mitä tehdä kun kääpiöhamsteri ärhentelee?
mä äsken hain eläinkaupasta käppärin
ja nyt en uskalla ottaa sitä ulos kun se ärhentele.. :|
mitä teen ja miten sen saa rauhottumaan?
Mitä tehdä kun...
7
294
Vastaukset
- Hamsteri
Kun mä ostin hamsterin niin mulla oli sama ongelma.
Elikkä se varmaankin ärhentelee sen takia kun se yhtäkkiä joutui uuteen paikkaan, eli sitä vielä voi pelottaa ja se yrittää sen takia varmaan "puolustaa" itseään, mutta kyllä se siihen uuteen kotiin tottuu aika pian ainaskin mun hamsteri tottu ja sit se myös lopetti puremisen jne. - Sari
Tässä vinkkejä hamsterin kesyttämiseen:
*lähesty häkkiä rauhallisesti ja mekkaloimatta (laita TV/radio hiljaselle)
*juttele hamsullesi rauhallisella äänellä
*laita kätesi häkkiin, hiero kättäsi puruihin että se tottuu hajuusi ja kätesi saavat purujen hajua
*parina ensimmäisenä päivänä älä JAHTAA hamsteria, vaan anna hamsterin tulla haistelemaan kättäsi (voit laittaa kädelle vaikka makupalan houkuttimeksi)
*kun hamsteri ei enää suoranaisesti ärhentele, voit yrittää ottaa sen käsiisi, ottaa kämmenelle ja antaa sen tutustua käteesi, se tajuaa ettei kätesi tai sen haju olekaan uhka :)
Muuten vaan muistettavaa:
-kannattaa houkutella hamsua makupaloilla (on lahjottavissa)
-nukkuvaa hamsteria ei saa mennä tökkimään (puree aivan varmasti kun säikähtää)
-pesämökissään olevaa hamsteria ei saa sörkkiä (puree aivan varmasti kun ei tiedä mikä tunkeutui pesään)
-rakkautta ja kärsivällisyyttä: oma äkäpussini kesyyntyi viikossa sellaiseksi sylivauveliksi :) - HELP!
Käppäri?
- Minna
Käppäri on kutsumanimi Kääpiöhamstereistä =)
- adaliina
Älä heti pistä kättäs häkkiin tai misse nyt onkin. Anna sen totutella uuteen kämppään ja tarjoo sille jotain hedelmää vaikka omppua ja anna sen tottua sun käden ominais hajuun kyl se sit leppyy
- käppäri
kiitti neuvoista :)
niin kuin joku sanoi,
siitä on tullut oikee syli vauva :)
kiitos. - Twipsy
Anna hamsun olla pari päivää ihan rauhassa(anna tietysti ruokaa),tutustua häkkiinsä jne. Sitten voit alkaa kesyttää sitä antamalla herkkupaloja sormien välistä ja kämmeneltä.Kun hamsu on jo vähän kesympi, eikä juokse heti karkuun niin voit silittää sitä vähän.Kannattaa olla kärsivällinen ja edetä hamsun ehdoilla, ettet saa turhaan puremia.Sitten, kun hamsu vaikuttaa tarpeeksi kesyltä ja pysyy kämmenelläsi,voit nostaa sen syliin varovasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h282849Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062641Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv262353Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141483- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958