kaikuluotain Eagle cuda 128

Antza

Motonetissa on myytävänä aikaisemmin mainitsemani kaikuluotain kannettavana versiona hintaan 79 €. Kannattaako kyseinen vekotin ostaa? Onko hinta-laatu suhde kohdallaan? Onko kenelläkään kokemuksia ko. vekottimesta?

8

9907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cudan omistaja

Minulla on Cuda168 kiinteänä. Luotain on hyvä ja varmatoiminen. Näytön resoluutio tosin on huono, riippuu miten tarkkaa kuvaa veden alta kaipaa. 128:ssahan tuo resoluutio on vielä astetta huonompi. Kannettavien mallien anturikiinnitys on yleensä ihan susi. Kannattaa itse askarrella vaikka irrotettava puomi minkä päässä anturi on ja sitä voi säätää veneen asennon mukaan jos kuormaus sitä muuttaa.
      Cudassa on mielestäni hinta-laatusuhde ihan kohdallaan. Omani ajattelin säilyttää kakkosluotaimena vaikka "hienomman" ensi kesäksi hankinkin.

• kameva

Mulla on ollut pari vuotta Cuda 128 ja olen ollut tyytyväinen siihen. Parasta on erittäin helppo siirrettävyys paatista toiseen. Kaiku aina mukana vaikka vuokrasoutuveneeseen. Hyvin on mulla se imukuppi pysynyt kiinni ja onhan siinä vielä se varmistusnarukin. Toki voi askarrella jonkun kiinteän systeemin, mutta itse en ole sellaista tarvinnut. Patteritkin riittävät todella kauan.

• Antza

mites cuda 168 ja 90€?

• kameva

Väärään paikkaan meni ekaks mut sa uudestaan...
      Parempi näyttö, ei muuta.
      Mun omassa käytössä tärkeintä on just
      siirrettävyys. Ei tartte virran kans temppuilla kun on patterit masiinas kii ja ei kun menoks.
      Tatti persiiseen ja johan pelittää.
      Se on se hyvä puoli. Muutoin voi tehdä niin että
      senkus ruuvaat millasen kaiun vaan ja siirtelet sitä alustaa sitte. Ehhehe. Hjuumor."Paras kala on kaverin kaverin vierestä luiskahtanut"

• lastuava

Sanokaas ny oikein että mikä olis hyvä tapa kiinnittää veneeseen toi kiinteä luotain?
        Kun aattelin sähköperämoottorin hankkia niin miten sais ne kaks helposti kiinni veneeseen? Onko luotaimen oltava aina perässä vai voiko sen laittaa sivusta tai jostain muualta?

• riippuu
        lastuava kirjoitti:

Sanokaas ny oikein että mikä olis hyvä tapa kiinnittää veneeseen toi kiinteä luotain?
        Kun aattelin sähköperämoottorin hankkia niin miten sais ne kaks helposti kiinni veneeseen? Onko luotaimen oltava aina perässä vai voiko sen laittaa sivusta tai jostain muualta?

luotaimesta ja anturista. Joissain tapauksissa anturin voi liimata veneen pohjaan sisäpuolelle!

Peräpeilikiinnityksessä en ole vaivautunt poraamaan lujitemuovista läpi kelluntakammioon, koska nuo saattavat alkaa vuotamaan, vaan olen parissa veneessäkiinnittänyt anturin laudanpätkään jonka sitten ruuvannut ylempää kiinni peräpeiliin.

• verkostaja

Minulla on ko kaikuluotain. Tein siihen varren jonka alapäähän hitsasin tason. Siihen kiinnitin anturin. Yläpäähän tein nivelen pultilla ja niin ison reiän, että koko aparaatin saa kiinnitettyä veneen hankaimeen. Niveltä vääntämällä saa anturia säädettyä . Hyvin on toiminut veneen sivullakin.

• Kattorännin

Putkenpätkä hakaisialtaan noin 8-10 sm kasikomponetti liimalla , jos veneessä ei tuplapohja,
        20 sentin pätkä riittää, sen täyttää vdelllä ja tökkää anturin siihen, toimii hyvin, käytän sellaista takatuuppari veneessäni etsiessäni kalapaikkoja verkkopyyntiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      349
      2997
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1463
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1292
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1291
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1235
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1037
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      931
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      837
    Aihe