Ajokoiran

Outo luonne

Tutuillamme ajokoira uros vajaa 2-vuotias. Mistä mahtaa johtua ajokoiran luonteessa seuraavat piirteet:? usein ei ole halukas lähtemään lenkille vaan stoppaa jo portille.
Kun väkisin vaan viet ja matkaa on muutama sata metriä kuljettu tekee usein saman...
Autoja pelkää niin, että luimistelee ja hyppää heti penkkaan ja haluaa pitemmälle metsään, vapisee myös todella paljon!Kun naapurina tulemme vastaan lenkkillä niin koira ei ole tuntevinaan...mutta kun vieraisille menet niin koira tosi innoissaan jo eteisessä.Metsällä ajaessaan on hyvä koira. Koira on mielestäni hyvässä perheessä jossa ei lapsia, maaseudulla.
Outo luonne kyllä...osaisko joku kertoa syitä moiseen käytökseen?Koira on otettu pentuna tuohon perheeseen.

3

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vallu04

      Luulisin että koira on yksinkertaisesti arka. Ja arkuus kohdistuu nähtävästi autoihin. Onko siellä missä koiraa lenkitetään paljon liikennettä? Kannattaisi kokeilla rauhallisempia teitä jos näin on. Itselläni oli aikoinaan koira joka pelkäsi pimeää. Se ei suostunut lähtemään enää hämärän aikaan lenkille ja jos sen päästi irti se palasi välittömästi kotiin. Muuten reipas ja iloinen koira ja hyvä metsällä.

    • Sajok

      Näinä päivinä kuulostaa norm. ajokilta... Sama on ollut kaikkilla omila Sajokilla, vaikka mitä tekis. Voi olla että parempi näin kun pelkää autoja, EI VÄLTTÄMÄTTÄ jää niin helposti auton alle?

    • JennaJee 13

      Ajokoiralla voi olla huonoja kokemuksia portin ulkopuolelta, autoista, tai vieraista ihmisistä. Metsässä koira saa yleensä juosta vapaana, ja siellä koira on omassa elementissään.. Meidän ajokoiramme on muka tuntevinaan kaikki vastaantulijat ja on hyppimässä syliin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      100
      3136
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3066
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      317
      1951
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1444
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1236
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      878
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      805
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe