Putkimiehet ovat oikeassa

Kuten tällä viikolla olemme nähneet, 4" skeida ei mahdu 3" putkeen.
Suomi24 viemärikin meni tukkoon, kun käytimme niin paksua tekstiä toisistamme.
Siivotkaamme siis suumme ja lahjoitetaan skeidat lannoitteeksi kevään kukkasille.

18

947

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

      Todellakin, näyttää siltä että pöly olisi laskeutunut ja autereinen kirkkaus laskeutunut palstalle ja että aurinko jne. Täällä on kuulemma ollut teknisiä katkoksiakin...

      Asiaan: panin merkille Vanhasen lausunnon, jonka mukaan on täysin voimin ponnisteltava telakkateollisuuden säilymiseksi Euroopassa! EUROOPASSA! Miks' ei Suomessa? Kaikki teollisuus melkein tyrkytetään poliitikkojen toimesta maasta pois. Onko kukaan kuullut ministereidemme korostavan Suomen kansallista etua yhdessäkään merkittävässä asiassa?

      • Mallamargareetta

        Kohta siirrytään kesaikaan ja luulisi kaikkien mielen kirkastuvan ja kevenevän. Kevään herääminen luonnossa on aina yhtä suuri ihme ja ilon aihe, joten koirankakat tienposkessa kestää siinä sivussa.jne.

        Telakkateollisuudesta sen verran, että jo kertaalleen ovat Suomen veronmaksajat pelastaneet suurosakeomistajien Wärtsilän sijoitukset. Saarikangas saatiin konkurssipesän hoitajaksi, ja koituhan siitä hyvä kaikelle kansalle. Stora Ensolle ei rahoja ole tippunut, ehkä tämä on nyt eri luokan asia. Olen sitä mieltä, että valtion pitää tulla nyt telakkateollisuutemme pelastamiseen mukaan, mutta ihmettelen, millä perusteella noita pelastuskohteita valitaan.


      • Maalaismies*
        Mallamargareetta kirjoitti:

        Kohta siirrytään kesaikaan ja luulisi kaikkien mielen kirkastuvan ja kevenevän. Kevään herääminen luonnossa on aina yhtä suuri ihme ja ilon aihe, joten koirankakat tienposkessa kestää siinä sivussa.jne.

        Telakkateollisuudesta sen verran, että jo kertaalleen ovat Suomen veronmaksajat pelastaneet suurosakeomistajien Wärtsilän sijoitukset. Saarikangas saatiin konkurssipesän hoitajaksi, ja koituhan siitä hyvä kaikelle kansalle. Stora Ensolle ei rahoja ole tippunut, ehkä tämä on nyt eri luokan asia. Olen sitä mieltä, että valtion pitää tulla nyt telakkateollisuutemme pelastamiseen mukaan, mutta ihmettelen, millä perusteella noita pelastuskohteita valitaan.

        Vähitellen (aika nopeasti) valta siirtyy kokonaan keskuksiin. Vaalijärjestelmämme suosii suuria asutuskeskuksia. Kemijärven tapaiset tapahtumat yleistyvät. Euroopassa myös maiden rajat hämärtyvät. Parhaat yritykset siirtyvät suuriin maihin sikäli kuin pysyvät yleensä EU:n alueella.

        Ennenvanhaan Suomi oli syrjäinen maa, mutta itsenäinen. Nyt Suomi alkaa olla vain nimi Euroopan periferiassa, syrjäisempi kuin koskaan. Tietyssä mielessä on hyväkin olla syrjässä, siksi kaiketi esi-isämme ovat tänne hakeutuneet. Mutta eihän täällä voi elää jos elinkeinot viedään; ja ne viedään elleivät hallitusmiehemme osaa sitä puolustaa.

        Kyllä Sinä Mallamargareeta kuulut palstan aktiiveihin, kirjoitathan hyvin ja asiallisesti. Kukin kirjoittaa tyylillään, tulkitsee omia ajatuksiaan ja tuntojaan, toiset kevyesti toiset vakavasti. Sillä tavalla palsta toimii - jos toimii.


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Vähitellen (aika nopeasti) valta siirtyy kokonaan keskuksiin. Vaalijärjestelmämme suosii suuria asutuskeskuksia. Kemijärven tapaiset tapahtumat yleistyvät. Euroopassa myös maiden rajat hämärtyvät. Parhaat yritykset siirtyvät suuriin maihin sikäli kuin pysyvät yleensä EU:n alueella.

        Ennenvanhaan Suomi oli syrjäinen maa, mutta itsenäinen. Nyt Suomi alkaa olla vain nimi Euroopan periferiassa, syrjäisempi kuin koskaan. Tietyssä mielessä on hyväkin olla syrjässä, siksi kaiketi esi-isämme ovat tänne hakeutuneet. Mutta eihän täällä voi elää jos elinkeinot viedään; ja ne viedään elleivät hallitusmiehemme osaa sitä puolustaa.

        Kyllä Sinä Mallamargareeta kuulut palstan aktiiveihin, kirjoitathan hyvin ja asiallisesti. Kukin kirjoittaa tyylillään, tulkitsee omia ajatuksiaan ja tuntojaan, toiset kevyesti toiset vakavasti. Sillä tavalla palsta toimii - jos toimii.

        Läänien hävityksessä lienee kysymys julkishallinnon kulujen vähentämisestä.

        Lääninhallitusten toiminnassa oli menneinä vuosikymmeninä paljonkin "ihmeellistä asiaa", etenkin huonoa.

        Helsingissä on häikäilemätön valtakeskittymä.

        Sipoosta vietiin osa kansalaisilta lupaa kysymättä.

        Päkkaupunkiseudun suuria kuntia, Helsinki, Espoo, Vantaa, ei voitu yhdistää Suur-Helsingiksi.

        On liian paljon valtakunnantasoisia päättäjiä, joiden asioihin ei korkeinkaan hallitusvalta uskalla puuttua.

        Osaisivatkohan jakaa kolmella? Hallintokulut pienenisivät nimittäin suunnilleen noin. Suuriäänisiä varpaille sotkettuja olisi liikaa.

        Suurella mielenkiinnolla seuraan Kemijärviliikettä.

        Vieläkö Suomen kansalainen pystyy puolustamaan etujaan. Uskotteko te?


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Vähitellen (aika nopeasti) valta siirtyy kokonaan keskuksiin. Vaalijärjestelmämme suosii suuria asutuskeskuksia. Kemijärven tapaiset tapahtumat yleistyvät. Euroopassa myös maiden rajat hämärtyvät. Parhaat yritykset siirtyvät suuriin maihin sikäli kuin pysyvät yleensä EU:n alueella.

        Ennenvanhaan Suomi oli syrjäinen maa, mutta itsenäinen. Nyt Suomi alkaa olla vain nimi Euroopan periferiassa, syrjäisempi kuin koskaan. Tietyssä mielessä on hyväkin olla syrjässä, siksi kaiketi esi-isämme ovat tänne hakeutuneet. Mutta eihän täällä voi elää jos elinkeinot viedään; ja ne viedään elleivät hallitusmiehemme osaa sitä puolustaa.

        Kyllä Sinä Mallamargareeta kuulut palstan aktiiveihin, kirjoitathan hyvin ja asiallisesti. Kukin kirjoittaa tyylillään, tulkitsee omia ajatuksiaan ja tuntojaan, toiset kevyesti toiset vakavasti. Sillä tavalla palsta toimii - jos toimii.

        Lääninhallitusten kohdalla lienee kysymys kustannussäästöistä hallintokuluissa.

        Helsigissä on valtava valtakunnantasoinen valtakeskittymä.

        Helsiniä, Espoota ja Vantaata ei voitu liittää Suur-Helsingiksi. Mikä kustannussäästö ja lisäalue rakentamiseen Vantaalla ja Espoossa.

        Sipoolta ryöstettiin maata Helsigille. Oikeaksi teoksi todettiin.

        Miten käy muuten Kemijärviliikkeen. Nujerretaanko kansalaisliike?


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Läänien hävityksessä lienee kysymys julkishallinnon kulujen vähentämisestä.

        Lääninhallitusten toiminnassa oli menneinä vuosikymmeninä paljonkin "ihmeellistä asiaa", etenkin huonoa.

        Helsingissä on häikäilemätön valtakeskittymä.

        Sipoosta vietiin osa kansalaisilta lupaa kysymättä.

        Päkkaupunkiseudun suuria kuntia, Helsinki, Espoo, Vantaa, ei voitu yhdistää Suur-Helsingiksi.

        On liian paljon valtakunnantasoisia päättäjiä, joiden asioihin ei korkeinkaan hallitusvalta uskalla puuttua.

        Osaisivatkohan jakaa kolmella? Hallintokulut pienenisivät nimittäin suunnilleen noin. Suuriäänisiä varpaille sotkettuja olisi liikaa.

        Suurella mielenkiinnolla seuraan Kemijärviliikettä.

        Vieläkö Suomen kansalainen pystyy puolustamaan etujaan. Uskotteko te?

        Tämä viestini ei lähtenyt "aikanaan" vaan sain ilmoituksen toimintahäirostä. Lähetin uudestaankin, jolloin sain syytteen massapostituksesta.

        Tämä on varsinainen eitoimi24.fi


      • Mallamargareetta kirjoitti:

        Kohta siirrytään kesaikaan ja luulisi kaikkien mielen kirkastuvan ja kevenevän. Kevään herääminen luonnossa on aina yhtä suuri ihme ja ilon aihe, joten koirankakat tienposkessa kestää siinä sivussa.jne.

        Telakkateollisuudesta sen verran, että jo kertaalleen ovat Suomen veronmaksajat pelastaneet suurosakeomistajien Wärtsilän sijoitukset. Saarikangas saatiin konkurssipesän hoitajaksi, ja koituhan siitä hyvä kaikelle kansalle. Stora Ensolle ei rahoja ole tippunut, ehkä tämä on nyt eri luokan asia. Olen sitä mieltä, että valtion pitää tulla nyt telakkateollisuutemme pelastamiseen mukaan, mutta ihmettelen, millä perusteella noita pelastuskohteita valitaan.

        Niin siten siirryttiin kesäaikaan ja myöhään herättiin.

        Tuosta valtion tuomasta avusta tulee mieleen vuosien takainen apu, muistaakseni se koski Ruosiin suuntautuvaa lauttaliikennettä.
        Iso summa yhteistä rahaa pelasti liikenteen. Outoa oli, että muutamaa kuukautta myöhemmin suunnilleen sama summa jaettiin osakkenomistajille osinkotuloina.
        Niin että sellaista tukea.
        Joku varmaan muistaa paremmin ja korjaa.

        Miten muuten Suomi voi neuvotella Acerin omistuksesta, kun se ei omista sitä?


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Tämä viestini ei lähtenyt "aikanaan" vaan sain ilmoituksen toimintahäirostä. Lähetin uudestaankin, jolloin sain syytteen massapostituksesta.

        Tämä on varsinainen eitoimi24.fi

        Minultakin jäi viesti jonnekin. Kun yritin samaa uudelleen, tuli tuo moite uudelleen lähettämisestä.
        Kaipa se teksti jossain on ja saattaa löytyäkin, kunhan kiertää ensin maapallon.


      • Jopel kirjoitti:

        Niin siten siirryttiin kesäaikaan ja myöhään herättiin.

        Tuosta valtion tuomasta avusta tulee mieleen vuosien takainen apu, muistaakseni se koski Ruosiin suuntautuvaa lauttaliikennettä.
        Iso summa yhteistä rahaa pelasti liikenteen. Outoa oli, että muutamaa kuukautta myöhemmin suunnilleen sama summa jaettiin osakkenomistajille osinkotuloina.
        Niin että sellaista tukea.
        Joku varmaan muistaa paremmin ja korjaa.

        Miten muuten Suomi voi neuvotella Acerin omistuksesta, kun se ei omista sitä?

        tulihan tämä.


      • Jopel kirjoitti:

        Niin siten siirryttiin kesäaikaan ja myöhään herättiin.

        Tuosta valtion tuomasta avusta tulee mieleen vuosien takainen apu, muistaakseni se koski Ruosiin suuntautuvaa lauttaliikennettä.
        Iso summa yhteistä rahaa pelasti liikenteen. Outoa oli, että muutamaa kuukautta myöhemmin suunnilleen sama summa jaettiin osakkenomistajille osinkotuloina.
        Niin että sellaista tukea.
        Joku varmaan muistaa paremmin ja korjaa.

        Miten muuten Suomi voi neuvotella Acerin omistuksesta, kun se ei omista sitä?

        Kyseessä oli Silja-Line. "Vaikeuksissa" kamppailleen laivayhtön henkilökunta, suostui alentamaan palkkojaan ja onnistui.

        Henkilökunta onnistui niin hyvin, että osakkaat palkittiin runsain osingoin.

        Muistini mukaan asiaa juhlittiin laivalla. Ketkähän palvelivat???


    • Mielenkiintoista on nähdä "skeidantyönnön" lopulliset seuraukset.

      Paripäiväisen analysoinnin jälkeen on voitu löytää jotakin merkittävää palstakakan joukosta.

      Saa nähdä, ihanko tässä kohta meikäpoikakin lusii niinkuin on vihjailtu.

      • kai75

        Tehdä seuraa.
        Täälä kotomaassa on hyvät oltavat "ns vankilassa" talo tarjoaa täyshoidon.

        Toista Arabi valtioissa "sielä talo tarjoaa ainoastaa veden ja kuukauden raipat". Suku suorittaa ravinto (ruoka) huolon.


      • meikäläinenkin saanut osansa ,se vaan tuli oikein sähköpostiin.
        Ja sanottiin että korkea ikäni ei ole esteenä toimenpiteille jotka kohdistuvat minun persoonaani.
        Olenhan minä aikoinani sanonut jotain ,joka ei ole mennyt huumorinpiikkiin .
        Mutta luulisin että ne on jo unohdettu ,ainakin toivon niin.
        Tämä joka laittoi sitä sähkö postia ,ei haluakkaan unohtaa mitään ,hänellä on pakkomielle.
        Ja asia josta hän minua syyttää ei edes kuulu minulle.
        Luulisin ,että hänellä on jotain kaunaa nais sukupuolta kohtaan, yleensäkkin täällä palstalla.


    • eei,,

      lähe

    • Korjaa

      Kyttyrät!

      • on ****

        Aikanaan.


      • on **** kirjoitti:

        Aikanaan.

        että tänne ei jää meitä kyttyröitä ,kun kuolema korjaa .

        JOKAISEN.:=(


      • on **** kirjoitti:

        Aikanaan.

        kirjoittaa jäähyväisiä ,tavataan taas.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe