustamiseksi?

"ja sit kun ei mene hyvin , lyödään hanskat naulaan ,ja ollaan hiljaa. - Tai häivytään maasta , jos on saatu tarpeeksi Rahaa"

Ja pitäisikö huonoa liiketoimintaa sitten jatkaa vaikkapa valtion varoilla maailman tappiin?

• 5333389
        mistä rahat? kirjoitti:

Hei,

olin erään toisen ongelman yhteydessä Kansalaisen sähköpostin ylläpitoon ja samalla kysyin hankkeen rahoituksesta. Puhelimessa ollut nuorehko mies kertoi, että ei olisi ulkopuolista rahoitusta vaan kaikki tulisi operaattorin omasta pussista. Vaikea uskoa, että näin olisi, mutta näin mieshenkilö kertoi puhelimitse.

Jos häiriöt eivät olisi näin pitkäkestoisia ja näin huonosti informoituja, Kansalaisen sähköposti olisi aivan mainio, siinä on pienellä vaivalla toimiva roskapostisuodatinkin.

Samaa mieltä. Toimiessaan palvelu on aivan loistava hyvine ominaisuuksineen. Olisin jopa valmis maksamaan tuosta muutaman euron/kk jos se vain olisi kunnolla toimiva ja luotettava. Erityisesti pidän siitä pienestä ikkunasta joka ilmestyy keskelle kuvaruutua ja ilmoittaa uudesta viestistä..:-D

• känniläisen sähköposti

Ottakaahan osoitteet ja viestit parempaan talteen nopsasti ja sitten heipat...

• 5333389

Toimii taas, mutta vanhat viestit kadonneet. Toivotavasti osaavat palauttaa...

• toimi prkl

Ei toimi minulla... Oulunsalolainen.com

:(

• paskan möivät

Sähköposti aukesi noin tunti sitten, ja kaikki viestit kaikista kansioista olivat hävinneet. Eli kaikki nekin avaamattomat viestit, joita on tullut to-ma, jolloin sähköposti ei ole toiminut.

Nyt yritin mennä katsomaan tilannetta uudestaan ja kas - sähköposti ei aukea!

• mä.
        toimi prkl kirjoitti:

toimi helsinkilainen.

• EURAJOKELAINEN
        paskan möivät kirjoitti:

Sähköposti aukesi noin tunti sitten, ja kaikki viestit kaikista kansioista olivat hävinneet. Eli kaikki nekin avaamattomat viestit, joita on tullut to-ma, jolloin sähköposti ei ole toiminut.

Nyt yritin mennä katsomaan tilannetta uudestaan ja kas - sähköposti ei aukea!

vihdoinkin. Mitään ei ollut poissa, mutta ei ollut tullutkaan, vaikka lähetin itselleni toisesta postista testiviestin. Seurataan tilannetta.

• oulunsalolainen.com
        toimi prkl kirjoitti:

Mutta esim. paikkavahti-viestejä (ja ties mitä muuta, mistä en tiedä) oli jäänyt tulematta. Nyt äkkiä osoite vaihtoon, viimeisen kerran kestän tätä temppuilua.

• mä.
        EURAJOKELAINEN kirjoitti:

vihdoinkin. Mitään ei ollut poissa, mutta ei ollut tullutkaan, vaikka lähetin itselleni toisesta postista testiviestin. Seurataan tilannetta.

postit olivat hävinneet...

• pelaa
        mä. kirjoitti:

postit olivat hävinneet...

...myös tällä hetkellä, mutta mitään uusia meilejä ei ole tullut, mikä on täysi mahdottomuus, sillä saan päivittäin niitä useita! Perkele, ovatkohan ne hävinneet lopullisesti? Mukavaa lähteä kaikille mahdollisille tahoille laittamaan kyselyjä, että olettekohan yrittäneet viimeisten viiden päivän aikana meilailla minulle....Voi persus mikä palvelu, nyt lähti sähköposti vaihtoon!!!

• mutta ei toimi
        pelaa kirjoitti:

...myös tällä hetkellä, mutta mitään uusia meilejä ei ole tullut, mikä on täysi mahdottomuus, sillä saan päivittäin niitä useita! Perkele, ovatkohan ne hävinneet lopullisesti? Mukavaa lähteä kaikille mahdollisille tahoille laittamaan kyselyjä, että olettekohan yrittäneet viimeisten viiden päivän aikana meilailla minulle....Voi persus mikä palvelu, nyt lähti sähköposti vaihtoon!!!

oululainen.com -sähköpostini aukeaa, mutta siihenpä se jääkin. Kaikki tulleet ja menneet viestit ovat hävinneet. Viestit eivät tule vieläkään perille, eivätkä ne lähde eteenpäin.

Eli kiitos vaan Jurialle, että sähköposti aukeaa. Meneeköhän vielä se sama viisi vuorokautta siihen, että saan ensimmäisen postini lähtemään? Minä lähden ennen sitä hankkimaan uuden sähköpostiosoitteen!

• MUTTA EI TOIMI!
        pelaa kirjoitti:

Sähköpostini aukeaa, mutta ei toimi. Eli kaikki viestit kaikista kansioista ovat hävinneet taivaan tuuliin. Viestejä ei tule ja eikä niitä lähde eteenpäin. Sähköpostini ei siis toimi ollenkaan.

Juria on tehnyt nyt viisi vuorokautta ympärivuorokautisesti töitä ja tuloksena on se, että sähköpostini aukeaa. Odottelenpa taas viisi vuorokautta ja jokohan saisin sitten ensimmäisin viestin laatikkooni. Kymmenen päivän kuluttua yrittelen sitten lähettää jo viestiä eteenpäin.

Voi paskaposti minkä teki!

• Anonyymi
        toimi prkl kirjoitti:

Oulunsalohan liitettiin Ouluun.

• hassu

Ja sama kohtalo, kun näemmä monilla muila, kaikki hävinnyt, ainoastaan osoitteet tallella.
      Toivotaan että saavat viestit palautettua.
      Lähetin viestin kokeeksi, mutta siitä ei jäänyt jälkeäkään, lähtikö.
      Valikot eivät siis ole käytössä.

Niille ketkä nyt haluavat vaihtaa uuteen ja toimivaan ilmaiseen postiin, niin suosittelen seuraavaa: wippies toimii ja tilaa riittää.
      http://www.wippies.com/

• hassu
      • meneehermo

tänään aamusta asti kajaanilainen.com toiminut...
        mutta ei mukas yhtään saapunutta viestiä 4-5 päivään mitä ei ole toiminut...hmm...?!!
        testi postin lähetin, katsotaan miten kauan siihen menee, vai tuleeko ollenkaan..??!!
        ihan kiva ajankohta kun työnhaku menossa.. ttu!

• meneehermo
        meneehermo kirjoitti:

mutta ei mukas yhtään saapunutta viestiä 4-5 päivään mitä ei ole toiminut...hmm...?!!
        testi postin lähetin, katsotaan miten kauan siihen menee, vai tuleeko ollenkaan..??!!

JA ON MUUTEN UUSI S-POSTI PERUSTETTU!
        HOTMAILIIN PÄÄDYIN.

• hassu
        meneehermo kirjoitti:

JA ON MUUTEN UUSI S-POSTI PERUSTETTU!
        HOTMAILIIN PÄÄDYIN.

Ainakin joskus aiemmin oli ongelmia, nykyinen tuntematon.
        Noissa M-softin jutuissa kannattaa kyllä pitää toista rinnalla ja lähettää tärkeät viestit myös sinne.
        Oikeastaan sama koskee muitakin ja fiksulla on aina useampi posti, joista osa duunijuttuja ja osa muihin
        tarkoituksiin.
        No jaa, laiskuuttani hölmöilin itsekin ja varmuuskopiot toiseen osoitteeseen jäivät tekemättä.
        Voihan ne toki kopsata koneeseenkin, mutta entä jos se.....

• Orpopiru*
        meneehermo kirjoitti:

Mulla myös työnhaku menossa...ei ne katkoksen aikaiset viestit tule perille, tiedän sen siitä kun yksi kaveri soitti ja ihmetteli miksen vastaa mitään viestiinsä...Sähköposti toimii nyt muttei mitään viestejä (myöskään kyseistä) ollut tullut. :P
        Gmail nyt pelissä!

• yksi vakaimmista...
        hassu kirjoitti:

Ainakin joskus aiemmin oli ongelmia, nykyinen tuntematon.
        Noissa M-softin jutuissa kannattaa kyllä pitää toista rinnalla ja lähettää tärkeät viestit myös sinne.
        Oikeastaan sama koskee muitakin ja fiksulla on aina useampi posti, joista osa duunijuttuja ja osa muihin
        tarkoituksiin.
        No jaa, laiskuuttani hölmöilin itsekin ja varmuuskopiot toiseen osoitteeseen jäivät tekemättä.
        Voihan ne toki kopsata koneeseenkin, mutta entä jos se.....

S-posteista. Olen käyttänyt 8-vuotta ja yhden ainoan kerran kohdalleni on sattunut, että s-posti palvelin on nurin. Muiden tilin tarjoajien osalta en pysty edes laskemaan niiden black-out'en määrää, puhumattakaan pienemmistä ongelmista.

• mattip

Mihin hävisi kaikki osoitteet sähköpostistani. Ei löyty mistään, ja kun ei olleet mihinkään tallennettuja muualle. Miksi suomi 24 ei vastaa tähän. Eikä pääse sellaiseen joka vastaisi

• Anonyymi

Juria Oy eli parikymmentä vuotta. Syntyi 27.09.2001 ja kuoli 20.09.2021.

Asia on loppuun käsitelty.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      37
      2051
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      179
      1457
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      94
      1401
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1199
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1088
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1040
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      15
      975
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      950
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70