lontooseen opiskelemaan

matkalainen

heippa!
etsiskelen neuvoja lontoossa opiskelevistä nyt ja joskus aikasemmin..
mut hyväksyttiin pariinkin yliopistoon ja itse en tiedä kaupungista kovinkaan paljoa joten päätöksen teossa tarvisin todella apua:)
Eli yliopistot ovat:
Anglia Ruskin Cambridge
South Bank Uni
Greenwich Uni..
Oisko kellään näistä yliopistoista tai kaupungin osista kokemuksia??

Kiitos jo valmiiksi! Apu tulee tarpeeseeen:)

15

7367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piip

      Heips. Itse tuli asusteltua viime vuonna englannissa ja työpaikka sijaitsi greenwichin alueella. Todella ihana paikka. Maisemat todella mukavat kuten ihmisetkin. Tuli tuolla yliopistollakin käytyä. Pubit hyviä ja halpoja. Alueena kallis asua, mutta ei muuten kallis. Muista mainitsemistasi yliopistoista ei tietoa

      • dusgf

        Onko muuten Lontoossa hirvittävän kalliit lukukausimaksut? Onko tällasen ei-rikkaasta perheestä olevan mitään mahollista päästä sinne? Saako jotain avustuksia? Ja arvosanoista vielä, että onko niihin kovin tiukka seula, vai voiko esim M/C papereilla päästä?


      • Helina77
        dusgf kirjoitti:

        Onko muuten Lontoossa hirvittävän kalliit lukukausimaksut? Onko tällasen ei-rikkaasta perheestä olevan mitään mahollista päästä sinne? Saako jotain avustuksia? Ja arvosanoista vielä, että onko niihin kovin tiukka seula, vai voiko esim M/C papereilla päästä?

        Katso:

        http://www.direct.gov.uk/en/EducationAndLearning/UniversityAndHigherEducation/StudentFinance/StudentsFromOtherEUCountries/index.htm

        Ja tietty Opintotukea Suomesta:

        http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/060601151937IL


      • EUssa tyoskenteleva
        dusgf kirjoitti:

        Onko muuten Lontoossa hirvittävän kalliit lukukausimaksut? Onko tällasen ei-rikkaasta perheestä olevan mitään mahollista päästä sinne? Saako jotain avustuksia? Ja arvosanoista vielä, että onko niihin kovin tiukka seula, vai voiko esim M/C papereilla päästä?

        Kelan sivuilta voit huomata etta saat opintotuet korotettuna myos Iso-Britannian yliopistoihin.Se on se EU mika teki taman.

        Noihin yliopistoihin paasee C:n papereilla jo ensimmaisessa haussa kevyesti.


    • ...

      En kyllä suosittelisi yhteenkään noista yliopistoista menoa. Ovat nimittäin entisiä ammattikorkeita ja taso ja arvostus on sen mukaista. Jollain yksittäisellä ei niin perinteisellä alalla saattavat toki olla vahvoja (esim. matkailu).

      Lontooseen mielestäni kannattaa mennä opiskelemaan vain University of Londoniin kuuluviin yliopistoihin eli esim. UCL, King's, Royal Holloway, SOAS jne. muut taitavat olla näitä mikkihiiri-yliopistoja.

      • sama tyttö

        no eli olisin opiskelemassa juuri matkailua eli tourism management!
        Tosi vaikeaa kun tuntuu että on ostamassa sikaa säkissä! mutta ulkomaille opiskelemaan pitäs päästä!
        Kun sanoit ettei ne ole arvostettuja yliopistoja? tarkoititko briteissä vai ihan koko euroopassa? vaikuttaako työmarkkinoilla paljon missä opistossa on tutkintonsa hankkinut?

        kiitti!


      • Helinä77
        sama tyttö kirjoitti:

        no eli olisin opiskelemassa juuri matkailua eli tourism management!
        Tosi vaikeaa kun tuntuu että on ostamassa sikaa säkissä! mutta ulkomaille opiskelemaan pitäs päästä!
        Kun sanoit ettei ne ole arvostettuja yliopistoja? tarkoititko briteissä vai ihan koko euroopassa? vaikuttaako työmarkkinoilla paljon missä opistossa on tutkintonsa hankkinut?

        kiitti!

        http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/education/good_university_guide/

        Tärkeää Englannissa on työkokemus, harjoittelupaikat ja arvosanat. Toki yliopiston asemallakin on oma roolinsa..


      • xxx...
        Helinä77 kirjoitti:

        http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/education/good_university_guide/

        Tärkeää Englannissa on työkokemus, harjoittelupaikat ja arvosanat. Toki yliopiston asemallakin on oma roolinsa..

        kiitos kaikille vastauksista!! :) neuvot tulee tarpeeseen tälle eksyneelle!

        vielä mieitin että kuinka kalliiksi tää mulle tulee ja että onko se sen arvoinen??

        Englanniksi haluan opiskella ja suomi tuntuu liian pieneltä tälle suurkaupunkilaiselle..
        päätöksen aika lähestyy...


      • ...
        sama tyttö kirjoitti:

        no eli olisin opiskelemassa juuri matkailua eli tourism management!
        Tosi vaikeaa kun tuntuu että on ostamassa sikaa säkissä! mutta ulkomaille opiskelemaan pitäs päästä!
        Kun sanoit ettei ne ole arvostettuja yliopistoja? tarkoititko briteissä vai ihan koko euroopassa? vaikuttaako työmarkkinoilla paljon missä opistossa on tutkintonsa hankkinut?

        kiitti!

        En tunne matkailualaa tippaakaan enkä osaa juuri sanoa kyseisten yliopistojen tasosta ja arvostuksesta alan piireissä. Joskus olen kuullut, että uni of Brighton ja uni of Bournemouth olisi ne matkailun opiskelun ykköspaikat.

        Suosittelisin, että yrität olla yhteydessä jonkun alaa opiskelevan britin kanssa, joka osaa kertoa asiasta tarkemmin. Alan opiskelijan saatat löytää esim. www.thestudentroom.co.uk foorumeilta.

        Noin yleisesti Anglia Ruskin, South Bank ja Greenwich eivät ole arvostettuja Britanniassa ja muualla niitä tuskin tunnetaan. Minun tietoni kuitenkin perustuvat vain niihin ns. perinteisiin aloihin ja kyseisissä yliopistoissa ilmeisesti opetetaan hyvin paljon niitä muita aloja. En kuitenkaan suosittelisi noihin yliopistoihin menemistä, elleivät ne paikallisten alan opiskelijoiden mielestä ole hyviä. Turvallisinta olisi valita joku vähän perinteikkäämpi yliopisto, kuten juuri vaikka Bournemouth.

        Briteissä yliopiston arvostus on kaikki kaikessa. Toki voit saada töitä "mikkihiiri"-yliopistonkin tutkinnolla, mutta siinä tapauksessa suurin painoarvo on suhteilla, työkokemuksella yms.


    • .........

      onko kellään mitään hyviä kokemuksia South Bank Uni:sta Lontoossa?? :D
      anybody?

      • entäpäs se sitten

        Entä University of East London? Sekään ei taida olla kovin arvostettu.

        Mutta entäs Sussexin yliopisto? Se ei ole Lontoossa, mutta briteissä muuten. :)


    • Meelo

      Oxford Brooks on tällä hetkellä parhaimpia yliopistoja jotka tarjoavat matkailuopintoja. Siellä verkostoidut parhaimmin.

    • ErNuTa

      Kysy itseltäsi miksi menisit Euroopan ahtaimpaan ja kalleimpaan kaupunkiin opiskelemaan, jollei pappasi ole superrikas. Itse aikanaan opiskelin laadukkaassa
      Cranfield U:ssa Bedfordin laidalla. Puitteet olivat paremmat ja edullisemmat kuin Lontoossa, silti tunnissa pääsee sinne. Samoin opiskelin U.of Walesissa Swanseassa. Toki tämä oli kauempana 200.000 asukkaan kaupungissa, mutta huipputasoinen ja edullinen. Jne Jne.

      Jos opiskelet vaativia aineita ja olet terävä ja ahkera, löytyy tietysti tosi huippuja, mutta pelkkä yliopisto ei sitäkään takaa. Osastonkin on oltava huippua.
      Varmaan tällaisia huippuja löytyy muualtakin kuin Oxfordista, Cambridgestä tai Imperial Collegesta Lontoosta.

      Jos olisit opiskellut pakkoruotsin sijasta saksaa, olisivat Saksan, Itävallan ja Sveitsin huippupaikatkin Sinulle tarjolla. Niistä urasi saisi vielä enemmän nostetta kuin brittiopiskelusta. Omia etujaan ajavat poliitikot ovat siis jo ehtineet Sinut pettää, jos et ole sattunut huomaamaan.

    • Catie96

      Olen itse lähtemässä tänä syksynä opiskelemaan matkailua ja hotellibisnestä britteihin (ammattikoulu pohja) ja minulle tärkeää yliopiston valitsemisessa oli työllistyminen opiskeluiden jälkeen.
      Muutamissa yliopistoissa Lontoon alueella, joissa opetetaan matkailun,ilmailun ja tai hotelliopintoja saattoi olla montaakin erillaista degree mahdollisuutta ja kovia sanoja siitä että ollaan moderneja yliopistoja ja opiskelijat tykkää,mutta tarkemmassa tarkastelussa huomaa että matkailupuoleen ei olla panostettu tarpeeksi kuten Southbank tai ei olla verkostouduttu tarpeeksi työpaikkojen kanssa kuten West London. Koska monissa yliopistoissa lukukausimaksut oli sen 9,000 puntaa vuodelta minulle ainakin oli tärkeää että saan parhainta mahdollista opetusta aiheesta, joka minua kiinnostaa sekä hyvät työvälineet tulevaan työelämään opiskeluiden jälkeen.
      Tämän takia kieltäydyin kaikista viidestä Lontoon alueen yliopistosta sekä Bournemouth yliopistosta,tein hieman enemmän töitä yliopistojeni valitsemiseen ja nyt syksyllä olenkin menossa University of Surreyhin opiskelemaan. Siellä on hyvät suhteet työpaikkoihin,he järjestävät seminaareja ja rekrytointimessuja,saat maan parasta opetusta aiheesta, voit valita kieliä opiskeluiden oheen yms

    • Hei nyt taitaa olla 2016 eli kuusi vuotta myöhässä. Täällä on valkolakkien aika ja kova puhe opiskelupaikoista. Joten heräsi kiinnostus sinun kirjoitukseesi.
      Miten kävi minne päädyit?
      Entä missä olet nyt. Toivottavasti et Alepan kassalla. Ei siinä mitään jos siitä on haaveillut. Mutta jos suunta on ollut Lontoon yliopiston niin päämäärä on silloin väärä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe