Onko kellään kokemusta koivunmahlasta?
KOIVUNMAHLA
8
8570
Vastaukset
- ^^koivunmahla^^
Olen saanut joskus ystävältä koivunmahlaa ja karseeta oli maku, empä kehoita ketään keräämään sitä.
- mistä saa?
Missähän mielessä kokemusta? Koivun mahlaa olen juonut varmaan elämäni aikana tonkakaupalla.
Nam nam.... tosi hyväää... se vaan pitää osata katsoa, mistä sitä valuttaa. Sen maku vaihtelee maaperän ja kasvupaikankin mukaan.- 375
Mun koivikossa mahla valuu joka kevät kaadetuista ja kolhiintuneista rungoista.
- mistä saisi
375 kirjoitti:
Mun koivikossa mahla valuu joka kevät kaadetuista ja kolhiintuneista rungoista.
Juotko itse sitä mahlaa? Mun koivikot on muutaman sadan kilometrin päässä. Joten jää nykyisin mahla valuttamatta ainakin koivuista.
- 375
mistä saisi kirjoitti:
Juotko itse sitä mahlaa? Mun koivikot on muutaman sadan kilometrin päässä. Joten jää nykyisin mahla valuttamatta ainakin koivuista.
Olen joskus vuosia takaperin valuttanut ystäville ja itsekin maistanut,enpä innostunut.
Vaan näin iän kertyessä alkaa erilaiset asiat kiinnostamaan,eikä mahlasta paljon tietoa löydy siksi heitin kysymyksen ilmaan.
Kiitos vastauksista,eikä lisä tietokaan olisi pahitteeksi(kaverit taas kyselee voisinko kerätä)
Säilyvyys vaan on kuulemma ongelma.Pakastus? - nam nam
375 kirjoitti:
Olen joskus vuosia takaperin valuttanut ystäville ja itsekin maistanut,enpä innostunut.
Vaan näin iän kertyessä alkaa erilaiset asiat kiinnostamaan,eikä mahlasta paljon tietoa löydy siksi heitin kysymyksen ilmaan.
Kiitos vastauksista,eikä lisä tietokaan olisi pahitteeksi(kaverit taas kyselee voisinko kerätä)
Säilyvyys vaan on kuulemma ongelma.Pakastus?Ymmärtääkseni mikään muu säilöntämuoto ei tule koivunmahlan kohdalla kyseeseen, kuin pakastus.
Niinhän se on, minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Mautkin pitää oppia nuorena. Vanhempana niihin tottuminen on jo vähän tahmeampaa. Minä olen mahlaa juonut ihan niin nuoresta, kuin kynnelle olen kyennyt. Isä oli jo aikoinaan kova mahlan juoksuttaja. - siirapiksi
nam nam kirjoitti:
Ymmärtääkseni mikään muu säilöntämuoto ei tule koivunmahlan kohdalla kyseeseen, kuin pakastus.
Niinhän se on, minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Mautkin pitää oppia nuorena. Vanhempana niihin tottuminen on jo vähän tahmeampaa. Minä olen mahlaa juonut ihan niin nuoresta, kuin kynnelle olen kyennyt. Isä oli jo aikoinaan kova mahlan juoksuttaja.Vaahterasiirappiakin parempaa!
Kannattaa kokeilla!
- ottopekka
Terveessä maaperässä kasvanut koivu on mielestäni kokonaan terveyskasvi.
Koivunlehdistä on tehty teetä, joka on tehokas kuona-aineiden poistaja.
Koivun pakurikäävästä tehtyä juomaa pidetään 'syöpälääkkeenä'.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110