LAUANTAI 29.03.08

eeva-Leena

Hyvää raitista huomenta ja päivän alkua kaikille.
aamu on alkanut mukavasti puurolla ja antabuksella. Tulee hieno aurinkoinen päivä. Uimahallikin kutsuu...

8

686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syöt

      antabusta?

      rehellinen perustelu?

      • Eeva-Leena

        Tapana ollut perjantai iltainen juominen paheni. Jos lauantai jäi väliin niin otin jo viimeistään sunnuntaina. Tissuttelua alkoi myös olla viikollakin ja tuoppien määräkin oli nousussa. Parin tuopin sijaan otin vähintään neljä.Työkaveritkin huomasivat krapula-aamut. Menin työterveyshuoltoon hoitoon-ohjaukseen. Määrättiin sännöllinen seuranta. Keskusteluapu ja antabushoito jotta lopettaisin juomisen. Olen vuotta aiemminkin ollut samanlaisessa hoidossa, silloin hoito lopetettiin liian aikaisin.Lopetin antabuksetkin kaikessa hiljaisuudessa,annoin itselleni luvan vähän juoda ,tosin liian aikaisin, sain antabusreaktion. Istuin kapakassa naama tulipunaisena..Näin siinä lopulta kävi että, repesin uudelleen. Viimeiset 20 vuotta olen ollut tapajuoppo jonka juominen on vain pahentunut.
        Nyt olen tyytyväinen saamaani hoitoon. Kolmas täysin alkoholiton viikko on takana ja itsekin iloitsen raittidestani vaikka kalja pyörii mielessä ja kovasti tekisi mieli saada se ruskea kyllä pullo käsiin. Onnekseni en voi siihen koskea.


      • barbados
        Eeva-Leena kirjoitti:

        Tapana ollut perjantai iltainen juominen paheni. Jos lauantai jäi väliin niin otin jo viimeistään sunnuntaina. Tissuttelua alkoi myös olla viikollakin ja tuoppien määräkin oli nousussa. Parin tuopin sijaan otin vähintään neljä.Työkaveritkin huomasivat krapula-aamut. Menin työterveyshuoltoon hoitoon-ohjaukseen. Määrättiin sännöllinen seuranta. Keskusteluapu ja antabushoito jotta lopettaisin juomisen. Olen vuotta aiemminkin ollut samanlaisessa hoidossa, silloin hoito lopetettiin liian aikaisin.Lopetin antabuksetkin kaikessa hiljaisuudessa,annoin itselleni luvan vähän juoda ,tosin liian aikaisin, sain antabusreaktion. Istuin kapakassa naama tulipunaisena..Näin siinä lopulta kävi että, repesin uudelleen. Viimeiset 20 vuotta olen ollut tapajuoppo jonka juominen on vain pahentunut.
        Nyt olen tyytyväinen saamaani hoitoon. Kolmas täysin alkoholiton viikko on takana ja itsekin iloitsen raittidestani vaikka kalja pyörii mielessä ja kovasti tekisi mieli saada se ruskea kyllä pullo käsiin. Onnekseni en voi siihen koskea.

        Täälläkin ollaan raittiina.Huomenta vaan kaikille.


      • kysyjä vastaa
        Eeva-Leena kirjoitti:

        Tapana ollut perjantai iltainen juominen paheni. Jos lauantai jäi väliin niin otin jo viimeistään sunnuntaina. Tissuttelua alkoi myös olla viikollakin ja tuoppien määräkin oli nousussa. Parin tuopin sijaan otin vähintään neljä.Työkaveritkin huomasivat krapula-aamut. Menin työterveyshuoltoon hoitoon-ohjaukseen. Määrättiin sännöllinen seuranta. Keskusteluapu ja antabushoito jotta lopettaisin juomisen. Olen vuotta aiemminkin ollut samanlaisessa hoidossa, silloin hoito lopetettiin liian aikaisin.Lopetin antabuksetkin kaikessa hiljaisuudessa,annoin itselleni luvan vähän juoda ,tosin liian aikaisin, sain antabusreaktion. Istuin kapakassa naama tulipunaisena..Näin siinä lopulta kävi että, repesin uudelleen. Viimeiset 20 vuotta olen ollut tapajuoppo jonka juominen on vain pahentunut.
        Nyt olen tyytyväinen saamaani hoitoon. Kolmas täysin alkoholiton viikko on takana ja itsekin iloitsen raittidestani vaikka kalja pyörii mielessä ja kovasti tekisi mieli saada se ruskea kyllä pullo käsiin. Onnekseni en voi siihen koskea.

        totesin vaan hyvissä ajoin että antabuksesta ei ole apua -päin vastoin.
        Kun kolmannen kerran aloitin raittiuden en ottanut avukseni mitään pillereitä. Tahto oli nin kova, että en tarvinnut/kaivannut mitään peloitetta tai virkistäjää.

        Kun tuli mielitekoja ottaa niin lähdin juoksemaan. Juoksin kuin ajokoira pitkin metsiä ja purin ja karistin riippuvuuden riippeet puolen vuoden raittiuden jälkeen. Paino oli pudottnnut 14kg ja olo oli vahva ja reipas!

        Nyt ei ole tässä maailmassa sellaista asiaa mikä saisi minut uudestaan tukahduttamaan murheeni viinaan. Olen nyt vahvempi kuin koskaan ja selättänyt se turrutuksen halun.

        Kun on tahtoa ja halua riittävästi raitistumiseen niin ei siihen silloin tarvitse mitään muuta kuin korkin kiinnii laitto.

        Asian jatkuva pyörittely mielessä ja ongelman hokeminen ei auta irtaantumisessa tippaakaan.

        Kun raitistutaan väärin niin alkoholisti voi olla raittiina vittumaisempi ihminen kuin pikku kännissä!

        Tsemppiä jatkossa!


    • Huomenta kaikille! Raittiina on tässä vietetty, vaikka opettelua tämä jouten olo on ollut. Hiihtokilometrejä on kyllä kertynyt ja kunto sen mukainen. Nyt näyttää satelevan lunta, taidan pitää vapaa päivän. Raitis päivä näyttää tulevan.

    • markareetta

      ollaan oltu 5 päivää. Harmittava takaisku tuli pääsiäisen aikaan mutta tästä noustaan uuteen alkuun

      • Raittiina.
        Vanha-isäni sanoi: et menetä mitään, vaan saat paljon enemmän. Joka sana on pitänyt paikkansa jo 11v .


    • miesystäväni

      hakkasi minua en tajua miksi katoin sitä niinkin pitkään.aina joi ja haukkui huoraksi, oli niin vitun mustasukkainen paska, vihasin sitä, se manipuloi mua aina kun mahollista, sain turpaani, kunnes tajusun että jops en jätä tätä paskaaa hän hakkaa mun poikanikin, onnex jätti mut rauhaan, kusiaivo

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe