Hei!
Olen suunnitellut tilaavani elloksen raapimispuun. Onko kukaan muu sitä hankkinut? Onko se tarpeeksi tukeva, eli uskaltaako kissa mennä siihen?Onko se kestävä?
Hankimme metsästä hienon raapimis-ja kiipeilypuun mutta emme saa sitä kiinnitettyä tarpeeksi tukevasti jotta kissa uskaltaisi siihen mennä.. :(
Nyt siis täytynee hankkia ihka uusi raapimispuu..
elloksen raapimispuu
8
1692
Vastaukset
- *mjau*
...on elloksen raapimapuu ja toinen oma tekoinen raapimapuu. Tasot ovat kovassa käytössä päiväunien aikaan ja tolppia raapataan, mutta pesäkolo ei ole kelvannut.
Kaikesta huolimatta suosittelen!
On edullinen ja kestänyt ainakin meillä. Kun sen kokoaa, kannattaa koota kunnolla. Puu-osista menee äkkiä jengat ja uudelleen koottu ei ole enää niin tukeva. - Kisuliini
Itse tilasin uudelle kisupennullemme Hobby Hallista raapimispuun ja mielestäni ihan ok. Taisi olla 59 euroa postikulut.
Ko. raapimispuusta löytyy riippukeinut kuin putketkin ja lepäämistasot sekä varsinaiset raapimispuut. Löytyy Hobby Hallin sivuiltakin www.hobbyhall.fi muistaakseni osoite ja sitten laittaa hakusanaksi esim. kissa tai raapimispuu.- Tabby
Kuulemma on ollut hyvä tuo Hobby Hallin raapimapuu. Meillä ei sellaista ole (vielä), mutta muutamalla tuttavalla on, ja kissat ovat kovasti tykänneet. Eikös tuon Hobby Hallin raapimapuun saanut vielä osamaksullakin jos halusi, vai muistanko väärin?
Elloksen raapimapuu on kuulemma myös hyvä, jotkut tosin sanovat sen olevan hieman hutera. Johtuu varmaankin siitä, miten lujaa mutterit tms. kiristetään. Meillä on pienempänä raapimapuuna tuollainen, minkä sai Bilanx-keräilykampanjasta viime keväänä, ja hyvä on ollut. Avomies vielä kiristi kaikki hommelit sen verran kovin, etteivät ole rajuissakaan leikeissä löystyneet =). Tosin sinne putkeen nuo kaksi eivät mene, mutta mökissä kyllä makoillaan useinkin.
Avomiehen isä teki meille isomman raapimapuun, joka on kyllä hienompi kuin mikään kaupoissa näkemäni. Kissatkin tykkäävät. Puussa on kaksi tasoa, joilla molemmilla voi maata. Lisäksi ylimmällä tasolla on mökki, jossa on ikkuna - ikkunassa vieläpä oikea lasi. Mökin katon saa nostettua pois paikoiltaan, mutta katto on niin painava, etteivät kissat siihen pysty. Lisäksi on vielä koko kiipeilypuun korkuinen puunrunko, jonka sisus on koverrettu ontoksi ja muutamaan kohtaan tehty reikä, josta kissat voivat luikahtaa putken sisään ja kiivetä putken sisältä sitten joko ylemmälle tai alemmalle tasolle. Putken sisällä on vielä kiipeilyä helpottamassa köysi. Kaikkiaan kiipeilypuusta löytyy 7 paikkaa, johon voi terottaa kynsiä, muutaman näistä paikoista päällystimme tuollaisella paksulla huovalla, ja hieroimme huopaan vielä kissanminttua - ja suosio oli taattu =). Mökin katto on suosittu tähystyspaikka. Jos jotain kiinnostaa, voin tietysti laittaa kuvan nettiin tästä rakennelmasta - ehkäpä siitä saa ideoita oman kissan raapimapuun rakentamiseen =). - maatiainen
Tabby kirjoitti:
Kuulemma on ollut hyvä tuo Hobby Hallin raapimapuu. Meillä ei sellaista ole (vielä), mutta muutamalla tuttavalla on, ja kissat ovat kovasti tykänneet. Eikös tuon Hobby Hallin raapimapuun saanut vielä osamaksullakin jos halusi, vai muistanko väärin?
Elloksen raapimapuu on kuulemma myös hyvä, jotkut tosin sanovat sen olevan hieman hutera. Johtuu varmaankin siitä, miten lujaa mutterit tms. kiristetään. Meillä on pienempänä raapimapuuna tuollainen, minkä sai Bilanx-keräilykampanjasta viime keväänä, ja hyvä on ollut. Avomies vielä kiristi kaikki hommelit sen verran kovin, etteivät ole rajuissakaan leikeissä löystyneet =). Tosin sinne putkeen nuo kaksi eivät mene, mutta mökissä kyllä makoillaan useinkin.
Avomiehen isä teki meille isomman raapimapuun, joka on kyllä hienompi kuin mikään kaupoissa näkemäni. Kissatkin tykkäävät. Puussa on kaksi tasoa, joilla molemmilla voi maata. Lisäksi ylimmällä tasolla on mökki, jossa on ikkuna - ikkunassa vieläpä oikea lasi. Mökin katon saa nostettua pois paikoiltaan, mutta katto on niin painava, etteivät kissat siihen pysty. Lisäksi on vielä koko kiipeilypuun korkuinen puunrunko, jonka sisus on koverrettu ontoksi ja muutamaan kohtaan tehty reikä, josta kissat voivat luikahtaa putken sisään ja kiivetä putken sisältä sitten joko ylemmälle tai alemmalle tasolle. Putken sisällä on vielä kiipeilyä helpottamassa köysi. Kaikkiaan kiipeilypuusta löytyy 7 paikkaa, johon voi terottaa kynsiä, muutaman näistä paikoista päällystimme tuollaisella paksulla huovalla, ja hieroimme huopaan vielä kissanminttua - ja suosio oli taattu =). Mökin katto on suosittu tähystyspaikka. Jos jotain kiinnostaa, voin tietysti laittaa kuvan nettiin tästä rakennelmasta - ehkäpä siitä saa ideoita oman kissan raapimapuun rakentamiseen =).heips!
Oon seuraillut noita sun viestejä mukavia ovat olleet. on muillakkin ollut mm:speedyllä ja joku pikkukisu tyttö:D haluaisin nähä sen raapima puun! Olisitko kiltti ja laittaisit sen nettiin..?:)
*maatiainen* - Tabby
maatiainen kirjoitti:
heips!
Oon seuraillut noita sun viestejä mukavia ovat olleet. on muillakkin ollut mm:speedyllä ja joku pikkukisu tyttö:D haluaisin nähä sen raapima puun! Olisitko kiltti ja laittaisit sen nettiin..?:)
*maatiainen*Laitanpa tuossa huomenna sen kuvan sitten nettiin. Nyt ei oikein onnaa, kun avokki on jossain päin NesteRallya digikameran kanssa, ja minä täällä Lohjalla. Ilmoittelen osoitteen sitten =).
- Tytteli
Moi!
Meillä on kyseinen raapimispuu. Ja kyllä pentu siitä tykkää ja käyttää sitä! On ihan ok (varsinkin hintaan nähden)! - antti621
Haloo.
Mä oon sisustusarkkitehti eikä mulla oo kissaa, oon kanimies. Mutta täytyy ky sanoa, et mua säälittää kissaihmiset ku nuo kaikki kiipeämis-/raapimispuut on niin törkeän rumia.
Niinpä ajattelin itse suunnitella asiallisen kissakalusteen. Nyt voitte antaa vinkkiä suosituimmista funktioista, mitä kissa kalusteessa arvostaa. Varmaan joutuu pelkistämään, mutta ny saa toivoa.
Oon varma, että style kisukin osaa arvostaa estetiikkaa... - Kaniini-Villen kaver
1. Raapiminen
2. kiipeäminen pystysuoraan
3. loikoilu ylätasolla
Kaikki kiikut, renkaat ja riippumatot on ihan huuhaata.
Olen kuullut myös että jotkut kissat tykkäävät juosta juoksupyörässä mutta moista ihmettä en ole itse nähnyt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693