lumilauta voiteluongelmia!!!

tuntematon

Olen aloitteleva lumilautailija. En tiedä voitelusta hölkkäsen pöläystä. Noh pari päivää sitten menin yhteen pikku urheiluväline liikeeseen meidän kylässämme. Kysyin Sellaista pika voidetta LUMILAUTAAN, jota ei tarvitse silittää. Ilmeisesti tämä nais myyjä oli itsekin hyvin tietämätön näistä asioista ja antoi minulle SKI WAX VAUHTI PITO SPRAYTA. Ihmettelin hieman, että miksi siinä lukee pito, mutta ajattelin että siinä lukee vauhtikin niin ostin kyseisen sprayn. Noh, mielissäni voitelun helppoudesta suihkutin ainetta KOKO LAUDAN POHJAAN ja tadaa.. pohja pidossa ja eteenpäin ei liiku. NAinen vielä sanoi, että ei siihen ainakaan pitoa laiteta joten ihmettelempä vain MIKSI hän sitten antoi minulle PITOA??? Mitähän minun pitäisi tehdä?? sanokaa mielipiteenne.. toisaalta haluaisin mennä kauppaan valittamaan,,, ja suurin ongelmani tietenkin on, että miten saan voiteen pois pohjasta?????

3

1951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lautaili-69

Ja sillä eka voide pois ja uutta tilalle

• kävipäs...

Voiteen saat pois voiteenpoistoaineella (nestemäistä liuotintököttiä, samasta kaupasta saat kun tuon pitovoiteenkin).
      Levität sitä rätillä reilusti pohjaan, annat muhia hetken ja pyyhit pois. Saman toistat niin monta kertaa, että varmasti on kaikki voiteet pois.
      HUOM: se on pirun tulenarkaa tavaraa, älä jätä käytetyjä rättejä auringonpaisteeseen lojumaan tai hellan päälle.

Sitten otat vaikka pikaLUISTOvoidetta - tarkkana:) ja levittelet ohjeen mukaan pohjaan.

Ja kannattaahan tuosta myyjälle huomauttaa kun käyt kaupassa, jospa tulisi hinnassa vastaan kun ostat voiteenpoistajaa ja luistoa...

• Jeptetkktk

Tuota pikaluistovoidetta ei siihen kannata laittaa sillä se vaatii alle pohjustuksen. Kai sillä hetken huuman saa mutta varmaan parilla laskulla lähtee pois.

SIKSIPÄ SIIS -> joko haet netistä ohjeet (google) kuinka lauta pohjustetaan tai sitten viet sen huollettavaksi johonkin hiihtokeskukseen tai liikkeeseen jotka noita hoitaa. 20-40 euroa maksaa je ne vetää vielä ylimääräset pois sun kanteista ja laittaa pohjan kuntoon ja luistamaan. Jälkimmäistä suosittelen alkuun...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6841
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe