kaikuluotain Eagle cuda 128

Antza

Motonetissa on myytävänä aikaisemmin mainitsemani kaikuluotain kannettavana versiona hintaan 79 €. Kannattaako kyseinen vekotin ostaa? Onko hinta-laatu suhde kohdallaan? Onko kenelläkään kokemuksia ko. vekottimesta?

8

9270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cudan omistaja

      Minulla on Cuda168 kiinteänä. Luotain on hyvä ja varmatoiminen. Näytön resoluutio tosin on huono, riippuu miten tarkkaa kuvaa veden alta kaipaa. 128:ssahan tuo resoluutio on vielä astetta huonompi. Kannettavien mallien anturikiinnitys on yleensä ihan susi. Kannattaa itse askarrella vaikka irrotettava puomi minkä päässä anturi on ja sitä voi säätää veneen asennon mukaan jos kuormaus sitä muuttaa.
      Cudassa on mielestäni hinta-laatusuhde ihan kohdallaan. Omani ajattelin säilyttää kakkosluotaimena vaikka "hienomman" ensi kesäksi hankinkin.

      • kameva

        Mulla on ollut pari vuotta Cuda 128 ja olen ollut tyytyväinen siihen. Parasta on erittäin helppo siirrettävyys paatista toiseen. Kaiku aina mukana vaikka vuokrasoutuveneeseen. Hyvin on mulla se imukuppi pysynyt kiinni ja onhan siinä vielä se varmistusnarukin. Toki voi askarrella jonkun kiinteän systeemin, mutta itse en ole sellaista tarvinnut. Patteritkin riittävät todella kauan.


    • Antza

      mites cuda 168 ja 90€?

    • kameva

      Väärään paikkaan meni ekaks mut sa uudestaan...
      Parempi näyttö, ei muuta.
      Mun omassa käytössä tärkeintä on just
      siirrettävyys. Ei tartte virran kans temppuilla kun on patterit masiinas kii ja ei kun menoks.
      Tatti persiiseen ja johan pelittää.
      Se on se hyvä puoli. Muutoin voi tehdä niin että
      senkus ruuvaat millasen kaiun vaan ja siirtelet sitä alustaa sitte. Ehhehe. Hjuumor."Paras kala on kaverin kaverin vierestä luiskahtanut"

      • lastuava

        Sanokaas ny oikein että mikä olis hyvä tapa kiinnittää veneeseen toi kiinteä luotain?
        Kun aattelin sähköperämoottorin hankkia niin miten sais ne kaks helposti kiinni veneeseen? Onko luotaimen oltava aina perässä vai voiko sen laittaa sivusta tai jostain muualta?


      • riippuu
        lastuava kirjoitti:

        Sanokaas ny oikein että mikä olis hyvä tapa kiinnittää veneeseen toi kiinteä luotain?
        Kun aattelin sähköperämoottorin hankkia niin miten sais ne kaks helposti kiinni veneeseen? Onko luotaimen oltava aina perässä vai voiko sen laittaa sivusta tai jostain muualta?

        luotaimesta ja anturista. Joissain tapauksissa anturin voi liimata veneen pohjaan sisäpuolelle!

        Peräpeilikiinnityksessä en ole vaivautunt poraamaan lujitemuovista läpi kelluntakammioon, koska nuo saattavat alkaa vuotamaan, vaan olen parissa veneessäkiinnittänyt anturin laudanpätkään jonka sitten ruuvannut ylempää kiinni peräpeiliin.


    • verkostaja

      Minulla on ko kaikuluotain. Tein siihen varren jonka alapäähän hitsasin tason. Siihen kiinnitin anturin. Yläpäähän tein nivelen pultilla ja niin ison reiän, että koko aparaatin saa kiinnitettyä veneen hankaimeen. Niveltä vääntämällä saa anturia säädettyä . Hyvin on toiminut veneen sivullakin.

      • Kattorännin

        Putkenpätkä hakaisialtaan noin 8-10 sm kasikomponetti liimalla , jos veneessä ei tuplapohja,
        20 sentin pätkä riittää, sen täyttää vdelllä ja tökkää anturin siihen, toimii hyvin, käytän sellaista takatuuppari veneessäni etsiessäni kalapaikkoja verkkopyyntiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe