Suurperheen lasten harrastukset

suur-iskä

Mites teillä muilla isohkoilla perheillä on hoidettu lasten harrastukset? kulut ja kuljetukset?
Meillä kuusi lasta 1-15v. kaikista kalleimat harrastukset on jäetty suosiolla muille, mutta urheilua, musiikkia ja partiota on kuvioissa.
Lasten harrastuksiin/välineisiin menee 100-200€/kk, siitä vielä selvitään, mutta usein kaivattaisiin kolmatta autoa kuskia, vaikka lasten kavereiden vanhempien kanssa kimppakyytejä harrastetaankin- kaikki samalta suunnalta samoihin harkkoihin yhdellä kyydillä.
Viikon aikana lapsillamme on yhteensä 12-24 harrastetapahtumaa, usein vielä päällekkäin samaan aikaan kaupungin eri laidoilla. Jostain on kohta pakko luopua, ehkäpä omasta työnteosta ;)
tunnit tuntuvat loppuvan vuorokaudesta kesken...
Työ vie matkoineen 10-12 tuntia päivässä, lasten harrastukset 2-4 tuntia (kaupassa ehtii käymään lasten harrastaessa), talo pitäisi rakentaa valmiiksi, koiraa kusettaa, tehdä kotitöitä, syödä, juoda, naida ja joskus nukkuakin...
No sitten eläkkeellä alan itse harrastaa ;)

5

1085

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iskänen

harrasteita lapsilla, jostain kannattaisi karsia. 1-2 harrastusta/lapsi, riippuen tietysti monestiko viikossa on harkat.

Tuo 12-24 tapahtumaa viikossa on aivan järjetön määrä, varsinkin kun tuskin ne aivan nuorimmat vielä harrastuksissa kulkee ;-) Muutenkin olisi terveellistä, että olisi ainakin yksi päivä/viikko, jolloin ei olisi mitään "hyppäämistä". Ei ole hyväksi lapsellekaan, että aina on vanhemmat illat "kuljettajina", eikä normaalia yhdessäoloa ole koskaan.

• vai työtä?

Jotenki joo tuntuu tuo teitin elämä järkyttävän kireiseltä.Jaksaako lapset?
      Meillä 5 lasta harrastusta seuraavasti:
      MA 9v.tytön pianotunti ja pojan ja isän sähly
      TI 12,10,9-vuotiaiden sählykerho
      KE 12v.pojan jääkiekkotreenit ja rukouskokous
      TO ei mitään!
      PE pojan jääkiekko ja lopuille seurakunnan varkkarikerho,vanhemmat vetäjinä.Illalla poika nuortenillassa.
      Viikonloppuisin pojalla pelejä (ei joka)ja rauhallista yhdessäoloa.Sunnuntaina kokous.
      10v. tyttö meillä ei ole löytänyt muuta mieleistä kuin sen sählyn kerran viikossa.Käy kyllä sitte kerhoa keskiviikkoisin kun jaksaa.Kuin myös 9v. ja eskarilainen.Eskarilainen ja vajaa 2v.(tyttöjä) harrastavat elämää ja ovat tietenki seurakunnan "jutuissa" mukana.
      Minä,äiti,kotona ja välillä tekee tiukkaa rehata nämäkin harrastukset!Saati sitte teillä!!!!Eiku voimia vaan siihen!
      Harrastatteko te vanhemmat mitään?-Minä olen tän kevään ollut sellasessa akkain porukas että kokeillaan erilaisia liikuntalajeja mm.uintia,kävelyä,kuntosalia.Onhan ne joo siis tuttuja lajeja mutta lasten aikana on toi oma liikkuminen ollu sitä sun tätä ja nyt olis ihana aloittaa joku suht säännöllinen liikuntaharrastus.Samoin miehen pitäisi ehtiä liikkumaan säännöllisesti,kun on toi sydän jo kerran pettänyt.Että ne sitte vielä johonkin väliin!Ja onhan meilläkin nuo kaksi karvaturria jotka kaipaavat liikuntaa ja yhdessäoloa.:o)

• Neljä lasta, kohta viisi

Meillä lapsella saa ola yksi maksullinen harrastus. Muut harrastukset saa sitten valita maksuttomista (esim. seurakunnan kerhot). Tällä hetkellä yksi lapsista harrastaa uintia ja muut eivät mitään. Ratsastusta harkitaan

• LASTA HARRASTAA

poika 15v: 4xjalkapallo/vko, 2xkitara musiikkiopistossa joka päivä kotona
      poika 12: 2xsähly , 1xpartio, kitaraa itsekseen joka päivä
      tyttö 11: 2xsähly , 2xkoripallo, kesällä 3xyleisurheilu, 2xpiano
      tyttö 7: liikuntakerho,1xsähly, 1xpiano
      poika 4: liikuntakerho, muskari
      tyttö 1: kirjahyllyn tyhjennys 5x/päivä

• äiti kuudelle

Poika 16v : Jalkapallo
        Tyttö 13v : Jääkiekko,karting
        tyttö 11v : Potkunyrkkeily,cheerleading
        Poika 9v : Sähly
        Tyttö ja poika 2v : äitin kanssa käyvät jumpassa,muskarissa ja uimassa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe