Moi!
En oikein tiedä kovin paljoa autoista, enkä renkaista, joten käännyn asiantuntijoiden puoleen.
Olen ostamassa uusia kesärenkaita Peugeot 307 sw autooni. Siinä rengaskoko 195/65/15.
Tarpeena olisi ihan parhaasta päästä olevat renkaat, hinnalla ei sinäänsä ole niin isoa merkitystä - perheeni turvallisuus on etusijalla. Olen vähän seuraillut rengastestejä, ja arvelen, että hommaan joko Michelinin uudet tai sitten Continental premiumcontact2 merkkiset. Vai olisiko Bridgestone Turanzat...
Ongelmani on siis että en vaan oikein osaa päättää, kun en tiedä mitkä olisivat kokonaisuutena parhaat.
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!
Continental
16
4565
Vastaukset
- ..............................
Siellä on testituloksia sekä autoilijoiden käyttökokemuksia pisteytettynä. Valitse näistä omien mieltymystesi mukaan painottaen paras rengas.
Huomaa kuitenkin että tyretest.com:in pisteytys kulkee "väärinpäin" eli 1 on paras, ja 6 taas huonoin.
http://www.tyretest.com/ - ...
Jos perheesi turvallisuus on etusijalla, niin silloin valintasi on luonnollisesti ilman PAH-yhdisteitä valmistettu Nokian rengas.
Etenkin jos ajat pääsääntöisesti Suomessa, niin kannattaa hankkia täällä täkäläisiin oloihin suunniteltu rengas.
Saksalainen rengas saattaa olla parempi heikäläisissä moottoritienopeuksissa, mutta sellainen hurjastelu ei taas sovi yhtälöön, mikäli perhettä halutaan kuljettaa turvallisesti.- .....................
Ovat olleet Euroopassa kiellettyjä jo vuosikaudet, eikä siis mikään nokian renkaiden keksintö tai innovaatio nämä "ympäristöystävälliset" kumit.
- keksintö
..................... kirjoitti:
Ovat olleet Euroopassa kiellettyjä jo vuosikaudet, eikä siis mikään nokian renkaiden keksintö tai innovaatio nämä "ympäristöystävälliset" kumit.
Nokian renkaat on tässäkin asiassa edelläkävijä.
http://www.tekniikkatalous.fi/tk/article31649.ece
"Nokian Renkaat on maailman ainoa rengastehdas, joka valmistaa tuotteensa käyttäen vain puhdistettuja öljyjä."
Jos PAH-yhdisteet ovat mukamas Euroopassa kiellettyjä, niin eihän täällä saisi myydäkään muita kuin Nokian renkaita. - mitään.
On se kumma että oli kyse renkaista tai öljyistä niin ketjuun ilmestyy ainakin yksi nokian- tai mobiluskovainen julistamaan sanomaansa vaikkei kyseisiä merkkejä edes käsitellä.
Muutenkin pehmytalustaiseen ranskalaiseen velttorunkoinen nokian on kuin piste iin päälle, eikä missään hyvässä mielessä. - mitäh.
mitään. kirjoitti:
On se kumma että oli kyse renkaista tai öljyistä niin ketjuun ilmestyy ainakin yksi nokian- tai mobiluskovainen julistamaan sanomaansa vaikkei kyseisiä merkkejä edes käsitellä.
Muutenkin pehmytalustaiseen ranskalaiseen velttorunkoinen nokian on kuin piste iin päälle, eikä missään hyvässä mielessä.Et näköjään ole ikinä koskenutkaan renkaisiin. Miten voit väittää nokialaisten olevan löysärunkoiset? Otetaan verrokiksi ranskanihme Misukka. Miseliini on aivan tajuttoman löysärunkoinen rengas ja ilmeisesti sopii hyvin yhteen niiden löysien ranskanpatonkien kanssa.
Sporttisempaan ajokkiin suosittelen jämäkkää nokialaista. Öljynä kannattaa toki käyttää Mobilia, sillä Nesteen öljyt eivät ihan ranskalaismerkin veroisia ole, vaikka nekin on tehty Suomessa.
Kysymys kuuluu siis edelleen, että miksi väität nokilaisia löysärunkoisiksi, joita ne eivät siis todellakaan ole? - Continentalilla
mitäh. kirjoitti:
Et näköjään ole ikinä koskenutkaan renkaisiin. Miten voit väittää nokialaisten olevan löysärunkoiset? Otetaan verrokiksi ranskanihme Misukka. Miseliini on aivan tajuttoman löysärunkoinen rengas ja ilmeisesti sopii hyvin yhteen niiden löysien ranskanpatonkien kanssa.
Sporttisempaan ajokkiin suosittelen jämäkkää nokialaista. Öljynä kannattaa toki käyttää Mobilia, sillä Nesteen öljyt eivät ihan ranskalaismerkin veroisia ole, vaikka nekin on tehty Suomessa.
Kysymys kuuluu siis edelleen, että miksi väität nokilaisia löysärunkoisiksi, joita ne eivät siis todellakaan ole?Niin tiedät sitten mistä puhutaan ja mikä on vertailukohta.
Ja tässä ketjussa ei todellakaan kysytty mitään mistään nokioista. - saa toki
Continentalilla kirjoitti:
Niin tiedät sitten mistä puhutaan ja mikä on vertailukohta.
Ja tässä ketjussa ei todellakaan kysytty mitään mistään nokioista.Olihan mulla auton ensiasennusrenkaana Contit, mutta kulahtivat alle kymppitonnin sakkorajalle, joten se niistä.
Contit pitää unohtaa heti kättelyssä. Siirretään keskustelu nykyaikaisiin tuotteisiin.
Nokian renkaat on tällä hetkellä alan kannattavin valmistaja. Ja syynä siihen on tämän hetken parhaat tuotteet.
Alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi, että Bridgestonella saattaa olla hallussaan Nokian renkaiden tietotaitoa. Joten jos valinta on tehtävä Continentalin ja Bridgestonen väliltä, niin kannattaa tottakai valita Bridgestone.
- kuluttajan asialla
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/default.asp?ComponentID=4796&SourcePageID=8762#1
Klikkaa ensin minkä rengaskoon testin haluat lukea.
Sitten avaa taulukko: Alle Reifenergebnisse im Überblick: Tabelle
Siellä on eritelty osa-alueiden arvostelut. saksa-englanti sanakirja löytyy babelfish.altawista.com osoitteesta- lopputuloksia
Tuolla on aika kattava lista eri vertailujen lopputuloksista:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=4063&sivu=1
Eri osa-alueiden tuloksia varten joutuukin sitten hankkimaan ko. lehden numeron. Painotuksethan eivät lopputuloksissa ole useinkaan jokaiseen makuun sopivia.
Vielä kun joku viitsisi tehdä renkaiden kestotestin.
- PSA-autoilija
Mulla on pyörinyt PSA-autoissa nyt 3 sarjaa Continentalin PremiumContacteja. 2 sarjaa oli PremiumContact ykköstä, viimeisin kakkosta. Ei pahaa sanottavaa, erinomainen ajettava ja hiljainen.
Nokialaista en laittaisi ranskalaisen auton alle. Ei toimi. Nimimerkillä Kokemusta on.- alkuperäinen kirjoittaja
Kiitos kaikille viesteistä!
Katsoin nuo pari linkkiä ja päädyin Continentaliin. Laitoin jo tarjouspyynnötkin paikkakuntani eri rengasliikkeisiin ja edullisimman ja kalleimman hintaerot olivat 40€, joten kannattaa kilpailuttaa!!
Kiitos ja turvallista matkaa!
tuossa vaikka hyvii merkkei continental,gislaved, nokian voit sulkee pois jos et äänekästä halua!! tuokin on hyvä laadultaan ja ei kovin hinnakaskaan Sportiva continentalin tekemä!!!!! siin hyviä
- OHHOHHOIJAA
On muuten hiukan sälittävää täällä suomessa tiukasti pitää kiinni "Nokia on edelläkävijä"ajattelumallista, ihan vihjeeksi, Nokialla töissä porukkaa n 3500, Goodyearilla, michelinillä ja Briggarilla kaikilla n 80.000-1.00.000 ja hiukan suuremmat resurssit renkaan kehittämiseen ja testaamiseen.
- tietoo
OHHOHHOIJAA kirjoitti:
On muuten hiukan sälittävää täällä suomessa tiukasti pitää kiinni "Nokia on edelläkävijä"ajattelumallista, ihan vihjeeksi, Nokialla töissä porukkaa n 3500, Goodyearilla, michelinillä ja Briggarilla kaikilla n 80.000-1.00.000 ja hiukan suuremmat resurssit renkaan kehittämiseen ja testaamiseen.
Vastaanpa ajatukseesi ihan sillä mielellä että,määrä ei korvaa laatua! Otetaan ihan vaan muutama yksinkertainen esimerkki.Bridgestonen talvirenkaat(Nasta) valmistetaan Suomessa. Katsoppa vaikka pintamalli hkpl 4 tai noraza 2? yksi yhteen on tehty.Toisekseen tietääkseni Bridgestone on Nokian renkaiden suurin omistaja.Eli ei ole välttämättä kyse siitä onko suuri vai pieni. Vaan siitä että,esim,,Nokian Renkaat otti ensimmäisenä käyttöön ympäristöystävällisemmät matala-aromaattiset öljyt, ainutlaatuinen infokenttä,kulumisvaroitin/ilmoitin(EDELLÄKÄVIJÄ) kulutuspinnassa.(Patentoituja juttuja muuten)Sinä et taida arvostaa SUOMALAISTA työtä? Minä uskon Suomalaiseen osaamiseen. Ainoa harmi on siinä etä, globaali maailma vie ne osaamisen tuotot maailmalle.PS:Nokian Renkaista yli 80% on ulkoimaalaisten omistuksessa.PS PS:Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että Suomessa on huippuosaamista kaikilla teknologian alueilla.
- fdsdhghgfhfdhhfghdhdg
OHHOHHOIJAA kirjoitti:
On muuten hiukan sälittävää täällä suomessa tiukasti pitää kiinni "Nokia on edelläkävijä"ajattelumallista, ihan vihjeeksi, Nokialla töissä porukkaa n 3500, Goodyearilla, michelinillä ja Briggarilla kaikilla n 80.000-1.00.000 ja hiukan suuremmat resurssit renkaan kehittämiseen ja testaamiseen.
Kumi kuin kumi, noilla suurilla valtaosa työntekijöistä on tuotannollisissa tehtävissä. Ei se renkaiden suunnittelu nyt mitään ihmetiedettä ole. Aina välillä joku tekee jonkun uuden keksinnön ja pian se on kaikissa renkaissa.
Kyllä Nokian voi olla hyvinkin lähellä todellisia merkkirenkaita. Mutta niin on moni moni muukin. Jostain syystä suomalaisissa kesärengastesteissä nokia pääsee aina kärkikolmikkoon. Ihmettelenpä miksi. Yleensä sanallisissa arvosteluissa nokian menestyy, ja edes mainituista puutteista ei rokoteta pisteitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172