Minne?

vanhalankakassialma

Olemme olleet TF:n käyttäjiä muutaman vuoden ja laskut ovat sen kuin vain kallistuneet, eipä silti, kyllä me paljon soittelemmekin, varsinkin ulkomaille, joten on melko mahdotonta selvittää, kuinka paljon TF on kusettanut laskutuksessa. Aika ja energia ei riitä, kun postikin toimii miten sattuu, VR on perseestä, kaikki on perseestä.

Mutta laskutuksessa on usein jotain pielessä, tulee maksukehoituksia, vaikkei alkuperäistä laskua ole tullut lainkaan.

Mikä liittymä olisi parempi, jos käyttö on enemmistöltään puhetta ja ulkomaanpuheluitakin tulee joitakin kuukaudessa? Minä perheen isäntänä enempi tekstailen (Niin, ja mä en ole IKE) mutta emäntä pälättää enemmän.

Tietysti paras ratkaisu olisi ottaa känny emännän suupielestä pois, mutta siitä syntyisi niinsanottu "perhepoliittinen kokonaisratkaisu" tai jouduttaisiin jopa mennä "liittokohtaisiin" neuvotteluihin.

Itse olen sellainen jarru ja progemies samaan aikaan, että voisin elää ilman kännyä ja käyttää vaikkapa kotona Skypeä.

Ehdotuksia otetaan vastaan. Ja pliis, älkää jauhako paskaa tai provoja.

3

484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Massakäyttäjä...

      Itselläni on seuraavanlainen systeemi:

      - Ulkomaille (mm. Saks & Espanja 3c/min, Venäjä 3 tai 6c/min) soitan Cubiolla, Cubio Europhone'lla; samoin kotimaisiin palvelu- ja yritysnumeroihin. http://www.cubio.fi/europhone.php?country=s

      Ulkomailta otan puhelut vastaan Saunalahden nettipuhelimeen ( http://saunalahti.fi/nettipuhelin/ ) - se kääntää maksutta tulevat puhelut Saunalahden GSM'ään, myös ulkomaille silloin kun olen WLAN'in alueella (koska GSM-liitymätyyppi on UMA).

      Soitan GSM-UMA-liittymälläni WLAN-verkosta (myös ulkomailla kuin olisin Suomessa) saunalahteen, saunalahden nettipuhelimeen, elisaan ja kolumbukseen maksutta ja muihin 6,9c/min. http://saunalahti.fi/gsm/gsmuma.php

      Tekstit laitan myös ulkomaille tosi halvalla: http://saunalahti.fi/gsm/gsmtekstari.php

      • ja ulkomaanpuheluista

        Aivan turhaan kerskailet UMA-palvelulla.

        Esimerkiksi WLAN-verkkoihin ei voi varsinkaan ulkomailla luottaa etenkin verrattuna paikallisten operaattoreiden verkkoihin, vaikka itse puhelujen sisältö olisi salattu Saunalahden serverille asti.
        Lisäksi meillä Suomessa ja ulkomaillakaan avoimia tai muutoinkaan WLAN-verkkoja ei ole kuin kaupungeissa ja niissäkin avoimia ja käyttöön sallittavia (ei vahingossa avoinna olevia yksityisiä WLAN-verkkoja) lähinnä aivan keskusta-alueilla. Muulloin sinäkin "joudut" käyttämään paikallisia matkapuhelinverkkoja ja maksamaan vastaanottomaksun.

        Huomaa, että palvelu on huono tavalliseen roaming-ominaisuuteen verrattuna ulkomailla,
        ja kotimaassa hinnat ovat samat myös matkapuhelinverkosta soitettaessa,
        ja myös siksi muut operaattorit eivät ole kiinnostuneita tukemaan ominaisuutta.

        Voi tuosta elisan liittymäbrändien liittymiin soitettujen puhelujen maksuttomuudesta olla sinulle hyötyä, jos soitatat paljon sellaista käyttäviin liittymiin, mutta se on tarjolla joissakin muissa liittymissä myös elisan verkosta soitettaessa. Muihin numeroihin soitettaessa puhelu maksaa suomessa soitettuna saman verran kuin muilla 0,069€ puheluminuutilta maksavilla liittymillä, ja ulkomailla voi hankkia paikallisen prepaid-liittymän jos ei halua maksaa roamingmaksuja, joka vastaa hinnoiltaan paikallista tasoa ja toimii WLAN:ia luotettavammassa matkapuhelinverkossa, eikä vaihda jatkuvasti epäluotettavampien WLAN-verkkojen sekä matkapuhelinverkkojen ja verkkovierailumaksujen välillä (käynnissäolevat puhelut katkeilevat).

        Taidat olla niitä tyypillisiä Saunalahden mainostajia, jotka saavat mainostamisestaan hyvityksiä ja joita palsta-sivustolla riittää.
        Jos tuo UMA-palvelu olisi oikeasti hyvä, niin silloin liiketoimintajohtaja voisi jakaa kaikille maksuttomat puhelimet niinkuin kertomansa perusteella suvulleen, tai antaa muillekin alennusta sitten tällaisen kalliin puhelinmallin hintaan, jotta voisi kokeilla, sillä kaikilla ei ole edes liian suuria tuloja.

        Tuo Tekstari-liittymä on normaali tekstiviestipakettiliillitmä, joita on saatavilla myös elisan ja Kolumbuksen liittymissä, sekä muilla operaattoreilla.


        Käytännössä olet erikoinen siinä mielessä, että luotat ulkomaanpuheluissa Cubioon, sillä muitakin on samanhintaisia tarjolla myös matkapuhelimesta soitettaessa.


      • Massakäyttäjä...
        ja ulkomaanpuheluista kirjoitti:

        Aivan turhaan kerskailet UMA-palvelulla.

        Esimerkiksi WLAN-verkkoihin ei voi varsinkaan ulkomailla luottaa etenkin verrattuna paikallisten operaattoreiden verkkoihin, vaikka itse puhelujen sisältö olisi salattu Saunalahden serverille asti.
        Lisäksi meillä Suomessa ja ulkomaillakaan avoimia tai muutoinkaan WLAN-verkkoja ei ole kuin kaupungeissa ja niissäkin avoimia ja käyttöön sallittavia (ei vahingossa avoinna olevia yksityisiä WLAN-verkkoja) lähinnä aivan keskusta-alueilla. Muulloin sinäkin "joudut" käyttämään paikallisia matkapuhelinverkkoja ja maksamaan vastaanottomaksun.

        Huomaa, että palvelu on huono tavalliseen roaming-ominaisuuteen verrattuna ulkomailla,
        ja kotimaassa hinnat ovat samat myös matkapuhelinverkosta soitettaessa,
        ja myös siksi muut operaattorit eivät ole kiinnostuneita tukemaan ominaisuutta.

        Voi tuosta elisan liittymäbrändien liittymiin soitettujen puhelujen maksuttomuudesta olla sinulle hyötyä, jos soitatat paljon sellaista käyttäviin liittymiin, mutta se on tarjolla joissakin muissa liittymissä myös elisan verkosta soitettaessa. Muihin numeroihin soitettaessa puhelu maksaa suomessa soitettuna saman verran kuin muilla 0,069€ puheluminuutilta maksavilla liittymillä, ja ulkomailla voi hankkia paikallisen prepaid-liittymän jos ei halua maksaa roamingmaksuja, joka vastaa hinnoiltaan paikallista tasoa ja toimii WLAN:ia luotettavammassa matkapuhelinverkossa, eikä vaihda jatkuvasti epäluotettavampien WLAN-verkkojen sekä matkapuhelinverkkojen ja verkkovierailumaksujen välillä (käynnissäolevat puhelut katkeilevat).

        Taidat olla niitä tyypillisiä Saunalahden mainostajia, jotka saavat mainostamisestaan hyvityksiä ja joita palsta-sivustolla riittää.
        Jos tuo UMA-palvelu olisi oikeasti hyvä, niin silloin liiketoimintajohtaja voisi jakaa kaikille maksuttomat puhelimet niinkuin kertomansa perusteella suvulleen, tai antaa muillekin alennusta sitten tällaisen kalliin puhelinmallin hintaan, jotta voisi kokeilla, sillä kaikilla ei ole edes liian suuria tuloja.

        Tuo Tekstari-liittymä on normaali tekstiviestipakettiliillitmä, joita on saatavilla myös elisan ja Kolumbuksen liittymissä, sekä muilla operaattoreilla.


        Käytännössä olet erikoinen siinä mielessä, että luotat ulkomaanpuheluissa Cubioon, sillä muitakin on samanhintaisia tarjolla myös matkapuhelimesta soitettaessa.

        Enpä ole saanut penniäkään / senttiäkään minkäänlaista etua miltään operaattorilta jos olen niiten liittymäominaisuuksista jotain positiivista sanonut. Ja onpa Saunalahtikin saanut minulta joskus teräväkielisiä sivalluksia, mutta ovat hoitaneet kyllä kiitettävästi asiat niin mallikkaasti kuntoon, että kielenkäyttöni hävettää itseäni näin jälkeenpäin.

        Kirjoittamasi on sinun mielipiteesi ja en voi mitään jos pelkäät Soneran osakkeitten romahdusta vai uhkaako työpaikka mennä alta? - itsepähän firma on sen ahneudellaan aiheuttanut.

        Omalta kokemuspuhjalta voin edelleen toistaa sen, että olen aiempaakin tyytyväisempi UMAan.

        Cubion Europhonea voin pitää missä päin maailmaa tahansa laajakaistassa ja soittaa 0.03€/min (0€/kk) eli kuin olisin Helsingissä 09 suntanumeroalueella.
        Saman voin tehdä Saunalahden Nettipuhelimen kanssa (0€/kk ja 0.01€/min 0.10€/aloitus ja Saunalahden liittymiin puhelut ja siirrot maksuttomia; lisäksi vielä vanha lankanunerokin säilyi ja siirtyi maksutta), mutta valitettavasti ulkomaille siitä on puhelut Cubiota kalliimpia. Uskallan suositella hyvällä omallatunnilla ulkomaanpuheluihin Cubiota tai voihan sitä kokeilla vaikka Hotcom'ia (löytyy: hotcom.fi) jos haluaa sitä kokeilla.

        TF:n kanssa sensijaan minulla on par'aikaa useita viikkoja kestänyt ongelma, mitä he nyt oman väittämänsä mukaan "selvittävät". Enkä tunnu olevan ainoa... No jos ei TF-asia oikene, niin heitän sillä vesilintua... en jumita siihen firmaan kiinni. Ja kyllähän voisin samalla pitää TF:n mäkeen viskaamista omalta osaltani kannanottona Soneran yritysmoraalia ja yhteiskuntavastuuta kohtaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe