Mietimme pariisinmatkaa heinäkuussa, mutta mahtaako se olla hirveän ruuhkainen ajankohta? Ja kuinka kauan ykkösnähtävyyksiin pitää yleensä jonotella (Eiffel, Louvre jne.). Mietimme hotelleista Best Western Opera Celte La Fayette -hotellia, olisiko kenelläkään siitä kokemuksia. Muutenkin kaikki vinkit ovat tervetulleita. Olemme vähän alle nelikymppinen pariskunta ja matkabudjettimme hotellin ja lentojen osalta on n. 700-1000 € yhteensä. Mistä matkatoimistosta matka kannattaisi varata?
Pariisi heinäkuussa?
9
2111
Vastaukset
- nmv
www.ebookers.fi ja jo vain löytyy reilulla 700 eurolla kahdelle hyvin matkoja majoituksineen. Minä tein juuri äsken hyvän löydön tuolta sivustolta
- fred1
Montako päivää aiotte olla, ajattelemallanne budjetilla ei kauaa Pariisissa juhlita.
- Nimetön
Budjetti olisi lentoihin ja hotelliin. Mielellään viikkoa ajteltiin. Eli ruoka, nähtävyydet ym. olemisen kulut on sitten asia erikseen.
- ajankohdasta
Nimetön kirjoitti:
Budjetti olisi lentoihin ja hotelliin. Mielellään viikkoa ajteltiin. Eli ruoka, nähtävyydet ym. olemisen kulut on sitten asia erikseen.
Heinäkuun sisälläkin on vaihtelua. Kerran matkustin aivan heinäkuun alussa, ja jonot olivat ok. Ainahan niitä Pariisissa toki on. Toisen kerran matkustin aivan heinäkuun lopussa. Silloin jäi väliin mm. Eiffel-torni, koska jonotus olisi vienyt jo alhaalla noin kolme tuntia, ja ylös asti menevää hissiä olisi saanut odottaa vielä pari tuntia.
Jos siis on varaa valita, mieluummin vaikka kesäkuussa. Hotellihinnoissa ei välttämättä silti ole suurta eroa.
Lennot ja hotelli kannattaa varata erikseen, niin saa yleensä halvimmat tarjoukset hyödynnettyä. Olen havainnut, että matkatoimistojen tarjouspaketit eivät usein ole kummoisia tarjouksia verrattuna siihen, että varaa kaiken itse. - Jonottaja
ajankohdasta kirjoitti:
Heinäkuun sisälläkin on vaihtelua. Kerran matkustin aivan heinäkuun alussa, ja jonot olivat ok. Ainahan niitä Pariisissa toki on. Toisen kerran matkustin aivan heinäkuun lopussa. Silloin jäi väliin mm. Eiffel-torni, koska jonotus olisi vienyt jo alhaalla noin kolme tuntia, ja ylös asti menevää hissiä olisi saanut odottaa vielä pari tuntia.
Jos siis on varaa valita, mieluummin vaikka kesäkuussa. Hotellihinnoissa ei välttämättä silti ole suurta eroa.
Lennot ja hotelli kannattaa varata erikseen, niin saa yleensä halvimmat tarjoukset hyödynnettyä. Olen havainnut, että matkatoimistojen tarjouspaketit eivät usein ole kummoisia tarjouksia verrattuna siihen, että varaa kaiken itse.Mihin te jonotitte alhaalla 3 tuntia? Eihän siellä jonoteta kuin hisseihin. Toiseen kerrokseen, joka on jo tarpeeksi korkealla, riittää pahinpaankin turistiaikaan tunnin jonotus.
- Jonoon
ajankohdasta kirjoitti:
Lennot ja hotelli kannattaa varata erikseen, niin saa yleensä halvimmat tarjoukset hyödynnettyä. Olen havainnut, että matkatoimistojen tarjouspaketit eivät usein ole kummoisia tarjouksia verrattuna siihen, että varaa kaiken itse.Mihin te jonotitte alhaalla 3 tuntia? Eihän siellä jonoteta kuin hisseihin. Toiseen kerrokseen, joka on jo tarpeeksi korkealla, riittää pahinpaankin turistiaikaan tunnin jonotus.
- mantaH
Näin huhtikuussa Eiffelille piti jonottaa ensin alhaalla noin tunnin verran ja sitten 2. tasossa vielä puoli tuntia, että pääsi ylätasanteelle asti. Lennot saatiin n. 350 e/hlö Finnairilta, lähtö lauantaina ensimmäisellä koneella ja paluu maanantaina viimeisellä koneella. Hotelli (Citadines Apart Hotel Les Halles) varattiin Bookingin kautta, vajaa 140 e/yö/2 hlöä. Hotellin sijainti oli tosi hyvä eli Les Hallesissa, johon pääsi suoraan lentokentältä RER-junalla. Tästä myös hyvät metroyhteydet ympäri kaupunkia ja Seinelle n. 5 min kävelymatka. Eiffelin torni ehdottomasti paras koko reissulla. Seinen risteily oli hieno iltavalaistuksessa, vaikka satoikin vähän vettä.
- jonot
Emme siis jonottaneet kolmea tuntia, koska jätimme koko Eiffel-keikan sillä kertaa väliin, niin kuin aiemmin kirjoitin.
Olen pahimmillaan jonottanut kaksi tuntia. Tuolla mainitsemallani kerralla jonoa näytti olevan noin puolet enemmän kuin 2 h vaatineella kerralla, tästä päättelin, että jono olisi voinut vielä 3 h. Hissit kun kulkevat aina samaa vauhtia.
Tunnin jonotus alhaalla ei valitettavasti taida riittää "pahimpaan turistiaikaan". - ilman jonoa
jonot kirjoitti:
Emme siis jonottaneet kolmea tuntia, koska jätimme koko Eiffel-keikan sillä kertaa väliin, niin kuin aiemmin kirjoitin.
Olen pahimmillaan jonottanut kaksi tuntia. Tuolla mainitsemallani kerralla jonoa näytti olevan noin puolet enemmän kuin 2 h vaatineella kerralla, tästä päättelin, että jono olisi voinut vielä 3 h. Hissit kun kulkevat aina samaa vauhtia.
Tunnin jonotus alhaalla ei valitettavasti taida riittää "pahimpaan turistiaikaan".Tulin viime viikolla Pariisista, turistiaika on jo käsillä. Eiffeliin pääsee parhaiten illalla, itse pääsin puolessa tunnissa toiselle tasolle ilman jonoa, kannattaa kokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391