LAUANTAI 29.03.08

eeva-Leena

Hyvää raitista huomenta ja päivän alkua kaikille.
aamu on alkanut mukavasti puurolla ja antabuksella. Tulee hieno aurinkoinen päivä. Uimahallikin kutsuu...

8

654

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syöt

antabusta?

rehellinen perustelu?

• Eeva-Leena

Tapana ollut perjantai iltainen juominen paheni. Jos lauantai jäi väliin niin otin jo viimeistään sunnuntaina. Tissuttelua alkoi myös olla viikollakin ja tuoppien määräkin oli nousussa. Parin tuopin sijaan otin vähintään neljä.Työkaveritkin huomasivat krapula-aamut. Menin työterveyshuoltoon hoitoon-ohjaukseen. Määrättiin sännöllinen seuranta. Keskusteluapu ja antabushoito jotta lopettaisin juomisen. Olen vuotta aiemminkin ollut samanlaisessa hoidossa, silloin hoito lopetettiin liian aikaisin.Lopetin antabuksetkin kaikessa hiljaisuudessa,annoin itselleni luvan vähän juoda ,tosin liian aikaisin, sain antabusreaktion. Istuin kapakassa naama tulipunaisena..Näin siinä lopulta kävi että, repesin uudelleen. Viimeiset 20 vuotta olen ollut tapajuoppo jonka juominen on vain pahentunut.
        Nyt olen tyytyväinen saamaani hoitoon. Kolmas täysin alkoholiton viikko on takana ja itsekin iloitsen raittidestani vaikka kalja pyörii mielessä ja kovasti tekisi mieli saada se ruskea kyllä pullo käsiin. Onnekseni en voi siihen koskea.

• barbados
        Eeva-Leena kirjoitti:

Tapana ollut perjantai iltainen juominen paheni. Jos lauantai jäi väliin niin otin jo viimeistään sunnuntaina. Tissuttelua alkoi myös olla viikollakin ja tuoppien määräkin oli nousussa. Parin tuopin sijaan otin vähintään neljä.Työkaveritkin huomasivat krapula-aamut. Menin työterveyshuoltoon hoitoon-ohjaukseen. Määrättiin sännöllinen seuranta. Keskusteluapu ja antabushoito jotta lopettaisin juomisen. Olen vuotta aiemminkin ollut samanlaisessa hoidossa, silloin hoito lopetettiin liian aikaisin.Lopetin antabuksetkin kaikessa hiljaisuudessa,annoin itselleni luvan vähän juoda ,tosin liian aikaisin, sain antabusreaktion. Istuin kapakassa naama tulipunaisena..Näin siinä lopulta kävi että, repesin uudelleen. Viimeiset 20 vuotta olen ollut tapajuoppo jonka juominen on vain pahentunut.
        Nyt olen tyytyväinen saamaani hoitoon. Kolmas täysin alkoholiton viikko on takana ja itsekin iloitsen raittidestani vaikka kalja pyörii mielessä ja kovasti tekisi mieli saada se ruskea kyllä pullo käsiin. Onnekseni en voi siihen koskea.

Täälläkin ollaan raittiina.Huomenta vaan kaikille.

• kysyjä vastaa
        Eeva-Leena kirjoitti:

totesin vaan hyvissä ajoin että antabuksesta ei ole apua -päin vastoin.
        Kun kolmannen kerran aloitin raittiuden en ottanut avukseni mitään pillereitä. Tahto oli nin kova, että en tarvinnut/kaivannut mitään peloitetta tai virkistäjää.

Kun tuli mielitekoja ottaa niin lähdin juoksemaan. Juoksin kuin ajokoira pitkin metsiä ja purin ja karistin riippuvuuden riippeet puolen vuoden raittiuden jälkeen. Paino oli pudottnnut 14kg ja olo oli vahva ja reipas!

Nyt ei ole tässä maailmassa sellaista asiaa mikä saisi minut uudestaan tukahduttamaan murheeni viinaan. Olen nyt vahvempi kuin koskaan ja selättänyt se turrutuksen halun.

Kun on tahtoa ja halua riittävästi raitistumiseen niin ei siihen silloin tarvitse mitään muuta kuin korkin kiinnii laitto.

Asian jatkuva pyörittely mielessä ja ongelman hokeminen ei auta irtaantumisessa tippaakaan.

Kun raitistutaan väärin niin alkoholisti voi olla raittiina vittumaisempi ihminen kuin pikku kännissä!

Tsemppiä jatkossa!

• Huomenta kaikille! Raittiina on tässä vietetty, vaikka opettelua tämä jouten olo on ollut. Hiihtokilometrejä on kyllä kertynyt ja kunto sen mukainen. Nyt näyttää satelevan lunta, taidan pitää vapaa päivän. Raitis päivä näyttää tulevan.

• markareetta

ollaan oltu 5 päivää. Harmittava takaisku tuli pääsiäisen aikaan mutta tästä noustaan uuteen alkuun

• Raittiina.
        Vanha-isäni sanoi: et menetä mitään, vaan saat paljon enemmän. Joka sana on pitänyt paikkansa jo 11v .

• miesystäväni

hakkasi minua en tajua miksi katoin sitä niinkin pitkään.aina joi ja haukkui huoraksi, oli niin vitun mustasukkainen paska, vihasin sitä, se manipuloi mua aina kun mahollista, sain turpaani, kunnes tajusun että jops en jätä tätä paskaaa hän hakkaa mun poikanikin, onnex jätti mut rauhaan, kusiaivo

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe