Vsr-10 viritys

kurt555

Elikkä mietin tässä että kannattaako aseeseen hankkia m120 virit, kun koko paketti asennettuna maksaa n.175e. Parantaako viritys aseen lähtönopeutta ja tarkkuutta niin, että siitä kannattaisi maksaa melkein uuden aseen verran?

60

5870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mandariininpotku

      Vsr 10 ei ole varsinaisesti tarkkuuskivääri,...se on toisin sanottuna m luokan kaukoase.siis sen virittäminen ei ole kovin helppoa. itse olen kyllä siinä onnistunut. kronottaa sen 157m/s. siis jospa alottait siit että laitat uuden jousen ja männän se kyllä maksaa itsestäänki jo aika paljon.ja pikku hiljaa lisäät siihen metalliosia kun on rahaa.
      omna vsr on full metali m 150 jousella ja mäntä on 20x4cm sopii hyvin vsr 10 prosniperiin.
      hopin tulppa kannattaa irrottaa ja puhdistaa piippu kunnolla.silikoonaa liipaisimen koneisto huolellisesti kuukauden välein.mutta ei oikein kannata ostaa vsr sen takia koska saat jo take down modelissa samat lähdöt aikaiseks kuin vsr m150 jousella siis osta take down model ja hiomännänpää viilalla kulmikkaaksi se nostaa lähtöjä noin 10:llä.ito ostin just ton take downin ihan hyvä peli
      muokkaa kaasun jakoa sen verran että kaasu ei tule sumuna piippuun vaan että se tulee voimakkaammin. sen voit tehdä kahdella eri tapaa,nuppineulalla pistät aseen lipas kolon kaasun syöttä aukkoon vähän isomman reiän niin kaasu virtaa nopeammin = kuulat lähtee nopeammin.

      mandariininpotku kiittää ja heduttaa.

      • kurt555

        Mandariinipotku, paljonko koko paketti tuli maksamaan.


      • mandariinipotku selittää

        Mandariinipotkun tekstistä ei saa yhtään mitään selvää ja sekin osa minkä siitä sai selville oli täyttä kuraa. VSR-10:nen viritys on helppoa, jos on valinnut oikeat osat. Sylinterin sinetti pitää porata pois(jos et osta uutta sylinteriä), mikä ei ole pahakaan homma. Vsr-10 kestää vakiona jo m110 jousen. Suosittelen sen laittamaan ennemminkuin m120. Eroa niillä ei käytännössä ole minkäänvertaa. Silikoonia ei laiteta liipasinkoneistoon, se on huonointa rasvaa mitä sinne voi törkätä. Tähän hommaan kannattaa käyttää laadukasta teflonrasvaa tai vaseliinia. Samaa kannattaa laittaa myös sylinterinpintaan ja sen sisällä oleviin osiin. Take down model(tarkoitetaankos tässä KJW:n tuotosta?) on kuraa, se vaatii paljon enemmän taitoa ja rahaa, että siitä saa yhtä hyvän kuin viritetystä vsr-10:nestä. Ja taitoa ei ainakaan tekstien perusteella ole kelläkään täällä olijoilla. Rahaa voi isin pussista löytyä, mutta ei omasta. Vsr-10 on paljon kannattavampi ostos kuin take down model. Tärkeimmät vsr-10:n virityksessä vaihdettavat osat ovat trigger sear, piston sear, spring guide stopper ja mäntä. Vakiosylinteri kestää m150 asti viritystä, mikäli sylinterinsinetti on porattu huolellisesti pois. Jousenohjaimen rikkoutuminen on aika epätodennäköistä. Latauskahva kestää OIKEALLA lataustavalla m170 asti viritystä. Ja männänpään viilaaminen kulmikkaaksi ei nosta lähtönopeutta pätkän vertaa. Oikein asennettuna ja pienillä ammattilaisen konsteilla olen saanut M150 jousen antamaan tehoja 173m/s, jousi antaa silti toisessa aseessa 148m/s tehoja. Eli virittäjästäkin riippuu homma erittäin paljon. Mandariinipotkun olisi syytä miettiä ennenkuin kirjoittaa kaikenlaista soopaa tänne.


      • KkKkKkKonstikas

        Mandariinipotku kusettaa, Täyttä kökköä, älkää lukeko


      • Anonyymi
        mandariinipotku selittää kirjoitti:

        Mandariinipotkun tekstistä ei saa yhtään mitään selvää ja sekin osa minkä siitä sai selville oli täyttä kuraa. VSR-10:nen viritys on helppoa, jos on valinnut oikeat osat. Sylinterin sinetti pitää porata pois(jos et osta uutta sylinteriä), mikä ei ole pahakaan homma. Vsr-10 kestää vakiona jo m110 jousen. Suosittelen sen laittamaan ennemminkuin m120. Eroa niillä ei käytännössä ole minkäänvertaa. Silikoonia ei laiteta liipasinkoneistoon, se on huonointa rasvaa mitä sinne voi törkätä. Tähän hommaan kannattaa käyttää laadukasta teflonrasvaa tai vaseliinia. Samaa kannattaa laittaa myös sylinterinpintaan ja sen sisällä oleviin osiin. Take down model(tarkoitetaankos tässä KJW:n tuotosta?) on kuraa, se vaatii paljon enemmän taitoa ja rahaa, että siitä saa yhtä hyvän kuin viritetystä vsr-10:nestä. Ja taitoa ei ainakaan tekstien perusteella ole kelläkään täällä olijoilla. Rahaa voi isin pussista löytyä, mutta ei omasta. Vsr-10 on paljon kannattavampi ostos kuin take down model. Tärkeimmät vsr-10:n virityksessä vaihdettavat osat ovat trigger sear, piston sear, spring guide stopper ja mäntä. Vakiosylinteri kestää m150 asti viritystä, mikäli sylinterinsinetti on porattu huolellisesti pois. Jousenohjaimen rikkoutuminen on aika epätodennäköistä. Latauskahva kestää OIKEALLA lataustavalla m170 asti viritystä. Ja männänpään viilaaminen kulmikkaaksi ei nosta lähtönopeutta pätkän vertaa. Oikein asennettuna ja pienillä ammattilaisen konsteilla olen saanut M150 jousen antamaan tehoja 173m/s, jousi antaa silti toisessa aseessa 148m/s tehoja. Eli virittäjästäkin riippuu homma erittäin paljon. Mandariinipotkun olisi syytä miettiä ennenkuin kirjoittaa kaikenlaista soopaa tänne.

        Väittäisin, että piippu ja hoppi on parhaat tavat parantaa tarkkuutta vesureissa. Ainakin oman 4 vuoden kokemuksen perusteella.


    • killer

      M120 vesuriin maksaa 92e. Oman makus mukaan,jos tykkäät virittää niin miksikäs ei. Tarkkuuskivääriin kannattaa kyllä hommata yli m120 virit ja KAIKKI searit plus liipasinkoneiston osat.

      • Jormaamo

        kestääkö toi normi vesuri 130 jousen, ettei siihen tarvi ostaa uutta osaa?


      • KkKkKkKonstikas
        Jormaamo kirjoitti:

        kestääkö toi normi vesuri 130 jousen, ettei siihen tarvi ostaa uutta osaa?

        Jonkin aikaa kestää, mutta lopulta kyllä hajoaa esim. searit


    • tarkk-ampuja

      joo tohon kurtun juttuun, että ei mitään järkeä hommata uusia osia m120 ja sitä ei kannata viedä laitettavaksi, koska youtubesta läytyy miten vaihdetaan jousi... jos on niin uusavuton ettei osaa itse porata yhtä tina mälliä poralla pois niin FAIL!

    • vsr-11

      Voisko joku joka viitsii alkaa kirjotteleen nii laittaa tänne että mitkä osat passaa tohon vsr-11 (Joka käsitääkseni on vsr-10 kopio...) joitten täytys olla hintalaatusuhteeltaan hyvät ja aattelin laittaa jo valmiiksi saadun m160 jousen... siis mitkä osat passaa ja mistä saa ostettua sellaset osat että ne kestää jousen hyvin ja mitkä osat on välttämättömiä jo mitkä on hyväksi?? Komentoikaa asillisesti ja selkeästi! (Eläkää laittako turhia kommentteja "Ehkä tommonen joku kiinalainen vois sopia (joku ulkomaalainen sivuston linkki) ) Kiitos jo etukäteen.

    • santeri.pulliainen

      kestääkö marui vsr-10 m120 virijousen?

    • kestää se hetken. Mutta kannattaa vaihtaa sear 1 ja 2, set pin, mäntä ja jousen ohjain heti. Se tulee kuitenki pian väistämättä eteen. sitten voit pistää siihen minkä jousen ikinä lystäät. joo maksaa, mutta airsoft ei oo halpa harrastus..

      • päivänkakkarapoika

        kestääkö se m110 jousen??


      • KkKkKkKonstikas
        päivänkakkarapoika kirjoitti:

        kestääkö se m110 jousen??

        Kestää vakiona m110 jousen


    • mää fanitan sua 24/7

      voisko joku osaava kommentoijja tuohon jo aikasemmin kirjotettuun, nimimerkki: VSR-11 pulmaan ku itellä ois samat tavotteet/päämäärä.... :D Laittakaa linkkiä tulemaan.... (selkeät ohjeet kiitos)

    • kill 24/7

      kestääkö maruin vsr-10 m110 virijousen???

      • KkKkKkKonstikas

        Kestää


    • vsr-10 g-spec

      m-120 vaa ja spring guide nii kestää ja itellä ollu noin 2 vuotta asees kii ja toimii täydellisesti ja jos jotai hajoo nii sit voi ostaa ei oo vaikeeta ollenkaa.

    • kill 24/7

      mikä on spring guide*? :D

      • JeeKdsksksk

        :) Jousenohjain


    • kylk

      Mulla on hfc vsr 11 (ei kaasu) Ja sen sai lähtemään kovempaa irrottamalla männän painot. Ja lähti kovaa

    • kOnStiKassss

      Mitä kaikkea kannattaa vaihtaa m120 jousen lisäksi, paljon tulee maksamaan ja mistä osat saa?

    • random123

      sitä kysyisin vaikka onki vanha juttu että paljo tulis maksamaan suomesta m150 virit asennukset suurinpiirtein? ja voisko joku kertoo mitä noi osat on suomeks? :D ja meneekö Maruin Vsr10 G-specciin samat osat?

    • KkKkKkKonstikas

      Kysymys: jos hommaa VSR10: een m120 virit (ja tarvittavat osat), kannattaako hankkia myös tarkkuuspiippu? Ja toisinpäin, jos hommaa tarkkuuspiipun ja m110 jousen, niin eikö lähdöt olisi suunnilleen samat kuin m120 jousella ILMAN tarkkuspiippua? Eli ts. olenko oikeassa että kannattaisi mieluummin hankkia vaikkapa alkuun vain PDI:n tarkkuuspiippu ja m110 jousi niin saisi tarkemman aseen eikä tarvitsisi vaihtaa välttämättä muita osia ja voisi myös päästä halvemmalla? Kiitos etukäteen :-)

    • Oberst_Klippe

      Mulla kävi sillee, et ensin pari kertaa laukes lipas aseen sisää. Sitten lataaminen alko temppulemaan, että taakseppäin kun veti, ei mitään vastusta, mutta eteenpäin oli vastus. Ei menny loppuun asti. Purkasin, katoin männän ympäristön, mutten löytän mitää vikaa, en ees kuulia. Sitten laitoin takasin paikoilleen, ja yritin uudelleen, ja sama vika oli. Heitin pöydälle, ja jonkuu ajan päästä koetin uuestaa, nii alko toimimaan. Oisko kellää mitää tietoo mistä oli kyse, ettei vastaisuudessa tapahdu.
      ps. Lähöt nyt vakiona @126m/s 0.2g.

    • jöllikeööösasdasde

      mä tilasin mun wellin mb03 m150 jousen pelkästään .. koska sehän ampuu vakiona 130-140 .. mutta minun 110 ms :D

      • ........

        Suosittelen aloittamaan säästämisen uusia osia varten jo nyt ;D


    • jöllikeööösasdasde

      kuis niin ?

    • Klippe

      Uusi mäntä tulee PCBstä. 50e toimituskuluineen...
      Kaveri korjaa/asentaa kaiken siin ni 25e.

      • julabal000

        varmaa pelkästä asennuksesta voi nyhtää 25e? sen tekee 15min, ja netti täynnä videoita/vinkkejä miten toimenpide tehdään, ja tekemällähän sitä oppii eikö vaan?::D onks muute jollain tietoa kuinka pitkä well mb03 sisä piippu on? "normi" 430mm? toimiiko hoppi jos ostaa tarkkuuspiipun, sisähalkaisija 6.02mm
        ja eiks vaan et well mb03 sopii kaikki pdi:in vsr-osat?::D


    • kukko241

      Mikä tuo trigger sear on? Kun olisi aikeissa virittää oma vsr-10 120m/s lähtöiseksi niin mitä muuta pitää hankkia kuin jousen ohjain ja 120m jousi? Ja mitä nuo sear 1 ja 2 tulisivat maksamaan? Mitä tulisi maksamaan jossain airsoft liikkeessä virittäminen koska ei ole niin hiveästikokemusta näiden aseiden aukomisesta. Jos ihan tajuttomia maksaa niin kait sitä voisi jonkun kaverin pyytää avuksi kun aseen viritän.

    • kasdoznvsbdno

      riipuu mistä ostat mutta trigger sear 1 ja 2 on ylensä kalliita noin 100 euroa mutta kunnon trigger sear takaa sen että liipasin ei mee rikki. kestää jopa m150 jousen ja oon kuullu että joku olis laitannu sellaisen liipasimen kun zero trigger ja ampu m190 jousel ja kesti sen trigger sear on se osa joka menee normaalisti rikki liian tehokkaissa aseissa että jos oot hankkimassa m130 ylöspäin jousen kannataa hankii triger sear:it, mutta voisko joku kertoo että onko mb03 tarkka kopio vsr10

      • Riaxo

        Niin täyttä paskaa kun taas on. Trigger searit halpoja, 50e saa jo aivan loistavat. Ja ei liipasin siinä mene rikki jos trigger seari on huono, vaan se trigger seari, kyllä se nyt pitäisi tajuta :O Zero trigger ei ole liipaisin, se on liipaisinkoneisto. Älä mutuile, edes suomi24, toiset ostaa vielä paskaa ja luulee että jee tää kestää ja hajoaakin ja ihmettelee että miten nyt näin.

        M120 asetta en suosittele hankkimaan, koska m110 menee vakiona/searien vaihdolla ja m130 tarvii searit, setpinin ja jousenohjaimen, joka ei tule sitten taas kauhean kalliiksi. M130 virit esim näin: Searit, vaikka deep firen 37e maksava paketti jossa on molemmat, ja setpin 25e, jousenohjain, vaikka laylaxin 32e maksava pss10 ja laylaxin pss10 m130 jousi jotain 20e...110e suunnilleen.

        Mutta liikkeeseen et vie ellet jotain suurempaa läjää asenna ja itse et vain jaksa. Todella helppoa verrattuna sähköaseisiin, itsekkin pelotti aluksi, mutta ei tuo vaikeaa ole. Youtubesta joku ohje vain ja menee kuin itsekseen jos työkaluja on muutama lähettyvillä.

        Itse kysyisin täällä nyt jos joku järkevämmän puoleinen sattuu katsomaan, millainen todennäköisyys on sylinterin hajoamiseen m150 vireillä jos laittaa vain männän lisäksi searien, setpinin, jousenohjaimen ja jousen kanssa?


    • jumalut2222222222222

      Oberst_Klippe: Syynä on sylinteriin menevä palikka, joka tippuu pois sylinteristä. Pysyy kiinni kunnon kerroksella teppiä.

    • Kestääkö Well MB03 M150 jousen ja mitä kuulia kannattaa käyttää?tai M160

    • mites kestääkö well MB03 liipasin m160 virit?

      • TaZZo

        Ei. Laitat siihen aseeseen tällaiset osat:

        -Action armyn teflon sylinteri(mukana sylkan pää). 90e
        -Action army m160 jousi. 13e
        -Action army teräksinen jousenohjain 17e.
        -Pdi Ezy hard piston mäntä. 55e
        -Deep firen 1&2 serit. 37e

        Ja osta vaikka samalla king armsin punainen hoppi kumi tai nineball hoppikumi lisäämään kantamaa.


    • kauhaiis

      No ei kestä wellin vesku vakio osilla m150 :D jos haluut n. 150m/s lähöt joudut upottaa yli 100e veskuus

    • Tonttulii

      Wellin vesuri kestää (ehkä) M145-virit vakiona, mutta ei kyllä yhtään enempää.
      Wellin vesuria (eli mb03) on kyllä ehkä jokseenkin turha lähteä virittelemään, kun vakionakin se kronottaa 137-140m/s 0.2g kuulalla ja kantamaa on noin 70 metriä.

      Jos jotain on pakko mb03:n vaihtaa, niin vaihda hoppikumi ja laita joku tarkkuuspiippu. Suosittelen PDI:n tarkkuuspiippuja ja piipun sisähalkaisijaksi joku 6.03 - 6.05, niin voit ampua niitä vähemmän laadukkaitakin kuulia.

      ..ja ennen kuin kysellään, että mitäs tehdä kun mb03:n ulkopiipun halkaisija on 509mm ja kaupoista löytyy vain 554mm piippuja ja ulkopiippua lyhyempää sisäpiippu ei voi käyttää. Hommatkaa äänenvaimennin peittämään pidempi ulkopiippu ja muistakaa myös hommata äänenvaimentimenadapteri (maruin ei käy.)

      - Tonttulii

      • Kokenut Kivääristi

        Taas kerran, ei kantama pidä paikkaansa, 60m on maximi kantama tuolla laitoksella, tehokas kantama on 40m riippuen pelivälineestä.

        Ja voi ulkopiippua lyhyempää sisäpiippua käyttää, esim tanakoissa/kjw:ssä se on automatic 5cm lyhyempi kuin ulkopiippu.

        Mutta tuo kantama, kun ilmoittelette niitä niin ottakaa kolmannes pois niin saatte tarkan/tehokkaan kantaman. Ei sillä ole väliä kuinka pitkälle se kuula lentää vaan sillä kuinka pitkälle se osuu tarkasti.

        Sisäpiippuna kannattaa käyttää max.6.03mm halkasijaa, mieluiten 6.01mm jotta tarkkuus saadaan kohilleen, pdi:n ei kannata hankkia vaan ostaa angel customsi jonka piiput on yhtä laadukkaita kuin pdi:n.


    • tonttulii

      Toki lyhyempää sisäpiippua voi käyttää, mutta silloin pitää hommata barrel-spacerit (tai tehdä itse) ja on mahdollista, että kuula osuu siellä ulkopiipun sisäpuolella olevaan osaan, johon sisäpiipun on tarkotus kiinnittyä.

      Itse olen ampunut vakio MB03, 70 metriin ja kantama tuossa minun MB03 on noin 68-75metriä ja joidenkin huhujen mukaan kantama olisi 72 metriä (milgearin asiakkaan arvostelussa).

      Ja kyllä, jos haluaa "tuunata" erittäin tehokkaan muovitorakan, niin 6.01 on se kuulan halkaisija, mitä pitää käyttää, mutta jos haluaa käyttää "vähemmän laadukkaita" kuulia, niin silloin 6.03 - 6.05

      • tonttulii

        "erittäin tehokkaan muovitorakan, niin 6.01 on se kuulan halkaisija"

        Korjaan:

        Piipunhalkaisija, ei kuulan.*


    • snipu123

      Pystyykö snipun pulttilukon kääntää jos se on vasenmalla puolella ja haluis et se on oikeel puolel

      • JIHAD!

        Mikä ase kyseessä? Riippuu ihan siitä.


    • samisaurus

      kuinka paljon joutuu maksamaan että maruin vesurin saa m160 vireihin tai muuten vaan hyviin kantamiin ja tarkuuteen, mitä osia kannattais ostella? tää vesuri on uus ase josta en tiedä tippaakaan ja kannattaako käyttää 0,40g kuulia?

      • Vesuriongelma

        Ei minkäänlaista hajua. Mäkin olen saamassa vesuria ja mietin just hintaa esim. tappivireihin. Ois ihan kiva jos joku vaivautus vastaa kunnolla eikä jauhas paskaa.


      • Vesuriongelma kirjoitti:

        Ei minkäänlaista hajua. Mäkin olen saamassa vesuria ja mietin just hintaa esim. tappivireihin. Ois ihan kiva jos joku vaivautus vastaa kunnolla eikä jauhas paskaa.

        500€ - pelikelpoinen
        700€ - hyvä
        900€ - erinomainen


      • Noilla lähtee

    • WhatToDo?

      Mulla on VSR-10 blackstock bla bla bla.. Nii virittelisin sitä nii mikä JOUSI siihe sopis??

      • Herätys

        Ehkä jopa M130


    • hiltu99

      Olisin täs virittämässä mun tokyo maruin vsr-10 sniperia, joten tässä aattelin kysästä täältä että mitä osia suosittelisitte kyseisen snipun virittämiseen,tavoite olis saada lähtönopeudeks n.140 m /s. Jos saisitte laitettuu linkkejä niin se ois kiva....

      Kiitos jo etukäteen :D !

    • airsoftpro90

      Sisään laitat Airsoftpron 90 asteen liipaisinkoneisto, mukana tulee myös mäntä ja jousenohjain. Estää ns. "slam-firet" ja kestää m200 tasollakin. Sisään sitten mieluinen jousi. Vakiosylinteri pelittä m140 jousen, mutta viidelläkympillä saa suht hyviä uusia sylinterejä, jotka pitkällä tähtäimellä kestävät paremmin. Osien hinnaksi tulee noin 200 € max.

      Tämän lisäksi hoppia kannattaa fixata mikäli haluaa. TDC on hyvä vaihtoehto, mutta nykyään IR-hop lienee paras vaihtoehto, ellei jopa IER-hop up. Tarkkuuspiippu myös olennainen osa, jos haluaa parantaa tarkkuutta yleisesti. Tarvittavat osat löytyy mm. Milgearista.

    • mapppelsiini

      tokyo marui vsr-10 eikös siinä ole sylinterissä hopea tappi joka pitää porata pois, jotta saa sylinterin pään pois,jos aikoo vaihtaa jousen mm.

    • 19+3=21

      Jeps.

    • kysymys??

      tonttulii vielä toho sun juttuus et mitkä kullat ovat sit ''laadukkaita kuulia'' käytän ite bb kingin kuulia ja joskus ennen jotain vortex merkkisii

      • kysymys??

        joku muuki voi kyll vastata jos tietää asiasta jottai


      • Kysymys??
        kysymys?? kirjoitti:

        joku muuki voi kyll vastata jos tietää asiasta jottai

        Ja viel jos joku tietää suomalaisen kaupan jos myydään vesuriin tarkkuuspiippui jotka on yli 430mm nii voisko lähettää linki


    • LöytyyhänNoita

      Eikös noita löydy useasta kauppaa? Itsellä tulee mieleen heti ainakin Tradesoft ja Milgear. Mikäli tilaatte Tradesoftista, voitte ilmoittaa tilauksessa nimeni ja sähköpostini (Teemu Hanhisuanto, [email protected]) jolloin saan tilauksenne hinnasta 10% alennuksen. Eli jos tilaatte vaikkapa 100 eurolla kaikenlaista kamaa, saan minä 10 euron alennuksen. En pakota laittamaan, mutta miksi ei? Eihän se teiltä mitään pois ole. :)

    • 16+16=31

      On se jos vois laittaa mun nimen! Tai sitten jos on jonkin yhdistyksen jäsen niin ei saa sitä 5-15% alennusta, koska ei stackkaa!

    • Anonyymi

      miten voimaa voisi laskea, kun meidän sota alue ei ole niin iso olen katsellut m90 jousta tuleeko siitä sitten liian tehoton. Mikä jousi olisi hyvä, kun sen lähtö nopeus ainakin Milgearin sivuilla oli 122m/s.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe