Hei,
olen luomassa "relational database"-tietokantaa. En kuitenkaan pysty luomaan taulukkojen välille suhdetta. Access (2002, englanninkielinen) sanoo joko, että "data in the table "B" violates referential integrity rules..." tai että tietueeseen ei voi lisätä tietoja, jos onnistun luomaan suhteen taulukkojen välillä. Missä vika? Suhde on avainkentän (autonum) ja samannimisen kentän (num) välillä, ja molemmat ovat samaa muotoa. On kai turha sanoa, että haku ei tietenkään toimi, vaikka onnistuisinkin luomaan suhteen. Molemmat taulukot ovat ihan ok itsenäisinä.
En nyt itse kyllä ymmärrä mistä kiikastaa. Ohjelma ja konekin on käynnistetty välissä uudestaan. Kokeilin myös luoda uuden taulukon, mutta sama ongelma. Osaako joku ehdottaa jotain?
Access-ongelma!!
dorka?
1
299
Vastaukset
- ett
tarkista että taulussa, jossa on tämä num-muotoinen kenttä, ei ole samoja numeroita useampaan kertaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672804
- 2012087
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.501922- 711776
- 921658
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91531- 811244
- 811080
- 951039
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes1961030