Tähän mennessä kysymykseen on tullut vahva kanta siihen, että Canon kannattaa valita aina. Olen kuitenkin lukenut myös arvioita ettei kuvista sinällään tunnista laadullisesti eroa näissä? Hinnan suhteen on kuitenkin niin iso ero n.400e ja 1100e suhteen että kyllä mietittää kumpaa pitäisi harkita. Etenkin kun tarkoituksena on myös hommata myös toinen objektiivi hyvällä valovoimalla.
Toki käyttömukavuus on tärkeää mutta jälleenmyynti arvolla ei ole merkitystä toisaalta koska tarkoituksena ei ole kamoista päästä eroon ja toisaalta se "kestävyys" asia jolla Canonia on myös puolustettu on kysymysmerkki tarpeellisuuden suhteen sillä en toistaiseksi ainakaan tee rahaa kuvilla, kamera ei ole jatkuvasti käytössä itselläni. Toki haluaisin nyt panostaa kerralla hyvään objektiiviin joten käyttökokemukset olisivat arvokasta kuultavaa!
Canon 16-35mm (2,8) vs sigma 17-55mm (2,8)
2
554
Vastaukset
- tiedot
Sigman kohdalla taitaa olla väärät numerot. Sigmalla on 18-50/2.8 jota lienet tarkoittanut. Tamronilla on myös samoilla arvoilla oleva lasi. Tamron on noista kahdesta ehkä hivenen laadukkaampi optisesti. Canonin objektiivin polttovälialue on niin suppea että sen käyttökelpoisuus on kyseenalainen. Kinokokoisella kennolla varustetussa kamerassa se on jo super-laajakulma. Pienemmillä kennoilla (c-koko) se ei ole kunnon laajakulma eikä myöskään edes pikkutele. Kaiken lisäksi se on tolkuttoman kallis harrastuskäyttöön etenkin kun optisesti se ei ole ylivoimainen laadultaan.
- HopäHessu
Jos etsit ns. yleislasia kittilasin korvaajaksi, niin tuo Sigma on oikeinnäppärä.
Mulla ko. 17-50/2,8 (Sigma 18-50mm F/2.8 EX DC) löytyy ja toimittanut ihan hyvin.
En maksaisi 3X hintaa vaan C-merkistä ja vielä kapeammalla zoomikeroimella, muuten about samasta.
Mutta mene kauppaan runkosi kanssa ja testaa.
Sillähän tuo selviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351953
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1261599Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11496Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras871410- 321371
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1311179Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet501080- 241069
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221011Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66868