Ilman sinua vastamaalatun seinän edessä, sohvalla, missä aamiainen on hyvää ja jääkaappi sininen, avaan parvekkeen oven ja päästän harmauden sisään, odottaen, että ilmavirrassa tuoksahtaisi kiihko, isku, kuin apolloperhonen jyrkiltä rinteiltä putoaisi kädellesi, jotta tietäisit, että musta kangas kädessäsi on tulikuumana tuoksuva hameen helma...
virta yhtä ikuinen kuin ihmisen laulu, ikävä, tahi rakkaus sietämättömän pitkä.
Lopuksi haluaisin kiittää kaikkia tanskalaisia kolleegioita mieleenpainuvasta viikosta elämässäni .
kaikki sanat kantavat
5
240
Vastaukset
- lindalinda1
Tässä runossasi on aivan ihana tunnelma.
Mahtava !- Flau
Huomenia ja kiitoskia Lintsi.
Mä tarttisin nyt vähän suomenkielistä avitusta, sillä mä en oikein osaa päättää onko sanapari "hameen helma" enempi oikein kuin sen sanoisi "hameenhelma".
Mä en tajuu tätä niin kuin ollenkaan. - lindalinda1
Flau kirjoitti:
Huomenia ja kiitoskia Lintsi.
Mä tarttisin nyt vähän suomenkielistä avitusta, sillä mä en oikein osaa päättää onko sanapari "hameen helma" enempi oikein kuin sen sanoisi "hameenhelma".
Mä en tajuu tätä niin kuin ollenkaan.kun opettaja neuvoi mikä on yhdyssana ja mikä ei;
se mikä on yhtä kokonaisuutta, kuten vaikkapa
kahvipannu esineistä, on yhdyssana.
Niinpä kun ajattelee hameenhelmaa, niin kyllä se-
kin on yhtä kokonaisuutta -> yhdyssana. - Flau
lindalinda1 kirjoitti:
kun opettaja neuvoi mikä on yhdyssana ja mikä ei;
se mikä on yhtä kokonaisuutta, kuten vaikkapa
kahvipannu esineistä, on yhdyssana.
Niinpä kun ajattelee hameenhelmaa, niin kyllä se-
kin on yhtä kokonaisuutta -> yhdyssana.Sun ihastuttavan äidillinen ja reipas, reilu asenne couppaa mua aina vastamäissä. Kiitos tästä. On totta, että suomenkieli ei oikein ole vahvin lajini, kuten ei myöskään mikään muukaan laji :)
Jumatsuikki...
*tuoksahtava kiihko*
ei olisi enempää tarvittukaan..:DD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780