Paljon on olleet teidän kivitalo rakennusprojekteissa kopiointikulut. Siis kaikki piirrustukset yms.
Rakentamisen kopiointikulut?
7
928
Vastaukset
- ulkoa mutta
kertalasku on muutaman kympin riippuen monta sarjaa tilaat.
Pyydä aina itsellesi suunnitelmat sähköpostilla tai levykkeellä, näin voit myöhemmin teettää lisää helpommin.
Huomaa että aika pitkälle pärjää myös normaalikoneiden A3 koon kopioilla ainakin työmaakäytössä. - jussixx
ainakin itse maksoimme todellisten kulujen mukaan eli mitä maksoivat kopiolaitoksessa. kuvia hyvä olla yimääräisiä voi antaa eri tahoille. kullä laskua tuli enemmän kun muutamia kymppejä. toiset ottaa aina virallisia kuvia jotka kalliimpia.
- pari sataa
ja silti käytin työmaalla tavallisia A3-kopioita.
Nehän eivät ole mittakaavassa, mutta mitat merkittynä.
-arkkitehtikuvat
- maastoon merkintä
- L-V-I-S
- työkuvat,
kyllä niitä kertyi useampi sarja per kohde ja muutoskuvat päälle.- rakentaja 07-08
Tämä on tarkka summa, ei mitään mutua
400€
- harkkorak. 2007
Kopiolaitosten kanssa kannattaa olla hintatietoinen ja kysyä yksikköhinnoiteltu tarjous projektin kuvista. Meillä yksikköhinnat putosivat kahdella puhelinsoitolla viidennekseen. Koko projektin kopiokulut riippuvat printatuista määristä. Meillä meni muutamia satasia.
- jos ei ole tarkkana
meillä on maksanut 140€ kopiolaitoksilla teetetyt kuvat, töissä on kopioitu A3sia. Rakennesuunnittelija pisti meiltä kysymättä omakäyttämäänsä kopiolaitokseen. Kolmesta sarjasta rakennepiirroksia tuli lasku 200€, olin pyörtyä. Soitin ja sanoin, ettei me arkkitehtikuvista olla tämmösiä maksettu, tässähän menee 10osa tavallisen työläisen kuukausipalkasta-sanoivat, että revi lasku, tuli uusi 60€. Eli isotkaan lakanat eivät maksa 9€/kpl vaan korkeintaan 1,5€.
- RORO
Itse myös tyhmänä maksoin useita satasia turhista kopioista. Arkkitehti piirsi käsin, otti kopioita, käytti saksia ja liimapuikkoa (käsityönä tehty copy paste), lopulta kopiofirmassa skannattiin käsin piirretyt ja moneen kertaan kopioidut kuvat 60 eur/sivu "sähköiseen muotoon".
Lopulta kyllästyin uskomattomaan touhuun. Hommasin internetistä jonkun ilmaisohjelman, piirsin kuvat koneelle ja tulostin ne omalla 64 euron mustesuihkulla A4-paperille. Niitä itse tulostettuja kuvia olen siitä asti käyttänyt ja kaupungillakaan ei ole ollut mitään sanomista. Mitään sellaista muotovaatimusta ei ole olemassa, että kopiofirmaa tulisi käyttää. Kysyin asiasta erikseen kaupungilta, sanoivat että heille tuodaan kynälläkin piirrettyjä kuvia mikä on ihan ok. Kuvan pitää mahtua yhdelle paperille, mutta mittakaavaa ei ole missään määrätty. 1:100 käy lupakuviin hyvin ja mahtuu A4:lle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1664797Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1043964Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363569- 513370
- 553321
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest342751Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232266
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201908Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361778