Tuo toimenpide olisi edessä.Papa-koe ollut kaksi kertaa II-luokkaa sekä kondylooma,joten lääkäri pisti jatkotutkimuksiin.
Jännittää ja pelottaa hieman ja siksi ois kiva saada kokemuksia naisilta keille on tehty kohdunsuun tähystys.Sattuuko ja miten kaikki tapahtuu?Varmistuuko heti tuloksia että mitä sieltä löytyy ja näkyy?
Kohdunsuun tähystystutkimus
4
708
Vastaukset
- tai sitten ei
Siinä se tulikin jo otsikossa. Saattaa hieman nipistää, itselläni tosin ei. Ajatuksena ikävämpi kuin itse toimenpiteenä. Näin muistelen.
Riippuu missä käyt, tulokset saa sitten myöhemmin postissa kotiin. - oma kokemus...
tähystys on kuin sisätutkimus, en ainakaan itse huomannut mitään erikoista. mutta koepalojen juttu on eriasia. minulta otettiin ne samalla, SE SATTU ja nipisti enempi kuin tarpeeksi. verta vuosi varmaan viikon ellei pari sen jälkeen. minulla myös kondylooma, tähystyksessä löytyi isoja solumuutoksia kohdunsuulla..koepaloista selvisi, että laadultaan muutokset sitä luokkaa, että ne piti poistaa sähkösilmukkahoidolla. se teki kipeää :( nyt onneksi kaikki on ohi ja paranemaan päin, toivotaan ettei lisää muutoksia tule=)
- Pörriäinen
heippa!
mä olin perjantaina tähystyksessä. hoitaja otti mut vastaan ja varmisti että tiedän miksi olen saanut kutsun tähystykseen, kävi läpi mitä mulle tehdään, häneltä sai kysyä kysymyksiä ym. Sitten toimenpidehuoneessa lääkäri tervehti ja kertoi vielä kerran mitä toimenpiteessä tapahtuu, kysyi onko mulla kysyttävää, ja sitten aloitettiin.
lääkäri pyyhdi ensin etikkataitoksella ulkosynnyttimet - että olisi tietoinen jos minulle olisi tullut jotain ihoreaktioita siitä - ja sen jälkeen laittoi instrumenttinsa paikalleen ja puhdisti ylimääräisen valkovuodon kohdun suulta pumpulipuikolla. Koko juttu näkyi myös tv-ruudulla, jota sai katsoa jos halusi (ruutu oli sivussa mun takana, joten niskat vinksallaan ylösalaisin sai kuvasta jonkunlaisen käsityksen :D). sitten hän ilmeisesti silmämääräisesti tarkasteli kohdun suuta, ja sitten hän laittoi etikkaan kastetun taitoksen sisälleni ja pyyhki sillä kohdun suun. ja sitten lisää tarkastelua, ja ilmeisesti hän mietti, mistä olisi hyvä ottaa koepalat. itse koepalojen otto ei tuntunut juuri ollenkaan, ehkä sellainen "paineen" tunne tuntui, muttei sattunut. joillain naisilla saattaa kuitenkin olla tuntohermoja kohdun suulla, mutta suurimmalla osalla ei ole.
kolmen koepalan oton jälkeen hän pyyhki verta haavoista ja katsoi vuotavatko ne kovasti. haavoja ei tarvinnut polttaa. ja koska olin hoitajan ohjeiden mukaisesti sujauttanut pikkuhousuni ja paikanpäältä saamani siteen sairaalatakin taskuun, sain nousta pöydällä istumaan ja laittaa pöksyt jalkaan.
lääkäri voi sanoa jotain silmämääräisestikin, suuntaa antavasti, mutta patologin lausunto on se, josta varmasti selviää mistä on kyse. eli tuloksia odotellessa - mulla on sama tilanne.
tämän jälkeen sain vielä jutella hetken lääkärin kanssa, kysyä mitä halusin ja sitten hoitaja tuli vielä viereiseen huoneeseen vaihtamaan pari sanaa. olivat kumpikin oikein mukavia, asiantuntevia ja erittäin huolehtivaisia siitä, että mulla olisi rauhallinen mieli.
eli mulle jäi ainakin erittäin positiivinen kokemus!
jos et ole mitenkään liian herkkä ihminen tai voi pahoin kun näet verta yms, voit katsoa videon kohdunsuun tähystyksestä, löytyy seuraavasta linkistä.
http://www.terveysportti.fi/kotisivut/sivut.nayta?p_sivu=44956
ole rauhallisin mielin ja voimia! - poksuli
Ohi on enkä kuollu.Hiukka huonoa oloa ja heikotusta oli sen jälkeen,mut johtui älyttömästä jännityksestä.Ei sattunut koepalojen otto.Nipisti vain hieman kuten joku jo tuossa totesikin.Pahemmalta kuin koepalojen otto,tuntui se muu sörkkiminen ja välineiden asettelu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1422453Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1101067Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743