Koirasivuja eli myydään/annetaan on hirveän paljon vanhoja koiria. En voi ymmärtää jos on pitänyt koiraa vaikka 8-9v pennusta asti että pystyisi siitä luopumaan vento vieraalle ihmiselle. Eikö parempi vaihtoehto olisi viimeinen piikki. Vanha koira on täynnä pitkän elämän tuomia rutiinia omistjansa kanssa.Musta mikään ei ole niin ihana kun vanheneva koira se lukee mua ja minä sitä. Todella harvalla on tosi tarve luopua, ollaan vaan kyllästytty nykyään kun niin helposti otetaan ja jätetään myös ihmissuhteissa.Miettikää tarkkaan kun otatte koiran tai yleensä eläimen, Eläin ei ole hetken viihdyke rikä myöskään syrjäänlykättävä vanhetessaan.
Vanha ja ..
4
190
Vastaukset
- _Eläinrakas
Olen aivan samaa mieltä! Nillä ihmisillä ei ole älyn väläystäkään, jotka luovuttavat tuntemattomille koiriansa joita ovat pitäneet kauan. Ja ties kuka tietäisi vaikka uusi omistaja ei olisikaan kovin eläinystävällinen..Nykyään kun ihmisiä on kaiken näköisiä. En minä kyllä luovuttaisi koiraani yhtään kenellekkään!
.-.-.-.-.-.-
Oli erittäin hyvä että tällainenkin asia tuli esille. Olisi todella hyvää jos ihmiset ottaisivat tuohon kantaa! Koska asia koskee monia faktoja. - niksu
ole viimeinen piikki vanhan koiran ainoa mahdollisuus.
Mulle tuli välitettäväksi 8 v koira, kun omistaja kuoli liikenneonnettomuudessa. Vanhempani sitten ottivat koira, kun heiltä oli kuollut vanha koira muutama kuukausi aikaisemmin. Hyvin koira sopeutui uuteen kotiinsa. Koira on nyt 11 v ja siis ollut uudessa kodissaan kohta kolme vuotta. Voi oikein hyvin. Miksi se olisi pitänyt lopettaa?- ole vanha
Aika monessa rodussa 8-9-vuotias koira ei todellakaan ole vanha ja valmis piikille. Aika usein edessä on vielä noin 6 vuotta ihan kelvollista koiranelämää!
- bebettoges
Kyllä olen samaa mieltä jos koiran hankkii niin miettii tarkaan että jaksaako ja onko elämäntilanne sama vai onko kenties menossa tulevaisuudessa ehkäpä ulkomaille vauodeksi tms. koirillakin on tunteet ne kiintyvät omistajiinsa.Eivät ole heittopusseja joita viskellään omistajan mielenmuutoksien vuoksi eeskahtaalle.Menkää hyvät immeiset itseenne ja katsokaa peiliin ei luontokappaleet ole meidän omien vaihtelevien mielenmuutoksiemme orjia.Koira elää parhaimmillaankin 18vuotiaaksi joten se on pitkäaika enkä suo mitään tuollaisia kärsimyksiä eläimille.Tietysti tuollaiset omistajan kuolema ynm. sellaist ovat oma lukunsa mutta niissäkään ei aina eläimille käy tasan onnenlahjat sillä yhtäkkiä johonkin perheeseen pakottavan tilanteen vuoksi otettu eläin ei ole pitkän harkinnan tulos joten siitä on helppo luopua ja näin kiertopussin elämä alkaa.Miettikää tosissaan ennenkuin otarre luontokappaleita onko niillä luonanne pysyvä elinikäinen koti.Onko karsivällisyyttä ja jaksamista.T.Eläinten ystävä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062521Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938