Tietäisikö joku kertoa, valmistuuko leikkaus-ja anestesiasairaanhoitajia enää lainkaan vai onko tutkinto nyt ensihoitajan nimikkeellä?
Sinnikkäästä yrittämisestä huolimatta lääkärin ammatti jäi haaveeksi, mutta nyt olisi valtavasti motivaatiota opiskella ensihoitoa, mutta pelkään, että sekin jää haaveeksi, koska minulla on niin keskinkertainen todistus lukiosta ja työkokemuspisteitä vain muutama.
Pitääkö muuten työkokemuspisteitä saadakseen olla yhtäjaksoisesti samassa paikassa työssä? Minulla kun kertyisi viisi pistettä kymmenestä, mutta hoitoapulaisen kokemukseni ovat eri vuosilta.
Voiko ensihoitajaksi opiskella missään muualla kuin Helsingissä ja Kuopiossa ja millaiset alkupistemäärät on vaadittu?
Helsinkiin ainakin näytti olevan aika korkeat rajat, olisiko helpompi kenties päästä jos opiskelisi ensin vaikka lähihoitajaksi ja lyhentääkö se yhtään opiskeluaikaa?
Olen terveystieteiden maisteri, mutta yliopistotutkinnostahan ei anneta pisteitä.
Kiitos tiedoista jo etukäteen!
ensihoitajaksi?
11
1511
Vastaukset
- Kesämies!
ensihoitaja koulu ole erikseen?? Ensihoitaja saa kyllä molemmat tutkintonimikkeet mutta ei sairaanhoitaja.
- ensihoitajia?
Eikö lähihoitajista tule ensihoitajia?Vai olenko tajunnu pikkasen väärin?!
- Kesämies!
koska ensihoitajille on oma koulu ja lh suuntaavana ensihoito ei anna kyseistä ammattinimikettä. Lh suuntaava kestää vuoden ja ensihoitaja amk on aika pitkälle sitä itseään se 3-4 vuotta...
Korjatkaa jos väärässä... - oho!
Kesämies! kirjoitti:
koska ensihoitajille on oma koulu ja lh suuntaavana ensihoito ei anna kyseistä ammattinimikettä. Lh suuntaava kestää vuoden ja ensihoitaja amk on aika pitkälle sitä itseään se 3-4 vuotta...
Korjatkaa jos väärässä...No onpas se sitten harhauttavasti nimetty koulutus!Mitä ne lh ensihoitajat sit osaa ja mitä amk ensihoitajat osaa?Miten ihmeessä sitä sitten työelämässä tietää kenenkin vastuun....iiks.No itse alottelen vasta hoito-opinnot vuoden päästä joten täytyy kai tutustua näihin titteleihin paremmin!Jatkot kesämies...
- lähihoitaja
Lähihoitajan koulutus kestää 3 vuotta ja siitä viimeinen vuosi on suuntautumisjakso, joksi voi valita mm. vanhustenhoidon, lapset- ja nuoret tai ENSIHOIDON. Jos olet suuntautunut ensihoitoon, niin olet kuitenkin nimikkeeltäsi LÄHIHOITAJA, et ensihoitaja. En tiedä pääsevätkö nuo ensihoitoon suuntautuneet lähihoitajat koskaan "tosihommiin", taitavat joutua terveyskeskuksiin hanttihommiin (?)
- linkkivinkki
Tässä vielä linkki ensihoitoon suuntautuneen lähihoitajan koulutuksesta Hesassa:http://www.hesote.edu.hel.fi/koulutus/tutkintoon_johtava/esitteet/ensihoidon_koulutusohjelma_2002.pdf
- Elisa
Sairaanhoitaja ( AMK) voi suuntautua anestesiaan. Ensihoitajan pätevyyden voi hankkia mm. opiskelemalla lähihoitajaksi, jolloin ottaa ensihoidon suuntautumisvaihtoehdon ja olen ymmärtänyt, että tämän jälkeen olisi vielä käytävä hiukan lisäkoulutusta nimikkeen saamiseksi. ( Ambulanssi-poikien kertomaa!)
Ensihoitaja toimii siis ambulansseissa ja poliklinikoilla. Anestesiaan suuntautunut sairaanhoitaja lähinnä leikkaussalissa ja kirurgisilla osastoilla.- ensihoitajan...
pätevyyttä saada opiskelemalla lähihoitajaksi,vaan olet lähihoitaja joka on suuntautunut ensihoitoon.että näin...
- Terkkariopiskelija
Myös Turun amk:ssa voi opiskella ensihoitajaksi. Opinnot ovat 160 ov eli neljä vuotta.
- opiskelija
Ensihoitaja on eri juttu kuin leikkaus-ja anestesiahoitaja! Ensihoitaja toimii ensiavussa! Ainakin satakunnan (porissa) ja pirkanmaan amk:ssa valmistuu leikkaus-ja anestesiahoitajia, mutta ne on suuntautumisvahtoehdoissa nimellä "perioperatiivinen", eikä "leikkaus-ja anestesiahoitaja"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062731Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382441- 332359
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060