Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Koiramme alistaa

muita

Meillä on noin 9-kuukautinen uros, joka aina koirapuistossa käydessämme alistaa muita koiria. Emme ole puuttuneet nylkytyksiin, kun ajattelemme, että koiramme saisi saada opetuksen muilta koirilta omasta käytöksestään. Eli haluamme, että koirat itse selvittäisivät asiansa, eikös se näin tulisikin tehdä?

Nyt mietinkin, että teemmekö väärin, jos emme puutu? Kuuluuko meidän kieltää koiraamme nylkyttämästä muita, vaikka ne eivät ulisekaan tai ole muuten moksiskaan? Yleensä koiramme alistaa itseään suurempia ja vanhempia koiria, aika usein uroksia. Välillä muut saattavat vähän ärähtää koirallemme, mutta tämä ei siltikään lopeta.

Hävettää käydä puistoissa, kun aina se on muita astumassa! Voiko tällainen jatkuva astuminen olla merkki myös yliseksuaalisuudesta tms ? Olisiko nyt aika kastroida koiramme??

3

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riva

      ainakin siinä vaiheessa jos se toinen ärähtää ja sun koira vaan jatkaa astumista.Koska seuraava ärähdys voi pahimmillan viedä hengen sun koiralta.Ja koirien näkökannalta katsottuna sun koira on syyllinen.Meidän Borsoi uroksista toista ei voi viedä koirapuistoon juuri sen takia kun jos joku astuu ja se varoittaa kerran niin seurava kerta on hampaat päässä.Nuorempi vielä komentaa, mutta pari kertaa sekin on antanut hammasta.
      Tosi hyvä että itse tiedostat asian.Kastraatio voi vähenttää astumista mutta jos on kovin dominoiva uros niin voi jatkaa sitä myös leikkauksen jälkeen.
      Urosten välinen astuminen ei ole seksuaalista vaan vallan käyttöä ja sen takia siinä voi käydä tosi pahasti.
      Kiellä,älä jää odottamaan,että joku uros antaa kunnolla turpaan.

    • Tehtiin näin:

      Meidän nuorukainen on ja pienestä pitäen ollut puiston "kauhu" ja nylkyttänyt kaikkia itseään isompia uroksia ja narttuja. Usein koirat itse komensivat sen pois niskastaan mutta arempien kohdalla puutuin itse asiaan.
      Nykyään aina kiellän sitä alistamasta ja jollei tottele niin lähdemme pois.

      Joidenkin kanssa se tulee loistavasti toimeen, leikkii kivasti eikä machoile, mutta uusista koirista ei koskaan etukäteen tiedä tykkääkö se niistä vai ei. Kerran sitten väistämätön tapahtui eli koiramme sai haavat puremasta, kun haastoi riitaa toisen uroksen kanssa. Itse se ei ole koskaan ketään purrut, vain uhonnut kovasti, ja sille olikin iso järkytys kun toinen puri niin että veri lensi.

      Suosittelen siis omasta kokemuksesta, että puutut aina ajoissa koirasi alistamisaikeisiin. Jos ei tottele, niin ehkä tauko puistoiluun ja muuta aktiviteettia tilalle? Kannattaa myös huolehtia perustottelevaisuudesta ja oman johtajuuden ylläpitämisestä.
      Tsemppiä teille :)

      • alottaja

        Hei, kiitoksia teille molemmille! Harvemmin saa asiallisia vastauksia, mutta nyt niitä tuli jopa KAKSI!! :) Olisin melkein odottanut syyttelyä ym. haukkumista.

        Tästä lähtien kyllä aiomme puuttua koiramme alisteluun! Kukaan ei edes ikinä halua sen kanssa leikkiä puistossa,kun se on niin ilkeä muita kohtaan! Ihan kuin puhuisi pienestä lapsesta, joka mätkii muita ja pöllii toisten lelut leikkipuistossa! :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe