LAUANTAI 29.03.08

eeva-Leena

Hyvää raitista huomenta ja päivän alkua kaikille.
aamu on alkanut mukavasti puurolla ja antabuksella. Tulee hieno aurinkoinen päivä. Uimahallikin kutsuu...

8

660

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syöt

antabusta?

rehellinen perustelu?

• Eeva-Leena

Tapana ollut perjantai iltainen juominen paheni. Jos lauantai jäi väliin niin otin jo viimeistään sunnuntaina. Tissuttelua alkoi myös olla viikollakin ja tuoppien määräkin oli nousussa. Parin tuopin sijaan otin vähintään neljä.Työkaveritkin huomasivat krapula-aamut. Menin työterveyshuoltoon hoitoon-ohjaukseen. Määrättiin sännöllinen seuranta. Keskusteluapu ja antabushoito jotta lopettaisin juomisen. Olen vuotta aiemminkin ollut samanlaisessa hoidossa, silloin hoito lopetettiin liian aikaisin.Lopetin antabuksetkin kaikessa hiljaisuudessa,annoin itselleni luvan vähän juoda ,tosin liian aikaisin, sain antabusreaktion. Istuin kapakassa naama tulipunaisena..Näin siinä lopulta kävi että, repesin uudelleen. Viimeiset 20 vuotta olen ollut tapajuoppo jonka juominen on vain pahentunut.
        Nyt olen tyytyväinen saamaani hoitoon. Kolmas täysin alkoholiton viikko on takana ja itsekin iloitsen raittidestani vaikka kalja pyörii mielessä ja kovasti tekisi mieli saada se ruskea kyllä pullo käsiin. Onnekseni en voi siihen koskea.

• barbados
        Eeva-Leena kirjoitti:

Tapana ollut perjantai iltainen juominen paheni. Jos lauantai jäi väliin niin otin jo viimeistään sunnuntaina. Tissuttelua alkoi myös olla viikollakin ja tuoppien määräkin oli nousussa. Parin tuopin sijaan otin vähintään neljä.Työkaveritkin huomasivat krapula-aamut. Menin työterveyshuoltoon hoitoon-ohjaukseen. Määrättiin sännöllinen seuranta. Keskusteluapu ja antabushoito jotta lopettaisin juomisen. Olen vuotta aiemminkin ollut samanlaisessa hoidossa, silloin hoito lopetettiin liian aikaisin.Lopetin antabuksetkin kaikessa hiljaisuudessa,annoin itselleni luvan vähän juoda ,tosin liian aikaisin, sain antabusreaktion. Istuin kapakassa naama tulipunaisena..Näin siinä lopulta kävi että, repesin uudelleen. Viimeiset 20 vuotta olen ollut tapajuoppo jonka juominen on vain pahentunut.
        Nyt olen tyytyväinen saamaani hoitoon. Kolmas täysin alkoholiton viikko on takana ja itsekin iloitsen raittidestani vaikka kalja pyörii mielessä ja kovasti tekisi mieli saada se ruskea kyllä pullo käsiin. Onnekseni en voi siihen koskea.

Täälläkin ollaan raittiina.Huomenta vaan kaikille.

• kysyjä vastaa
        Eeva-Leena kirjoitti:

totesin vaan hyvissä ajoin että antabuksesta ei ole apua -päin vastoin.
        Kun kolmannen kerran aloitin raittiuden en ottanut avukseni mitään pillereitä. Tahto oli nin kova, että en tarvinnut/kaivannut mitään peloitetta tai virkistäjää.

Kun tuli mielitekoja ottaa niin lähdin juoksemaan. Juoksin kuin ajokoira pitkin metsiä ja purin ja karistin riippuvuuden riippeet puolen vuoden raittiuden jälkeen. Paino oli pudottnnut 14kg ja olo oli vahva ja reipas!

Nyt ei ole tässä maailmassa sellaista asiaa mikä saisi minut uudestaan tukahduttamaan murheeni viinaan. Olen nyt vahvempi kuin koskaan ja selättänyt se turrutuksen halun.

Kun on tahtoa ja halua riittävästi raitistumiseen niin ei siihen silloin tarvitse mitään muuta kuin korkin kiinnii laitto.

Asian jatkuva pyörittely mielessä ja ongelman hokeminen ei auta irtaantumisessa tippaakaan.

Kun raitistutaan väärin niin alkoholisti voi olla raittiina vittumaisempi ihminen kuin pikku kännissä!

Tsemppiä jatkossa!

• Huomenta kaikille! Raittiina on tässä vietetty, vaikka opettelua tämä jouten olo on ollut. Hiihtokilometrejä on kyllä kertynyt ja kunto sen mukainen. Nyt näyttää satelevan lunta, taidan pitää vapaa päivän. Raitis päivä näyttää tulevan.

• markareetta

ollaan oltu 5 päivää. Harmittava takaisku tuli pääsiäisen aikaan mutta tästä noustaan uuteen alkuun

• Raittiina.
        Vanha-isäni sanoi: et menetä mitään, vaan saat paljon enemmän. Joka sana on pitänyt paikkansa jo 11v .

• miesystäväni

hakkasi minua en tajua miksi katoin sitä niinkin pitkään.aina joi ja haukkui huoraksi, oli niin vitun mustasukkainen paska, vihasin sitä, se manipuloi mua aina kun mahollista, sain turpaani, kunnes tajusun että jops en jätä tätä paskaaa hän hakkaa mun poikanikin, onnex jätti mut rauhaan, kusiaivo

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      200
      2871
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      62
      2536
    3. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      22
      2001
    4. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      68
      1683
    5. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      143
      1463
    6. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      170
      1393
    7. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      111
      1385
    8. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      90
      1304
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      116
      1294
    10. Bim bom ovikello soi!!

Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      122
      1064
    Aihe