Hyvää raitista huomenta ja päivän alkua kaikille.
aamu on alkanut mukavasti puurolla ja antabuksella. Tulee hieno aurinkoinen päivä. Uimahallikin kutsuu...
LAUANTAI 29.03.08
8
686
Vastaukset
- syöt
antabusta?
rehellinen perustelu?- Eeva-Leena
Tapana ollut perjantai iltainen juominen paheni. Jos lauantai jäi väliin niin otin jo viimeistään sunnuntaina. Tissuttelua alkoi myös olla viikollakin ja tuoppien määräkin oli nousussa. Parin tuopin sijaan otin vähintään neljä.Työkaveritkin huomasivat krapula-aamut. Menin työterveyshuoltoon hoitoon-ohjaukseen. Määrättiin sännöllinen seuranta. Keskusteluapu ja antabushoito jotta lopettaisin juomisen. Olen vuotta aiemminkin ollut samanlaisessa hoidossa, silloin hoito lopetettiin liian aikaisin.Lopetin antabuksetkin kaikessa hiljaisuudessa,annoin itselleni luvan vähän juoda ,tosin liian aikaisin, sain antabusreaktion. Istuin kapakassa naama tulipunaisena..Näin siinä lopulta kävi että, repesin uudelleen. Viimeiset 20 vuotta olen ollut tapajuoppo jonka juominen on vain pahentunut.
Nyt olen tyytyväinen saamaani hoitoon. Kolmas täysin alkoholiton viikko on takana ja itsekin iloitsen raittidestani vaikka kalja pyörii mielessä ja kovasti tekisi mieli saada se ruskea kyllä pullo käsiin. Onnekseni en voi siihen koskea. - barbados
Eeva-Leena kirjoitti:
Tapana ollut perjantai iltainen juominen paheni. Jos lauantai jäi väliin niin otin jo viimeistään sunnuntaina. Tissuttelua alkoi myös olla viikollakin ja tuoppien määräkin oli nousussa. Parin tuopin sijaan otin vähintään neljä.Työkaveritkin huomasivat krapula-aamut. Menin työterveyshuoltoon hoitoon-ohjaukseen. Määrättiin sännöllinen seuranta. Keskusteluapu ja antabushoito jotta lopettaisin juomisen. Olen vuotta aiemminkin ollut samanlaisessa hoidossa, silloin hoito lopetettiin liian aikaisin.Lopetin antabuksetkin kaikessa hiljaisuudessa,annoin itselleni luvan vähän juoda ,tosin liian aikaisin, sain antabusreaktion. Istuin kapakassa naama tulipunaisena..Näin siinä lopulta kävi että, repesin uudelleen. Viimeiset 20 vuotta olen ollut tapajuoppo jonka juominen on vain pahentunut.
Nyt olen tyytyväinen saamaani hoitoon. Kolmas täysin alkoholiton viikko on takana ja itsekin iloitsen raittidestani vaikka kalja pyörii mielessä ja kovasti tekisi mieli saada se ruskea kyllä pullo käsiin. Onnekseni en voi siihen koskea.Täälläkin ollaan raittiina.Huomenta vaan kaikille.
- kysyjä vastaa
Eeva-Leena kirjoitti:
Tapana ollut perjantai iltainen juominen paheni. Jos lauantai jäi väliin niin otin jo viimeistään sunnuntaina. Tissuttelua alkoi myös olla viikollakin ja tuoppien määräkin oli nousussa. Parin tuopin sijaan otin vähintään neljä.Työkaveritkin huomasivat krapula-aamut. Menin työterveyshuoltoon hoitoon-ohjaukseen. Määrättiin sännöllinen seuranta. Keskusteluapu ja antabushoito jotta lopettaisin juomisen. Olen vuotta aiemminkin ollut samanlaisessa hoidossa, silloin hoito lopetettiin liian aikaisin.Lopetin antabuksetkin kaikessa hiljaisuudessa,annoin itselleni luvan vähän juoda ,tosin liian aikaisin, sain antabusreaktion. Istuin kapakassa naama tulipunaisena..Näin siinä lopulta kävi että, repesin uudelleen. Viimeiset 20 vuotta olen ollut tapajuoppo jonka juominen on vain pahentunut.
Nyt olen tyytyväinen saamaani hoitoon. Kolmas täysin alkoholiton viikko on takana ja itsekin iloitsen raittidestani vaikka kalja pyörii mielessä ja kovasti tekisi mieli saada se ruskea kyllä pullo käsiin. Onnekseni en voi siihen koskea.totesin vaan hyvissä ajoin että antabuksesta ei ole apua -päin vastoin.
Kun kolmannen kerran aloitin raittiuden en ottanut avukseni mitään pillereitä. Tahto oli nin kova, että en tarvinnut/kaivannut mitään peloitetta tai virkistäjää.
Kun tuli mielitekoja ottaa niin lähdin juoksemaan. Juoksin kuin ajokoira pitkin metsiä ja purin ja karistin riippuvuuden riippeet puolen vuoden raittiuden jälkeen. Paino oli pudottnnut 14kg ja olo oli vahva ja reipas!
Nyt ei ole tässä maailmassa sellaista asiaa mikä saisi minut uudestaan tukahduttamaan murheeni viinaan. Olen nyt vahvempi kuin koskaan ja selättänyt se turrutuksen halun.
Kun on tahtoa ja halua riittävästi raitistumiseen niin ei siihen silloin tarvitse mitään muuta kuin korkin kiinnii laitto.
Asian jatkuva pyörittely mielessä ja ongelman hokeminen ei auta irtaantumisessa tippaakaan.
Kun raitistutaan väärin niin alkoholisti voi olla raittiina vittumaisempi ihminen kuin pikku kännissä!
Tsemppiä jatkossa!
Huomenta kaikille! Raittiina on tässä vietetty, vaikka opettelua tämä jouten olo on ollut. Hiihtokilometrejä on kyllä kertynyt ja kunto sen mukainen. Nyt näyttää satelevan lunta, taidan pitää vapaa päivän. Raitis päivä näyttää tulevan.
- markareetta
ollaan oltu 5 päivää. Harmittava takaisku tuli pääsiäisen aikaan mutta tästä noustaan uuteen alkuun
Raittiina.
Vanha-isäni sanoi: et menetä mitään, vaan saat paljon enemmän. Joka sana on pitänyt paikkansa jo 11v .
- miesystäväni
hakkasi minua en tajua miksi katoin sitä niinkin pitkään.aina joi ja haukkui huoraksi, oli niin vitun mustasukkainen paska, vihasin sitä, se manipuloi mua aina kun mahollista, sain turpaani, kunnes tajusun että jops en jätä tätä paskaaa hän hakkaa mun poikanikin, onnex jätti mut rauhaan, kusiaivo
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501479
- 104911
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m156472Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44462- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402