Kuuleeko kuurot mitään

................

Tyhmiä kysymyksiä. Hyvä vaivata päätä aamulla ja okei.
Kuuleeko kuurot yhtään mitään? Kuuleeko ne unissa mitään? Voiko kuurolla olla tinnitusta?

38

5069

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • calvin

Minulla on ollut mahdollisuus "keskustella" tästä asiasta syntymä kuuromykän kanssa. Kysyin minkälaista se hiljaisuus on, kuuluuko esim elimistön omat äänet tai vinkuuko korvat. Vastaus oli että minkäänlaista "mitään" ei kuulu tosin tämä kuuromykkä ei oikein pystynyt edes hahmottamaan käsittettä "kuulo" joten jäin siihen ymmärrykkseen että on aivan hiljaista. Tosin absoluuttista hiljaisuutta normaalisti kuulevan on hiukan mahdoton käsittää sillä myös täydellisessä hiljaisuudessa jokin aina vinkuu.

Ihmisistä jotka ovat kuuroutuneet jälkikäteen ei minulla ole tietoa.

• mutta...

Syntymäkuurot jotka ei koskaan ole kuullut mitään,tuskin kuulevat mitään.Kai sitä tinnitusta voi olla tai jotain päänsisäistä ääntä joka ei siis ole oikeaa,mut ei he luule kuulevansa kun ei tiedä mitä se kuuleminen on.Vaikea se on nähdä untakaan ja kuulla unessa koska ei todellakaan tiedä mitä se kuuleminen oikeesti on.

• JPQ

Kyllä jotain ymmärtääkseni kuuroksi tulleita on jolla tinnitus jäljellä ikävänä kaverina. sanotaan kuurouden syyt on moninaiset joten sanoisin se pitäisi tässä huomioida.

• ne eri käsitteet
        JPQ kirjoitti:

Kyllä jotain ymmärtääkseni kuuroksi tulleita on jolla tinnitus jäljellä ikävänä kaverina. sanotaan kuurouden syyt on moninaiset joten sanoisin se pitäisi tässä huomioida.

Kuuro= syntymästä lähtien kuuro
        Kuuroutunut=kuulonsa menettänyt

Tietysti kuuroutunut voi vanhasta muistista kuulla jotain ja nähdä unia joissa kuulee ja ymmärtää kuulevansa tinnitusta etc.mut syntymäkuuro ei voi tietää mitä kuuleminen on.

Lisäksi tässä tietysti pyörii mukana eriasteiset kuulovammat,onko lievä,keskivaikea vai vaikea kuulonalenema.Lievästi ja keskivaikea kuulovammainen voi kojeilla kuulla ja sitä kautta tietää mitä kuuleminen on,mutta täysin kuuro ei.

• Kuuro nykyään

Tottakai kuurot näkee unia, siinä missä muutkin !
        Ei kuurous ole este muille toiminnoille,
        Este on vastauksestasi päätellen älykkyys !
        Päänsisäinen ääni on ihan oikea !
        Kuuletko sinä oikeasti ääniä unessa ???
        Olen ollut sekä kuuleva, että nyt kuuro, mikään ei ole muuttunut unissani.
        Joiltakin ei tarvitse näköjään kuulokaan mennä, kun jo tekee tyhmäksi.

• Sama kuuroutunut
        ne eri käsitteet kirjoitti:

Tietysti kuuroutunut voi vanhasta muistista kuulla jotain ja nähdä unia joissa kuulee ja ymmärtää kuulevansa tinnitusta etc.mut syntymäkuuro ei voi tietää mitä kuuleminen on.

Lisäksi tässä tietysti pyörii mukana eriasteiset kuulovammat,onko lievä,keskivaikea vai vaikea kuulonalenema.Lievästi ja keskivaikea kuulovammainen voi kojeilla kuulla ja sitä kautta tietää mitä kuuleminen on,mutta täysin kuuro ei.

Kuvitteletko sinäkin ehkä, että jos hankkii kuulokojeen, voi kuulla uniaan !?
        Keskiajalta on vastauksenne.

• Myös kuuroutunut
        Sama kuuroutunut kirjoitti:

Kuvitteletko sinäkin ehkä, että jos hankkii kuulokojeen, voi kuulla uniaan !?
        Keskiajalta on vastauksenne.

Kun on oppinut kuulemaan ja puhumaan,ei se kuuroutuminen vaikuta siihen et unet hiljenisi!Eihän sun oma puhekkaan lopu siihen ettet kuule.

Kun vaikeasti huonokuuloiselle laitetaan koje jolla kuulee jotain,kyllä ne aivot tuo niitä ääniä sit uninkiin,et äläs viitsi huudella perättömiä ;)

• Myös kuuroutunut
        Kuuro nykyään kirjoitti:

Tietysti näkee unia,mut ei niissä ole ääniä.Tästä on keskusteltu kuurojen(syntymäkuurojen) kanssa.
        Kuuroutunut on aivan eri asia kuin kuuro joka ei koskaan ole kuullut.

Tuo hyökkäävä asenne paljastaa taas sinun älykkyytesi ;)

Et edes ole kuuro vaan kuuroutunut kuten minäkin.

• ei ole
        Kuuro nykyään kirjoitti:

Tinnitus ei ole "oikeaa" ääntä.Se syntyy päänsisällä kun taas oikea kuultava ääni tulee ulkoisesta lähteestä.Kuuro ei voi kuulla esim.auton ääntä,mutta tinnitusta voi "kuulla".

Sulla olis asenteessa parantamista.

• unissaan ??
        Myös kuuroutunut kirjoitti:

Tietysti näkee unia,mut ei niissä ole ääniä.Tästä on keskusteltu kuurojen(syntymäkuurojen) kanssa.
        Kuuroutunut on aivan eri asia kuin kuuro joka ei koskaan ole kuullut.

Tuo hyökkäävä asenne paljastaa taas sinun älykkyytesi ;)

Et edes ole kuuro vaan kuuroutunut kuten minäkin.

jos kuulisi ääniunia niin varmaan heräisi ?!?

• kuuleva
        unissaan ?? kirjoitti:

jos kuulisi ääniunia niin varmaan heräisi ?!?

Kyllä minun unissa ainakin ääniä on ja kun unessa puhutaan niin kyllä minä unissa kuulen,kun unessa lasi särkyy niin siitä kuuluu ääni,kun mopo ajaa unessa se kuulostaa mopolle....Kuis nii?

Minä siis olen kuuleva joten tietysti kuulen niin hereillä kuin unissakin.

• vastaa
        ne eri käsitteet kirjoitti:

Sitä näköjään on alaa opiskeltu. Kun hiukan enemmän olet tekemisissä kuurojen kanssa, niin kuulet kerrottavan, että esimerkiksi lentokoneen äänen he voi kuulla, jos se on lähellä.

Kuulovamman asteen ollessa yli 95 desibeliä puhutaan kuurosta. Jos miettii, että jokin ääni on esimerkiksi 120 desibeliä, niin kyllä kuuro kuulee tämän. Tämä siis tarkoittaa sitä, että kuuro voi kuulla.

Kuuroilla voi olla myös tinnitusta. Se kuitenkin on harvinaisempaa kuin kuulevien keskuudessa.

• kuuro ja

minulla on melkein aina tinnitus, jonka "kuulen", vaikka en muuten kuule juuri mitään, vaikka pommi räjähtäisi täysin kuuron korvan puolella.

Kuuletko itse unissa jotain ???

• JPQ

Kyllä minä ainakin unissani kuulen ääniä en usein kylläkään enkä ole kuuro. Tänäänkin päivälevon lopuksi ovikellon ja taatusti ei ollut oikea koska toinen ei kuullut joka oli lähempänä ovikelloamme et ei ollut ovea välissä ja hänellä mahdollisesti parempi kuulokin...

• tarkastaja
        JPQ kirjoitti:

Kyllä minä ainakin unissani kuulen ääniä en usein kylläkään enkä ole kuuro. Tänäänkin päivälevon lopuksi ovikellon ja taatusti ei ollut oikea koska toinen ei kuullut joka oli lähempänä ovikelloamme et ei ollut ovea välissä ja hänellä mahdollisesti parempi kuulokin...

Unessa käyty keskustelu on "kuulemista". Ei se ole telepatian kokemistakaan vai mitä; viisaammat?

Unessa käyty verbaalinen kanssakäynti edellyttää kuulon kokemuksen tuntemisen.

• JPQ
        tarkastaja kirjoitti:

Unessa käyty keskustelu on "kuulemista". Ei se ole telepatian kokemistakaan vai mitä; viisaammat?

Saatikka ne muut äänet kuten just ovikellot jne. Eihän ovikelloa voi niin kuulla.

• varokaa näitä juttuja
        tarkastaja kirjoitti:

hekoheko näitä "experttien" juttuja !
        Älkää ottako tosissanne.

• painajaista
        JPQ kirjoitti:

Saatikka ne muut äänet kuten just ovikellot jne. Eihän ovikelloa voi niin kuulla.

tv-luvantarkastajasta oven takana??

• kommentoi
        varokaa näitä juttuja kirjoitti:

hekoheko näitä "experttien" juttuja !
        Älkää ottako tosissanne.

Kyllä sinun tulisi asioita perillä olevana pystyä kommentoimaan väitettä.

Kerro siis kuinka asia on virallisen tulkinnan mukaan!

• ei ole mitään väliä
        kommentoi kirjoitti:

Kyllä sinun tulisi asioita perillä olevana pystyä kommentoimaan väitettä.

Kerro siis kuinka asia on virallisen tulkinnan mukaan!

ne on te-o-ri-aa vain !
        mitä olet itse kokenut, kumoaa miljoonan "virallista tulkintaa".

• tarkastaja
        ei ole mitään väliä kirjoitti:

ne on te-o-ri-aa vain !
        mitä olet itse kokenut, kumoaa miljoonan "virallista tulkintaa".

Nyt ei ole selvinnyt muuta kuin että olet jostain asiasta ilmeisesti eri mieltä. Mistä? Mitä mahdat tarkoittaa?

• tarkastaja

Kuulemiseen liittyy vai osaltaan kuulemisen fysiologia, suurin osa kuulemisesta on aivokuoren aktiviteettia.

Mielikuvitustahan suuntakuuleminenkin on loppujen lopuksi. Korvista fyysisenä elimenä on saatavilla ainoastaan siirtofunktio jonka perusteella kuuleminen aivoissa tapahtuu.

Tässä transduktiossa pelkästäänm toision aktiviteetti riittää kuultavien äänien aistimiseen - > esim tinnitus ja autofonia.

• Membrana

Kuulemiseen liittyy vai osaltaan kuulemisen fysiologia, suurin osa kuulemisesta on aivokuoren aktiviteettia.

Tässä transduktiossa pelkästään toision aktiviteetti riittää äänien aistimiseen - > esim tinnitus.

Mielikuvitustahan suuntakuuleminenkin on loppujen lopuksi. Korvista fyysisenä elimenä on saatavilla ainoastaan siirtofunktio jonka perusteella kuuleminen aivoissa tapahtuu, tässä tapauksessa äänilähteen sijainti, jota ei pelkästään intensiteettieron vuoksi voi aistia kuin kaksiuloitteisesti.

• yhtä tyhmä kysymys

käyttäkää nyt järkeänne !

• sokeet

mitään

• yksi toinen

Näkeekö toisen silmän menettänyt unia "molemmilla silmillä"

Kuuleeko toisen korvan menettänyt ääniä unissaan "keskellä päätä".

Ei nämö ole loukkauksia vaan kysymyksiä.

Kertoka toki, itse en viitsi kokeilla!

• yksi toinen kolmas

Näkeekö toisen silmän menettänyt unia "molemmilla silmillään"

Kuuleeko toisen korvan menettänyt ääniä unissaan "keskellä päätään".

Eivät nämö ole loukkauksia vaan kysymyksiä.

Kertokaa siis toki, itse en viitsi kokeilla!

• keskusteluketju
        yksi toinen kolmas kirjoitti:

Näkeekö toisen silmän menettänyt unia "molemmilla silmillään"

Kuuleeko toisen korvan menettänyt ääniä unissaan "keskellä päätään".

Eivät nämö ole loukkauksia vaan kysymyksiä.

Kertokaa siis toki, itse en viitsi kokeilla!

tulkaa kuuroksi, niin tiedätte.
        terveisin kuuro.

• epäreilu
        keskusteluketju kirjoitti:

tulkaa kuuroksi, niin tiedätte.
        terveisin kuuro.

Jos et osaa kuulla, et myöskään osaa keskustella.

• juokse mutkia
        epäreilu kirjoitti:

Jos et osaa kuulla, et myöskään osaa keskustella.

tämä keskustelu ei anna aihetta kirjoittaa enempää.

• ooolento

mä itse oon kuuro ja kuulen vain koaäänisiä törmäyksiä tai huutoja. mulla oli joskus ennen kuulokojeita, mutta eivät kauheasti auttaneet. mä siis kuulen kyllä joitakin ääniä, mutta sanaerityskykyni on täysin nolla, joten on iha hyödytöntä käyttää niitä..:) ja tottakai mulla on ollut joskus tinnutusta!:--DD

• unissa mitään

Syntymäkuuro näkee koko ajan silmillään ja tuntoaistillaan. Joskus syntymäkuuro ei ole koskaan kuullut mitään ääntä korvillaan, mutta minä kuulen omilla korvillani jos satun olemaan liian lähellä kaiuttimia, inhottavaa! Jälkeenpäin tulee "tinnitys" pitkään aikaan vaivaamaan. Muutama kymmen vuosi sitten podin tuntemattomasta syystä pitkäkestoista tinnitystä korvissani. Kun tuli aika hammaslääkärille, muutama poskihammas laitettiin matalammalle hionnan avulla, oli todettu lievä purentavirhe. Sen jälkeen tinnitys hävisi. Oli hieno juttu, kun pääsin eroon siitä.
        Jotkut syntymäkuurot käyttävät silti kuulokojeita voidakseen hallita äänentuottoaan.
        Kuuloasteita on todella monenlaisia!Syntymäkuuro, kuuro, huonokuuloinen, kuuroutunut yms.

• Vain luulee...
        unissa mitään kirjoitti:

Syntymäkuuro näkee koko ajan silmillään ja tuntoaistillaan. Joskus syntymäkuuro ei ole koskaan kuullut mitään ääntä korvillaan, mutta minä kuulen omilla korvillani jos satun olemaan liian lähellä kaiuttimia, inhottavaa! Jälkeenpäin tulee "tinnitys" pitkään aikaan vaivaamaan. Muutama kymmen vuosi sitten podin tuntemattomasta syystä pitkäkestoista tinnitystä korvissani. Kun tuli aika hammaslääkärille, muutama poskihammas laitettiin matalammalle hionnan avulla, oli todettu lievä purentavirhe. Sen jälkeen tinnitys hävisi. Oli hieno juttu, kun pääsin eroon siitä.
        Jotkut syntymäkuurot käyttävät silti kuulokojeita voidakseen hallita äänentuottoaan.
        Kuuloasteita on todella monenlaisia!Syntymäkuuro, kuuro, huonokuuloinen, kuuroutunut yms.

kuulevansa !!!

• tarkastaja
        Vain luulee... kirjoitti:

kuulevansa !!!

Näetkö unia vai luuletko näkeväsi?

• vastaa tarkastaja!
        tarkastaja kirjoitti:

Näetkö unia vai luuletko näkeväsi?

mikä on uni? Sinä tarkastaja et kelpuuta mitään? Ole hyvä ja kerro, mikä on kuulovammaisen uni? Määrittele!

• sisko tahtoisin jäädä
        vastaa tarkastaja! kirjoitti:

mikä on uni? Sinä tarkastaja et kelpuuta mitään? Ole hyvä ja kerro, mikä on kuulovammaisen uni? Määrittele!

kello 2.57 Suomi24 palstalle kirjoittava tarvitsee itse unta.

• korvassa ???
        sisko tahtoisin jäädä kirjoitti:

kello 2.57 Suomi24 palstalle kirjoittava tarvitsee itse unta.

näillä kirjoittajilla...?

• Mary-Maria

Tottakai kuulee. Eli tilanteita on erilaisia. Moni kuurojenkin joukossa oleva kuulee esim. ympäristöääniä, muttei saa sanoista selvää. Osa varmasti on ns. "kivikuuroja" kuten joku väitti, mutta valtaosa ei.

Kuurot eivät ole "kuuromykkiä" kuten joku vanhahtavasti selitti. Jos on oikeasti tuttu kuuro lähipiirissäsi, niin on suuri loukkaus kutsua häntä kuuromykäksi.

Yleistykset on ylipäätään vaarallisia. On jopa kuuroja, jotka puhuvat. (Nykypäivän kuurot nuoret saattavat jopa seurata musayhtyeiden uraa, onhan kuuroilla yksi idoli omastakin takaa signmark, joka räppää rytmin tahtiin...

Ei siis löydy kuuroa tahi sokeaa, jotka kaikki olisivat tismalleen yhtä kuuroja tai sokeita, ellei ihan kaikki ole mennyt. Harvalla on kaikki totaalisesti pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6314
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3793
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3150
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1706
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe