Kappas vain!

Ruuneperi

Eileniltainen, iloisella mielellä (ilman nestemäisiä vaikutteita) kirjoittamani huudahdus: Mikä viesti!, toi ihmeesti vastauksia.

Onko niin, että myönteisessä mielessä tehty hihkaisukin (aihettakin kyllä oli ja paljon) herättää mielenkiintoa ko?

10

621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MdK

Tiesitkö, että Kappa Svan on Gunde Svanin pikkuveli? :-)

Itse tein alustuksen sukututkimuksesta ja nyt olen lukenut äitini suvusta tehtyä kirjaa niin pitkälle että tiedän että äitini suvusta löytyy vähintäänkin yhtä kuuluisa hiihtäjä kuin Gunde Svan. Oikein olympiakultaa voittanut hiihtäjä. Nimeä en uskalla mainita, olen lukenut niin paljon hänestä, tietämättä että olemme aika läheisiä sukulaisia.

Joten: ala vaan tutkia syntyjä syviä, ehkä löydät juuresi jostakin oikein kuuluisasta runoilijasuvusta!

• Ruuneperi

Tiedän, että äitini puolelta ole musikaalista ja kätevää, monitaitoista sukua. Juoppoudenkin olen perinyt mutta irti päässyt.

Olisitkohan Sixten Järnbergin tai vaikkapa Mora Nisse Karlssonin sukulaisia. Tunnen kaikki vanhat ruotsalaiset suurhiihtäjät, suomalaisetkin.

• MdK
        Ruuneperi kirjoitti:

Tiedän, että äitini puolelta ole musikaalista ja kätevää, monitaitoista sukua. Juoppoudenkin olen perinyt mutta irti päässyt.

Olisitkohan Sixten Järnbergin tai vaikkapa Mora Nisse Karlssonin sukulaisia. Tunnen kaikki vanhat ruotsalaiset suurhiihtäjät, suomalaisetkin.

sieltä suomalaistenkin joukosta.
        Kun olen katsellut tarkemmin tämän olympiahiihtäjän valokuvia niin on kuin katselisi omaa enoansa nuorena.

• MdK

pullorakkaudesta puheenollen, se onnistui isältänikin.
      Muuten hänen suvussaan on tosi kuuluisia henkilöitä, mm. eräs Suomen suurimmista sota-ajan jälkeisistä koomikoista, joka kuoli muutama vuosi sitten.

Lihavuuteen taipuvuuden olen perinyt äidin puolelta, huumorintajun isän puolelta. Mutta se hiihtotaito.... :-) Mistähän se on tullut?

• Ruuneperi

No, onhan niitä mutten kaikkia kerro. Maaseudulla kun ei ollut suuria harrastusmahdollisuuksia, näpertelin puusta kaikenlaista, itselleni ja muille. Banjo, jousipyssyjä, vastakkain istuttava keinu, pilkkivapoja y.m. Eläinten käytösten seuraaminen oli mielenkiintoista. Tunsin aikanaan tosivapaiden pihakanojen tarkan nokkimisjärjestyksen, jossa ihmeekseni oli yksi poikkeama. Alempana oleva ei nokkinut lähinnä yläpuolellaan olevaa vaan vielä senkin yläpuolella olevaa. Arvelen poikkeaman syntyneen kanaemouden yhteydessä. Kanaemo puolusti poikasiaan tosi rohkeasti ja kiukkuisesti. Ehkä silloin joku korkea-arvoisempi oli joutunut tuntemaan jääneensä toiseksi.

Tarkkailen myös ympäristöäni. Ihmisten käytös, pukeutuminen, kaikki, on tarkan huomion kohteena.
        Ulkomailla on aivan erityistä seurattavaa, eri-ja samanlaisuuksien vertailua. Huomaamaton täytyy yrittää olla, ettei toljottaminen näkyisi. Suuret silmäni ja tarkan näköni sekä uskomattoman pikkutarkkuuden - näen kaiken, olen saanut syntymässäni, huonohkon kuuloni tarkoitusta en tiedä.

On täällä paljon seurattavaa, kova työ PC:n (tietokoneen) kiinnipitämisessä, etten sanoisi kaikkea mtä mieleen tulee.

Koittakaa kestää! On tämä suuren oppimisen paikka.
        Yritän kehittyä ihmisenä ja sheriffinä.

Kyllä täältäkin löytää monenlaisia persoonallisuuksia. Oppineisuus, lukeneisuus, niin sydämen kuin muukin sivistys paljastuu nopeasti.

• MdK
        Ruuneperi kirjoitti:

No, onhan niitä mutten kaikkia kerro. Maaseudulla kun ei ollut suuria harrastusmahdollisuuksia, näpertelin puusta kaikenlaista, itselleni ja muille. Banjo, jousipyssyjä, vastakkain istuttava keinu, pilkkivapoja y.m. Eläinten käytösten seuraaminen oli mielenkiintoista. Tunsin aikanaan tosivapaiden pihakanojen tarkan nokkimisjärjestyksen, jossa ihmeekseni oli yksi poikkeama. Alempana oleva ei nokkinut lähinnä yläpuolellaan olevaa vaan vielä senkin yläpuolella olevaa. Arvelen poikkeaman syntyneen kanaemouden yhteydessä. Kanaemo puolusti poikasiaan tosi rohkeasti ja kiukkuisesti. Ehkä silloin joku korkea-arvoisempi oli joutunut tuntemaan jääneensä toiseksi.

Tarkkailen myös ympäristöäni. Ihmisten käytös, pukeutuminen, kaikki, on tarkan huomion kohteena.
        Ulkomailla on aivan erityistä seurattavaa, eri-ja samanlaisuuksien vertailua. Huomaamaton täytyy yrittää olla, ettei toljottaminen näkyisi. Suuret silmäni ja tarkan näköni sekä uskomattoman pikkutarkkuuden - näen kaiken, olen saanut syntymässäni, huonohkon kuuloni tarkoitusta en tiedä.

On täällä paljon seurattavaa, kova työ PC:n (tietokoneen) kiinnipitämisessä, etten sanoisi kaikkea mtä mieleen tulee.

Koittakaa kestää! On tämä suuren oppimisen paikka.
        Yritän kehittyä ihmisenä ja sheriffinä.

Kyllä täältäkin löytää monenlaisia persoonallisuuksia. Oppineisuus, lukeneisuus, niin sydämen kuin muukin sivistys paljastuu nopeasti.

omassa luonteessani, kun minut valtaa välillä mahdoton halu palauttaa turhan tärkeät ihmiset maan tasalle.
        Sellaista saattaa sattua kun suvun "hienoimmat" (ainakin omasta mielestään) ovat koolla.
        Nämä ihmiset saattavat olla aivan "tavallisia" kahden kesken puhutellessa, mutta jos mukana on joku silmää tekevä niin jopa äänikin ja koko olemus muuttuu hienostelevaksi. Ykskaks tuntuu kuin olisi mukana teatteriesityksessä.
        Silloin minulla saattaa tulla "pirut mieleen" :-).

Kirjoitit nokkimisjärjestyksestä. Sitähän se yleensä on ihmistenkin joukossa. Tarvitsee vaan tarkkailla omaa perhettään ja sukuaan. On tarkka järjestys, kenelle mitäkin uskaltaa (saa) sanoa.
        Monta kertaa olen joutunut vaikeuksiin kun olen puolustanut heikompia, jotka eivät uskalla ääntänsä korottaa.

• Ruuneperi
        MdK kirjoitti:

omassa luonteessani, kun minut valtaa välillä mahdoton halu palauttaa turhan tärkeät ihmiset maan tasalle.
        Sellaista saattaa sattua kun suvun "hienoimmat" (ainakin omasta mielestään) ovat koolla.
        Nämä ihmiset saattavat olla aivan "tavallisia" kahden kesken puhutellessa, mutta jos mukana on joku silmää tekevä niin jopa äänikin ja koko olemus muuttuu hienostelevaksi. Ykskaks tuntuu kuin olisi mukana teatteriesityksessä.
        Silloin minulla saattaa tulla "pirut mieleen" :-).

Kirjoitit nokkimisjärjestyksestä. Sitähän se yleensä on ihmistenkin joukossa. Tarvitsee vaan tarkkailla omaa perhettään ja sukuaan. On tarkka järjestys, kenelle mitäkin uskaltaa (saa) sanoa.
        Monta kertaa olen joutunut vaikeuksiin kun olen puolustanut heikompia, jotka eivät uskalla ääntänsä korottaa.

Lienemmekö vähän sukulaissieluja? Ainakin ajatuksemme ja toimintamme täällä palstallakin jostain sellaisesta kertoo.

• MK@
        Ruuneperi kirjoitti:

Lienemmekö vähän sukulaissieluja? Ainakin ajatuksemme ja toimintamme täällä palstallakin jostain sellaisesta kertoo.

sieltäkö Sinulle sukulaissielu löytyikin?!?!!!

Entäs nyt, sydämes' liekö kylmennyt.....
        meille toisille...voi. voi. voiiiii:_))))))

• MK@

kun kerrot olevasi huumorismielinen. Näin ollen yhdyt varmaankin meidän parin leikilliseen kirjoitelmaan. Toivottavasti Ruuneperikin on samanlainen huumorin omaava, koska sanoo löytäneensä Sinusta samoja ominaisuuksia kuin mitä itsestäänkin on havainnut.
        Minä ainakin yritin jotain huumoria tällekin palstalle, kun tuntuu joskus niin asialliselta, niin asialliselta.

• Missä
        MK@ kirjoitti:

kun kerrot olevasi huumorismielinen. Näin ollen yhdyt varmaankin meidän parin leikilliseen kirjoitelmaan. Toivottavasti Ruuneperikin on samanlainen huumorin omaava, koska sanoo löytäneensä Sinusta samoja ominaisuuksia kuin mitä itsestäänkin on havainnut.
        Minä ainakin yritin jotain huumoria tällekin palstalle, kun tuntuu joskus niin asialliselta, niin asialliselta.

viesti taas jumittelee?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      44
      2915
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2691
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      1884
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1523
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      72
      1041
    Aihe