Onko kellään kokemusta koivunmahlasta?
KOIVUNMAHLA
8
8516
Vastaukset
- ^^koivunmahla^^
Olen saanut joskus ystävältä koivunmahlaa ja karseeta oli maku, empä kehoita ketään keräämään sitä.
- mistä saa?
Missähän mielessä kokemusta? Koivun mahlaa olen juonut varmaan elämäni aikana tonkakaupalla.
Nam nam.... tosi hyväää... se vaan pitää osata katsoa, mistä sitä valuttaa. Sen maku vaihtelee maaperän ja kasvupaikankin mukaan.- 375
Mun koivikossa mahla valuu joka kevät kaadetuista ja kolhiintuneista rungoista.
- mistä saisi
375 kirjoitti:
Mun koivikossa mahla valuu joka kevät kaadetuista ja kolhiintuneista rungoista.
Juotko itse sitä mahlaa? Mun koivikot on muutaman sadan kilometrin päässä. Joten jää nykyisin mahla valuttamatta ainakin koivuista.
- 375
mistä saisi kirjoitti:
Juotko itse sitä mahlaa? Mun koivikot on muutaman sadan kilometrin päässä. Joten jää nykyisin mahla valuttamatta ainakin koivuista.
Olen joskus vuosia takaperin valuttanut ystäville ja itsekin maistanut,enpä innostunut.
Vaan näin iän kertyessä alkaa erilaiset asiat kiinnostamaan,eikä mahlasta paljon tietoa löydy siksi heitin kysymyksen ilmaan.
Kiitos vastauksista,eikä lisä tietokaan olisi pahitteeksi(kaverit taas kyselee voisinko kerätä)
Säilyvyys vaan on kuulemma ongelma.Pakastus? - nam nam
375 kirjoitti:
Olen joskus vuosia takaperin valuttanut ystäville ja itsekin maistanut,enpä innostunut.
Vaan näin iän kertyessä alkaa erilaiset asiat kiinnostamaan,eikä mahlasta paljon tietoa löydy siksi heitin kysymyksen ilmaan.
Kiitos vastauksista,eikä lisä tietokaan olisi pahitteeksi(kaverit taas kyselee voisinko kerätä)
Säilyvyys vaan on kuulemma ongelma.Pakastus?Ymmärtääkseni mikään muu säilöntämuoto ei tule koivunmahlan kohdalla kyseeseen, kuin pakastus.
Niinhän se on, minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Mautkin pitää oppia nuorena. Vanhempana niihin tottuminen on jo vähän tahmeampaa. Minä olen mahlaa juonut ihan niin nuoresta, kuin kynnelle olen kyennyt. Isä oli jo aikoinaan kova mahlan juoksuttaja. - siirapiksi
nam nam kirjoitti:
Ymmärtääkseni mikään muu säilöntämuoto ei tule koivunmahlan kohdalla kyseeseen, kuin pakastus.
Niinhän se on, minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Mautkin pitää oppia nuorena. Vanhempana niihin tottuminen on jo vähän tahmeampaa. Minä olen mahlaa juonut ihan niin nuoresta, kuin kynnelle olen kyennyt. Isä oli jo aikoinaan kova mahlan juoksuttaja.Vaahterasiirappiakin parempaa!
Kannattaa kokeilla!
- ottopekka
Terveessä maaperässä kasvanut koivu on mielestäni kokonaan terveyskasvi.
Koivunlehdistä on tehty teetä, joka on tehokas kuona-aineiden poistaja.
Koivun pakurikäävästä tehtyä juomaa pidetään 'syöpälääkkeenä'.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3017594Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne855949Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1653525Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321967Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1911871Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san191578- 361509
- 441474
- 221421
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan641394