Citizen eco-drive uuvahti...

köyhä kelloton

7 vuotta vanha eco-drive ei jaksa enää kävellä montaa päivää lataamatta, ja kelloseppä epäili että rataskoneiston öljyt ovat iän myötä jähmettyneet sen verran tahmeiksi että kello kuluttaa liikaa virtaa. Akun väitti kestävän kyllä kauemmin kuin 7 vuotta, eli siinä ei pitäisi vielä olla vikaa.
Onko kenenkään eco-drivelle tehty vastaavanlaista toimenpidettä ja mihin hintaan olette sen saaneet? Tuolla paikassa sanoi että "öljynvaihto" maksaa 80 euroa ja siihen sisältyy myös uusi akku, mutta kuulosti aika suolaiselta hinnalta... Toki kello on maksanut markka-aikaan normaalihintaisena yli 1500 mk, mutta sain sen itse puoleen hintaan ja siksi tuo 80 euron huolto kuulostaa kalliilta. Saisikohan mistään halvemmalla?

58

19776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mapa.

      Multa simahti akku jossakin neljän vuoden seutuvilla - ja talvella, kuinkas muuten. Hintaa en muista, senverran reippaasti oli, että mietiskelin hartaasti korjauttaako ollenkaan. Tulihan se kärsittyä, etenkin kun on synttärilahja vuodelta -99. Ilmeisesti aurinkokello ei oikein jaksa Suomen kaamoksessa latautua riittäväst, etenkin jos jää pusenron hihan sisään piiloon pitkäksi aikaa.

      • varpau

        Minun Citizen Eco-ajokello lopetti 7 vuoden jälkeen. Aikanaan oli kelloksi kallis: maksoi 1999 viimeisinä päivinä liki 2000mk. Tuntuu kyllä, että kelloostos ei ollut kovin ekologinen, vaan päinvastoin. En ole kysellyt korjauksen hintoja, mutta oletan hinnan liikkuvan yli 100e nurkilla.

        Tuntuu siltä, että Eco Drive kelloja ei voi kyllä suositella.

        Onko kukaan lukijoista kelloalan asiantuntija / muuten tuntee kellot - kommentoi !!


      • ei paristonvaihtoa
        varpau kirjoitti:

        Minun Citizen Eco-ajokello lopetti 7 vuoden jälkeen. Aikanaan oli kelloksi kallis: maksoi 1999 viimeisinä päivinä liki 2000mk. Tuntuu kyllä, että kelloostos ei ollut kovin ekologinen, vaan päinvastoin. En ole kysellyt korjauksen hintoja, mutta oletan hinnan liikkuvan yli 100e nurkilla.

        Tuntuu siltä, että Eco Drive kelloja ei voi kyllä suositella.

        Onko kukaan lukijoista kelloalan asiantuntija / muuten tuntee kellot - kommentoi !!

        Mulla kyl eco drive jo tikannut yli 10v. seuraavakin varmaan on citizen.
        -ja hyvin pysyy ajassa


      • Kello-Heeboilija

        Joo ei tahdo jaksaa Suomessa. Pitää latailla toistuvasti lampun alla uutenakin, ja muutaman vuoden vanhempana hyvä jos käy enää ollenkaan. Kun akku on kuollut. Akun vaihto edessä. Just taidan oman kelloni siihen kiikuttaa. Tyttöystävän kello on ollut jo aikaisemmin huollettavana. Kellolla oli muutama vuosi vasta ikää kun akku kuukahti.

        En kyllä oikein suomen olosuhteisiin Eco-Driveä suosittele, paljon mielummin Kinect.


      • hate7
        Kello-Heeboilija kirjoitti:

        Joo ei tahdo jaksaa Suomessa. Pitää latailla toistuvasti lampun alla uutenakin, ja muutaman vuoden vanhempana hyvä jos käy enää ollenkaan. Kun akku on kuollut. Akun vaihto edessä. Just taidan oman kelloni siihen kiikuttaa. Tyttöystävän kello on ollut jo aikaisemmin huollettavana. Kellolla oli muutama vuosi vasta ikää kun akku kuukahti.

        En kyllä oikein suomen olosuhteisiin Eco-Driveä suosittele, paljon mielummin Kinect.

        Miksi et lataa päivän valossa ikkunan edessä vaikka kerran viikossa 8h silloin kun itse olet kotosalla lupaavat täydelle latauksella 6kk pimeässä
        Kello naulasta ikkunalle roikkumaan ja se on siinä


      • antinostelija

        Lue päivämäärä ennenkuin vastaan vanhoihin viesteihin! Tuskin kukaan noista edellä kirjoitelleista edes muistaa enää tällaista ketjua TS eli kenelle sinä kirjoittelet?
        Vai oletko se hörhö joka käy nostelemassa vanhoja ketjuja meidän mieliharmiksemme?


      • positiivikko
        antinostelija kirjoitti:

        Lue päivämäärä ennenkuin vastaan vanhoihin viesteihin! Tuskin kukaan noista edellä kirjoitelleista edes muistaa enää tällaista ketjua TS eli kenelle sinä kirjoittelet?
        Vai oletko se hörhö joka käy nostelemassa vanhoja ketjuja meidän mieliharmiksemme?

        Nyt on siis päivämäärä 31.7.2017. Mulla on eco Drive ja 16v. vanha! Ei oo kertaakaan huollettu, ei vaihdettu akkua eikä muutakaan, ja hyvin vaan käy!!!! Nyt tosin kävi sellanen haaveri, et ranneke pitää ehkä uusia.. Kuulostaa ihan oudoilta nuo käyntiongelmat jo 7 vuoden jälkeen!!??


      • vain_päivänsäteille
        positiivikko kirjoitti:

        Nyt on siis päivämäärä 31.7.2017. Mulla on eco Drive ja 16v. vanha! Ei oo kertaakaan huollettu, ei vaihdettu akkua eikä muutakaan, ja hyvin vaan käy!!!! Nyt tosin kävi sellanen haaveri, et ranneke pitää ehkä uusia.. Kuulostaa ihan oudoilta nuo käyntiongelmat jo 7 vuoden jälkeen!!??

        On varmaan käyttötavasta kiinni kellon toiminta. Ei varmaan sovellu hämäräntien kulkijoille eikä yöeläjille.


      • rk66-turku

        99 ostettu eco,pelaa kesät ok.kaamosaikaan sammuu-tarvii aurinkoo/hamppulamppuu-maksoi 380mk-suosittelen ,tilasin juuri uuden,199euroa-hinta on noussut


      • antinostelija kirjoitti:

        Lue päivämäärä ennenkuin vastaan vanhoihin viesteihin! Tuskin kukaan noista edellä kirjoitelleista edes muistaa enää tällaista ketjua TS eli kenelle sinä kirjoittelet?
        Vai oletko se hörhö joka käy nostelemassa vanhoja ketjuja meidän mieliharmiksemme?

        Mitä väliä päivämäärällä on kun tietoa jaetaan? Minulle Citicen Ecodriven verekselle omistajalle ainakin tuli tarpeellista tietoa kellostani! Muuten Suomen akuissa akku kelloon maksaa 25 euroa, eli saman kuin kännykän akutkin !

        Late Lapista.


      • Anonyymi
        varpau kirjoitti:

        Minun Citizen Eco-ajokello lopetti 7 vuoden jälkeen. Aikanaan oli kelloksi kallis: maksoi 1999 viimeisinä päivinä liki 2000mk. Tuntuu kyllä, että kelloostos ei ollut kovin ekologinen, vaan päinvastoin. En ole kysellyt korjauksen hintoja, mutta oletan hinnan liikkuvan yli 100e nurkilla.

        Tuntuu siltä, että Eco Drive kelloja ei voi kyllä suositella.

        Onko kukaan lukijoista kelloalan asiantuntija / muuten tuntee kellot - kommentoi !!

        Minulla miesten Eco-Drive kello käytössä 21 vuotta ja edelleen toimii hyvin. Pitää vain muistaa pitää kelloa ajoittain kirkkaassa valossa. WR 100 -merkitty kello pitää edelleen vettäkin ja kestää uimisen.

        Naisten Eco-Drive kellosta on meillä huonompi kokemus eli se lakkasi käymästä, eikä jaksa enää ladata paristoa niin että heräisi toimimaan uudestaan. Naisten kellon pienempi kellotaulu ei lataa paristoa yhtä hyvin miesten isommassa kellossa. Tosin siinä on kyllä omaakin syytä, koska se naisten kello unohdettiin talvella kuukausiksi ilman valoa, jonka aikana paristo tyhjeni.


      • Anonyymi
        antinostelija kirjoitti:

        Lue päivämäärä ennenkuin vastaan vanhoihin viesteihin! Tuskin kukaan noista edellä kirjoitelleista edes muistaa enää tällaista ketjua TS eli kenelle sinä kirjoittelet?
        Vai oletko se hörhö joka käy nostelemassa vanhoja ketjuja meidän mieliharmiksemme?

        Mitä ihmeen mieliharmia se aiheuttaa ja kenelle, jos vastaa vanhoihin viesteihin. Itse sain juuri lahjaksi eco driven ja siksi klikkasin googlesta uteliaisuutta tämän ketjun auki. Ihan hyvää infoa löytyi. Toisilla kello pelittää ja toisilla ei.


    • 876543wsdxcvbnjki876

      En ymmärrä ihmisiä, jotka raahaavat koruja ranteessaan. Tosin nokian paskoissa tuli kello-ominaisuus aika myöhään, joten kyllähän perustuulipuvut ymmärtää...

      • Seikooo

        Ei pääse vanhoista tavoista eroon kun on käyttänyt rannekelloa ainakin 45 v. Olen 60 vuotias. Kyllähän rannekellosta ajan katsominen on nopeampaa kuin kännykästä. Lisäksi kellostani näkee viikonpäivän nimen ja monesko päivä kuun alusta on menossa.
        Korukäyttö on mielestäni nuorison mielipide. Toisaalta, onhan Rolexejakin jo ollut todella kauan. Itse voisin harkita Omegaa. Olen toistaiseksi tyytynyt Seikoon, aikaisemmin minulla oli Citizen ja kai Leijonakin nuorena.


    • Citizen-uistin

      Itsellä nyykähti reilu vuosi sitten. Dignoosi: Akku loppu. Mikäs siinä, uutena kallis kello, joten luulin kannattavan korjata... ei olisi kannattanut: Korjaus maksoi 185€ akkuineen. Kesti vuoden ja alkoi pysähtelemään. 40 € pienkorjausta, kesti reilut kaksi kuukautta ja pysähtyi... prossu sökönä, ei pysty korjaamaan... Niinpä rahat korjauksista meni kankkulan kaivoon. Mitä tästä opimme: näitä ei kannata alkaa korjauttamaan sitten, kun ensimmäiset ongelmat alkavat. Eikä ole maahantuojaakaan, joten takuitakaan ei ole...

    • TopiKale1

      Yli kymmenen vuotta ollut ekodrive citikka, ainoa ongelma ollut automaattinnen kesä/talviaikaan siirtyminen, kestää viikon aina. saa myös manuaalisesti, mutta just ne tärkeät nupit pudonnut. Pelittänyt ihan hemmetin hyvin. Koko ajan kädessä.

      • Seiko

        Mulla on Seikon Kinetic. Siitä uuvahti akku noin 7 vuoden jälkeen. Akun vaihto olisi maksanut joku 80-120€.
        No kuukkelilla hain tietoa ja löysin vidon jossa akun vaihto näytetiin. Tilasin englanista akun ja vaihdoin sen itse. Akku maksoi noin 23€ postikuluineen.
        Olihanse aika tarkkaa puuhaa irrotella ja kiinnitellä pieniä ruuveja. Aikaa paloi noin tunnin verran.
        Nyt on toiminut jo reilu kaksivuotta.


    • Citicen_Kane

      Mulla kesti akku n. 15 vuotta . Vaihto tavallisessa kelloliikkeessä kolmekymppiä ja vuoden pelannut sen jälkeen eikä mitään ongelmia. Pieni vihje: kun se on pois ranteesta niin säilytä aina kellotaulu valoon päin. Voit jopa ladata kunnolla sitä kun laitat valaisimen alle. Ecodrive Saphire WR 100 omistaja

      • Jeredd

        Mullakin on ollut ecodrive jo lähemmäs 20 vuotta ja hyvin toimii edelleen. Sen muistan että kun ostin sen, niin ensimmäisenä talvena se pysähtyi kun ei ollut tarpeeksi virtaa.


    • QuidNomen

      Minulla on 6 kpl eco-drive kelloja; vanhin jostain 20 vuoden takaa. Hyvin ovat toimineet kun olen pitänyt niitä ikkunan läheisyydessä latautumassa aika ajoin. Suosittelen!

    • Heijallerii

      Ostin markkahintaan n. 800mk eko Citzin ja käynyt yötä päivää ranteessa. Joskus talvella olen antanut ylim.valohoitoa. Vain saunaan otan pois (höyry). Nyt lähti lasista pieni siru ja pysäytti viisarin. Pakkohan tämä on korjauttaa.! Hintansa tienannut aikaa sitten.

    • ÄläOstaEcoDrivea

      Vaimolla Ecodrive pätkii aina talven pimeimpänä aikana ja vaatii valohoitoa. Ostaessani valehetelivat, ettei vaadi kuin käyttöä vaan.
      Pettymys on ollut, kallis oli uutena ja joutuu paijaamaan talvet, jotta sillä pärjää.

      • Anonyymi

        Minunkin vaimo nyykähti jo heti alkuunsa, mutta kello tikittää hänen ranteessaan..


    • Liiton_mies

      Minulla on ollut Eco-Drive nyt 15 vuotta ja vielä toimii alkuperäisellä akulla. Pojalla kymmenen vuotta toiminnassa. Vaimolla on ollut viitisen vuotta ja hyvin toimii. Pimeänä talviaikana noita on tietoisesti pidetty aurinkoisella ikkunalla pari-kolme kertaa talvessa, muuten ovat olleet ihan omissa oloissaan. Eivät koskaan ole tyhjentäneet akkujaan, liekö tuossa tominnan salaisuus

    • jas747

      Ostin Dubaista EcoDriven 8v sitten ja käy ja kukkuu ihan moitteetta ..eli ei huolettomampaa kelloa löydy kuin ecodrive on

      • jas747

        ja ranteessa kun pitää niin ei tervi ladata erikseen saa sen verran virtaa jo pelkästä hehkulampusta


      • EcoDr

        Citizen Eco drive 75€ v. -91, alkaa akku hyytyä.
        ei näitä lampun alla ladata vaan auringossa.
        Uutena kesti mökillä yli talven laatikossa pimeässä -30 pakkasetkin yli 4 kk samalla latauksella.
        Huippukelloja, seuraavakin on citizen.


    • titaniuminharmaa

      Jotenkin käsittämätön juttu, että nuo valoenergiakellot simahtavat muutamassa vuodessa.
      Oma Citizen on ostettu markka-aikaan ja se toimii vieläkin. Oli aikoja, jolloin en pitänyt rannekelloa ja silloin kello lakkasi käymästä, mutta pöytälampun alla se heräsi aina uudelleen eloon. Ja toimii vieläkin. Ei ole tarkoitus kehua, mutta ihmettelen, kuinka se noin kauan on jaksanut sillä originaaliakulla tikittää?

      Tuossa joku kirjoitti kellon kesä-/talviaikaan siirtymisestä. Eihän valoenergialla toimiva kello automaattisesti siitä huolehdi, siinä täytyy jo olla se radiokontrollointikin.

      • pelleily_pois

        > Tuossa joku kirjoitti kellon kesä-/talviaikaan siirtymisestä. Eihän valoenergialla toimiva kello automaattisesti siitä huolehdi, siinä täytyy jo olla se radiokontrollointikin.

        Ongelmana taisi olla siirtyminen väärään aikaan. Voisiko kyseessä olla niin wanha kello, että se käy vielä kekkoslovakian aikaisilla siirtymispäivillä? Muistelen, että päivämääriä, jolloin vaihto kesä/talviajan välillä tapahtuu, on kertaalleen muutettu. Wikipediasta en selkeää tukea muisteluille löytänyt, ainoastaan epämääräisen maininnan, että päivämäärät yhtenäistettiin EU:n alueella -97.

        Sitten on luvassa lisää hupia, kun tästä kesä/talviaikapelleilystä luovutaan. Aloite moisesta on vireillä...


      • luulen_niin
        pelleily_pois kirjoitti:

        > Tuossa joku kirjoitti kellon kesä-/talviaikaan siirtymisestä. Eihän valoenergialla toimiva kello automaattisesti siitä huolehdi, siinä täytyy jo olla se radiokontrollointikin.

        Ongelmana taisi olla siirtyminen väärään aikaan. Voisiko kyseessä olla niin wanha kello, että se käy vielä kekkoslovakian aikaisilla siirtymispäivillä? Muistelen, että päivämääriä, jolloin vaihto kesä/talviajan välillä tapahtuu, on kertaalleen muutettu. Wikipediasta en selkeää tukea muisteluille löytänyt, ainoastaan epämääräisen maininnan, että päivämäärät yhtenäistettiin EU:n alueella -97.

        Sitten on luvassa lisää hupia, kun tästä kesä/talviaikapelleilystä luovutaan. Aloite moisesta on vireillä...

        Eikös nämä kellot ole ihan sähkömekaanisia viisarikelloja. Ei kai niissä voi olla mitään asetuksia automaattiselle talvi/kesäajalle?


      • jthhh66556

        onkohan laatua heikennetty , itsellä ollut titaani citizen ecodrive 5v 3kk käytössä ja alkanut pysähtelemään vaikka saanut aurinkoakin muutamia tunteja ikkunalla. kyllä vähän pettynyt olen kelloon hintakin oli tarjouksessa vielä 250 e.


      • Antinostelija

        Nosto-Trolli käy hakemassa vanhoja ketjuja eikä tolla ole edes mitään sanottavaa. Surkeaa kun ei näytä olevan muutakaan tekemistä. Pitäisköhän ton alkaa harrastamaan elektroniikkaa siis harrastamaan, ei ostamaan elektroniikkaa? Sääliksi käy


      • Antinostelija kirjoitti:

        Nosto-Trolli käy hakemassa vanhoja ketjuja eikä tolla ole edes mitään sanottavaa. Surkeaa kun ei näytä olevan muutakaan tekemistä. Pitäisköhän ton alkaa harrastamaan elektroniikkaa siis harrastamaan, ei ostamaan elektroniikkaa? Sääliksi käy

        Sinun kaltaiset toisten aloituksia arvostelevat trollit täällä sääliksi käy!
        Late Lapista.


    • PalstaPete

      Eiköhän tämä keskustelu rannekelloista riittäne. Kovin kummallista elektroniikan harrastelua on tämä. Suoli24:lta löytyy parempiakin palstoja moisen valokellon ominaisuuksien pohdintaan kuin tämä elektroniikan harrastajien palsta:
      Keskustelu24> Muoti ja kauneus> Kellot
      Ja jos Suoli24 ei kiinnosta niin tervemenoa kellofoorumiin:
      http://kellofoorumi.com/
      tai
      https://murobbs.muropaketti.com/threads/rannekelloja.418561/
      tai
      http://www.kellomies.fi/?page_id=3821
      Ja riittää kun laitat kuukkeliin sanaparin:"kellot keskustelu" niin näitähän riittää.

    • haisiekuulehaostatsie

      Citizen on paras. Osta sinäkin.

    • Kalevankellohuijaa

      Meillä naisten Eco Drive pysähtelee useita kertoja talvessa. Tampereen Kalevan Kellossa valehtelivat päin naamaa, että käy huoletta talvellakin. Näin huijaamalla saivat kaupat aikaan.
      Kiitos Kalevan Kellon huijarit.

    • 16 vuotta vanha Eco-drive käveli hyvin 8 vuotta, sitten puhdistettiin ja uudet öljyt. Taas sama edessä, taidan kysyä akun hintaa mutta ainakin puhdistus jälleen. Tällä hetkellä käy pari viikkoa vuorokauden lampun alla olon jälkeen.

      • citizeni

        Akku ebayn kautta ostettu Englannista n. 30 eur. Nyt taas käy ja kukkuu. Akun vaihto on yhtä helppoa kuin patterin vaihto tavalliseen kelloon.


      • Bhoecae

        Minulla oli vähän alle 10 v vanha kultainen Eco-Drive ja se vaan kertaheitolla pysähtyi.
        Korjaus on arvioitu Saurumilla ja koneiston vaihto olisi € 170 töineen. Kello maksoi Mummonmarkka-aikaan n. 800 jos muistan oikein. Aikoinaan oli myös 1 Ana-Digi ja sekin pysähtyi. Enpä taida enää ostaa tätä merkkiä.


      • Bhoecae
        Bhoecae kirjoitti:

        Minulla oli vähän alle 10 v vanha kultainen Eco-Drive ja se vaan kertaheitolla pysähtyi.
        Korjaus on arvioitu Saurumilla ja koneiston vaihto olisi € 170 töineen. Kello maksoi Mummonmarkka-aikaan n. 800 jos muistan oikein. Aikoinaan oli myös 1 Ana-Digi ja sekin pysähtyi. Enpä taida enää ostaa tätä merkkiä.

        Pieni lisä tähän edelliseen: Laatikossa on faijan vanha nuppivääntöinen Omega vuosimallia 1952. Kerran huollettu ja käy kuin enkeli. Silloin tehtiin vielä kestäviä tavaroita. Ei mitään turhaa hienoelektroniikkaa.


      • Akkuvaihtoon
        citizeni kirjoitti:

        Akku ebayn kautta ostettu Englannista n. 30 eur. Nyt taas käy ja kukkuu. Akun vaihto on yhtä helppoa kuin patterin vaihto tavalliseen kelloon.

        Miten lasi iroitetaan, noissahan ei ole avattavaa takakantta.


      • väärä.pa1sta
        Akkuvaihtoon kirjoitti:

        Miten lasi iroitetaan, noissahan ei ole avattavaa takakantta.

        Kannattais varmaan kysellä sellaisesta ryhmästä tai foorumista, jossa keskustellaan kelloista.


    • Citikani

      EcoDrive ostettu 4/98 eikä vielä ole tehty mitään - käy ja kukkuu. Loistava ostos!

    • 234

      Minun Eco-Drive on ostettu -03 ja siis 15 v. on ollut käytössä. Hintaa oli muistaakseni n. 350 € kivijalkaliikkeessä. On ollut kyllä enemmän kuin hintansa arvoinen vesitiivis, safiirilasinen arkikello.

    • Öljytön

      Riippuu nähtävästi mikä eco-drive malli kyseessä. Kelloni akku kestää n. 7,5v kerrallaan ja sitten akun vaihto, ei muuta.

    • Käkikukkuukansalainen

      Minäpä sain firmasta lahjaksi citizenin käkikellon kymmenen vuoden työrupeaman jälkeen kun olin myöhästellyt joka aamu vartin verran. Muuten hyvä peli mutta siinä ei ollut hihnoja lainkaan, joten ne jouduin siihen itse asentamaan. Sen jälkeen se toimi oikein hyvin selkäreppuna ja askelkin asettui aivan tasan sen kanssa yhden sekunnin mittaiseski. Nukkuminen on hieman vaikeaa koska en pysty sitä yöksi hiljentämään mutta aamuisin olen riittävän aikaisin hereillä, jotta kerkiän töihin ajoissa. Bussissa istuminen on myös ongelmaista kun pitää olla kyysyssä eteenpäin ja jos olen liian ajoissa bussissa niin kanssamatkustajat kuttuilevat tasatuntikukkumisesta. Töissä pidän sitä kunniapaikalla firman aulassa mutta jostain kumman syystä se on aina seisahtunut kun käyn katsomassa sitä. Liekö työkavereilla osuutta asiaan....

    • Anonyymi

      Niin se aika muuttuu ja myös tekemisen laadukkuus!!Valmistetaanko Citizen edelleen Japanissa? Ei taida Citizen enää olla sama laadukas kello kuin vuonna 1992. Ostin tuolloin Citizen Eco Driven. Olihan se arvokas kello siihen aikaan. Se on toiminut moitteetta koko tämän ajan vaikka on nähnyt maailmaa ja mitä erilaisempia olosuhteita. Kolhujakin on tullut, mutta edelleen toimii upeasti. Kertaakaan ei ole ollut huollossa tai akkua vaihdettu. Loistava kello!!

      • Anonyymi

        Oletko nyt aivan varma että puhut tällä palstalla kellosta? Minusta tuntuu siltä että puhut lampusta. Voit mennä kirjoittelemaan tuosta loistavasta lampusta vaikka sähköön liittyville palstoille. Vaikka turhaa se tietenkin on . Dementiasi vaikuttaa niin pahoin edenneen ettet tiedä mitä ja minne kirjoittelet. Voit yrittää muistaa että kellot näyttävät aikaa ja lamput loistavat valoa ihmisille. Kumpikaan asia ei liity tämän palstan aiheeseen. Ja ymmärrän kyllä hyvin tekosi koska sanot ettet ole käynyt huollossa eikä akkuasi ole vaihdettu. Tuossa vaiheessa dementiaa sen vaihtamisesta olisi kyllä apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nyt aivan varma että puhut tällä palstalla kellosta? Minusta tuntuu siltä että puhut lampusta. Voit mennä kirjoittelemaan tuosta loistavasta lampusta vaikka sähköön liittyville palstoille. Vaikka turhaa se tietenkin on . Dementiasi vaikuttaa niin pahoin edenneen ettet tiedä mitä ja minne kirjoittelet. Voit yrittää muistaa että kellot näyttävät aikaa ja lamput loistavat valoa ihmisille. Kumpikaan asia ei liity tämän palstan aiheeseen. Ja ymmärrän kyllä hyvin tekosi koska sanot ettet ole käynyt huollossa eikä akkuasi ole vaihdettu. Tuossa vaiheessa dementiaa sen vaihtamisesta olisi kyllä apua.

        mulla citicen eco drive titanium,4v käytössä ja tapahtui nyt kun kelloja piti siirtää nostin nupin normaalisti ylös ja mitä kummaa tuli tappi kokonaan sisältä nupin mukana ulos.Siis tarkoitan akseli jossa nuppi kiinni.Mikä vois olla syynä moiseen...


    • Anonyymi

      "When you do not use the watch for a long time, it is recommended to pull the crown out to position 2 for saving the power."

      Vedetään nuppi ulos kohtaan, jossa aika säädetään, jotta akku ei turhaan kulu, mikäli kello on vähän pidempään pois käytöstä.

    • Anonyymi

      Kysyttiin mitä maksaa Citizen kellon latautuvan akun vaihto. Ei tällä palstalla puhuta muuta kuin asian vierestä. Parasta mennä Kelloliikkeeseen ja kysyä sieltä. Tällä palstalla ei muuta kuin jaaritellaan, ja viisastellaan. (puhutaan paskaa)

      • Anonyymi

        Tai vastaillaan ikivanhoihin viesteihin, joiden kysyjäkin on jo asian vuosia sitten unohtanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai vastaillaan ikivanhoihin viesteihin, joiden kysyjäkin on jo asian vuosia sitten unohtanut.

        Mutta sen jälkeen pääsee vanhoista viesteistä työkseen valittava päivystäjä kommentomaan vanhojen viestiketjujen kommentoimista. Ja hänenkin elämällään on sitten tarkoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai vastaillaan ikivanhoihin viesteihin, joiden kysyjäkin on jo asian vuosia sitten unohtanut.

        Kiristää vissiin pipo


    • Anonyymi

      2 edellistä ecoa kesti n. 20v/kello. Nyt v-21 ostettu ei enää lataudu, eli laatu näht huonontunut.

    • Anonyymi

      En ymmärrä ihmisiä, jotka raahaavat mielipahaansa kellon ympäri mukanaan. Ja tolloimmat vielä ärsyyntyvät kurantin tiedon ylösnousemuksesta.
      Katselen tuossa lampun alla olevia naisten ja meisten eco-driveja. Naisten pienempi on vetänyt lonkkaa 14 päivän verran, kun miesten kello on täysin ajassa. Ikää kummallakin on parikymmentä vuotta. Eli naisten kello saa uuden akun lähiaikoina. Tosin itse luulin, että niissä on konkka virtalähteenä. Promasterissa tietysti lukee takakannessa: Service center repair only. Liekö tiivisteet vai jokin muu syynä, vai laskutus, joka saattaa olla maltaita.

    • Anonyymi

      23 vuotta vanha Citizen Eco-drive Sapphire Titanium WR100. Kerran vaihdettu akku ja öljytty huollossa. En muista mitä maksoi kymmenen vuotta sitten. Nyt tilasin Suomen akusta akun, 35€ Panasonic MT920. Takakannen irrotus onnistuu jos on hyvät työkalut. Akku pitää asentaa tarkasti oikeaan asentoon. Eli DIY onnistuu. Nyt taas toimii ja ollut hyvä, kestävä kello.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3481
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      185
      1567
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1297
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1162
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      825
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      48
      786
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe