teiltä kissanomistajilta kyselisin, kun hankinnassa olisi jonkinlainen puu/pensas sisälle. Olen miettinyt:
Kultapalmua (chryssalidocarpus letescens), luin että se olisi myrkyllinen, mutta vain kasvin sipulit ja juuret.. että tällöin se ilmeisesti soveltuu kissa perheelliselle??
Jukkapuuta (yacca elephantipes), ilmeisesti myrkytön...
"joku"Traakkipuu (dracaena marginata): tiedättekö onko myrkyllinen??
Meillä kisut kyllä maistelevat kukkia, lehvistöjä että jos kasvi on suurempana annoksena myrkyllinen niin emme voi sitä hankkia..
Jonkun näkönen isompi vehka ois kiva, tuo mikä-lie-traakkipuu olisi myös hintasuhteeltaan sopiva meille joten se ehkä kiinnostaisi enemmän..
Kertokaas te nyt minulle pöhkölle suositeltavia kasveja...!=)
huonekasvit
9
3710
Vastaukset
- ainakin
on myrkyllinen :(
- on vai??
www.hus.fi Traakkipuut(Dracaena) Kasvi on myrkytön. -Näin siellä, jotta mikä nyt oikeaa tietoa. Pieninä määrinä soveltuu kissaperheellisille, vai?
Te joilla on tämä reunustraakkipuu, kokemusta? - ihmiselle
on vai?? kirjoitti:
www.hus.fi Traakkipuut(Dracaena) Kasvi on myrkytön. -Näin siellä, jotta mikä nyt oikeaa tietoa. Pieninä määrinä soveltuu kissaperheellisille, vai?
Te joilla on tämä reunustraakkipuu, kokemusta?myrkytön voi kissalle olla hyvinkin myrkyllinen. Traakkipuu lienee sitten yksi näistä.
- ......
on vai?? kirjoitti:
Te joilla on tämä reunustraakkipuu, kokemusta?Nämä vähemmän myrkylliset kasvit aiheuttaa pikkuhiljaa maksa ja munuaisvaurioita, mitkä mahdollisesti näkyy vasta vuosien päästä, eikä välttämättä tule mitään äkillistä myrkytystilaa.
- onko...
...... kirjoitti:
Nämä vähemmän myrkylliset kasvit aiheuttaa pikkuhiljaa maksa ja munuaisvaurioita, mitkä mahdollisesti näkyy vasta vuosien päästä, eikä välttämättä tule mitään äkillistä myrkytystilaa.
onko traakkipuut varsinki tämä reunustraakkipuu MURKYLLINEN KISSOILLE? tai sivustoa joista näkee yleensäkkin kissoille myrkylliset kasvit?
- Lumipupu
onko... kirjoitti:
onko traakkipuut varsinki tämä reunustraakkipuu MURKYLLINEN KISSOILLE? tai sivustoa joista näkee yleensäkkin kissoille myrkylliset kasvit?
sairaanhoitopiirin sivuilla on laaja paketti tietoa myrkyllisistä ja ei myrkyllisistä kasveista...ja kun sitä lukee nimenomaan Traakkipuut eivät olisi myrkyllisiä,paitsi Kanarian traakkipuu..miten lienee sitten,itse olen nimenomaan näiltä sivuilta katsonut mitä kasveja uskaltaa laittaa kotiin..tosin siitä Reunustraakkipuusta on tullut pelkkä Raakkipuu,sitä on maisteltu lehti lehdeltä,ei onnistu tuo "viherpeukaloksi" opettelu.
- ...
Lumipupu kirjoitti:
sairaanhoitopiirin sivuilla on laaja paketti tietoa myrkyllisistä ja ei myrkyllisistä kasveista...ja kun sitä lukee nimenomaan Traakkipuut eivät olisi myrkyllisiä,paitsi Kanarian traakkipuu..miten lienee sitten,itse olen nimenomaan näiltä sivuilta katsonut mitä kasveja uskaltaa laittaa kotiin..tosin siitä Reunustraakkipuusta on tullut pelkkä Raakkipuu,sitä on maisteltu lehti lehdeltä,ei onnistu tuo "viherpeukaloksi" opettelu.
en kissojen(tai muidenkaan eläinten) kohdalla luottaisi, ne on kuitenkin ihmisille suunnattu.
Tulta löytyy kissoille myrkyllisiä. Muistakaa ettei kaikkia kasveja ole tutkittu, parasta on siis pitää kissan ulottuvilla vain sille tarkoitettua heinää(esim. kauran orasta)
http://www.kookas.fi/forum/thread/11338
http://www.incat.fi/myrkyllisetkasvit.asp
http://www.linnunlaulun.net/kissala/pdf/kissa_ja_kasvit_2003-06.pdf - Kokemusta_!!!
on vai?? kirjoitti:
Te joilla on tämä reunustraakkipuu, kokemusta?Renustraakki puu on todellakin myrkyllinen meillä 3 kissaa söi sitä ja ne kuoli joten se on todella myrkyllinen!
- hyvin elävä
Kokemusta_!!! kirjoitti:
Renustraakki puu on todellakin myrkyllinen meillä 3 kissaa söi sitä ja ne kuoli joten se on todella myrkyllinen!
Minun kissa popsi pari lehteä reunustraakkipuusta ja porskuttaa menemään edelleen. Tapauksesta on pari vuotta.
Myrkyllinen se kai on, mutta harvat kissat kuolee purastuaan vähän kasvia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301- 181280
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232