Terve!
Eli seuraavanlainen tapaus.
Ostettiin uusi asunto johon piti tehdä pientä pintaremppaa jotta sihen voi muuttaa.
Asunto siis paikkakunnalla johon muutamme.
Ostimme eräästä pienehköstä sisustusliikkeestä laminaatit ja pohjalevyt , listat yms materiaalit.
Koska meillä ei itsellämme ollt mahdollisuutta tehdä pintaremppaa kysyimme sisutusliikkeestä löytyiskö remonttimiehiä.
Saimme muutaman numeron ja otimme ihan Oy nimellä tekevän firman koska luulimme että tämä olisi mahd luotettava.
Aikaisemmasta remontoinnista ei siis varsinaisesti kokemusta jossa käytetään remonttifirmaa.
Sisustusfirma möi meille tavarat ja laminatti oli taitto taitto tyyppistä koska tämä kuulemma helppoa asentaa ja yleisin laminaatti nykyään.
Noh koitti päivä jollloin sovimme remonttifirman kanssa tapaamisen jolloin tehtiin aikataulu ja kustannusarvio.
Ensin siellä kävi 2 miestä pyörimässä ja sanoivat että, jos materiaalit paikan päällä koko remontti maksaa 1500€ pintaan.
Mitään paperia ei asiasta tehty joka minua jo ihmetytti, ja koska hinta oli kuulemma yläkantissa totesin, että ok jos emnee vähemmän tunteja niin aina vaan parempi.
Revin itse viikonloppuna listat, imuroin pinnat, poistin kaikki naulat, irroitin hellan yms jotta lattian asennus onnistuisi mahd nopeasti.
Tottakai tyytyväisenä siihen koska remonttifirman hemmo oli sanonut että mitä enemmän teet itse sen vähemmän tämä lysti maksaa koska tekevät tuntiveloitukella.
Noh homma lähti käyntiin ja rempan piti alkaa jo tuossa viikko sitten mutta vetosivat kiireeseen ja jonkun työntekijän sairastumiseen että ei onnistu kun pääsiäisen jälkeen.
Noh maanantaina annoin kavereille avaimet ja hommat alko.
Laminaatit ja kaikki tarvikkeet olivat valmiina.
Eilen he sitten vittu soittavat että hei kuule, tkoska laminaatti oli taitto taittoa kustannusarvio nousee lähes 3000een euroon.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mitä VITTUA 3000!!!!!! euroa!! ????
Kaveri selitteli sitten siinä että "joo koska tämän tyyppisen taitto taitto laminaatin asennukseen menee KAHDEN ihmisen työpanos niin hinta vaan "pompsahtaa", eikö sisustusliikkeessä sulle sitä kerrottu ja samalla kaveri arvosteli kuinka paljon helpompaa ja parempaa on taitto lyönti laminaatti!
No mistäs VITUSTA minä noista tiedän en ole alan ammattilainen, nysvään tietoliikennealalla enkä remontoi ammatikseni.
Noh..soitto tuonne sisustusliikkeeseen jonka kautta saatiin tämä kaverin yhteysteieto ja kas kummaa meidän myyjällä olikin "kiire" ja lupasi palata asiaan huomenna...noh olenpahan menossa sinne henk koht kertomaan miten vitun paska myyntipelle heillä on siellä jos ei osaa opastaa tuollaisessa asiassa.
Jos kustannus on 100% korkeampi sen takia kun laminaatti on vääränlaista niin kaipa nyt helvetti tuollaisen asian olisi asiantunteva myyjä tiennnyt ?? vai eikä remonttiliike osaa ?
Työnjälki itsessään on ihan hyvä ja sen puolesta ei ole valittamsita.
He ovat siis nyt ehtineet laminoida keittiön, olohuoneen ja eteiset sekä pakkeloida ja maalata seinät.
Jäljellä listoitus ja yhden huoneen laminointi.
Olivat sit tipauttaneet hanskat tiskiin ja päättäneet soittaa mulle ilmoittaakseen uuden hinnan..
Nyt kun sitten aloin tietenkin kieltäytymään maksamasta tuollaisesta hommasta 3000€ alkoikin puheet että 30% saa urakkahinta ylittyä ja että nyt pitäisi tehdä urakkasopimus johon laitetaan hinta 2800€!!!
ei vittu mä heitän ne huomenna pellolle sieltä ja otan vaikka lomaa ja teen ite vaikka ei kokemusta ole asiasta.
Mitä mieltä täällä kansa on...lusikka kauniiseen käteen ja huudot noille .ko firmoilla ja nimet tänne kun urakka ohi ?
Vai tappelu ja kuluttajaasiamiehelle kontaktointi ?
Vai onko suullinen sopimus tässä minkään arvonen ?
Kusetettuko??
11
1256
Vastaukset
- ...
niin heitä kaverit ulos ja huuda perään, että haluutteko sen 1500 vai 0 ?
Ja ei ne sisustusliikkeen myyjät mistään mitään tiedä. Ne myy vaan jotain joka näyttää hyvältä tietämättä paljonko niiden asennus tulee maksamaan. - Älä maksa
Vaikuttaa iltalypsyltä.Aina pitäisi tehdä kirjallinen sopimus ja mieluummin urakkasopimus, nyt kaverit hidastelevat ehkä...ja lypsävät sinulta rahat.
Yritä päästä sopimukseen heidän kans ensin, tingi...oliskos kaverit pimeänä tekijöitä kun ei kirjallista sopimusta ole?Ota yhteys myös verottajaan, sun muuten pitää myös huomioida onko hinnassa alv.Kuinka he vasta nyt huomasivat että laminaatti onkin hitaampaa laittaa? Eikö työn aloituksessa asia selvinnyt? - pyytämään
kirjallinen tarjous hommista, mistä selviää kaikki tehtävä työ ja mitä maksaa!
Itse yrittäjänä annan sen AINA pyytämättäkin, ei tarvitse jälkikäteen ihmetellä ja vääntää summista. Mutta tuo menettely mitä tässä on tapahtunut, otan osaa ja totean: Älä maksa kuin se alkuperäinen summa! - miputa
kehotettiin ottamaan yhteyttä.
Tekivätkö he jo lattian valmiiksi?
Meille aikanaan opastettiin, että 10 % saa ylittää sovitusta hinnasta.
Kysymykseksi jää, miksi yrittäjä ei kysynyt millaisesta laminaatista on kyse.
Ajatellen mitä eroa työtunnit tulee olemaan.
Varmaan joku asiasta tietävä remonttimies kertoo mitä eroa kyseisellä laminaatilla on verrattuna "tee se itse" laminaatteihin.- puhetta
mulla ainakaan ei mene tuplatunteja vaikka olisi minkälainen pontti ja on tullut satoja neliöitä ja monia eri pontteja laitettua. eniten laittanut taitto/lyönti mallia. se toinen yksin ehkä vähän hankalampaa mutta onnistuu kyllä. vaikuttaa siltä että tekijällä ei tarpeeksi kokemusta ja huomannut urakan huonoksi joten pyytää lisää rahaa. Tietääkseni suullinen sopimus pätee kyllä, vaikeampi vain todistella puolin ja toisin. en maksaisi kun korkeintaan 10% yli jos sitäkään.
- miputa
puhetta kirjoitti:
mulla ainakaan ei mene tuplatunteja vaikka olisi minkälainen pontti ja on tullut satoja neliöitä ja monia eri pontteja laitettua. eniten laittanut taitto/lyönti mallia. se toinen yksin ehkä vähän hankalampaa mutta onnistuu kyllä. vaikuttaa siltä että tekijällä ei tarpeeksi kokemusta ja huomannut urakan huonoksi joten pyytää lisää rahaa. Tietääkseni suullinen sopimus pätee kyllä, vaikeampi vain todistella puolin ja toisin. en maksaisi kun korkeintaan 10% yli jos sitäkään.
kyse on pelkästään yrittäjän ahneudesta.
- horoloro
Et eritellyt tekstissä mistä lasku koostuu.Ja paljonko oli neliöitä. Jos lasku sisältää työn siitä voi vähentää materiaaliosuuden jolloin voidaan miettiä paremmin työn hintaa ja mitä se sisältää.
Jos pohjat teettää kovin lisätyötä ja laminaatti on kovin kallista ja neliöitä tai pilputtavaa on paljon niin ei tuo 2800e mahdotonta ole.
Urakan ylitys ei tietenkään saa olla 100% prosentin luokkaa mutta mainitsit kavereiden tekevän tuntitöinä eli teittekö urakan vai arvioitteko vain?
Laminaateissa on toki eroja joten jos palikat on kovin pieniä niin neliöitä ei tule samaan tahtiin. Jos liike on myynyt asennuksen väärällä hinnalla niin kyllähän sitä voi kompensaatioita kysellä.- Remontti housuun
Lasku oli siis pelkkä työ.
Materiaalit oli jo maksettu.
Pintaa jota maalattiin ja paklattiin oli noin.
Laminaatit ja tarvikkeet oli 1500 ja tuo TYÖ oli siis 2800
Ja kaveri näki siis kohteen ja tarvikkeet ennen asennusta.
Ja kyllä tuntitaksalla lähdettiin asiaa tekemään koska puhuttiin vielä, että mitä enemmän teet itse sen vähemmän on lasku.
En nyt jumalauta osannu arvata että AMMATTIMIES ei osaa arvioida työtä tuon paremmin ja vedätti aivan täysin nenästä meitä.
Eli laminoitavaa oli noin 65-70m2 ja maalattavaa noita ympäröivät seinät sekä takkahuneen seinät jossa piti listat teipata.
Keittiötä lukuunottamatta lähes lentokenttäasennusta. kulmia kyllä oli ja kaverin kanssa kun eilen hintaa väännettiin niin hän sanoikin erehtyneensä ja totesi että kulmia olikin enemmän kuin hän arvioi.
Noh..pääsimme kompromissiin sillä en olisi suostunut tuohon 3000€ pintaan.
Hinta tipahti tuohon 2300€ mutta ylimenolistojen asennus jää minulle.Niin ja nyt sit tehtiin mustaa valkoisella että ei ainakaan tuosta enää nouse.
Täytyy vielä jutella kun asia on hoidettu sillä on hieman vittumaista rupeaa taistelemaan KESKEN remontin.
Katsotaan nyt asia loppuun ja mikä se lopullinen hinta oikein on.
Homma ei ole siinä ettenkö minä halua työstä maksaa.
Ongelma on siinä kun tehdään arviointi ja itse teen bdjettini sen mukaan ja tietysti valitsen tarjousten perusteella tekijän että noin tylysti voidaaan hintaa nostaa.
Oppirahat joutuu tässä ilmeisesti maksamaan sillä ilman sopimusta on aika huono neuvotella, ja eipä noit remonttiukkoi voi uloskaan heittää jos meinaa asuntoon joskus muuttaa.
Mutta katsotaan asian eteneminen. - uloskin heittää
Remontti housuun kirjoitti:
Ja kyllä tuntitaksalla lähdettiin asiaa tekemään koska puhuttiin vielä, että mitä enemmän teet itse sen vähemmän on lasku.
En nyt jumalauta osannu arvata että AMMATTIMIES ei osaa arvioida työtä tuon paremmin ja vedätti aivan täysin nenästä meitä.
Eli laminoitavaa oli noin 65-70m2 ja maalattavaa noita ympäröivät seinät sekä takkahuneen seinät jossa piti listat teipata.
Keittiötä lukuunottamatta lähes lentokenttäasennusta. kulmia kyllä oli ja kaverin kanssa kun eilen hintaa väännettiin niin hän sanoikin erehtyneensä ja totesi että kulmia olikin enemmän kuin hän arvioi.
Hinta tipahti tuohon 2300€ mutta ylimenolistojen asennus jää minulle.Niin ja nyt sit tehtiin mustaa valkoisella että ei ainakaan tuosta enää nouse.
Täytyy vielä jutella kun asia on hoidettu sillä on hieman vittumaista rupeaa taistelemaan KESKEN remontin.
Ongelma on siinä kun tehdään arviointi ja itse teen bdjettini sen mukaan ja tietysti valitsen tarjousten perusteella tekijän että noin tylysti voidaaan hintaa nostaa.
Oppirahat joutuu tässä ilmeisesti maksamaan sillä ilman sopimusta on aika huono neuvotella, ja eipä noit remonttiukkoi voi uloskaan heittää jos meinaa asuntoon joskus muuttaa.
Mutta katsotaan asian eteneminen.ja jatkaa itse tai toinen porukka. Mutta maksamaan silti joudut.
Oppirahoja niin maksaa se joka ei ole oppinut miten sopimukset tehdään. - öiloijki
Remontti housuun kirjoitti:
Mutta katsotaan asian eteneminen.olen urakoitsia.teen aina kirj sopimksen jossa on aloitus ja lopetus aika sekä sakko ylitys ajalta.rahallisesti toi alkuperäinen arvio on kyllä ihan metässä vaikka oma veloitukseni on varsin kohtuullinen.
- saat sopimuksen
öiloijki kirjoitti:
olen urakoitsia.teen aina kirj sopimksen jossa on aloitus ja lopetus aika sekä sakko ylitys ajalta.rahallisesti toi alkuperäinen arvio on kyllä ihan metässä vaikka oma veloitukseni on varsin kohtuullinen.
rakennus ym putki ym alat tuntuvat meidän remonttikokemuksella olevan täynnä tekijöitä, jotka eivät pane/suostu panemaan tarjouksia/sopimuksia paperille. Alkuperäistä vähän vastaavan tapauksen kanssa lakituvassa asti "keskustellessa" olemme oppineet sen, että jos ei ole sovittu mitään paperilla, niin mitään ei tarvitse maksaa. Suullinen sopimus vaatii kuitenkin sen, että pitää pystyä todistamaan. Jos oikein v-mäiseksi haluan jatkossa heittääntyä, ilmoitan tällaisille sopimuksettomille työn tekijöille laskun maksamisen hetkellä, että en ole tollasta miestä koskaan nähnytkään ja jätän maksamatta. Rakennusalalla on muhii mätää, joten potut pottuina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573585- 413396
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062791Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151619- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201338Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801241