Pariisi heinäkuussa?

kaksin pariisiin

Mietimme pariisinmatkaa heinäkuussa, mutta mahtaako se olla hirveän ruuhkainen ajankohta? Ja kuinka kauan ykkösnähtävyyksiin pitää yleensä jonotella (Eiffel, Louvre jne.). Mietimme hotelleista Best Western Opera Celte La Fayette -hotellia, olisiko kenelläkään siitä kokemuksia. Muutenkin kaikki vinkit ovat tervetulleita. Olemme vähän alle nelikymppinen pariskunta ja matkabudjettimme hotellin ja lentojen osalta on n. 700-1000 € yhteensä. Mistä matkatoimistosta matka kannattaisi varata?

9

1938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nmv

      www.ebookers.fi ja jo vain löytyy reilulla 700 eurolla kahdelle hyvin matkoja majoituksineen. Minä tein juuri äsken hyvän löydön tuolta sivustolta

    • fred1

      Montako päivää aiotte olla, ajattelemallanne budjetilla ei kauaa Pariisissa juhlita.

      • Nimetön

        Budjetti olisi lentoihin ja hotelliin. Mielellään viikkoa ajteltiin. Eli ruoka, nähtävyydet ym. olemisen kulut on sitten asia erikseen.


      • ajankohdasta
        Nimetön kirjoitti:

        Budjetti olisi lentoihin ja hotelliin. Mielellään viikkoa ajteltiin. Eli ruoka, nähtävyydet ym. olemisen kulut on sitten asia erikseen.

        Heinäkuun sisälläkin on vaihtelua. Kerran matkustin aivan heinäkuun alussa, ja jonot olivat ok. Ainahan niitä Pariisissa toki on. Toisen kerran matkustin aivan heinäkuun lopussa. Silloin jäi väliin mm. Eiffel-torni, koska jonotus olisi vienyt jo alhaalla noin kolme tuntia, ja ylös asti menevää hissiä olisi saanut odottaa vielä pari tuntia.

        Jos siis on varaa valita, mieluummin vaikka kesäkuussa. Hotellihinnoissa ei välttämättä silti ole suurta eroa.

        Lennot ja hotelli kannattaa varata erikseen, niin saa yleensä halvimmat tarjoukset hyödynnettyä. Olen havainnut, että matkatoimistojen tarjouspaketit eivät usein ole kummoisia tarjouksia verrattuna siihen, että varaa kaiken itse.


      • Jonottaja
        ajankohdasta kirjoitti:

        Heinäkuun sisälläkin on vaihtelua. Kerran matkustin aivan heinäkuun alussa, ja jonot olivat ok. Ainahan niitä Pariisissa toki on. Toisen kerran matkustin aivan heinäkuun lopussa. Silloin jäi väliin mm. Eiffel-torni, koska jonotus olisi vienyt jo alhaalla noin kolme tuntia, ja ylös asti menevää hissiä olisi saanut odottaa vielä pari tuntia.

        Jos siis on varaa valita, mieluummin vaikka kesäkuussa. Hotellihinnoissa ei välttämättä silti ole suurta eroa.

        Lennot ja hotelli kannattaa varata erikseen, niin saa yleensä halvimmat tarjoukset hyödynnettyä. Olen havainnut, että matkatoimistojen tarjouspaketit eivät usein ole kummoisia tarjouksia verrattuna siihen, että varaa kaiken itse.

        Mihin te jonotitte alhaalla 3 tuntia? Eihän siellä jonoteta kuin hisseihin. Toiseen kerrokseen, joka on jo tarpeeksi korkealla, riittää pahinpaankin turistiaikaan tunnin jonotus.


      • Jonoon
        ajankohdasta kirjoitti:

        Heinäkuun sisälläkin on vaihtelua. Kerran matkustin aivan heinäkuun alussa, ja jonot olivat ok. Ainahan niitä Pariisissa toki on. Toisen kerran matkustin aivan heinäkuun lopussa. Silloin jäi väliin mm. Eiffel-torni, koska jonotus olisi vienyt jo alhaalla noin kolme tuntia, ja ylös asti menevää hissiä olisi saanut odottaa vielä pari tuntia.

        Jos siis on varaa valita, mieluummin vaikka kesäkuussa. Hotellihinnoissa ei välttämättä silti ole suurta eroa.

        Lennot ja hotelli kannattaa varata erikseen, niin saa yleensä halvimmat tarjoukset hyödynnettyä. Olen havainnut, että matkatoimistojen tarjouspaketit eivät usein ole kummoisia tarjouksia verrattuna siihen, että varaa kaiken itse.

        Mihin te jonotitte alhaalla 3 tuntia? Eihän siellä jonoteta kuin hisseihin. Toiseen kerrokseen, joka on jo tarpeeksi korkealla, riittää pahinpaankin turistiaikaan tunnin jonotus.


    • mantaH

      Näin huhtikuussa Eiffelille piti jonottaa ensin alhaalla noin tunnin verran ja sitten 2. tasossa vielä puoli tuntia, että pääsi ylätasanteelle asti. Lennot saatiin n. 350 e/hlö Finnairilta, lähtö lauantaina ensimmäisellä koneella ja paluu maanantaina viimeisellä koneella. Hotelli (Citadines Apart Hotel Les Halles) varattiin Bookingin kautta, vajaa 140 e/yö/2 hlöä. Hotellin sijainti oli tosi hyvä eli Les Hallesissa, johon pääsi suoraan lentokentältä RER-junalla. Tästä myös hyvät metroyhteydet ympäri kaupunkia ja Seinelle n. 5 min kävelymatka. Eiffelin torni ehdottomasti paras koko reissulla. Seinen risteily oli hieno iltavalaistuksessa, vaikka satoikin vähän vettä.

      • jonot

        Emme siis jonottaneet kolmea tuntia, koska jätimme koko Eiffel-keikan sillä kertaa väliin, niin kuin aiemmin kirjoitin.

        Olen pahimmillaan jonottanut kaksi tuntia. Tuolla mainitsemallani kerralla jonoa näytti olevan noin puolet enemmän kuin 2 h vaatineella kerralla, tästä päättelin, että jono olisi voinut vielä 3 h. Hissit kun kulkevat aina samaa vauhtia.

        Tunnin jonotus alhaalla ei valitettavasti taida riittää "pahimpaan turistiaikaan".


      • ilman jonoa
        jonot kirjoitti:

        Emme siis jonottaneet kolmea tuntia, koska jätimme koko Eiffel-keikan sillä kertaa väliin, niin kuin aiemmin kirjoitin.

        Olen pahimmillaan jonottanut kaksi tuntia. Tuolla mainitsemallani kerralla jonoa näytti olevan noin puolet enemmän kuin 2 h vaatineella kerralla, tästä päättelin, että jono olisi voinut vielä 3 h. Hissit kun kulkevat aina samaa vauhtia.

        Tunnin jonotus alhaalla ei valitettavasti taida riittää "pahimpaan turistiaikaan".

        Tulin viime viikolla Pariisista, turistiaika on jo käsillä. Eiffeliin pääsee parhaiten illalla, itse pääsin puolessa tunnissa toiselle tasolle ilman jonoa, kannattaa kokeilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe