Tuleeko noita perkeleen täitä itä naapurista, kun niitä riitää joka lähtöön. Vaimokin sanoo, että päätä kutittaa, mutta mitään todistetta ei aina löydy??? Kolme kertaa on kämppä pistetty mullin mallin. Miksi näiden täiden levinneisyydestä ei puhuta??? Potuttaa niin vietävästi.
Täit
6
610
Vastaukset
- Ovat peräisin
Vastaus on kyllä.Hesarissa on mennyt juttusarja Suomen sodasta,jolloin Ruotsi menetti Suomen venäläisille.Silloin kun venäläiset hyökkäsivät Suomeen tuli venäläisten mukana myös rotta ja russakka.Toki meillä oli jo aiemminkin ollut noita "iljetyksiä",mutta kanta oli toinen ja uudet lajit levisivät nopeasti koko maahan.Täällähän meillä on vieläkin kasveja joita tuli venäläisten viljan mukana ja levisi luontoon.Juttusarja on muuten ollut mielenkiintoinen ja avartava.
- kuti
Mistähän vaimos on niitä täitä saanu?Kysyitkö?salli mun nauraaaa....
- "siivoushullu"
Niitä täitä ei tule itä naapurista, niitä tulee ihan siitä sinun naapurista. Voisihan siitä omasta siisteydestä pitää kiinni, käydä pesulla säännöllisesti ja käyttää shampoota, suihkusaippuaa vai eikö niihin raha löydy? Saunassa käynti kaksi kertaa viikossa ja "täsmä" pesua kasvot, hampaat, kainalot, ja "alakerta". Näin kunnoitat muita ihmisiä omalla puhtaudellasi. Täi ongelmaan perussääntö, kampaa hiuksesi päivittäin, on muuten faktaa.... Siivotakkin voi säännöllisesti, vähintään kerran viikossa imuroida ja pestä vessan pöntön, ei saitiaiset liiku eikä muutkaan bakteerit.
- kortsikka
Olen työni puolesta tutustunut useasti tuohon täi ongelmaan. Todellakaan se ei johdu enää nykyisin likaisista oloista. Lisäksi nyky täit ovat kehittäneet immuunin toisiin täisampoisiin. Ompa meidän oma lapsikin saanut, eka luokalla ollessa täitä ja itse olin silloin vielä tietämätön. Huusin kuin hullu ja olin ihan paniikissa. Lapsia oli sitten koulussa jo aiemmin valistettu asiasta ja tytär vaan tokaisi "tämmöstä tää elämä välillä on.. ja nää saa kyllä pois.
Tässä kopiotua faktaa..
"Helpoimmin täitä saavat 3-11-vuotiaat lapset. Pikkulasten keskuudessa niitä esiintyy yhtä paljon tytöillä ja pojilla. Kun lapset kasvavat, tytöt pitkine hiuksineen saavat täitä useammin kuin pojat. Yleinen luulo on, että täit johtuvat hiusten likaisuudesta se ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Usein toistuva hiustenpesu ei estä täiden saamista.
Täi on loishyönteinen, joka elää imemällä verta ihmisen päänahasta. Se on 2-4 mm pitkä ja väriltään harmahtava. Täi elää päänahan tuntumassa, josta se etsii lämpöä ja kosteutta. Se on nopealiikkeinen, ja siksi sitä voi olla vaikea havaita hiusten seasta. " - vääärääää tietoa
Täiden tulolla ei ole hygienian kanssa mitään tekemistä. Ne tarttuu (lue jostai asiallista tietoa) vaikka pesisit itteäsi sata krt päivässä.
Yleensä koulut ja päiväkodit ovat otollisia paikkoja. Kokemusta on lapset "saivat" koulusta täitä ja aikamoinen rumba pestä kaikki kamppeet ja käsitellä päät mutta lähtivät yhdellä hoidolla. - Ketju 1
Siisteydellä tai hiusten puhtaudella ei täitä estetä. Päinvastoin täit viihtyvät paremmin, minkä puhtaammat hiukset ovat ja karttaa ns. rasvalettejä. Jos et usko, niin googlaappa päätäi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321473
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021183En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015- 29989