Mikä

teistä on

kävelymatka? Katselin tänä aamuna lehdestä myytäviä asuntoja. Siellä mainittiin yksi asunto, jossa kuvailtiin koulun ja ruokakaupan olevan kävelymatkan päässä. No, tiedän, että kouluun siitä on noin kilometri, mutta kauppaan on ainakin kaksi kilometriä. Onhan ne tietysti suhteellisen lähellä, mutta vastaavanlaisessa ilmoituksessa olen nähnyt mainittavan "koulu kilometrin päässä, ruokakauppaan kaksi kilometriä"! Minä kyllä kuvittelisin pelkän "kävelymatkan päässä" olevan vähän lyhyempi. Mitä olette mieltä?

11

425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auto pihassa.

Kauppoihin hieman yli kilometri, kävelymatka.
      Autoa ei edes kannata käynnistää noin lyhyen matkan vuoksi. Moottori ei ehdi edes läämitä ajomatkan aikana, moottrilämmittimen käyttäminen moisen matkan ajamista varten maksaa sekin, moottori karstoittuu kun autolla ajetaan vain noita lyhyitä kauppamatkoja.

Minulle kävelymatka on juuri tuo noin kilometri, vähän ylikin, ja päivittäiseen kuntoiluun se on kiva lisä. Ei kaupassa sitäpaitsi tarvitse käydä joka ainut päivä, kerran, pari viikossa.

Lapsille kilometrin koulumatka on vain hyväksi. Istuvat ihan liikaa päätteellä kun kouluistakin on liikuntatunteja ankarasti vähennetty. Liikuntaa jo harrastavalle nuorelle tuo on pikkujuttu, siitä he eivät rutise.

• 60män

Tuo 2km tuntuu pitkältä, jos kauppaostoksia on paljon.
        Ison ostoskorin kiinnittäminen polkupörän tavaratelineeseen tekee tuosta mainiosta keksinnöstä todellisen hyötyajoneuvon.
        Kunto kasvaa ja tavarat likkuu.

• 60+ womaN
        60män kirjoitti:

Tuo 2km tuntuu pitkältä, jos kauppaostoksia on paljon.
        Ison ostoskorin kiinnittäminen polkupörän tavaratelineeseen tekee tuosta mainiosta keksinnöstä todellisen hyötyajoneuvon.
        Kunto kasvaa ja tavarat likkuu.

Liikuntaa lisää kun hakee kerrallaan vain sen mikä kevyesti käsissä kulkee.

Hiivapalakin kannattaa hakea erikseen, kun se nyt sattui unohtumaan, samalla tulee kulutettua ne kalorit mitkä yhden ylimääräisen sämpylän syönti energiansaantia lisää. Hyvällä omallatunnolla, lenkki kauppaan ja sämpylää nälkään.

• mene sillä

minulla on useampikin kilometri kauppaan, mutta kyllä se kävellä jaksaa, ihan vaan huvikseen.

• 1943

tuo ilmaisu tarkoittaa noin yhtä kilometriä. Se minulla nyt onkin mainittuihin paikkoihin. Lasten käydessä ala-astetta heillä oli 2 km kouluun, mikä oli sopiva kävelymatka. Menivät kylän läpi. Jos olisi ollut metsätaivalta, olisin aina ollut huolestunut, miten selviävät.

• kävelymatka

Kävelymatkan "pituus" on tainnut vuosien varella lyhetä ja tekee sitä edelleen. Minulla oli kävelymatka kansakouluun 4 kilometriä ja se kuljettiin kävellen jo alaluokilta lähtien. Ei siinä ollut mitään ihmeellistä.
      Nyt taitavat kunnanisät jouta linnaan, jos lapsia tälläiselle taipaleelle laittavat. Taitaa tulla riitoja jo pienemmistä matkoista vanhempien kanssa, jos ei kuljetusta järjety.
      Minun iällä ja kunnolla kävelymatka on 2-3 km ja siinä kulkee pieni kauppakassi mukana.

• sukiainen

Enpä kehtoo kävellä moista matkoo kauppakassin kaa. Olen senverran mukavuuden perrään, että auton otan.

• Ukki.
        sukiainen kirjoitti:

Enpä kehtoo kävellä moista matkoo kauppakassin kaa. Olen senverran mukavuuden perrään, että auton otan.

Ennen vanhaan kertovat täältä mm. suutarin hakeneen jalkaisin tarvikkeita n. 90 km:n päästä kaupungista päiväseltään.
        Tuskin enää lenkille tarvetta lähteä sen jälkeen.

• oivaan kohtaan

tämä viesti! Tänään tulin n. 9 km lenkiltä ja lähestyin lähikauppaani, kun läheisstä kerrostalosta lähti nuoripari autolla. Olin äimänkäkenä, kun he kaarsivat tuon samaisen lähikaupan pihaan ja ottivat takaluukusta yhden muovikassillisen pulloja: ajomatkaa tuli vajaat kaksisataa metriä! Tämä on tositapahtuma tältä päivältä. Teki mieli sanoa jotain, en kuitenkaan sanonut. Kävelymatka on kai nykyään kävely autolle!

• kantaa kasseja

kahta kilometriä. Kilometrikin on koululaiselle pitkä.

Ehkä polkupyörämatka olisi parempi ilmaisu. ;-)

• marjapensas ek

Hmm, riippuu paljolti sijainnista, sekä siitä minkä ikäisille asunto on sopiva.
      Haja-asutusalueilla kahden kilometrin kävelymatka on lyhyt,
      kun se kaupunkialueilla saa olla enintään puoli kilometriä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4657
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      71
      4449
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      73
      2873
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2186
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      58
      2008
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1699
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1389
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe