amislukio

alt

Voisko amislukion käyneet laittaa tänne kokemuksia tuplatutkinnon suorittamisesta? Miten jaksoitte vetää kaks koulua läpi, millaset oli arvosanat? Itelläni on eka vuosi takana. Amista vielä kaks vuotta, lukiota kolme. Ei vaan oikeen tahdo löytyä aikaa eikä puhtia suorittaa lukiota niin hyvin kun haluais (vinkkejä otetaan vastaan...)

Amislukiota parhaillaan käyvätkin vois kirjotella kommenttejaan joko tänne tai mun sähköpostiin, [email protected]. Kiitän :)

9

1057

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maria

Hei.

Kokemukset ovat erittäin positiiviset kaksoistutkinnon suorittamisesta. Luulin että olisi ollut rankempaa mutta toisin kävi.

Aloitin kolme vuotta sitten kauppiksen ja lukion ja tämän kevään merkonomi, jippii. Luokaltamme putosi vuosien varrella yli 80% opiskelijoista. Joten suurimmalle osalle tutkinto oli rankempi kuin muille.

Välillä koeviikot tulivat päällekäin, mikä ei tietenkään ollut kovin suotavaa koska arvosanat tippu sitä mukaan mitä enemmän tenttejä oli. (13 koetta/ vkossa). Stressiä oli erittäin paljon.

Välillä tuli mentyä väärään kouluun vääränä päivänä.

Uskon kyllä että jos olisin tehnyt kummankin koulun erikseen arvosanani olisivat olleet paljon paremmat. Lukiossa keskiarvo 6,5 ja merkonomin paperit 4 (arvoasteikolla 1-5)

Kauppis vs. lukio sanasto on erittäin mielenkiintoinen. Te jotka olette olleet kaksoistutkinnossa olette huomanneet luultavasti eroja. Kunnon bisnes kulttuuri.

Itse syvennyin melkein pelkästään merkonomin tutkintoon ja saamaan siitä hyviä arvosanoja, myös sen takia että kauppiksen tunneilla istuin mielelläni kun taas lukiossa ei kiinnostanut käydä. Lukiossahan kuitenkin opetellaan sitä samaa paskaa mitä ollaan opiskeltu 9 vuotta peruskoulussa, hieman yksityiskohtasemmin vain.

Itse otin asenteen että lukion arvosanat on mitä on. Merkonomin paperit piti olla hyvät ja lukion puolelta jätän arvosanat omaan arvoonsa ja keskityn vain ja ainoastaan yliopilaskirjoituksiin lukemalla niihin mahdollisimman paljon.

Tyytyväinen olen koulutus valintaani. Ammatti ja kohta ylioppilas paperit kädessä.

Huom. työmaailmassa arvostetaan paljon kaksoistutkinnon suorittaneita (kertoo hyvin stressin, paineensietokyvystä ja organisaatiotaidoista)

Opiskele, kyllä se siitä.. ONNEA opiskeluihisi, toivottavasti jaksat viedä kummankin koulun kunnialla loppuun..

• alt

Järvenpään systeemissä koulut ei onneks mene päällekkäin, vaan lukiossa ollaan aina pari jaksoa vuodessa. Amiksessa tykkään olla kun alakin tuntuu oikeelta, mutta lukio tökkii.. Ihan niin kuin joku tuolla sanoikin, lähinnä se arvostettu yleissivistys tuntuu pelkältä peruskoulun jatkeelta.

Arvosanatkin on lukion puolella tippumaan päin, kun vertaa peruskoulun spettariin (9,2). Nyt on tullu kokeista lähinnä kasia ja sekin tuntuu jo saavutukselta. Pelkkää lukiota käyvät kaverit sanoo, että pari ekaa jaksoa menee aina huonommin, mutta että numerot lähtee kyllä nousemaan kun tottuu systeemiin. Mutta miten hemmetissä sitä voi tottua mihinkään, kun on yhdessä koulussa 7 viikkoa kerrallaan ja vaihtaa taas paikkaa...

Lukiota jatkan lähinnä sen takia, kun oon kerran niin päättäny. Ja totta kai sekin antaa pientä porkkanaa kun sanotaan, että työelämässä kaksoistutkintoa arvostetaan. Näiden vastausten perusteella tuplatutkinnon suorittaneet on olleet tyytyväisiä ratkasuun, toivon mukaan mäkin voin olla vielä jonain päivänä. :)

Kiitos kaunis kaikille kannustaneille ja hyvät vuodenjatkot! Eiköhän tää tästä.

Jos muuten jollain on tiedossa hyviä ja tehokkaita opiskelukonsteja, niin niitäkin otetaan vastaan. Sain viime vuonna aika monelta taholta kommenttia että pitäis vähän rajottaa puurtamista kun lukion parissa vierähti helposti 16 tuntiakin päivässä. Enää ei oikeen inspaa..

• tiitu

Oon nyt tänä vuona aloittanut kauppiksen, ja oon ajatellu kaksoistutkintoo. Opo vaan tuolla kauppiksessa on hieman laiskan puoleinen ja siltä on vaikee saada tietoo täst asiast. Se kuitenkin sano et laittaa asian vireille.
        Toivottavasti se menee sitten yhtähyvin ku sulla toi mun koulunkäynti!! Onnea ja menestystä sulle!!

• hemmo

Vähän samaa ongelmaa oli myös mulla.
      kävin koneistusta ja lukioo, eikä aina tosiaankaan napannut. meillä oli myös lopetusprosentti n.80.
      Mutta kyllä siitä hyötyä oli. työnantajat jopa soitteli kotiin koulusta päästyäni. tällä hetkellä oon amk:ssa.
      mua auttoi opiskelussa kauniit naiset ja "teerenpeli" välitunneilla!!! naisia kun ei amiksen luokalla ollut.

• ¤noita¤

Helvetin rankkaa!!! Keskeytin tänä keväänä, ehin lukea 2v ja yks kurssi jäi suorittamatta, et olisin voinut kirjottaa matikan, mut en enää jaksanut ja ei kiinnostanut enää vittuakaan istua aamu kaheksasta ilta kaheksaan ja sen päälle molempien koulujen läksyt, aineet ja esitelmät! No thank you!! Meinasin palaa yksinkertaisesti loppuun! Mut se oli elämäni paras päätös, ku päätin lopettaa lukion!!

Ja sit aloin myös miettimään, et kannattaako molemmista tutkinnoista ottaa huonot arvosanat kuin se, et ottaisin yhestä tutkinnosta hyvät arvosanat.. Tosin siinähän on se, et kaikista niistä aineista joita lähtee lukeen lukioon, niin pitäs olla keskiarvo kasin pintaan. Noh, mulla oli kaikista aineista kasi, mut olin ne saanut opettajilta kinuamalla (järkeä!!?? ei!! heh =), et oikeesti mulla ne olis ollut jotain kutosen pintaan, mut olen kyllä ylpee siitä, et pystyin näin kauan kumminkin lukee niitä aineita, vaikka niiden keskiarvo oikeesti oli se vaivaiset kuus.

Mut nyt voin tähän viimiseen puol vuotiseen panostaa kunnolla ja saan nyt ainakin yhestä tutkinnosta hyvät arvosanat. Mut koita sä jaksaa pakertaa siellä ja jos sulta löytyy yhtään halua, into ja voimia suorittaa noi molemmat tutkinnot, niin sit ei oo mitään huolen häivää.. =) Jos ei löydy, niin mieti onko toi sen kaiken arvoista.. Se on vaan yks pieni paperi.

• hemmo

yks pieni paperi... joka avaa monia ovia. varsinkin ammattitutkinnon kanssa

• ¤noita¤
        hemmo kirjoitti:

yks pieni paperi... joka avaa monia ovia. varsinkin ammattitutkinnon kanssa

No mulle se on pieni paperi, koska ihminen joka haluaa tehdä töitä, niin se myös saa töitä.. Ei se paperi takaa ammattitaitoa.. kokemus takaa

• amislukiolainen

Viimeinen (4) vuosi menossa. Ruotsin kirjoitukset nyt ja keväällä pitkä mat., reaali, äidinkieli ja englanti. Eli vielä vähän matkaa...

Sain elektroniikka-ja tietoliikenneasentajan paperit, jossa pari 2, n. kymmenen kolmosta ja loput melko tasajako nelosien ja vitosien kesken. Eli ihan hyvä todistus jatko-opiskelua nähden. Todella helppoa oli amis, koska jos teki hommat konnolla ja ajallaan, sai tehdä sen jälkeen mitä huvitti. Se mitä yleensä tehtiin oli pelaamista CS:ää koneilla. Voisin sanoa että todella helpolla irtosi todella hyvä todistus. Katsoin tuossa, että saisin 40 pistettä viidestäkymmenestä pisteestä AMK:un haettaessa.

Lukiossa keskiarvo on about 7, mikä ei ole ihan persiilleen. Ensimmäisenä vuonna riitti tehoja lukea ja opiskella, mutta ekan vuoden jälkeen otin rennommin lukion puolen ja numerot olivat mitä olivat. Lukiolaisiin verrattuna, mulla ei ole samanlaisia paineita yo-kirjoituksissa mikä auttaa lukemissa niihin.

Kyllä toi amislukio kannattaa, vaikka rankkaa tekee, mutta lopussa kiitos seisoo.

• NeitiOmena

Halusin eka taidelukioon, mutta kun kuulin että on mahollisuus molemmat suorittaa yhtä aikaa, niin sitten innostuin siitä. toista vuotta olen imatralla kaksoistutkintoa suorittamassa ja hyvin on mennyt! :) motivaatiota toki pitää olla, ei se onnistu jos on hällä väliä-asenne. mutta ei tarvitse olla mikään kympin oppilaskaan. ite saan kolmes vuodes sekä taiteilijan tutkinnon et yo-tutkinnon.
        Kannattaa valita kaksoistutkinto!
        Ja opot ei tiie yleesä tästä systeemistä niin paljon, ite pitää olla vaan aktiivinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe