Oliskos kellään mitään vinkkiä miten 4 kk:n vauvan yöunia voisi pidentää. Menee nukkumaan klo 22, eka syöttö klo 3 ja sitten jo klo 6 herää taas. Annan tällöinkin maitoa toiveessa edes hetki lisää unta, mutta harvoin onnistuu. Eikö 8 tunnin yöunet ole vauvalle turhan lyhyet? Tai ainakin äidille ne ovat, kun yölläkin pitää herätä....Niin, ja vauva syö korviketta. Milloinkohan tuosta klo kolmen syötöstä voisi koittaa päästä eroon, kun vähän tuntuu, että vaan tavan vuoksi herää, aina tasan klo 3, voisi vaikka neiti aika päivittää kellonsa meidän herran heräämisten mukaan!
vauvan
12
794
Vastaukset
- Sisely
jos kokeilisit laittaa lapsosen nukkumaan aikaisemmin?
yritä siirtää iltarutiinit ensin tuntia aikaisemmaksi, ja mahdollisesti myöhemmin vielä toisen tunnin.
meillä alkaa aamu edelleen 6-7 kieppeillä, vaikka nykyään poikanen on yöunilla jo 20.30 aikaisemman 22:n sijaan.
yösyönnistä eroon pääsyssä en osaa auttaa, meidän lapsi kun lopetti itse 2.5kk:n iässä. siinä vaiheessa tosin ammu aikaistui nykyiseen, kun söi vielä yöllä saattoi nukkua yhdeksään, joskus jopa kymmeneen.- Sisely
ammu ja aamu, sama asia eikös vaan? =D=D
- vaan..
...että sitten herätään vielä aikaisemmin tuohon ekaan syöttöön ja vastaavasti joskus viideltä aamulla! Itse kun en kuitenkaan oikein yhdeksältä voi nukkumaan mennä. Mutta kaipa sitä voisi koittaa, ei tämäkään hyvä rytmi ole. Tai ehkä olisi, jos tuosta yösyötöstä päästäisiin pikkuhiljaa eroon. Rankempää tämä tosiaan mulle ja miehelle on kuin vauvalle.
- Sisely
vaan.. kirjoitti:
...että sitten herätään vielä aikaisemmin tuohon ekaan syöttöön ja vastaavasti joskus viideltä aamulla! Itse kun en kuitenkaan oikein yhdeksältä voi nukkumaan mennä. Mutta kaipa sitä voisi koittaa, ei tämäkään hyvä rytmi ole. Tai ehkä olisi, jos tuosta yösyötöstä päästäisiin pikkuhiljaa eroon. Rankempää tämä tosiaan mulle ja miehelle on kuin vauvalle.
yritä ihmeessä, veikkaisin että lyhentää suuremmalla todennäköisyydellä päiväunien mittaa/määrää kuin aikaistaa herätystä. en tietenkään voi luvata niin vaikka meillä näin toimiki, vauvat kun on kaikki omanlaisisaan =D
menetkö nyt nukkumaan yhtä aikaa kuin vauva? jos et, niin kun vauva nukkuu aikaisemmin, on sullakin aikaa tehdä ne hommat, mitä teet vauvan nukkuessa, aikaisemmin ja pääset aikaisemmin nukkumaan. - alkup.
Sisely kirjoitti:
yritä ihmeessä, veikkaisin että lyhentää suuremmalla todennäköisyydellä päiväunien mittaa/määrää kuin aikaistaa herätystä. en tietenkään voi luvata niin vaikka meillä näin toimiki, vauvat kun on kaikki omanlaisisaan =D
menetkö nyt nukkumaan yhtä aikaa kuin vauva? jos et, niin kun vauva nukkuu aikaisemmin, on sullakin aikaa tehdä ne hommat, mitä teet vauvan nukkuessa, aikaisemmin ja pääset aikaisemmin nukkumaan.En mä ehdi mennä vauvan kanssa samaan aikaan nukkumaan, kun pitäähän sitä miehenkin kanssa hetki seurustella tai ihan vaan katsoa vaikka telkkaria, kun vihdoin saa omaa aikaa. Lisäksi olen ite aina ollu illanvirkku ja aamuntorkku, joten menisin mieluiten nukkumaan siinä puolenyön maissa ja heräisin klo 9-10. Mutta, lapsiperheessä asiat ei tosiaan mene aina niin kuin itse haluaisi :)
- Sisely
alkup. kirjoitti:
En mä ehdi mennä vauvan kanssa samaan aikaan nukkumaan, kun pitäähän sitä miehenkin kanssa hetki seurustella tai ihan vaan katsoa vaikka telkkaria, kun vihdoin saa omaa aikaa. Lisäksi olen ite aina ollu illanvirkku ja aamuntorkku, joten menisin mieluiten nukkumaan siinä puolenyön maissa ja heräisin klo 9-10. Mutta, lapsiperheessä asiat ei tosiaan mene aina niin kuin itse haluaisi :)
samma vamma, minen kans mielelläni menis nukkumaan ennen puoltayötä, enkä heräis ennen yhdeksää. nyt on pakko =D
itse olen kolmivuorotyössä, ja ensimmäistä kertaa opiskelujen jälkeen mulla on "oikeanlainen" rytmi. eli viimeistään yhdeltätoista sängyssä. mutta vauva kun on nukkunut puoli yhdeksästä, jää mulle ihan mukavasti omaa aikaa ja aikaa seurustella miehen kanssa. siksi vois auttaaki jos vauvasi nukkuis aikaisemmin, ja pääsisit itsekin aikaisemmin unille.
se tosin melko varmasti lyhentää päikkäreitä, meidän poika nukkuu päivällä 2x40min ja pitkillä päikkäreillä 1.5- 2h. ei kai riitä uni enää yhdentoista tunnin yöunien jälkeen.
mietipä, muutaman vuoden päästä ongelma on päinvastainen, millä ihmeellä saa murkkuikäisen sängystä ylös ennen iltapäivää? =D
- ???
Oletko kokeillut korvikemerkin vaihtoa?
- kokeiltu
Kyllä silloin jo ihan alussa tuli testattua kaikki saatavilla olevat korvikkeet ja nan oli ainoa, joka ei liikoja masuväänteitä aiheuttanut. Nythän vauva syö jo kiinteitäkin, on syönyt jo jonkun aikaa, kun kuviteltiin niillä pääsevämme pitempiin yöuniin.
- .......
Anna alkup syödä yöllä jos nälkä kerran on. Sitten voi alkaa opettaa pois kun saa kiinteitä 5krt/pv. Hyvähän tuo on 4kk jos syö 3h välein. Itselläni on 5kk joka aina ollut vähäuninen, ei se nuku vanhempien halun mukaan. Paljonko nukkuu päivällä?
- alkup.
...mutta kun musta vaan tuntuu, että lähes kaikilla muilla ne vauvat on lopettanu yösyönnit jo siinä kolmen kuukauden iässä. Eli ei tän ikäisellä enää pitäis olla mikään tarve syödä 3 tunnin välein, ainakaan yöllä. Myös neuvolassa ollaan sitä mieltä, vaikkei sieltä mitään järkeviä neuvoja tuohon nukkumisasiaan muuten kylläkään saa. Päivällä nukkuu kahdet lyhyemmät päikkärit, alle 1 h ja yhdet pidemmät ulkona vaunuissa, n. 2,5-3 h. En tiedä pitäiskö niistä sitten alkaa vähentämään. Vauva on vaan niin hemmetin känkkäränkkä, jos ei saa nukkua päivällä silloin kun väsyttää.
- .......
alkup. kirjoitti:
...mutta kun musta vaan tuntuu, että lähes kaikilla muilla ne vauvat on lopettanu yösyönnit jo siinä kolmen kuukauden iässä. Eli ei tän ikäisellä enää pitäis olla mikään tarve syödä 3 tunnin välein, ainakaan yöllä. Myös neuvolassa ollaan sitä mieltä, vaikkei sieltä mitään järkeviä neuvoja tuohon nukkumisasiaan muuten kylläkään saa. Päivällä nukkuu kahdet lyhyemmät päikkärit, alle 1 h ja yhdet pidemmät ulkona vaunuissa, n. 2,5-3 h. En tiedä pitäiskö niistä sitten alkaa vähentämään. Vauva on vaan niin hemmetin känkkäränkkä, jos ei saa nukkua päivällä silloin kun väsyttää.
Mulle neuvolassa on sanottu että aivan normaalia että 4kk syö yölläkin. Eikä todellakana ole kaikilla muilla lopetettu tässä vaiheessa yöruokia. Mitä uniin tulee niin ei pakolla voi lisätä unta. Koettaa voi mitä päikkärit vaikuttaa ja illan nukkumaanmenoaika. Mulla on nyt 5kk täyttänyt ja vähimmillään nukkui 7h/vrk, sun vauvalla on hyvä unimäärä kokonaisuudessaan. Se ois kivaa kun vauvat toimisivat niinkuin me vanhemmat haluamme...
- vauva 3.5kk
Meil on 3.5kk poika joka menee joka ilta nukkumaan klo 20-20.30. herää syömään klo 01 ja 05 ja jatkaa unta vielä n 07. Päivällä nukkuu seuraavasti n klo 9 n puol tuntia. klo 11-11.30> n 2-3h ja vielä illasta n puolen tunnin päikyt. Syö pelkkää korviketta enkä ole ajatellutkaan vielä yösyöttöjä poistaa, esikko lopetti puoli vuotiaana. Lapsemme ovat isoja vauvoja. Tämäkin herra jo 8.5kg ja 68cm eli kokonsa puolesta voisi jo yösyömingit lopettaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938