Olen aloitteleva lumilautailija. En tiedä voitelusta hölkkäsen pöläystä. Noh pari päivää sitten menin yhteen pikku urheiluväline liikeeseen meidän kylässämme. Kysyin Sellaista pika voidetta LUMILAUTAAN, jota ei tarvitse silittää. Ilmeisesti tämä nais myyjä oli itsekin hyvin tietämätön näistä asioista ja antoi minulle SKI WAX VAUHTI PITO SPRAYTA. Ihmettelin hieman, että miksi siinä lukee pito, mutta ajattelin että siinä lukee vauhtikin niin ostin kyseisen sprayn. Noh, mielissäni voitelun helppoudesta suihkutin ainetta KOKO LAUDAN POHJAAN ja tadaa.. pohja pidossa ja eteenpäin ei liiku. NAinen vielä sanoi, että ei siihen ainakaan pitoa laiteta joten ihmettelempä vain MIKSI hän sitten antoi minulle PITOA??? Mitähän minun pitäisi tehdä?? sanokaa mielipiteenne.. toisaalta haluaisin mennä kauppaan valittamaan,,, ja suurin ongelmani tietenkin on, että miten saan voiteen pois pohjasta?????
lumilauta voiteluongelmia!!!
3
1844
Vastaukset
- lautaili-69
Ja sillä eka voide pois ja uutta tilalle
- kävipäs...
Voiteen saat pois voiteenpoistoaineella (nestemäistä liuotintököttiä, samasta kaupasta saat kun tuon pitovoiteenkin).
Levität sitä rätillä reilusti pohjaan, annat muhia hetken ja pyyhit pois. Saman toistat niin monta kertaa, että varmasti on kaikki voiteet pois.
HUOM: se on pirun tulenarkaa tavaraa, älä jätä käytetyjä rättejä auringonpaisteeseen lojumaan tai hellan päälle.
Sitten otat vaikka pikaLUISTOvoidetta - tarkkana:) ja levittelet ohjeen mukaan pohjaan.
Ja kannattaahan tuosta myyjälle huomauttaa kun käyt kaupassa, jospa tulisi hinnassa vastaan kun ostat voiteenpoistajaa ja luistoa...- Jeptetkktk
Tuota pikaluistovoidetta ei siihen kannata laittaa sillä se vaatii alle pohjustuksen. Kai sillä hetken huuman saa mutta varmaan parilla laskulla lähtee pois.
SIKSIPÄ SIIS -> joko haet netistä ohjeet (google) kuinka lauta pohjustetaan tai sitten viet sen huollettavaksi johonkin hiihtokeskukseen tai liikkeeseen jotka noita hoitaa. 20-40 euroa maksaa je ne vetää vielä ylimääräset pois sun kanteista ja laittaa pohjan kuntoon ja luistamaan. Jälkimmäistä suosittelen alkuun...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446